Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151788 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #260 Gepost op: 1-03-2013, 00:22:31 »

De helft is waar: Caro is fout, Lien is goed.

Bliksem!!!!!
 ::ok:: ::vergroot::
Traantjes zijn gedroogd en ik zie het weer zitten :)
Ik dacht, bedrag van de mol is vast 3000€.
Maar deze is zoveel beter en leuker vooral!
 ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: 1-03-2013, 00:24:14 »
Maar Inges hint was indertijd ook gewoon wat je zag. Niks diepere laag. Net als nu met al die bingogetallen voor Paulien. Hier zijn ze ontcijferd als Tol is de mol. Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Ook hier: niks diepere laag.

Alja, als jij en al die andere Kees tunnelgangers volgende week gelijk krijgen geef ik jullie een staande ovatie oke!

Maar bedenk wel : Trust nobody!  ;)

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 1-03-2013, 00:27:37 »
Kees kan de mol niet zijn. Hij sloofde zich echt uit in de opdrachten voor geld. Of hij heeft het spel verkeerd begrepen.

Dat zegt echt niet alles hoor. Ben je vergeten hoe fanatiek Elise destijds was bij die auto-opdracht in Canada?
Ze haalde toen flink wat geld binnen voor de pot. Puur om de kandidaten op het verkeerde been te zetten.
En mooi dat ze toch de mol was!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 1-03-2013, 00:28:54 »
Maar Inges hint was indertijd ook gewoon wat je zag. Niks diepere laag. Net als nu met al die bingogetallen voor Paulien. Hier zijn ze ontcijferd als Tol is de mol. Hoeveel duidelijker wil je het hebben? Ook hier: niks diepere laag.
Trust nobody :)
Btw:
Bij Inge konden we vanaf afl. 1 de hints volgen.
De hele reeks door.
Nu krijgt Paulien een "onmogelijke" reeks om even te vertalen bij de bar.

De hint is waanzinnig en zo knap dat het ontcijferd is ( ::ok::), maar ...
Paulien kon er niks mee, (zonder voorkennis) en zou met zo'n lastige hint zijn achtergesteld...mee eens?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 00:33:00 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 1-03-2013, 00:30:17 »
Alja, als jij en al die andere Kees tunnelgangers volgende week gelijk krijgen geef ik jullie een staande ovatie oke!

Maar bedenk wel : Trust nobody!  ;)
P'cies!
Omnia vincit amor

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 1-03-2013, 00:31:30 »
Ik dacht de je in andere boeken moest bladeren? Gevalletje action speaks louder than words. Goed voor je studie dat het nog maar 1 weekje mollen is. :D

p.s. Heb je wel eens vergetarische kip geprobeerd? mjammmie :P

Da's geen plofkip maar een bofkip! ;)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #266 Gepost op: 1-03-2013, 00:31:52 »
Trust nobody :)
Btw:
Bij Inge konden we vanaf afl. 1 de hints volgen.
De hele reeks door.
Nu krijgt Paulien een "onmogelijke" reeks om even te vertalen bij de bar.

De hint is waanzinnig en zo knap dat het ontcijfert is ( ::ok::), maar ...
Paulien kon er niks mee, (zonder voorkennis) en zou met zo'n lastige hint zijn achtergesteld...mee eens?

Hetzelfde geldt toch voor de priesterhint? Volgens mij werd Carolien geacht die even op te lossen aan de bar. "Welk verhaal in de kerk vertelde het allemaal." Dat kon Carolien ook niet zomaar bedenken.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 1-03-2013, 00:36:21 »
Nog iets anders, wat zegt meer dan 1000 woorden. Is gewoon een spreekwoord : een beeld zegt meer dan 1000 woorden, of in Engels : a picture tells more thans a thousand words.
Plaatjes in het molboekje van Paulien, plaatje van een mol op het schoolbord (door haar getekend) en KiP. De hele serie horen we niets over Paulien's tekeningetjes en nu wordt het in de test aangegeven als mogelijke hint...?

Sorry, maar dat is gewoon onzin. De Engelse uitdrukking is echt "Actions speak louder than words!"

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 1-03-2013, 00:39:09 »
Wat een prachtige aflevering! Hoe hebben ze al die figuranten in de trein weten te instrueren? (misschien leuke vraag op de MFD?)

Dat zijn amateur acteurs die ze hebben ingehuurd.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 1-03-2013, 00:40:36 »
Ik dacht de je in andere boeken moest bladeren? Gevalletje action speaks louder than words. Goed voor je studie dat het nog maar 1 weekje mollen is. :D

p.s. Heb je wel eens vergetarische kip geprobeerd? mjammmie :P
Hahaha, mijn studie is WIDM... ::rofl::

*Genoeg van studies, ben er ff klaar mee,
deze is ieder jaar de leukste en de enige voorlopig!*
 ;)
Vegetarische kip? Neen, nooit gehad, haha.
Maar die schimmeleiwit-filetjes zijn prima ;)

Omnia vincit amor

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 1-03-2013, 00:41:58 »
En ik ga mee met degene die het eerder al opperde (sorry, even naam ontschoten): als Paulien de volgorde van de foto's niet goed opnoemde, zal ze ook de getallenreeks mogelijk niet in de juist volgorde gekregen hebben.

Zelfs als je daar al gelijk in hebt, dan is het toch wel extreem toevallig dat er precies TOL IS DE MOL uitkomt.
Hoe groot acht je die kans? Ik denk dat de kans nog groter is dat ik zaterdag de Lotto win...

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 1-03-2013, 00:42:46 »
Da's geen plofkip maar een bofkip! ;)
::rofl::

*wens dat alle kippen toe!!!*  :-X
Omnia vincit amor

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 1-03-2013, 00:43:49 »
Zelfs als je daar al gelijk in hebt, dan is het toch wel extreem toevallig dat er precies TOL IS DE MOL uitkomt.
Hoe groot acht je die kans? Ik denk dat de kans nog groter is dat ik zaterdag de Lotto win...

Tenzij een fout antwoord een opzettelijk foutieve hint zou betekenen.
Maar het lijkt er op dat het hele spel een en al vorm was om gewoon hints te delen. Welke antwoorden de kandidaten gaven leek, op de inhoud van het doosje na, geen enkele rol te spelen bij het gedrag van de figuranten.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #273 Gepost op: 1-03-2013, 00:45:00 »
Stel, stel dat paulien de verkeerde volgorde geeft van de foto's en die man de opdracht heeft om haar dan een foute code te geven waar tol is de mol uitkomt. De speurders komen daar dan achter. En zitten weer s met een mindvacht. Want de priester heeft t immers al gezegd...... C is the mole .
Tevreden Loebas    ::trots::

En de titel van de afl. Trust nobody .

Haha MvnL denkt net zo.  ::tandpastasmiley::.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 00:47:50 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 1-03-2013, 00:52:06 »
En ik ga mee met degene die het eerder al opperde (sorry, even naam ontschoten): als Paulien de volgorde van de foto's niet goed opnoemde, zal ze ook de getallenreeks mogelijk niet in de juist volgorde gekregen hebben.
Nee joh... die man kan nooit zo snel de cijferreeks aanpassen aan de volgorde die Paulien geeft. Dat hoeft ook niet, want hij geeft alleen een hint. En Paulien kan die ofwel oplossen (als ze de volgorde goed weet) of niet. Dus ik ben er van overtuigd dat hieruit 'tolisdemol' moest komen. Alleen weet ik ook vrij zeker dat Paulien dat nooit zou kunnen onthouden en vinden. Dus die hint is vooral voor ons. En dan misschien wel de verkeerde.

Hints waar de kandidaten wel iets mee konden zijn minder duidelijk:
- dat halve antwoord van Kees: in de Keestunnel is dat 1500/3000, in de Paulien tunnel is dat Carolien
- waar je kokers vind kan je ze ook verliezen: in de Keestunnel verstopt Kees een koker, maar het gaat alleen om de locatie: Paulien zou dat ook gedaan kunnen hebben
- het perfecte gedicht: wij hebben de afzonderlijke gedichten nooit gezien
...

m0ll0m

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 1-03-2013, 00:52:51 »
Stel, stel dat paulien de verkeerde volgorde geeft van de foto's en die man de opdracht heeft om haar dan een foute code te geven waar tol is de mol uitkomt. De speurders komen daar dan achter. En zitten weer s met een mindvacht. Want de priester heeft t immers al gezegd...... C is the mole .
Tevreden Loebas    ::trots::

En de titel van de afl. Trust nobody .

Tevreden  ;D
 ::ok::
Héél tevreden!
Want ik meen ook dat zij de verkeerde volgorde geeft.
Ik moet in de herhaling!
Zodra de posts stoppen hier ga ik puzzelen.
Saem:  ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 1-03-2013, 00:58:20 »
Ze geeft de verkeerde volgorde, trust me.

Mollom , hij hoeft maar twee cijferreeksen te weten, een voor een goede volgorde waar paulien uitkomt ofzo en een foute waar tol uitkomt.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 1-03-2013, 01:00:02 »
Beste aflevering 9 ooit, wauw fantastisch zeg!!!!

Kees is voor 99,9% zeker De Mol, het kan bijna niet anders.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 1-03-2013, 01:02:40 »
Ze geeft de verkeerde volgorde, trust me.
Klopt
Citaat
Mollom , hij hoeft maar twee cijferreeksen te weten, een voor een goede volgorde waar paulien uitkomt ofzo en een foute waar tol uitkomt.
Ik vatte de opmerking van Zwanee op als "een foute cijferreeks die hoort bij haar volgorde". Dat lukt hem nooit. Een foute cijferreeks bij de juiste volgorde zou wel kunnen, maar wat zou daar de reden van zijn. Ze had toch de fotovolgorde al fout...

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 1-03-2013, 01:05:59 »
KloptIk vatte de opmerking van Zwanee op als "een foute cijferreeks die hoort bij haar volgorde". Dat lukt hem nooit. Een foute cijferreeks bij de juiste volgorde zou wel kunnen, maar wat zou daar de reden van zijn. Ze had toch de fotovolgorde al fout...

Gewoon een fout reeks bij een fout antwoord is genoeg toch?