Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151725 keer)

Offline molletjezon

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #220 Gepost op: 28-02-2013, 23:35:58 »
Je hebt gelijk! Als je van die P een K maakt, van de U een E, van de N een S en je haalt de A, L en I weg dan staat er Kees! :o
::rofl::

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 28-02-2013, 23:37:01 »
Even vanuit het ongerijmde: als Paulien wint, dan verdenkt ze dus Kees. Maar als ze Kees verdenkt, waarom laat ze hem dan (a) de pot houden en (b) controleert ze die niet. Juist op het moment dat Kees zegt dat hij de pot niet geeft voor zijn boekje was daar een heel goed moment voor....

Iets anders: is het niet heel erg on-WieIsDeMol om in de een-na-laatste uitzending zoveel weg te geven? Niet omdat ik graag een Paulien tunnel in wil, maar ik begin me steeds meer af te vragen of de productie ons niet gewoon een loer probeert te draaien. Ze weten dat wij allemaal zoeken naar verborgen hints. En dan wordt opeens die 'enkel, enkel, dubbel, dubbel' hint bevestigd. En juist in de aflevering die 'trust nobody' heet zitten heel veel hints richting Kees....

m0ll0m

::bravo:: ::bravo:: ::tandpastasmiley::

Offline robertzzz

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 28-02-2013, 23:38:51 »
Oke.. maar ik vraag me dan zo af hoe je die tol is de mol hint verklaart..

Paulien had de volgorde van de woorden fout, waarom zou ze dan een goede cijferreeks krijgen? Misschien is het wel molisdemol ofzo verwijzend naar Paulien als mol bij kampvuur

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 28-02-2013, 23:39:10 »
Molletjezon : wat bedoel je met die foto??
Ik blijf ondanks de vele hints en tegen beter weten in toch maar in de paulien tunnel..  trust nobody'
Wat ik vreemd vond aan het antwoord van Paulien:  cornelis tol??  corinelisse is haar achternaam..

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 28-02-2013, 23:40:42 »
Even iets anders, los van de gevonden hints, los van een tunnel:

Er zijn hier molloten van het eerste uur. Kunnen jullie je herinneren welke oud-mollen allemaal in de week voor de ontknoping zoveel op tv was om te praten over WIDM??
Ik weet het namelijk niet.
Want van deze serie heb ik ze allemaal al voorbij zien en horen komen, behalve Paulien. Lijkt wel of zij ergens in een schooltje in Zuid Afrika is achter gebleven ofzo  ???

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #225 Gepost op: 28-02-2013, 23:41:09 »
Paulien had de volgorde van de woorden fout, waarom zou ze dan een goede cijferreeks krijgen? Misschien is het wel molisdemol ofzo verwijzend naar Paulien als mol bij kampvuur

Wacht wat.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline flut1

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 28-02-2013, 23:42:03 »
Het viel mij op dat dezelfde muziek (Hans Zimmer - Time en Daft Punk - C.L.U.) werd gebruikt bij de ontknoping. Ook heet de aflevering "Trust Nobody", een quote van Horace. Carolien werd als verliezer aangekondigd met bijna exact dezelfde woorden als dat gebeurde bij Soundos.

Ik weet nog niet wat dit moet betekenen, maar dit is toch duidelijk een referentie naar WIDM 2011?

Edit: Het was niet Time van Hans Zimmer
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 23:56:27 door flut1 »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #227 Gepost op: 28-02-2013, 23:43:33 »
Time werd toch helemaal niet gebruikt?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline molletjezon

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 28-02-2013, 23:43:43 »

Er zijn hier molloten van het eerste uur. Kunnen jullie je herinneren welke oud-mollen allemaal in de week voor de ontknoping zoveel op tv was om te praten over WIDM??
Want van deze serie heb ik ze allemaal al voorbij zien en horen komen, behalve Paulien. Lijkt wel of zij ergens in een schooltje in Zuid Afrika is achter gebleven ofzo  ???

Paulien zat in De wereld draait door, nog voordat Wie is de mol was begonnen. Vond ik toen al opmerkelijk! Al eerder zat de mol van te voren in DWDD

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 28-02-2013, 23:43:54 »
Het viel mij op dat dezelfde muziek (Hans Zimmer - Time en Daft Punk - C.L.U.) werd gebruikt bij de ontknoping. Ook heet de aflevering "Trust Nobody", een quote van Horace. Carolien werd als verliezer aangekondigd met bijna exact dezelfde woorden als dat gebeurde bij Soundos.

Ik weet nog niet wat dit moet betekenen, maar dit is toch duidelijk een referentie naar WIDM 2011?

Dus Art is de winnaar weer?

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 28-02-2013, 23:44:16 »
'Trust nobody' kan ook nog slaan op carolien die al die tijd de mol vertrouwd heeft.

Bij dezen mijn poging de paulien-tunnel in stand te houden.

Offline Ali Kanarie

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 28-02-2013, 23:44:41 »
Ik vind het ergens ook weer logisch. Carolien kreeg de hint naar de priesterhint (en had alles opgeschreven, dus had 't kunnen zien.. maargoed, ze wist de mol al XD).. en Paulien dus de tolisdemol-hint.. En Kees heeft geen hint nodig, want is zelf de mol.. En dat zegt ie ook even, want "De mol, de enige, op de berg." Klaar :)

Maar om even Daniëls woorden te stelen: "Ik heb nog nooit zo motherfocker grote olifant goed seizoen van Wie is de Mol gezien!"

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 28-02-2013, 23:44:49 »

Las vandaag ergens dat zij ook als enige niet was ingegaan op de uitnodiging voor een interview omdat ze geen tijd had.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 28-02-2013, 23:45:24 »
Dus Art is de winnaar weer?

enne de winnaar presenteer het seizoen daarna ofzo?

klaar voor de strijd

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 28-02-2013, 23:47:38 »
Het uitsloven qua geld. Ik herinner me nog de opdracht met squads en het pakken van enveloppen met geld erin in het veld. Kees sloofde zich echt uit, Paulien daarentegen niet. Zij was ergens achter in het veld en werd afgeschoten. Het zal me niet verbazan dat we straks zien dat ze er voor klaar stond om op haar te schieten. Dat lijkt mij echt mols, niemand in de controltent kon het zien.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 28-02-2013, 23:47:54 »
Time werd toch helemaal niet gebruikt?

Toen ze door de trein heenliepen geloof ik.. net als toen de vorige 3 finalisten en die van het jaar daarvoor in slowmotion aan kwamen lopen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ali Kanarie

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 28-02-2013, 23:49:59 »
Toen ze door de trein heenliepen geloof ik.. net als toen de vorige 3 finalisten en die van het jaar daarvoor in slowmotion aan kwamen lopen.
Volgens mij niet hoor.. Ik heb Time al zo'n 100 keer gehoord en het was volgens mij iets anders ;p

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 28-02-2013, 23:53:44 »
Las vandaag ergens dat zij ook als enige niet was ingegaan op de uitnodiging voor een interview omdat ze geen tijd had.
SBS6 interview, waarbij Kees en Carolien wel aanwezig waren.
Omnia vincit amor

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 28-02-2013, 23:53:56 »

Zat ik ook te denken. Als ik naar die woorden boom enz. kijk, met een andere cijferreeks zou er bijvoorbeeld 'cornelisse' uitgehaald kunnen worden.
Overigens wel heel knap wie de code gekraakt heeft :-)

Nog iets anders, wat zegt meer dan 1000 woorden. Is gewoon een spreekwoord : een beeld zegt meer dan 1000 woorden, of in Engels : a picture tells more thans a thousand words.
Plaatjes in het molboekje van Paulien, plaatje van een mol op het schoolbord (door haar getekend) en KiP. De hele serie horen we niets over Paulien's tekeningetjes en nu wordt het in de test aangegeven als mogelijke hint...?

O ja zou bijna vergeten te zeggen : geweldige aflevering!  ::bravo::

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #239 Gepost op: 28-02-2013, 23:54:10 »
Volgens mij was het niet eens 'iets' anders, maar best wel heel anders. Maar dat het Time niet was weet ik wel zeker. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.