Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151765 keer)

Offline vivaQ

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #240 Gepost op: 28-02-2013, 23:54:33 »
Het viel mij op dat dezelfde muziek (Hans Zimmer - Time en Daft Punk - C.L.U.) werd gebruikt bij de ontknoping. Ook heet de aflevering "Trust Nobody", een quote van Horace. Carolien werd als verliezer aangekondigd met bijna exact dezelfde woorden als dat gebeurde bij Soundos.

Ik weet nog niet wat dit moet betekenen, maar dit is toch duidelijk een referentie naar WIDM 2011?

Patrick en Paulien zitten beide in de cabaretwereld?

Offline flut1

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 28-02-2013, 23:55:22 »
Time werd toch helemaal niet gebruikt?

Inderdaad, mijn fout. Het is Finale van Cloud Atlas. http://www.youtube.com/watch?v=kpMMinJiPb0

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 28-02-2013, 23:55:27 »
Even vanuit het ongerijmde: als Paulien wint, dan verdenkt ze dus Kees. Maar als ze Kees verdenkt, waarom laat ze hem dan (a) de pot houden en (b) controleert ze die niet. Juist op het moment dat Kees zegt dat hij de pot niet geeft voor zijn boekje was daar een heel goed moment voor....

Iets anders: is het niet heel erg on-WieIsDeMol om in de een-na-laatste uitzending zoveel weg te geven? Niet omdat ik graag een Paulien tunnel in wil, maar ik begin me steeds meer af te vragen of de productie ons niet gewoon een loer probeert te draaien. Ze weten dat wij allemaal zoeken naar verborgen hints. En dan wordt opeens die 'enkel, enkel, dubbel, dubbel' hint bevestigd. En juist in de aflevering die 'trust nobody' heet zitten heel veel hints richting Kees....

m0ll0m
vanuit het ongerijmde?
Rijmt prima!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Toupeira

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #243 Gepost op: 28-02-2013, 23:55:47 »
Het uitsloven qua geld. Ik herinner me nog de opdracht met squads en het pakken van enveloppen met geld erin in het veld. Kees sloofde zich echt uit, Paulien daarentegen niet. Zij was ergens achter in het veld en werd afgeschoten. Het zal me niet verbazan dat we straks zien dat ze er voor klaar stond om op haar te schieten. Dat lijkt mij echt mols, niemand in de controltent kon het zien.
Kees heeft één envelop binnengebracht die hij als mol weer zal hebben gestolen. Dat Paulien 500 euro heeft verdiend vandaag wil je niet zien zeker?

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #244 Gepost op: 28-02-2013, 23:56:13 »
En dan inderdaad dat 'Trust nobody'; vertrouw dus ook (of vooral??) de productie niet  :P

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 28-02-2013, 23:57:26 »
Zat ik ook te denken. Als ik naar die woorden boom enz. kijk, met een andere cijferreeks zou er bijvoorbeeld 'cornelisse' uitgehaald kunnen worden.
Overigens wel heel knap wie de code gekraakt heeft :-)

Nog iets anders, wat zegt meer dan 1000 woorden. Is gewoon een spreekwoord : een beeld zegt meer dan 1000 woorden, of in Engels : a picture tells more thans a thousand words.
Plaatjes in het molboekje van Paulien, plaatje van een mol op het schoolbord (door haar getekend) en KiP. De hele serie horen we niets over Paulien's tekeningetjes en nu wordt het in de test aangegeven als mogelijke hint...?

O ja zou bijna vergeten te zeggen : geweldige aflevering!  ::bravo::

Dat zeg ik!  ::bravo::

(ik zit nu in een Loebas tunnel, die zegt ook altijd dat ie naar bed gaat of gaat studeren maar blijft intussen maar doorposten,  ::rofl::  nu ga ik echt  ::zwaai:: )

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 28-02-2013, 23:58:45 »
En dan inderdaad dat 'Trust nobody'; vertrouw dus ook (of vooral??) de productie niet  :P
P'cies! ::ok::
Omnia vincit amor

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #247 Gepost op: 1-03-2013, 00:00:20 »
Stiekem, heel stiekem hoopt saem samen met Loebas en de rest dat Pauline toch de moll is.  ::jaja::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #248 Gepost op: 1-03-2013, 00:00:25 »
Ik stel voor dat de ze ons deze week in de montage één mega mindvacht geven, door alles zo te knippen en plakken dat Paulien ineens de mol is volgende week. Dat zou ik nooit overleven. ;D

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 1-03-2013, 00:01:13 »

(ik zit nu in een Loebas tunnel, die zegt ook altijd dat ie naar bed gaat of gaat studeren maar blijft intussen maar doorposten,  ::rofl::  nu ga ik echt  ::zwaai:: )
::rofl::

Als iedereen nu stopt met posten, kan ik studeren, posten en enigszins op tijd slapen  ;)
Truste! :)

*Wordt laat hier vrees ik*
Omnia vincit amor

Offline Ali Kanarie

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 1-03-2013, 00:01:35 »
Volgens mij was het niet eens 'iets' anders, maar best wel heel anders. Maar dat het Time niet was weet ik wel zeker. ;)
Nee, ik bedoelde dat 't een ander lied was ;p niet dat 't hetzelfde klonk XD Ik miste Time wel heel erg :( Maar dit was ook wel mooi.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 1-03-2013, 00:02:15 »
Stiekem, heel stiekem hoopt saem samen met Loebas en de rest dat Pauline toch de moll is.  ::jaja::
::ok::
Loebas blij! Saem is er weer!  ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 1-03-2013, 00:02:48 »

Herkenbaar!
En over Loebas gesproken; nooit de gedachte gehad dat Loebas wellicht een undercover-Paulien is?  ::rofl::

Nog eventjes de topics lezen (notificaties blijven binnen stromen) en daarna ook mijn bedje opzoeken.
Oke, nu weer on topic.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #253 Gepost op: 1-03-2013, 00:03:58 »
Ik stel voor dat de ze ons deze week in de montage één mega mindvacht geven, door alles zo te knippen en plakken dat Paulien ineens de mol is volgende week. Dat zou ik nooit overleven. ;D

DAT zou de ultieme mindvacht zijn en echt briljant. Ik stem voor.  ::tandpastasmiley::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline vivaQ

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 1-03-2013, 00:05:45 »
Ik hoop gewoon zo dat Paulien de mol is, al is het maar om de meeste hier dat in te wrijven, aangezien zij niet kunnen begrijpen dat wij na deze aflevering nog in de Paulien tunnel zitten.

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 1-03-2013, 00:09:38 »
Echt, als je nu nog niet op Kees zit... Tol is de mol, dat is toch een overduidelijke boodschap die de productie in het programma heeft gestopt? Bij Widm gaat het vaak om de diepere laag, maar je moet ook weer niet tè moeilijk gaan denken.

Wat een prachtige aflevering! Hoe hebben ze al die figuranten in de trein weten te instrueren? (misschien leuke vraag op de MFD?)

En een vraag over totaal iets anders, iets wat al helemaal is ondergesneeuwd door die hele treinopdracht. In het begin van de aflevering zitten ze aan het ontbijt te praten. Mooi trouwens om te zien hoe Paulien Kees daar enorm onder druk zet en geen genoegen neemt met de vage antwoorden van Kees: 'Kees, ik vind niet dat de happiness van je afstraalt.' 'In welke zin vind je het een bijzondere samenstelling?' 'Was het wat je had verwacht, Kees?'
Maar de grap die erop volgde, snapte ik niet. Kan iemand die uitleggen? 'Bedoel je deze finaleplek?' Huh  ??? Carolien ligt vervolgens helemaal dubbel, Kees wordt rood. Vaaaaaag...

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 1-03-2013, 00:14:53 »
Werd er deze aflevering niet iets gezegd met ""1500 euro, de helft is waar" tegen Kees, toen hij bij die enveloppen stond (waar Paulien haar envelop op de berg zo duidelijk in beeld kwam).
Hij koos toen de envelop van Carolien.
De helft is waar: Caro is fout, Lien is goed.

En ik ga mee met degene die het eerder al opperde (sorry, even naam ontschoten): als Paulien de volgorde van de foto's niet goed opnoemde, zal ze ook de getallenreeks mogelijk niet in de juist volgorde gekregen hebben.

Loebas, salade bij de kippetjes?  ;D

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 1-03-2013, 00:17:07 »
Echt, als je nu nog niet op Kees zit... Tol is de mol, dat is toch een overduidelijke boodschap die de productie in het programma heeft gestopt? Bij Widm gaat het vaak om de diepere laag, maar je moet ook weer niet tè moeilijk gaan denken.

Wat mij betreft juist omdat het zo overduidelijk is, al vanaf afl. 2! Noem het koppigheid maar ik heb er na het lezen vd priesterhint gewoon niet aan gewild, wellicht tegen beter weten in maar ik hou vol!  ::jaja::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 1-03-2013, 00:18:08 »
Ander engels spreekwoord: Action speaks louder than words ...
Spreekt tegen Paulien (words) en voor Kees (action -hero-) idd.  ::ok::
Maar:

(....bladert in aantekeningen...)

Nu komen straks al die prachtige big five foto's van Paulien tevoorschijn in afl. 10.
met kokers of bankbiljetten als bonus! ;)
Die heeft ze vast op de gevoelige plaat vastgelegd... ;)

Omnia vincit amor

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 1-03-2013, 00:21:02 »
Wat mij betreft juist omdat het zo overduidelijk is, al vanaf afl. 2! Noem het koppigheid maar ik heb er na het lezen vd priesterhint gewoon niet aan gewild, wellicht tegen beter weten in maar ik hou vol!  ::jaja::
Maar Inges hint was indertijd ook gewoon wat je zag. Niks diepere laag. Net als nu met al die bingogetallen voor Paulien. Hier zijn ze ontcijferd als Tol is de mol. Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Ook hier: niks diepere laag.