Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151652 keer)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #160 Gepost op: 28-02-2013, 22:49:42 »
Die bedoel ik ook.
Die hint zat er toch sowieso in, niet naar aanleiding van een antwoord?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #161 Gepost op: 28-02-2013, 22:49:51 »
Ik had eigenlijk ook meer het idee dat veel aanwijzingen in de trein vooral voor de kijkers waren, omdat de kandidaten er toch nooit achter zouden kunnen komen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 28-02-2013, 22:51:22 »
Wat heeft Paulien, als ze kandidaat was, aan al die cijfers? Om daarna op geniale wijze op 'Tol is de mol' te komen? Ze had niets om de cijfers op te schrijven en ze heeft ze maar 1 keer gehoord. Mij lijkt dat het een hint is voor de kijker thuis die wél mee zit te schrijven, om die op een verkeerd been te zetten. Hoe dan ook GEWELDIGE vondst van degene die dit had opgelost!

Precies, zie dat maar eens te onthouden, die cijferreeks en dan ook nog te koppelen aan woorden in zulu uit je hoofd.  ::rofl::

Offline marvin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #163 Gepost op: 28-02-2013, 22:53:09 »
Ik had eigenlijk ook meer het idee dat veel aanwijzingen in de trein vooral voor de kijkers waren, omdat de kandidaten er toch nooit achter zouden kunnen komen.

ik denk dat de aanwijzingen meer als hulpje waren om de vragen aan de bar op te lossen. 2 vliegen in 1 klap. hint voor de kandidaten om de vragen op te lossen. hint voor de molloten om de mol te ontmaskeren.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 28-02-2013, 22:53:21 »
Wat een zalige treinreis!  ::respect::
Schitterende aflevering!
Zo fantastisch, ongekend!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kruip toch mijn tunneltje in en ga met mijn aantekeningen nog dromen van mijn Mol...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::ok::

Omnia vincit amor

Offline Keiko

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 28-02-2013, 22:54:21 »
Wat heeft Paulien, als ze kandidaat was, aan al die cijfers? Om daarna op geniale wijze op 'Tol is de mol' te komen? Ze had niets om de cijfers op te schrijven en ze heeft ze maar 1 keer gehoord. Mij lijkt dat het een hint is voor de kijker thuis die wél mee zit te schrijven, om die op een verkeerd been te zetten. Hoe dan ook GEWELDIGE vondst van degene die dit had opgelost!
Helemaal mee eens!  ::jaja:: Blijf in mijn Paulien tunnel, en daar blijf ik ook,  begon toch wat te twijfelen vanwege de hint naar Kees maar ik denk ook dat het echt alleen voor de kijkers is.
Paulien is de mol! *blijft hoe dan ook in Paulien-tunnel*

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 28-02-2013, 22:57:11 »
Blijft het toch best nog knus zo onder elkaar in de Paulien tunnel.    ;)

Offline Qicksel

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 28-02-2013, 22:57:37 »
Nog even twee hints uit de paulientunnel:
De setting van de trein was a la agatha christie.
Wie zocht daarnaar in de bieb? Paulien

De aflevering heette trust nobody.
Dus misschien zijn de hints van de mensen in de trein niet waar ???.

Ik blijf toch lekker op paulien zitten

Offline Magic0loc0

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 28-02-2013, 22:58:19 »
Overigens,
de eerste/laatste letters van de namen van de mensen uit de trein vormden dan weer heel leuk bijna Cornelisse, zo goed als ik bij kon houden. Ik wil niet uit m'n Paulien-tunnel! Laat haar gewoon ook de mol zijn!

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 28-02-2013, 22:58:38 »
Paulien kon die cijfers misschien niet zo snel ontcijferen, maar die vragen/antwoorden van Carolien waren nog cryptischer, toch? Kan me ze niet allemaal meer herinneren... maar dat "actions speak louder than words"... wat moet ze daarmee? Ik heb hem nog niet door hoor!  ;D

Paulien had trouwens wel gelijk een plausibele ontcijfermethode bedacht, dus ze zou er wel iets aan gehad kunnen hebben. Zelfs als je alleen de eerste 3 hebt onthouden, dan kom je met de goede methode op 'tol' uit.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 28-02-2013, 22:59:23 »
Helemaal mee eens!  ::jaja:: Blijf in mijn Paulien tunnel, en daar blijf ik ook,  begon toch wat te twijfelen vanwege de hint naar Kees maar ik denk ook dat het echt alleen voor de kijkers is.

Ik heb ook besloten om bij Paulien te blijven, maar als het alleen voor de kijkers is (want inderdaad, waarom zou Paulien al die cijfers kunnen onthouden), dan zou het toch al duidelijk moeten zijn? Ik volg het voorbeeld van Loebas: als volgende week toch Kees de mol is, komen ook dan pas mijn oprechte felicitaties aan de fanatieke Kees tunnelaars  ::tandpastasmiley::  :P

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 28-02-2013, 23:00:01 »
Werd er écht niet gevraagd; wat klopt er in dit rijtje cijfers niet?  ;)
Omnia vincit amor

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 28-02-2013, 23:01:32 »
Blijft het toch best nog knus zo onder elkaar in de Paulien tunnel.    ;)

Jullie zijn niet alleen, ik ben er ook nog.

Offline Molquest

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 28-02-2013, 23:01:51 »
Ja, ik vond het ook óverduidelijk allemaal! Is dat echt de tunnel waar ik in zit? Ik heb zelf het gevoel van niet. Ik heb het nog nooit zo duidelijk gevonden, zelfs niet vorig jaar toen ik al veel eerder op de goede mol zat.
Is het niet te duidelijk? Het lag er zo duimendik bovenop. Bij het Paulientopic heb ik een paar hints naar Paulien gepost. Bijvoorbeeld dat zij voorkennisn had; het was haar idee om avondkleding te kopen. En waarom zocht ze de boeken met de laagste waarde? Kees zat zo opvallend te klooien. En Paulien had zenuwtrekjes in haar gezicht bij het eindpraatje. Ik ben nog niet helemaal zeker van Kees. Maar ja, tunneltje...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #174 Gepost op: 28-02-2013, 23:02:43 »
Is het niet te duidelijk? Het lag er zo duimendik bovenop. Bij het Paulientopic heb ik een paar hints naar Paulien gepost. Bijvoorbeeld dat zij voorkennisn had; het was haar idee om avondkleding te kopen.

Kan ook een hint van de productie zijn geweest. Of gewoon een goed idee; finalisten komen immers altijd in hun mooiste outfit opdraven. :)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 28-02-2013, 23:04:56 »
Is het niet te duidelijk? Het lag er zo duimendik bovenop. Bij het Paulientopic heb ik een paar hints naar Paulien gepost. Bijvoorbeeld dat zij voorkennisn had; het was haar idee om avondkleding te kopen. En waarom zocht ze de boeken met de laagste waarde? Kees zat zo opvallend te klooien. En Paulien had zenuwtrekjes in haar gezicht bij het eindpraatje. Ik ben nog niet helemaal zeker van Kees. Maar ja, tunneltje...

Vorige week zei ze ook al van te voren dat ze het zo leuk zou vinden om iets met de zulu taal te doen en prompt krijgen ze die opdracht!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 28-02-2013, 23:05:11 »
Haha. Iedereen moet zelf weten wie die verdenkt, en dit echt het enige jaar dat ik dit zou zeggen, maar Paulien kan het onmogelijk nog zijn... Alleen de Tol is de mol hint al... Zo'n overduidelijk bedachte nephint zouden ze er nooit instoppen, verwijzend naar de andere overgebleven persoon. Paulien had uiteraard niks aan de cijfers, die waren voor de puzzelaars thuis.

Het kan echt echt echt niet anders. ;D

In case it is, eet ik Georgina's slippers op.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 28-02-2013, 23:05:17 »
Paulien kon die cijfers misschien niet zo snel ontcijferen, maar die vragen/antwoorden van Carolien waren nog cryptischer, toch? Kan me ze niet allemaal meer herinneren... maar dat "actions speak louder than words"... wat moet ze daarmee? Ik heb hem nog niet door hoor!  ;D

Paulien had trouwens wel gelijk een plausibele ontcijfermethode bedacht, dus ze zou er wel iets aan gehad kunnen hebben. Zelfs als je alleen de eerste 3 hebt onthouden, dan kom je met de goede methode op 'tol' uit.
Masasr de goede methode leek ze niet te hebben iig..

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #178 Gepost op: 28-02-2013, 23:05:56 »
Vorige week zei ze ook al van te voren dat ze het zo leuk zou vinden om iets met de zulu taal te doen en prompt krijgen ze die opdracht!

Dat is duidelijk: Paulien heeft stiekem in het draaiboek zitten snuffelen ::rofl::

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #179 Gepost op: 28-02-2013, 23:06:07 »
Kan ook een hint van de productie zijn geweest.
Immers, waar halen ze het geld vandaan? :)

Dus? Daniël begon ook over foto's ontwikkelen de minuut voordat ze die doka-opdracht kregen. En die is ook niet de mol ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas