Mollenboekjes...
We zien er een met daarin een bericht gericht aan Joep. Dat lijkt mij dus het molboekje van Joep waarin de mol (of iemand van de productie namens de mol) een bericht voor hem heeft achtergelaten.
Dan zien we er een van Ewout (?) (ik lees dit hier maar weet niet in hoeverre dit zeker is?), waarin staat vraag 20 : PAULIEN !
De (voorbarige?) conclusie hier is dat Ewout "dus" verkeerd zat, maar hier zou de mol natuurlijk ook best in hebben kunnen kliederen wat Ewout "had moeten doen". Wat mij namelijk meteen opvalt is dat het helemaal niet logisch is dat Ewout dit zelf zou hebben genoteerd. Hij is bekend met WIDM en als kandidaat kun je van alles aan feiten noteren, maar je verdenkingen kun je beter in je hoofd opslaan. Dat is ook niet zo moeilijk, waarom zou je opschrijven wie volgens jou de mol is. Daar komt nog bovenop, dat Ewout de eerste afvaller was en dus helemaal nog geen test had gedaan. Hij had kunnen raden dat vraag 20: Wie is de mol? is, maar zekerheid daarover kon hij geenszins hebben. Ik vind het gewoon niet logisch dat hij dit opgeschreven zou hebben.
Een andere mogelijkheid is dan dat hij dit wel geantwoord heeft op die vraag, en dat de mol nu met een uitroepteken benadrukt dat dat helemaal fout was. Maar voor hetzelfde geld krijgen we hier gewoon een rechtstreeks antwoord op de brandende vraag...(hoewel bij velen hier brandt hij totaal niet
)
Gaan we terug naar de bibliotheek. Wie ging er meteen op zoek naar de boeken van Ewout, Joep en Janine. Als de boeken gepakt zijn mogen de molboekjes niet meer gepakt worden. (Wel door de mol natuurlijk). Totaal onlogisch voor een kandidaat om bij de minst opbrengende boeken te beginnen. Carolien pakt nog Zarayda, kijk dat is logisch. Paulien had gewoon naar Daniel, Tania of Tim moeten gaan zoeken. Maar nee. Nou horen we haar geregeld zeggen dat ze die van Ewout niet kan vinden. Waarom zou je die uberhaupt willen vinden? Tenzij je de mol bent en in juist dat molboekje het antwoord staat...dan kun je het maar beter pakken voordat een kandidaat dat doet...toch?
Ja ze verdient geld en Kees verdient niets. Maar als Kees een slimme kandidaat is pakt hij nu elke gelegenheid aan om de verdenking bij Carolien in stand te houden natuurlijk...