Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151860 keer)

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 9
« Reactie #360 Gepost op: 1-03-2013, 15:52:36 »
Bovendien, "1500 is only half the answer", dus zou je zeggen, 1500 is ook de andere helft. Maar dat is geen antwoord op de vraag "wie is de mol?" De enige manier om dat bedrag om te draaien naar een naam is door de naam van de envelop te nemen. En dan is het "Carolien is het halve antwoord". Zoals iemand eerder postte, kan dat dus betekenen dat de helft van Carolien maar goed is. En dat is -lien.

Daedalus, I love you and I want to have your babies.  ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #361 Gepost op: 1-03-2013, 15:53:24 »
Waar komt vandaan dat t mollenboek in de trein van Ewout  is? En waar komt vandaan dat t papier met t gedicht waar ek=ik van Kees is? 

Er staat een volgorde op die pagina van 10 mensen, dus uit de tijd is het dat er nog 10 kandidaten waren. Daarna draait de man de bladzijde om en daar staat een verhaal naar Joep, dat hij zo'n toffe kandidaat is en dat hij hoopt dat Joep gaat winnen. Aangezien Joep de tweede afvaller was kan het boekje maar van 1 man zijn: Ewout.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #362 Gepost op: 1-03-2013, 15:54:14 »
Daedalus, I love you and I want to have your babies.  ::tandpastasmiley::

Ik heb hem niet zelf bedacht hoor, dus voor die babies moet je elders zijn...
The British are not impressed.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 1-03-2013, 16:12:30 »
Mollenboekjes...
We zien er een met daarin een bericht gericht aan Joep. Dat lijkt mij dus het molboekje van Joep waarin de mol (of iemand van de productie namens de mol) een bericht voor hem heeft achtergelaten.
Dan zien we er een van Ewout (?) (ik lees dit hier maar weet niet in hoeverre dit zeker is?), waarin staat vraag 20 : PAULIEN !
De (voorbarige?) conclusie hier is dat Ewout "dus" verkeerd zat, maar hier zou de mol natuurlijk ook best in hebben kunnen kliederen wat Ewout "had moeten doen". Wat mij namelijk meteen opvalt is dat het helemaal niet logisch is dat Ewout dit zelf zou hebben genoteerd. Hij is bekend met WIDM en als kandidaat kun je van alles aan feiten noteren, maar je verdenkingen kun je beter in je hoofd opslaan. Dat is ook niet zo moeilijk, waarom zou je opschrijven wie volgens jou de mol is. Daar komt nog bovenop, dat Ewout de eerste afvaller was en dus helemaal nog geen test had gedaan. Hij had kunnen raden dat vraag 20: Wie is de mol? is, maar zekerheid daarover kon hij geenszins hebben. Ik vind het gewoon niet logisch dat hij dit opgeschreven zou hebben.
Een andere mogelijkheid is dan dat hij dit wel geantwoord heeft op die vraag, en dat de mol nu met een uitroepteken benadrukt dat dat helemaal fout was. Maar voor hetzelfde geld krijgen we hier gewoon een rechtstreeks antwoord op de brandende vraag...(hoewel bij velen hier brandt hij totaal niet  ::rofl::)

Gaan we terug naar de bibliotheek. Wie ging er meteen op zoek naar de boeken van Ewout, Joep en Janine. Als de boeken gepakt zijn mogen de molboekjes niet meer gepakt worden. (Wel door de mol natuurlijk). Totaal onlogisch voor een kandidaat om bij de minst opbrengende boeken te beginnen. Carolien pakt nog Zarayda, kijk dat is logisch. Paulien had gewoon naar Daniel, Tania of Tim moeten gaan zoeken. Maar nee. Nou horen we haar geregeld zeggen dat ze die van Ewout niet kan vinden. Waarom zou je die uberhaupt willen vinden? Tenzij je de mol bent en in juist dat molboekje het antwoord staat...dan kun je het maar beter pakken voordat een kandidaat dat doet...toch?

Ja ze verdient geld en Kees verdient niets. Maar als Kees een slimme kandidaat is pakt hij nu elke gelegenheid aan om de verdenking bij Carolien in stand te houden natuurlijk...

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 1-03-2013, 16:19:22 »
George heeft 3 keer geld laten verdwijnen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoe goed en geweldig Kees wel of niet heeft gespeeld kan ik persoonlijk pas opmaken nadat ik aflevering 10 heb gezien.  :)

Ik kan wel al verklappen dat ik het, ongeacht aflevering 10,  een heel leuk seizoen vond om te volgen. Stuk leuker dan de laatste paar jaar. ::ok::

Dank voor de terechtwijzing inzake George. Je hebt allicht gelijk dat we pas na aflevering 10 een oordeel kunnen vellen. Maar dat geldt ook voor de klapjosti's fanboys die nu al Kees uitroepen tot de beste mol van het universum aller tijden. Ik lijk heel negatief steeds, maar ik heb een natuurlijke drang tegenwicht te bieden aan elke kritiekloze verering, van welke diëteit, persoon of TV-concept dan ook   ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 1-03-2013, 16:19:37 »
Ik heb geen idee of het al eerder gepost is.
Een van de hints in de trein was: What is louder than words (ofzo)
Ik moest meteen aan de over-een-touw-lopen-en-worden-onthouden-opdracht denken.
Kees zat vlakbij een waterval.
Die waterval was veel harder dan zijn woorden.  :D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 1-03-2013, 16:20:56 »
Mollenboekjes...
We zien er een met daarin een bericht gericht aan Joep. Dat lijkt mij dus het molboekje van Joep waarin de mol (of iemand van de productie namens de mol) een bericht voor hem heeft achtergelaten.
Dan zien we er een van Ewout (?) (ik lees dit hier maar weet niet in hoeverre dit zeker is?), waarin staat vraag 20 : PAULIEN !
De (voorbarige?) conclusie hier is dat Ewout "dus" verkeerd zat, maar hier zou de mol natuurlijk ook best in hebben kunnen kliederen wat Ewout "had moeten doen". Wat mij namelijk meteen opvalt is dat het helemaal niet logisch is dat Ewout dit zelf zou hebben genoteerd. Hij is bekend met WIDM en als kandidaat kun je van alles aan feiten noteren, maar je verdenkingen kun je beter in je hoofd opslaan. Dat is ook niet zo moeilijk, waarom zou je opschrijven wie volgens jou de mol is. Daar komt nog bovenop, dat Ewout de eerste afvaller was en dus helemaal nog geen test had gedaan. Hij had kunnen raden dat vraag 20: Wie is de mol? is, maar zekerheid daarover kon hij geenszins hebben. Ik vind het gewoon niet logisch dat hij dit opgeschreven zou hebben.
Een andere mogelijkheid is dan dat hij dit wel geantwoord heeft op die vraag, en dat de mol nu met een uitroepteken benadrukt dat dat helemaal fout was. Maar voor hetzelfde geld krijgen we hier gewoon een rechtstreeks antwoord op de brandende vraag...(hoewel bij velen hier brandt hij totaal niet  ::rofl::)

Gaan we terug naar de bibliotheek. Wie ging er meteen op zoek naar de boeken van Ewout, Joep en Janine. Als de boeken gepakt zijn mogen de molboekjes niet meer gepakt worden. (Wel door de mol natuurlijk). Totaal onlogisch voor een kandidaat om bij de minst opbrengende boeken te beginnen. Carolien pakt nog Zarayda, kijk dat is logisch. Paulien had gewoon naar Daniel, Tania of Tim moeten gaan zoeken. Maar nee. Nou horen we haar geregeld zeggen dat ze die van Ewout niet kan vinden. Waarom zou je die uberhaupt willen vinden? Tenzij je de mol bent en in juist dat molboekje het antwoord staat...dan kun je het maar beter pakken voordat een kandidaat dat doet...toch?

Ja ze verdient geld en Kees verdient niets. Maar als Kees een slimme kandidaat is pakt hij nu elke gelegenheid aan om de verdenking bij Carolien in stand te houden natuurlijk...
::jaja::
Omnia vincit amor

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 1-03-2013, 16:29:58 »
Ook al ben ik tegen Kees is mol, dit vind ik nou een leuke hint!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #368 Gepost op: 1-03-2013, 16:33:20 »
::bravo::
Zou ik een hele leuke hint vinden.

Ik was trouwens wel opgelucht toen ze die trein ingingen. Ik was even bang dat het weer net zo'n finale zou worden als vorig jaar, met 1 opdracht en daarna alleen maar langdradig nagepraat en getut. Maar in plaats daarvan kwam op het laatst nog (een van) de leukste opdracht(en) van het seizoen!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #369 Gepost op: 1-03-2013, 16:35:30 »
Stiekem geniet ik wel van de "mollenstrijd" die nu los is gebarsten. Ik moet er wel een beetje om lachen. Ohhh wat ga ik dit de komende maanden missen.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 1-03-2013, 16:35:43 »
Zou ik een hele leuke hint vinden.

Ikook  ::jaja::
heb ik ook eens een hint ondekt (als ik inderdaad de eerste ben die ermee komt dan)

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 1-03-2013, 16:36:13 »
Ook al ben ik tegen Kees is mol, dit vind ik nou een leuke hint!
Het orgel is ook al genoemd als optie en is meer plausibel :)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 1-03-2013, 16:37:16 »
Het orgel is ook al genoemd als optie en is meer plausibel :)

Op wie slaat die dan? Op niemand?  ???

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 1-03-2013, 16:38:20 »
Dat was dan weer in een iets ander verband waardoor het op Kees sloeg. Zie het moltreintopic, pagina 2.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 16:40:16 door Alja »

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 1-03-2013, 16:40:08 »
Ja, dat valt idd wel op.
 :-\\

Excuus, want het is oprecht niet de bedoeling de zuurpruim van de groep te zijn. Ik moet wel bekennen dat ik af en toe jeuk krijg van de welhaast religieuze stemming die hier soms heerst t.a.v. het programma. Kritiek op Art mag bijna niet, evenals op de makers - zoals dat malle mens dat bij De kunst van het Maken zat te kakelen over het ongeval van Janine. Daar wordt ik een beetje recalcitrant van.

Ik heb wellicht ook een wat cynische manier van uitdrukken die zwart-op-wit niet altijd even goed overkomt. Maar ik vind het een geweldig programma hoor, anders zou ik hier niet zitten.
Woosie down?

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 1-03-2013, 17:10:53 »
Excuus, want het is oprecht niet de bedoeling de zuurpruim van de groep te zijn. Ik moet wel bekennen dat ik af en toe jeuk krijg van de welhaast religieuze stemming die hier soms heerst t.a.v. het programma. Kritiek op Art mag bijna niet, evenals op de makers - zoals dat malle mens dat bij De kunst van het Maken zat te kakelen over het ongeval van Janine. Daar wordt ik een beetje recalcitrant van.

Ik heb wellicht ook een wat cynische manier van uitdrukken die zwart-op-wit niet altijd even goed overkomt. Maar ik vind het een geweldig programma hoor, anders zou ik hier niet zitten.

Fijn dat je het ff uitlegt  ;D
Ik vind het in ieder geval heel leuk om hier rond te neuzen, en af en toe de brainstorms en brainfarts van iedereen te bekijken. Net zoals dat er nog steeds mensen zijn die denken dat er 2 mollen zullen zijn elk seizoen, zijn er ook mensen die dingen verheerlijken om misschien de verkeerde redenen. Fijn dat er ook soms mensen zijn die wat tegengas geven. Houd de rest een beetje scherp. Zolang we respectvol blijven naar elkaar.

Ik denk bijvoorbeeld nog steeds dat er 1500 in de envelop zat en dat hij dat ook heeft meegenomen. Vind ik dat hij 500 had mogen weggooien. Zo zijn er nog wel een paar. Maar er zijn ook heel veel positieve dingen te zeggen over Kees als mol. We concentreren ons natuurlijk op wie we denken dat de mol is en daar kijken we wat hij/zij heeft kunnen doen. Ik ben iig blij om te hebben gezien dat kees midden in de groep zat. All over the place, en zichtbaar zijn best heeft gedaan om het een en ander te verstieren. Ik hou van een beetje lef, en in mijn ogen had hij meer lef dan patrick, annemarie en kim bij elkaar. Ik vind het een fantastisch programma, en ik vond het te gek om hier lekker rond te hangen! Zodra Australie begint ben ik er weer bij!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #376 Gepost op: 1-03-2013, 17:14:37 »
::jaja::

Yep  ::jaja::
De twee pagina's die we te zien krijgen, verhaaltje voor Joep en de lijst met namen, hebben hetzelfde handschrift. Ze komen uit hetzelfde boekje. Op de overzichtspagina is de laatste zin (vraag 20: PAULIEN) echter anders geschreven, kijk maar naar de r en de g. OOk wordt Paulien er ineens goed geschreven, terwijl zelfde pagina rechts nog Pauline wordt geschreven. Kan een stijlveranderingetje zijn en een foutje, maar de laatste zin is er in ieder geval pas naderhand bijgeschreven (anders schrijf je in één stijl door), of door iemand anders toegevoegd. Mocht het een hint van de mol zijn, dan vind ik hem geweldig!  ::zwaai::

Paulien zoekt Ewouts en Joeps boekje al snel in de bieb, komt ook nog eens op de FICTIE afdeling terecht met de grote hoofdletters  ;) en wil dat boekje blijkbaar graag hebben.
Goede argumentering, maar het punt is dan wel, in hoeverre andere kandidaten er dan mogelijk écht iets uit konden opmaken. Behalve dat Paulien dus niet de mol kan zijn (want Ewout en Joep lagen er al snel uit). Het is een erg verdekte hint en wij zitten er alleen maar op  vanwege dat treinpersonages die deze pagina had opengeslagen. Maar aan de andere kant; als het geen enkele betekenis heeft, waarom kregen we dit dan zo in beeld?

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #377 Gepost op: 1-03-2013, 17:20:23 »

ik dacht ook aan de waterval  maar dan aan Paulien; zij beeldde de woorden uit met allemaal beeldspraak waardoor de woorden beter onthouden konden worden

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #378 Gepost op: 1-03-2013, 17:20:38 »

:D
Ik vind je posts heerlijk, heel goed dat recalcitrante geluid en persoonlijk vind ik dat er best met een beetje humor en geplaag met elkaar mag worden omgegaan hoor. Respect is het jeukwoord van de afgelopen jaren, het feit dat iedereen hier uiterst serieus op elkaars theorieën ingaat, op een tv programma forum zegt toch genoeg, we hebben er allemaal lol aan, nu zijn er nog lekker een week 2 kampen en straks is iedereen even goede vrienden en kijkt terug op een prachtig mooi seizoen, een van de besten van de afgelopen tien jaar mag ik zeggen. En het feit dat we nog kunnen bakkeleien in dit stadium van het programma getuigt daarvan  ::bravo::

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #379 Gepost op: 1-03-2013, 18:24:36 »
:D
Ik vind je posts heerlijk, heel goed dat recalcitrante geluid en persoonlijk vind ik dat er best met een beetje humor en geplaag met elkaar mag worden omgegaan hoor. Respect is het jeukwoord van de afgelopen jaren, het feit dat iedereen hier uiterst serieus op elkaars theorieën ingaat, op een tv programma forum zegt toch genoeg, we hebben er allemaal lol aan, nu zijn er nog lekker een week 2 kampen en straks is iedereen even goede vrienden en kijkt terug op een prachtig mooi seizoen, een van de besten van de afgelopen tien jaar mag ik zeggen. En het feit dat we nog kunnen bakkeleien in dit stadium van het programma getuigt daarvan  ::bravo::

::ok:: ::ok:: ::ok:: ::bravo::