Pfffff, hoe euforisch het ''gevoel richting Kees als mol gisteren ook leek te zijm, inmiddels zie ik toch ook de nodige tegengeluiden, of tegenargumenten.
Ik vroeg al eerder in het off-topic: wil iemand met me meedenken, wil iemand proberen met goede argumenten proberen mijn suggestie te ontkrachten dat Paulien wellicht TOCH de mol kan zijn?
Als basis voor deze bewering neem ik de titel: Trust Nobody. Ik ben er eens over gaan denken, en ik vind de hints richting Kees overtuigend en veelzijdig.
Maar na het zien van aflevering 1, het uitspreken van de geschiedenisles door de Priester, en dan bedoel ik NA het ontdekken van de Priesterhint, bekroop me al het gevoel: zullen de makers van WIDM dit echt doen, zullen ze er echt niet bij stil hebben gestaan dat een dergelijke hint zo snel gevonden en ontcijferd zou worden?
Mijn eerste gedachte toen was: daar gaat de zoveelste kans op een Televizierring, want met het vinden van deze hint kijkt alleen nog maar het deel van de kijkers dat totaal niet bezig is met met ondersteboven keren van de televisie om er een hint in te ontdekken.
Ik dacht dus: zijn de makers van WIDM dit jaar zo naief geweest, dat ze hebben gedacht: ''Kom, we stoppen de belangrijkste hint maar meteen in de allereerste opdracht, daar zoeken de molloten NOOIT.
Er wordt gezegd: de TOLISDEMOL-hint, daar kan niemand omheen, de De Mol de enige op de Berg-hint, die kan niet anders dan op Kees slaan.
Maar is dat allemaal wel zo? Help me mee redeneren, help me om mijn gevoel dat het allemaal nephints zijn geweest, weg te nemen.
Enige houvast voor mij is nog het Dansje. HIJ kwam ermee, en het leek als ontspanning bedoeld te zijn. Dat zou het ok geweest kunnen zijn, ware het niet dat er op meerdere plekken een verwijzing naar Enkel Enkel Dubbel Dubbel was gevonden.