Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151784 keer)

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #320 Gepost op: 1-03-2013, 09:56:50 »
Kees heet Cornelius Tol, dus die C kan ook gewoon op zijn naam slaan ipv Case..

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 1-03-2013, 10:27:43 »
Ik moet het gewoon nog een keer zeggen: wat een briljante aflevering.  ::bravo::
Toen ik uren later in bed lag, had ik nog steeds een grijns op m'n smoel.  ::rofl::

Ik vind die 2250 euro in de trein nog steeds vreemd. Carolien had op de vraag "What is the loudest speaker?" blijkbaar ook "bacon" kunnen antwoorden, want ze had die 250 euro toch wel gekregen.
Of krijgt het nog een staartje?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 1-03-2013, 10:30:57 »
Ik moet het gewoon nog een keer zeggen: wat een briljante aflevering.  ::bravo::
Toen ik uren later in bed lag, had ik nog steeds een grijns op m'n smoel.  ::rofl::

Ik vind die 2250 euro in de trein nog steeds vreemd. Carolien had op de vraag "What is the loudest speaker?" blijkbaar ook "bacon" kunnen antwoorden, want ze had die 250 euro toch wel gekregen.
Of krijgt het nog een staartje?

Misschien hebben ze allemaal wel het verkeerde antwoord gegeven en kwam die 250 euro per vraag gewoon uit de pot  ;)
Dus (indien dat zo is) toch weer 2250 uit de pot weten te halen (maar of dat onder een molactie valt en zo ja, wie van de twee dan?)

Offline Qper

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #323 Gepost op: 1-03-2013, 10:34:50 »
volgens mij is over deze aflevering alles al zo'n beetje gezegd, maar wat ik er toch echt nog over kwijt wil: Beste Finale aflevering ooit!

En dat zelfs ondanks dat de aflevering van de spanning weinig meer over laat. Maar in plaats van ellenlang getut over het opmaken voor de finale (oke dat kleding passen zit er in, maar duurde niet zo lang als vorig jaar), alleen maar terugblikken op eerdere opdrachten of een ellenlange speurtocht als laatste test, gewoon 2 echt goede molopdrachten op toplocaties. Met in de bibliotheek de prachtige molactie van Kees om de dames voor zijn boekje te laten gaan zodat hij zelf een half uur lang onproductief kan stressen. En mocht Kees nog geld hebben weggegooid. Ik denk niet dat hij de pot heeft weggeflikkerd, maar de 750 die hij verdient in de trein heeft hij gemakkelijk ongezien kunnen weggooien. Wie weet zelfs in het kistje met zijn naam verstopt :)

En de overdosis hints zo vlak voor het einde is een leuk extraatje. Het haalt de spanning eruit, maar bevestigt wel wat iedereen al lang wist (maar nog niet iedereen wilde toegeven)

Hoogtepuntje vond ik trouwens Spencer die zonder blikken of blozen geld gaf ongeacht wat je als antwoord gaf. Ik ging me nog even afvragen waarom Kees ineens geld ging verdienen totdat de dames ook klakkeloos geld van hem kregen

En tot slot: Hoewel ze in het midden een beetje inzakten qua opdrachten (dat safari-tochtjes maken en genieten van de omgeving geloof je na een tijdje wel), hebben ze dat de laatste 3 afleveringen echt goed gemaakt met allemaal top-opdrachten

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #324 Gepost op: 1-03-2013, 10:40:06 »
En tot slot: Hoewel ze in het midden een beetje inzakten qua opdrachten (dat safari-tochtjes maken en genieten van de omgeving geloof je na een tijdje wel), hebben ze dat de laatste 3 afleveringen echt goed gemaakt met allemaal top-opdrachten

Mee eens. En dat is een hele prestatie! Er zijn ook series geweest die tegen het einde een beetje inkakten. Wat ze er nu van hebben gemaakt is gewoonweg schitterend. Nu nog een top aflevering 10! En ik heb er alle vertrouwen in dat we die ook krijgen. ::trots:: ::bravo::

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 1-03-2013, 10:40:42 »
Als je nagaat dat je het goede of het foute antwoord krijgt op de vraag wie is de mol, naar aanleiding of jij je vragen goed beantwoord. Kun je misschien beter zeker weten dat je een verkeerd antwoord geeft, Dan weet je iig zeker dat je ook het foute antwoord krijgt op wie is de mol. En dus eigenlijk dus ook het goede antwoord. Het Antwoord van Carolien, Tania was dus misschien zo stom nog niet. Het heeft haar iig niets geholpen.

Ik denk dat het geven van geld de kandidaat van zijn stuk moet brengen, omdat deze dan denkt dat het antwoord misschien wel goed is.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #326 Gepost op: 1-03-2013, 11:12:39 »
Het was een hele mooie aflvering, echt waar!

Toch een domper, want mijn mol ging er uit. Dus toch.... :(

Dan moet het dus toch Kees zijn.

Mijn probleem is dat ik uit de Agatha Christie hoek kom, en andere Whodannits. Daar is het zo dat degene die het minst verdacht is, de dader is.

Vorig jaar zat ik op Hadewych. Om precies diezelfde reden.

Ik hoop nog stilletjes dat Kees de Liesbeth van vorig jaar is. ;) Maar ben bang dat het bewijs dat zich opstapelt allemaal naar Kees wijst.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 1-03-2013, 11:19:21 »
Heerlijk hoe alle Kees-verdenkers nu de tunnelaars op Paulien ijverig zien posten.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #328 Gepost op: 1-03-2013, 11:23:09 »
Ewout geeft ons het laatste hintje naar Kees als mol!

Een man in de trein zit Ewout's molboekje te lezen en hierin valt te lezen dat hij op vraag 20 Paulien heeft ingevuld, met een uitroepteken! Als Ewout al in aflevering 1 op Paulien eruit is gegaan, dan kan het niet anders of Kees is de mol.

De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 1-03-2013, 11:25:30 »
Ewout geeft ons het laatste hintje naar Kees als mol!

Een man in de trein zit Ewout's molboekje te lezen en hierin valt te lezen dat hij op vraag 20 Paulien heeft ingevuld, met een uitroepteken! Als Ewout al in aflevering 1 op Paulien eruit is gegaan, dan kan het niet anders of Kees is de mol.

ik vroeg me al af wat er in dit boekje stond.
Het wordt steeds duidelijker wie de mol is.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 1-03-2013, 11:48:33 »
Alsof de makers dit seizoen hebben besloten om in de laatste aflevering alle registers (!) open te trekken door alle informatie prijs te geven die naar Cornelius als mol leidt.

Offline FrankieB

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 1-03-2013, 11:49:37 »
Nu nog even die televizier ring winnen is na deze serie toch echt wel eens tijd

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 1-03-2013, 11:51:12 »
Alsof de makers dit seizoen hebben besloten om in de laatste aflevering alle registers (!) open te trekken door alle informatie prijs te geven die naar Cornelius als mol leidt.

Ik weet het niet hoor. Ik zit ook in de Keestunnel, maar vrienden en collega's die geen internetfora volgen en puur kijken naar wat ze zien, zitten allemaal op Paulien. Ook nu nog zien ze tegenover iedere hint naar Kees wel een andere, in hun ogen overduidelijke, hint naar Paulien.

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #333 Gepost op: 1-03-2013, 11:52:46 »
Wat een TOP aflevering  ::ok::!

En inderdaad...ik weet niet goed waar ik moet beginnen...

Het is Kees all over the place  ;D...

Wat een stortvloed aan hints/bevestigingen...heerlijk!

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 1-03-2013, 11:57:39 »
Nu nog even die televizier ring winnen is na deze serie toch echt wel eens tijd
Inderdaad.Onbegrijpelijk dat ze het constant niet winnen.

Offline fritzie

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 1-03-2013, 12:01:17 »

het is ieder jaar zo dat er op het eind meer en duidelijker hints worden weggegeven. Dat is ook leuker voor de kijkers, de minder goede puzzelaars kunnen dan ook zeggen dat ze hebben ontcijferd wie de mol is. Maar als ze dat te vroeg (in eerdere afleveringen) al zouden doen is het voor de goede puzzelaars weer niet leuk.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 1-03-2013, 12:02:51 »
Ik weet het niet hoor. Ik zit ook in de Keestunnel, maar vrienden en collega's die geen internetfora volgen en puur kijken naar wat ze zien, zitten allemaal op Paulien. Ook nu nog zien ze tegenover iedere hint naar Kees wel een andere, in hun ogen overduidelijke, hint naar Paulien.
Klopt, een minder ervaren kijker zal dit alles niet opvallen. Maar ik heb nog nooit een WIDMseizoen gezien waarbij molspeurders klip en klaar uit de beelden kunnen halen wie de mol is. Als ik dat hier op het forum allemaal zo volg, kom ik tot een behoorlijk lijstje:
- Man met Ewouts molboekje goed in beeld, waarin staat dat Ewout op Paulien zat.
- Die cijfercode voor Paulien (wat mij betreft eenduidig. Nog sterker dan de priesterhint)
- De mol als enige op de berg
- Het foutloze dictee (en dan kunnen zien dat Kees zijn dictees begon met het juiste 'Ek' ipv 'Ik')
- Kees die alle vragen goed beantwoordt en 'Kees' in zijn doosje aantreft
- Verwijzing naar: 'de priester heeft het allemaal gezegd'
- ...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 12:06:03 door Alja »

Offline fritzie

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 1-03-2013, 12:03:47 »
Ik vond trouwens het begin ook erg grappig, toen ze samen aan tafel zaten.
"Kees, had jij verwacht in de finale te komen?". Goede vraag van Paulien, en alledrie weten ze ook al zeker dat Kees de mol is (anders waren Paulien en Carolien niet in de finale gekomen). Kees kan zich niet inhouden en barst in lachen uit.

::rofl::

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 1-03-2013, 12:12:21 »
Ik vond trouwens het begin ook erg grappig, toen ze samen aan tafel zaten.
"Kees, had jij verwacht in de finale te komen?". Goede vraag van Paulien, en alledrie weten ze ook al zeker dat Kees de mol is (anders waren Paulien en Carolien niet in de finale gekomen). Kees kan zich niet inhouden en barst in lachen uit.

::rofl::

Het lachen had daar geen betrekking op hoor. Als je goed luisterde kon je horen dat er aan hem gevraagd werd hoe hij het ervaarde, nadat hij zei dat hij toch lange tijd zijn kamer met Zarayda gedeeld had. Je hoort Carolien proesten. In de bruidswinkel benadrukt Kees niet voor niets nog een keer "I'm 100% gay".

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 1-03-2013, 12:13:52 »
Ben het er mee eens dat dit seizoen een topseizoen was, beter dan de laatste jaren.

Moet er alleen wel bij zeggen dat er ABSOLUUT niet optimaal gebruik gemaakt is van Zuid-Afrika, ze hebben zoveel mooie onderdelen niet gebruikt, sterker nog, ze zijn blijven hangen op minder interessante plaatsen...

Geen Kaapstad (Tafelberg, Robben-eiland), geen Tsitsikamma, geen Bungeejumpen bij de Bloukrans rivier (hoogste van de wereld), geen struisvogelfarms, geen Durban (lelijke rotplaats, maar wel goed geschikt voor een opdracht), geen Cango Caves (waar je kruipend door ruimtes van 30 centimeter hoog een geweldige opdracht had kunnen doen)...

Wat dat betreft is het voor mij als Z-A liefhebber een teleurstelling geweest.