Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151770 keer)

Offline Moeske

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #500 Gepost op: 3-03-2013, 11:26:20 »
Antwoord 1 vind ik een logisch antwoord, maar de antwoorden die hij geeft op de volgende vragen vind ik minder logisch.
Vraag 2 zou ik waarschijnlijk ook beantwoord hebben met "de mol". Ik vind het antwoord "de enige" nogal gekunsteld.
En mijn antwoord op vraag 3 zou misschien zijn "bij de penningmeester".
Volgens mij klopt het antwoord "op de berg" sowieso niet. Dat zou er namelijk op duiden dat er in de enveloppe van Carolien € 3000 gezeten heeft, waarvan hij er € 1500 heeft weggegooid en de beelden latem m.i. duidelijk zien dat er niet meer dan dei € 1500 in zat.
Wat er verder op de berg is achtergebleven is veel meer dan € 1500, namelijk het totaal van wat er in de andere enveloppen bij elkaar zat.

De antwoorden van Kees zijn dus:
1. niet alle drie juist.
2. gekunsteld om tesamen een zin te vormen.

Ik denk dat bij die vraag over dat geld bedoeld wordt dat in de envelop van de mol € 3000,00 zat en als er wel €3000,00 zat in envelop van Carolien dan zien wij vlg week dat Kees er de helft uit haalt en op de berg achter laat.

Maar over "the only one" heb je gelijk en daarom denk ik toch echt dat die zin een aanwijzing naar Kees is.

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #501 Gepost op: 3-03-2013, 12:20:02 »
Hij zei geen 'only one', maar 'the one' Het werd ondertiteld als 'de enige'
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #502 Gepost op: 3-03-2013, 12:49:57 »
Antwoord 1 vind ik een logisch antwoord, maar de antwoorden die hij geeft op de volgende vragen vind ik minder logisch.
Vraag 2 zou ik waarschijnlijk ook beantwoord hebben met "de mol". Ik vind het antwoord "de enige" nogal gekunsteld.
En mijn antwoord op vraag 3 zou misschien zijn "bij de penningmeester".
Volgens mij klopt het antwoord "op de berg" sowieso niet. Dat zou er namelijk op duiden dat er in de enveloppe van Carolien € 3000 gezeten heeft, waarvan hij er € 1500 heeft weggegooid en de beelden latem m.i. duidelijk zien dat er niet meer dan dei € 1500 in zat.
Wat er verder op de berg is achtergebleven is veel meer dan € 1500, namelijk het totaal van wat er in de andere enveloppen bij elkaar zat.

1. niet alle drie juist.
2. gekunsteld om tesamen een zin te vormen.

Tja het blijft natuurlijk nog even afwachten tot donderdag, maar ben er wel van overtuigd dat de vragen goed beantwoord zijn. En als Kees de Mol is (wat natuurlijk zo is) dan weet hij uiteraard de goede antwoorden. Zal wel bewust een beetje vaag gehouden worden (net als zoveel dingen) zodat het voor de kijkers en ons ook (want hier wordt ook nog volop gediscussieerd en gespeculeerd door een aantal mensen tenminste) nog spannend blijft wie is de Mol Kees of Paulien? Want idd wat is dat voor vraag "Wie is de enige"? En als antwoord: "de enige". Tja je kan zeggen wat je wilt maar zie geen reden om ervan uit gaan dat het niet klopt. En dan zou het wel weer heel toevallig dat er dan uiteindelijk "De Mol als enige op de berg" uitkomt. Nee nee dat zijn me net wat teveel toevalligheden. En ik geloof absoluut niet in de theorie dat ze in het programma allemaal (nep)hints stoppen naar Kees o.i.d want dat is gewoon de kijkers voor de gek houden. Het merendeel moest je ook echt wel voor opzoek, wordt niet zomaar allemaal voorgeschoteld. Tuurlijk "Wie is de Mol" is niets wat het lijkt, maar dit zou wel heel erg ver gaan, te ver m.i.
Verder de €1500,-. Het moge duidelijk zijn dat het over de geopende enveloppe van Carolien gaat en niet de ongeopende enveloppen van de andere kandidaten. Ik dacht (nou ja hoopte vooral!) tijdens de bewuste uitzending al waarschijnlijk heeft er meer ingezeten, kon niet geloven dat Kees met het volle bedrag terug zou keren. Ok toch een heel mooi bedrag mee terug nemen om je niet verdacht te maken maar juist pluspunten te scoren heel slim, maar ging er wel vanuit dat er toch een deel weg was gegooid ๓f dat hij wist wat er in de andere enveloppe zat en voor de middenweg koos zoiets. Nu blijkt er dus idd €3000,- in te hebben gezeten, dat maak ik er tenminste heel duidelijk op uit. Lijkt me dus ook wel logisch aangezien de Mol bij zo'n knetter van een kans echt niet netjes het volle bedrag mee terug neemt. €1500,- is ook veel, meer dan genoeg en niemand die er vraagtekens bij zou zetten of extra verdenkingen krijgt naar Kees terwijl er toch de helft weg is.
En wat wij gezien hebben dat Kees de enveloppe openmaakt en er €1500,- uithaalt, kijk dat zegt nou niets ::tandpastasmiley:: Wie weet wat hij op die berg heeft gedaan... Wat de montage ons laat zien is echt niet altijd de waarheid. Nee ik verheug me op donderdag, wil wel weten wat hij heeft uitgevreten op die berg  ;D

1. Wel goed, kijk maar meteen de hint na van gevouwen/ongevouwen briefjes dit klopt perfect. Hij heeft dus alle vragen goed en krijgt de identiteit van de Mol in zijn kistje te zien: Kees.
2. Gekunsteld? Tja het is uiteindelijk ook een hint...
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 13:00:22 door Molletjuh »

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #503 Gepost op: 3-03-2013, 13:10:28 »

1. Wel goed, kijk maar meteen de hint na van gevouwen/ongevouwen briefjes dit klopt perfect. Hij heeft dus alle vragen goed en krijgt de identiteit van de Mol in zijn kistje te zien: Kees.
2. Gekunsteld? Tja het is uiteindelijk ook een hint...

Ik denk het ook, de antwoorden komen juist gekunsteld over omdat Kees die antwoorden geeft die precies passen bij de vragen uit de opdracht in de trein en er tussendoor ook nog een uitleg uit een biecht te zien is.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 3-03-2013, 14:44:35 »
Hij zei geen 'only one', maar 'the one' Het werd ondertiteld als 'de enige'

Klopt.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 3-03-2013, 15:10:00 »
De gevouwen/ongevouwen briefjes klopt, maar er valt niets uit te halen. Net alles uitgetypt met daarbij vanuit welke hand het briefje gegeven werd en wel/geen vouw of niet zichtbaar:

Kees komt bij Spencer:
Which animal should never be seen during a hunt?
Antw.: Welk dier zou je nooit zien tijdens een jacht. Nou ik wilde nog bijna leeuw zeggen of de buffel of weet ik veel wat, maar je moet natuurlijk doordenken he. Hij antwoord vervolgens: The mole.
(hij krijgt ongevouwen briefje 250 euro, vanuit rechterhand over naar linkerhand)
Another one. Who is the only one?
Antw.: Toen moest ik denken aan die jongen die daar bij zijn laptop zat. Die heel expliciet en heel erg de nadruk legde op ‘This one is the only one’. Hij antwoord: The one?
(hij krijgt ongevouwen briefje 250 euro, vanuit rechterhand)
Last question then. Where is the 1.500 euro? Where is it?
Antw.: Ik heb in die opdracht 1500 euro verdiend. En dat was de opdracht met de helicopter naar de bergen. En de 1500 euro lag op de bergen. Dus ik denk “Ja, dat is kip ik heb je”. Hij antwoord: on the mountain?
(hij krijgt ongevouwen briefje 250 euro, vanuit rechterhand)

Paulien komt bij Spencer:
Who wrote the perfect version of the poem?
Antw.: We had no perfect version, but I wrote it.
(Ze krijgt een briefje 250 euro met vouw erin, vanuit rechterhand)
Tell me: did you play a game or a game within a game?
Antw.: I played a game within a game.
(Ze krijgt een briefje 250 euro, niet te zien of er een vouw in zit of niet, vanuit rechterhand lijkt hij hem over te nemen naar linkerhand)
I have another question: what do the numbers translate to?
Antw.: That I do not know, but I’ll take a wild guess. Cornelis Tol. Toen keek hij me mysterieus aan en gaf hij me 250 euro. Dat vond ik raar, want dit kan nooit goed zijn.

Carolien komt bij Spencer:
Which story in the church told it all?
Antw.: Nou, dat had ik uit de aanwijzing geconcludeerd dat dat mijn verhaal moet zijn geweest. Antwoord: Mine.
Where can something be found?
Antw.: Where something is lost.
What is the loudest speaker?
Antw.: Tania?

Briefjes van 250 euro bij Spencer:
Kees:
- ongevouwen,vanuit rechterhand over naar linkerhand
- ongevouwen, vanuit rechterhand
- ongevouwen, vanuit rechterhand

Paulien:
- met vouw erin, vanuit rechterhand
- niet te zien of er een vouw in zit of niet, vanuit rechterhand lijkt hij hem over te nemen naar linkerhand

Carolien:

Edit: ik zou bijna denken dat het antwoord goed is, wanneer hij het briefje vanuit zijn linkerhand geeft.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 15:12:53 door Zwanee »

Offline leroymijns

• Forumlid
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
« Reactie #506 Gepost op: 3-03-2013, 15:23:03 »
Wil trouwens nog even mededelen dat ik het een geweldige aflevering vond, ้้n van de mooiste ooit! Kan niet wachten tot volgende week!

Ik hoop dat Paulien de mol is maar ik denk Kees. :)
Tunnelvisie.....

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #507 Gepost op: 3-03-2013, 15:25:21 »
Hoezo valt er niets uit te halen? Bij de antwoorden die zeker fout zijn (bijv. Tania) wordt een gevouwen briefje gegeven, wat betekent dat het dus fout is. Dat betekent automatisch dat een ongevouwen briefje aangeeft dat het antwoord fout is. Kees had dus alles goed en kreeg een goed antwoord in het doosje. Duidelijker kan toch bijna niet?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 3-03-2013, 15:43:59 »

En wat wij gezien hebben dat Kees de enveloppe openmaakt en er €1500,- uithaalt, kijk dat zegt nou niets ::tandpastasmiley:: Wie weet wat hij op die berg heeft gedaan... Wat de montage ons laat zien is echt niet altijd de waarheid. Nee ik verheug me op donderdag, wil wel weten wat hij heeft uitgevreten op die berg  ;D

Nee, dat zou echt een geweldige Mollenactie zijn; geld weggooien zonder de camera erbij!  ::)

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #509 Gepost op: 3-03-2013, 15:46:35 »
Nee, dat zou echt een geweldige Mollenactie zijn; geld weggooien zonder de camera erbij!  ::)

Eh, George deed dat ook, dus waarom de sarcastische smiley? Niet alles hoeft te zien te zijn.
No Milk today???

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #510 Gepost op: 3-03-2013, 15:54:57 »
Nee met de camera erbij zou slim zijn. :P
Ik denk dat als het een molactie was, het twee keer is opgenomen, net als in seizoen 9 bij Jon in de stoomtrein.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #511 Gepost op: 3-03-2013, 15:56:21 »
Duidelijker kan toch bijna niet?

Zoals je in je laatste zin al zegt: Duidelijker kan toch bijna niet? Persoonlijk vind ik dat alles naar Kees er te dik bovenop ligt. Misschien wil ik dat niet accepteren, omdat het niet zo is. Misschien wil ik het niet accepteren, omdat ik het niet wil zien.
Maar waarom gevouwen/ongevouwen koppelen aan de antwoorden?
Wie zegt dat het antwoord van Kees "the one" het goede antwoord is? Dat Tania fout is, ben ik het mee eens.

Bij Kees zien we 3x ongevouwen. Bij Carolien zien we 3x gevouwen. Bij Paulien zien we 2x gevouwen, 1x zien we niets.

Bij Kees zien we 2x vanuit rechterhand, 1 keer vanuit, 1x vanuit linkerhand.
Bij Carolien zien we 3x vanuit rechterhand.

Hieruit zou ik concluderen: Kees 2 fout, 1 goed. Paulien 2 fout, 1 goed. Carolien alles fout.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #512 Gepost op: 3-03-2013, 16:01:29 »
Dat Kees' antwoorden klopten heb ik geconcludeerd uit het feit dat die drie antwoorden 'de mol als enige op de berg' vormden. Gewoon omdat ik het anders te toevallig zou vinden. Heeft dus eigenlijk niks met het antwoord 'de enige' zelf te maken.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 3-03-2013, 16:06:01 »
Dat Kees' antwoorden klopten heb ik geconcludeerd uit het feit dat die drie antwoorden 'de mol als enige op de berg' vormden. Gewoon omdat ik het anders te toevallig zou vinden. Heeft dus eigenlijk niks met het antwoord 'de enige' zelf te maken.

Snap ik. Maar dan kun je de antwoorden van Paulien ook anders formuleren: I (van I wrote it), played a game within a game (want bij de eerdere vraagstelling bij die man, als je kunt liplezen, zegt ze 'a game'), Cornelis Tol:
Daar kun je ook van maken: I played a game with Cornelis Tol  :P

Offline xtopeter

• Forumlid
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
« Reactie #514 Gepost op: 3-03-2013, 16:44:23 »
Ik heb het nog eens teruggeluisterd, maar Kees schiet onbedaarlijk in de lach als Paulien zegt, had je deze plaats verwacht, hier in de finale (hij als man met twee vrouwen).

Er werd niet echt iets ondeugends gezegd, ze raken alleen maar in een slappe lach.

Weet je wat ik hierbij dacht. Zoals Paulien kijkt lijkt het mijn zeer onwaarschijnlijk dat ze haar mol (Kees) zou zien in haar kistje, dus of Carolien of zichzelf. Als ze Kees zou hebben gezien zou ze anders reageren. Dus ik denk dat ze zichzelf of Carolien zag.

EDIT : Verkeerde quote.

Offline Keiko

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 3-03-2013, 17:39:56 »
Snap ik. Maar dan kun je de antwoorden van Paulien ook anders formuleren: I (van I wrote it), played a game within a game (want bij de eerdere vraagstelling bij die man, als je kunt liplezen, zegt ze 'a game'), Cornelis Tol:
Daar kun je ook van maken: I played a game with Cornelis Tol  :P
Inderdaad, goed gezien! Ik hoop toch dat Kees een vraag fout had, lekker in mijn Paulien tunnel blijven.  ::trots::
Paulien is de mol! *blijft hoe dan ook in Paulien-tunnel*

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 3-03-2013, 18:25:15 »
Ik heb zoveel in mijn hoofd wat wijst naar Paulien dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
In ieder geval is Paulien de mol.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 3-03-2013, 18:37:07 »
Ik vrees dat jij donderdag van een hele koude kermis thuiskomt....

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 3-03-2013, 18:46:05 »
Als Paulien Caroline in haar kistje heeft zou Kees oneerlijk voordeel hebben (als hij een kandidaat zou zijn) omdat hij met zijn eigen naam in zijn doosje iig zeker weet dat het een fout antwoord is.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #519 Gepost op: 3-03-2013, 18:48:45 »
Als Paulien Caroline in haar kistje heeft zou Kees oneerlijk voordeel hebben (als hij een kandidaat zou zijn) omdat hij met zijn eigen naam in zijn doosje iig zeker weet dat het een fout antwoord is.
Maar dan weet hij van zichzelf al dat hij niet de mol is, dus op welke manier heeft hij dan een voordeel t.o.v. de dames?
Brevis esse laboro, obscurus fio.