Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151737 keer)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 9
« Reactie #200 Gepost op: 28-02-2013, 23:18:57 »
De opdracht in de trein is onwijs gaaf. Het spel in het Krugerpark, de ontmoeting met de Mol en de drive-in opdracht vond ik ook al zo gaaf. Het bewijst voor mij dat dit spel prima zonder al die adrenaline kan. ::jaja::

Bij de antwoorden bij de bar kreeg iedereen 250 euro, ook al waren niet alle antwoorden correct. Spencer de barman gaf volgens mij wél aan wie welke antwoorden goed had. Bijvoorbeeld toen Carolien 'Tania' antwoordde op wat het hardste klonk. Toen trok Spencer een heel erg bedenkelijk gezicht, terwijl hij bij de andere vragen normaal bleef kijken. Volgens mij geeft hij hier aan wie welke vraag juist had en wie niet. En indirect ook of de kandidaten de naam van de Mol in het doosje vonden.

Edit:
Of misschien ook niet:
1. Kees 'dier tijdens jacht': the mole --> Lacht en kijkt naar beneden.
2. Kees 'who is the only one': the one --> Kijkt vooruit
3. Kees 'where is the 1500 euros': on the mountain --> Kijkt vooruit, wenkbrouwen omhoog/grote ogen

1. Paulien 'perfect gedicht': Paulien --> kijkt vooruit
2. Paulien 'game in a game': game in a game --> kijkt naar beneden
3. Paulien 'vertaling nummers': cornelis tol --> kijkt recht vooruit (kijkt mysterieus)

1. Carolien 'story church': Carolien's verhaal --> kijkt naar beneden
2. Carolien 'where can something be found': where something is lost --> kijkt recht vooruit
3. Carolien 'what is the loudest speaker': Tania --> kijkt heel bedenkelijk

Spencer kijkt dus heel vaak gewoon recht vooruit. Alleen bij Kees' en Carolies antwoorden op hun laatste vragen kijk hij echt anders... Dit is het dus niet.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 23:28:29 door hetoord »

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 28-02-2013, 23:19:27 »
Droog ik nu mijn traantjes en ga weer lekker rennen en op zoek ;)
Misschien was dit de grootste mindvacht aller tijden!  

*Blijf hopen Loebas*
*Zwanee: wat geweldig dat je in de Paulien-tunnel blijft, gezien je twijfels van weleer...!  ::ok::*

Nu een Paulien offensief voorbereiden jungens, we hebben nog minder dan 7 dagen.
Kunnen we die hint ontkrachten? En overrulen?

...is een vraag aan Paulien tunnellaars, dus behoeft geen nee-schuddende hoofdjes van alle Kees tunnelaars hierop als antwoord, haha... ::rofl::...
::megafoon::Actie!  

Morgen verder speuren, nu slapie doen.   ::zwaai::

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #202 Gepost op: 28-02-2013, 23:19:46 »
Is er trouwens iemand die denkt dat Kees nog geld in de pot heeft overgelaten. Een echte mol gooit de hele pot, huppakee, door het treinraampje naar buiten toch :) Ik zou teleurgesteld zijn als hij de mol is en dat niet heeft gedaan. Ik zit er eigenlijk al jaren op de hopen: een winnaar, maar geen geld! Dan ben je de beste mol ooit.
Ik zou het prima vinden als Kees nog even 2000 euro ofzo uit het raampje heeft laten waaien, maar de hele pot? Nee, echt niet. Dat zou ik geen leuke actie vinden ::ohno::
Anders zou je als mol wel veel geld kunnen verdienen, vertrouwen winnen, de penningmeester worden en dan vervolgens op zo'n manier al het geld kwijtraken? Dan ben je dus geen goede mol.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 28-02-2013, 23:19:55 »
Dat had opgevallen.
Hoezo? Niemand wist hoeveel geld er in de enveloppen zat, alleen dat in de enveloppe van de Mol het meeste geld zat. Dus als hij teruggekomen was met 500 euro dan had hij dus de verkeerde enveloppe geopend. Kan gebeuren....

Is er trouwens iemand die denkt dat Kees nog geld in de pot heeft overgelaten. Een echte mol gooit de hele pot, huppakee, door het treinraampje naar buiten toch :) Ik zou teleurgesteld zijn als hij de mol is en dat niet heeft gedaan. Ik zit er eigenlijk al jaren op de hopen: een winnaar, maar geen geld! Dan ben je de beste mol ooit.
Volgens mij doet de mol dat hooguit tijdens het spel, maar niet meer in de finale. In dat kader: Kees heeft die kans eerder gehad, namelijk toen Tania de pot kwijt was. Hij gaf het toen terug (nadat hij de pot van Daniel had gekregen). Toen had hij best geld eruit kunnen halen. Volgens hem lag de enveloppe immers open op de grond ("die enveloppe lag ZO [houdt de klep open] op de grond").

m0ll0m

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #204 Gepost op: 28-02-2013, 23:20:55 »
Ik zit al lang diep en definitief in de Kees-tunnel maar ik help een ander graag, moet je het niet meteen weer afzwakken  :)
Sorry :-X
Maar echte Paulien-tunnelaars geloven mijn afzwakking toch niet ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline VTWE

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 28-02-2013, 23:21:51 »
Maar is het al officieel dat er zoveel euro nog in die envelop zit dan?
Denk dat niemand behalve Kees (en evt. productie, maar die gaan echt niet opeens het bedrag naar beneden halen, dat valt op) dit natelt.

Offline wateenIDee

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 28-02-2013, 23:22:12 »
Ik zou het prima vinden als Kees nog even 2000 euro ofzo uit het raampje heeft laten waaien, maar de hele pot? Nee, echt niet. Dat zou ik geen leuke actie vinden ::ohno::
Anders zou je als mol wel veel geld kunnen verdienen, vertrouwen winnen, de penningmeester worden en dan vervolgens op zo'n manier al het geld kwijtraken? Dan ben je dus geen goede mol.

Tja, de wereld is hard...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 28-02-2013, 23:22:44 »
Kees kan de mol niet zijn. Hij sloofde zich echt uit in de opdrachten voor geld. Of hij heeft het spel verkeerd begrepen.

Of jij hebt het niet gezien, omdat de Makers nog niet wilden dat je het zag.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 28-02-2013, 23:23:51 »
Ik zit al lang diep en definitief in de Kees-tunnel maar ik help een ander graag, moet je het niet meteen weer afzwakken  :)
::rofl::
Dank voor je gebraden kippetje...als vegetariër neem ik haar graag mee in mijn overwegingen.
moet nu aan de studie, zo blijkt..;)
Omnia vincit amor

Offline KevinJPG

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 28-02-2013, 23:24:01 »
Is er ooit een mol geweest die penningmeester was bij de finale? Want ik kan me dat niet echt meer herinneren..

Offline wateenIDee

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 28-02-2013, 23:25:39 »
Is er ooit een mol geweest die penningmeester was bij de finale? Want ik kan me dat niet echt meer herinneren..
Zover ik me kan herinneren niet (maar pin me er niet op vast). Het was natuurlijk veelzeggend dat Kees, zelfs voor het molboekje de pot niet meer wilde opgeven. Tuurlijk niet, voor hetzelfde geld was het allemaal al de plee doorgespoeld  ::rofl::

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 28-02-2013, 23:25:42 »
Zou toch hilarisch zijn komende week:

Art:
"Paulien, jij bent de winnares van WIDM 2013, van harte gefeliciteerd"

"Kees, jij bent de mol, en tevens de penningmeester. Wil je de pot overhandigen aan degene die jou ontmaskerd heeft?"

Kees:
"Welke pot?"
*Filmpje van Kees die triomfantelijk de pot door het raam van de trein naar buiten smijt*
*Verontwaardigd gezicht van Paulien*
*Lachende Carolien op de achtergrond*
*Hilarisch lachende Kees*

;D ;D ;D

Zou wel te cool zijn  ::rofl::
Triomf!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 28-02-2013, 23:26:06 »
Wat een super aflevering.
Toen dat gedoe met kleding begon was ik bang dat we zo naar de finale zouden rollen maar de opdrachten in de trein waren echt helemaal top  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Molquest

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 28-02-2013, 23:26:34 »
Ik had eigenlijk ook meer het idee dat veel aanwijzingen in de trein vooral voor de kijkers waren, omdat de kandidaten er toch nooit achter zouden kunnen komen.
De kandidaten wisten toch almwie de mol is,,anders zaten ze niet in de finale. Dat zag je aan de manier waarop Plien en Caro met Kees omgingen in de bieb.
Oeps, nu kom ik per ongeluk uit mijn Paulintunnel

::pinokkio::

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 28-02-2013, 23:27:00 »
Daar moet je wel lef voor hebben.

Offline wateenIDee

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 28-02-2013, 23:27:46 »

Art:

"Kees, jij bent de mol, en tevens de penningmeester. Wil je de pot overhandigen aan degene die jou ontmaskerd heeft?"

Kees:
"Welke pot?"
*Filmpje van Kees die triomfantelijk de pot door het raam van de trein naar buiten smijt*

;D ;D ;D

Nou, ze heeft iig 1500,- (750 van haarzelf en carolien) van de treinopdacht
Tenminste, als ze slim is heeft ze die in eigen zak gestoken ::tandpastasmiley::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #216 Gepost op: 28-02-2013, 23:28:06 »

Art:

Kees:
"Welke pot?"

;D ;D ;D

Tja, zelfs de AVRO moet bezuinigen, dus dan is dit een prima oplossing. ;D

Offline molletjezon

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 28-02-2013, 23:31:57 »
We hadden het de eerste aflevering al kunnen weten.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 28-02-2013, 23:33:13 »
Even vanuit het ongerijmde: als Paulien wint, dan verdenkt ze dus Kees. Maar als ze Kees verdenkt, waarom laat ze hem dan (a) de pot houden en (b) controleert ze die niet. Juist op het moment dat Kees zegt dat hij de pot niet geeft voor zijn boekje was daar een heel goed moment voor....

Iets anders: is het niet heel erg on-WieIsDeMol om in de een-na-laatste uitzending zoveel weg te geven? Niet omdat ik graag een Paulien tunnel in wil, maar ik begin me steeds meer af te vragen of de productie ons niet gewoon een loer probeert te draaien. Ze weten dat wij allemaal zoeken naar verborgen hints. En dan wordt opeens die 'enkel, enkel, dubbel, dubbel' hint bevestigd. En juist in de aflevering die 'trust nobody' heet zitten heel veel hints richting Kees....

m0ll0m

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 28-02-2013, 23:34:41 »
We hadden het de eerste aflevering al kunnen weten.

Je hebt gelijk! Als je van die P een K maakt, van de U een E, van de N een S en je haalt de A, L en I weg dan staat er Kees! :o
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...