Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151781 keer)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #340 Gepost op: 1-03-2013, 12:15:36 »
Ben het er mee eens dat dit seizoen een topseizoen was, beter dan de laatste jaren.

Moet er alleen wel bij zeggen dat er ABSOLUUT niet optimaal gebruik gemaakt is van Zuid-Afrika, ze hebben zoveel mooie onderdelen niet gebruikt, sterker nog, ze zijn blijven hangen op minder interessante plaatsen...

Geen Kaapstad (Tafelberg, Robben-eiland), geen Tsitsikamma, geen Bungeejumpen bij de Bloukrans rivier (hoogste van de wereld), geen struisvogelfarms, geen Durban (lelijke rotplaats, maar wel goed geschikt voor een opdracht), geen Cango Caves (waar je kruipend door ruimtes van 30 centimeter hoog een geweldige opdracht had kunnen doen)...

Wat dat betreft is het voor mij als Z-A liefhebber een teleurstelling geweest.

Je kan niet alles hebben....er was toch genoeg moois te beleven?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 12:21:35 door Lonneke14 »

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 1-03-2013, 12:18:53 »
Het lachen had daar geen betrekking op hoor. Als je goed luisterde kon je horen dat er aan hem gevraagd werd hoe hij het ervaarde, nadat hij zei dat hij toch lange tijd zijn kamer met Zarayda gedeeld had. Je hoort Carolien proesten. In de bruidswinkel benadrukt Kees niet voor niets nog een keer "I'm 100% gay".
Aaaah, was dàt de grap!   :o

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #342 Gepost op: 1-03-2013, 12:20:14 »
Misschien komen ze er nog een keer terug? Dat zou zeker de moeite waard zijn.

Offline molletjezon

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 1-03-2013, 12:38:58 »
En wat tweet de mol nu? "C of C?"

C: Paulien heet Cornelissen met haar achternaam en bij de bar noemde ze de naam van Cornelis Tol. Zou Kees eigenlijk (in z'n paspoort) Cornelis heten?

Nog iets frappants; Paulien noemde die naam n.a.v. de vraag van de barman aan haar over de cijfers die ze eerder te horen had gekregen. En wat deze zouden betekenen. Haar antwoord refererend aan Kees (Cornelis Tol) met een glimlach op haar gezicht dat het daar helemaal niet over ging. Later kwam uit die cijferreeks op dit forum Tol is de mol eruit. Voorkennis van het afleidingsraadsel van (mol) Paulien?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 12:43:15 door molletjezon »

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 1-03-2013, 12:45:40 »
C: Paulien heet Cornelissen met haar achternaam en bij de bar noemde ze de naam van Cornelis Tol. Zou Kees eigenlijk (in z'n paspoort) Cornelis heten?

Nog iets frappants; Paulien noemde die naam n.a.v. de vraag van de barman aan haar over de cijfers die ze eerder te horen had gekregen. En wat deze zouden betekenen. Haar antwoord refererend aan Kees (Cornelis Tol) met een glimlach op haar gezicht dat het daar helemaal niet over ging. Later kwam uit die cijferreeks op dit forum Tol is de mol eruit. Voorkennis van het afleidingsraadsel van (mol) Paulien?

::bravo:: dat zou de mindvacht van het jaar zijn  ::rofl::

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 1-03-2013, 12:51:28 »
Ben het er mee eens dat dit seizoen een topseizoen was, beter dan de laatste jaren.

Moet er alleen wel bij zeggen dat er ABSOLUUT niet optimaal gebruik gemaakt is van Zuid-Afrika, ze hebben zoveel mooie onderdelen niet gebruikt, sterker nog, ze zijn blijven hangen op minder interessante plaatsen...

Geen Kaapstad (Tafelberg, Robben-eiland), geen Tsitsikamma, geen Bungeejumpen bij de Bloukrans rivier (hoogste van de wereld), geen struisvogelfarms, geen Durban (lelijke rotplaats, maar wel goed geschikt voor een opdracht), geen Cango Caves (waar je kruipend door ruimtes van 30 centimeter hoog een geweldige opdracht had kunnen doen)...

Was bij al die mooie plekken die je opnoemt de kans op ongewenste ontmoetingen met Nederlandse toeristen niet veel groter geweest? En daarmee dus ook de kans dat we in juni/juli vorig jaar al op de hoogte waren geweest van de deelnemers en de locatie.

Offline fritzie

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 1-03-2013, 12:54:59 »
Het lachen had daar geen betrekking op hoor. Als je goed luisterde kon je horen dat er aan hem gevraagd werd hoe hij het ervaarde, nadat hij zei dat hij toch lange tijd zijn kamer met Zarayda gedeeld had. Je hoort Carolien proesten. In de bruidswinkel benadrukt Kees niet voor niets nog een keer "I'm 100% gay".

Volgens mij wel.
Paulien: "was het wat je verwacht had?
Kees: "Deze finaleplek?"
Paulien zegt iets als "deze finale samenstelling"
Kees kan zich niet meer inhouden, gaat lachen en zegt "Ik krijg er een kleur van"
Carolien proest het uit
Paulien: "Keesie wordt rood!"

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #347 Gepost op: 1-03-2013, 13:01:40 »

Ow jaaaa, wat was het gaaf geweest als ze naar Robbeneiland moesten zwemmen   ::tandpastasmiley::
Maar serieus, dat is wel waar.. Ze hoeven natuurlijk geen reisleidingbrochure te worden, en de opdrachten staan voorop, maar je noemt wel een aantal hele gave plekken. Aan de andere kant, we hebben al veel moois en vooral afwisselends gezien en voor niet Z-A kenners zat er heel veel bij. En de plekken die jij noemt lenen zich vooral voor de adrenaline opdrachten, en ik vond het persoonlijk wel leuk dat er daar deze serie relatief iets minder van waren, en iets meer Agatha Christie achtige en literaire opdrachten. Alleen de safari opdrachten en die dierenkooien waren wel erg suf, die hadden ze mogen vervangen voor Robbeneiland. Stel je voor dat ze opgesloten mochten worden in die gevangenis daar.. Maar dat moet een organisatorische nachtmerrie geworden zijn voor de crew; zoveel toeristen daar, dan hadden ze het eiland een dagdeel moeten afsluiten voor anderen, en zóveel krediet heeft WIDM waarschijnlijk niet daarvoor.

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 1-03-2013, 13:29:10 »
Klopt, maar als je dan toch gaat bungiejumpen dit seizoen doe het dan daar.
Sowieso zijn ze niet in het zuiden geweest, denk teveel reisafstanden dan...

Offline Richard-WIDM

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Welkom jij hebt de kans om dit programma te winnen
« Reactie #349 Gepost op: 1-03-2013, 14:07:30 »
Jullie zijn niet alleen, ik ben er ook nog.
Hier nog een ::zwaai::
Slecht nieuws heb je ! Goed nieuws kan je krijgen!

Offline mollenkom

• Forumlid
  • Kiekeboe!
« Reactie #350 Gepost op: 1-03-2013, 14:28:48 »
De volgorde bij de trein;
- Kees --> Man. Goed komt straks opnieuw tegen.
- Carolien --> Man.Fout.
- Paulien --> Man.Fout.

- Paulien --> Vrouw.
- Kees --> Opnieuw de de man van één.
- Carolien --> Vrouw.
- Paulien --> Man.
- Carolien --> Barman. Fout.
- Kees --> Vrouw
- Carolien --> Vrouw.
- Paulien --> Man.
- Kees --> Man.
- Kees --> Barman.
- Carolien --> Man.
- Paulien --> Barman.
- Carolien --> Barman.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #351 Gepost op: 1-03-2013, 14:47:28 »
Waar komt vandaan dat t mollenboek in de trein van Ewout  is? En waar komt vandaan dat t papier met t gedicht waar ek=ik van Kees is? 
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #352 Gepost op: 1-03-2013, 15:13:14 »
Dat zou echt geweldig zijn.. dat hij gewoon heel rustig die briefjes door de WC spoelt ofzo.
Of dat alleen het geld met de 'Big Five' erop goedgekeurd wordt ofzo.

Hmz. Menigeen roept hier 'O, het zou briljant zijn als Kees buiten beeld geld heeft weggegooid/kokers geopend/stiekem toch hetero is', maar hoe briljant is het eigenlijk als je mollenacties goeddeels afhangen van dit soort noch voor ons, noch voor de kandidaten controleerbare feiten, wat bij Kees toch het geval lijkt te zijn? De in deze panelen zalig verklaarde mol George heeft ook geld achterovergedrukt (in één of twee gevallen), maar daarnáást kon hij ook tal van geweldige en doortrapte acties voor het oog van de groep op zijn conto schrijven. Kees heeft vanaf opdacht 1 toch wel veel geld in de pot gebracht en anders de kandidaten wel erg geholpen hun doel (geld) te bereiken. Ik ben gewoon bang dat iedereen hier straks overloopt van bewondering bij de beelden van Kees die 1500 euro van de Drakensberg laat wegwaaien, terwijl dat natuurlijk een hele luie, gemakzuchtige mollenstreek is...
Woosie down?

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 1-03-2013, 15:26:10 »
Waar komt vandaan dat t mollenboek in de trein van Ewout  is? En waar komt vandaan dat t papier met t gedicht waar ek=ik van Kees is? 
Dat vraag ik me dus ook af. De makers hadden ook een fake-molboekje in kunnen brengen...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 1-03-2013, 15:26:15 »
Ik ben gewoon bang dat iedereen hier straks overloopt van bewondering bij de beelden van Kees die 1500 euro van de Drakensberg laat wegwaaien, terwijl dat natuurlijk een hele luie, gemakzuchtige mollenstreek is...

Hij heeft genoeg gewaagde/gedurfde dingen gedaan ten overstaande van de hele groep.
Zeer duidelijk de mol beschermen in het mollenspel bijvoorbeeld, of duidelijk saboteren bij de watervallen. En dat geld dat verdween bij de squads-opdracht had iedereen ook op kunnen vallen.

En lui en gemakzuchtig was ook dit geenszins overigens. Hij heeft het penningmeesterschap aangevochten en een mogelijkheid gezien om zelf penningmeester te worden opdat er minder geld verdiend werd. Dat was ook behoorlijk gewaagd juist vind ik..

Dus zo 'alleen achter de schermen' was het bepaald niet vooral door de rol die hij gekozen heeft.  :)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 15:28:21 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 1-03-2013, 15:38:28 »

En lui en gemakzuchtig was ook dit geenszins overigens. Hij heeft het penningmeesterschap aangevochten en een mogelijkheid gezien om zelf penningmeester te worden opdat er minder geld verdiend werd. Dat was ook behoorlijk gewaagd juist vind ik..

Meh. Dat was ook meer geluk dan wijsheid: het was Daniëls vondst van de pot die Tania in verlegenheid bracht, en zoveel andere mogelijkheden waren er niet meer.
Woosie down?

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 1-03-2013, 15:41:45 »
Precies, sterker nog, ik denk dat we in jaren niet een mol hebben gehad die zo sterk het spel heeft gespeeld.
Hij had mij iig sterk op een dwaalspoor gebracht, juist doordat hij zoveel geld binnenbracht.

Als later blijkt dat dat wel meeviel (denk aan 1500 minder in de pot, kokers vinden in je eigen tas), gecombineerd met het feit dat zijn mede-kandidaten tot de finale niet allemaal op de juiste mol zaten, dan vind ik Kees persoonlijk een van de beste mollen van de afgelopen jaren.

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 1-03-2013, 15:46:41 »
Precies, sterker nog, ik denk dat we in jaren niet een mol hebben gehad die zo sterk het spel heeft gespeeld.
Hij had mij iig sterk op een dwaalspoor gebracht, juist doordat hij zoveel geld binnenbracht.

Als later blijkt dat dat wel meeviel (denk aan 1500 minder in de pot, kokers vinden in je eigen tas), gecombineerd met het feit dat zijn mede-kandidaten tot de finale niet allemaal op de juiste mol zaten, dan vind ik Kees persoonlijk een van de beste mollen van de afgelopen jaren.

Ja, maar die '1500 minder in de pot' kon hij alleen bereiken doordat hij als enige - dus oncontroleerbaar - naar die berg kon vliegen. Dat is m.i. gemakzuchtig, zeker als het gepaard gaat met wél veel geld verdienen als er anderen bij zijn. Zulke solo-acties doen het leuk bij de ontknoping, maar het is een beetje te vergelijken met de veiling in seizoen 6, die  alle eerdere opdrachten én molacties overbodig maakte omdat de pot (mede door de mol) halverwege het seizoen weer leeggetrokken werd.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 15:51:30 door Michmol »
Woosie down?

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 1-03-2013, 15:48:17 »
Ik denk dat het echt €1500 was. €3000 is wel wat veel voor iemand die niet de mol is.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #359 Gepost op: 1-03-2013, 15:50:52 »
Bovendien, "1500 is only half the answer", dus zou je zeggen, 1500 is ook de andere helft. Maar dat is geen antwoord op de vraag "wie is de mol?" De enige manier om dat bedrag om te draaien naar een naam is door de naam van de envelop te nemen. En dan is het "Carolien is het halve antwoord". Zoals iemand eerder postte, kan dat dus betekenen dat de helft van Carolien maar goed is. En dat is -lien.
The British are not impressed.