Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151872 keer)

Offline tumtum

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #380 Gepost op: 1-03-2013, 19:17:55 »
Er staat een volgorde op die pagina van 10 mensen, dus uit de tijd is het dat er nog 10 kandidaten waren. Daarna draait de man de bladzijde om en daar staat een verhaal naar Joep, dat hij zo'n toffe kandidaat is en dat hij hoopt dat Joep gaat winnen. Aangezien Joep de tweede afvaller was kan het boekje maar van 1 man zijn: Ewout.

Iedereen heeft natuurlijk die aflevering meegemaakt, ook de Mol en de andere finalisten, dus dan zeg 't toch niet zoveel?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #381 Gepost op: 1-03-2013, 19:34:54 »
Dat zou ik echt de slechtste molactie ooit vinden. De hele pot weggooien.  ::ohno::

Die 2250 euro in de trein hadden ze blijkbaar sowieso gekregen?  ???
ik denk minus 750 die de mol heeft gekregen (beetje de flessen-beloning uit de finale van serie 3)

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 1-03-2013, 19:56:46 »
Ben er mee eens dat sommige forums het zelfde bewegen als een geloof. Kritische mensen houden de discussie terecht op gang. Zo ook wanneer je vanuit een tunnel kijkt naar de hints richting andere kandidaten.

Kees heeft met deze opdrachten niet veel ruimte gekregen van de makers om echt geld te ontnemen. Het lijntje tussen mollen en jezelf onomkeerbaar verraden is heel dun. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat Art zegt dat de penningmeester een rol gaat spelen en vervolgens de pot kwijt is. Ben benieuwd welke rol Kees hier in heeft gehad.

Wat kan je nou doen als mol zijnde met alle opdrachten? Liever een mol die voor 500 kiest ipv 1000, dan een mol die 1500 ophaalt en 1000 laat wegwaaien. Verstop dan 4 topito's onder de grond.. Of idd een paar kokers..

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #383 Gepost op: 1-03-2013, 20:07:57 »
Op wie slaat die dan? Op niemand?  ???

Het orgel is ook al genoemd als optie en is meer plausibel :)

Dat orgel komt van mij, en slaat op Kees. Die gaf consequent verkeerde antwoorden met het orgel.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #384 Gepost op: 1-03-2013, 20:15:29 »
Pfffff, hoe euforisch het ''gevoel richting Kees als mol gisteren ook leek te zijm, inmiddels zie ik toch ook de nodige tegengeluiden, of tegenargumenten.

Ik vroeg al eerder in het off-topic: wil iemand met me meedenken, wil iemand proberen met goede argumenten proberen mijn suggestie te ontkrachten dat Paulien wellicht TOCH de mol kan zijn?

Als basis voor deze bewering neem ik de titel: Trust Nobody. Ik ben er eens over gaan denken, en ik vind de hints richting Kees overtuigend en veelzijdig.

Maar na het zien van aflevering 1, het uitspreken van de geschiedenisles door de Priester, en dan bedoel ik NA het ontdekken van de Priesterhint, bekroop me al het gevoel: zullen de makers van WIDM dit echt doen, zullen ze er echt niet bij stil hebben gestaan dat een dergelijke hint zo snel gevonden en ontcijferd zou worden?

Mijn eerste gedachte toen was: daar gaat de zoveelste kans op een Televizierring, want met het vinden van deze hint kijkt alleen nog maar het deel van de kijkers dat totaal niet bezig is met met ondersteboven keren van de televisie om er een hint in te ontdekken.

Ik dacht dus: zijn de makers van WIDM dit jaar zo naief geweest, dat ze hebben gedacht: ''Kom, we stoppen de belangrijkste hint maar meteen in de allereerste opdracht, daar zoeken de molloten NOOIT.

Er wordt gezegd: de TOLISDEMOL-hint, daar kan niemand omheen, de De Mol de enige op de Berg-hint, die kan niet anders dan op Kees slaan.

Maar is dat allemaal wel zo? Help me mee redeneren, help me om mijn gevoel dat het allemaal nephints zijn geweest, weg te nemen.

Enige houvast voor mij is nog het Dansje. HIJ kwam ermee, en het leek als ontspanning bedoeld te zijn. Dat zou het ok geweest kunnen zijn, ware het niet dat er op meerdere plekken een verwijzing naar Enkel Enkel Dubbel Dubbel was gevonden.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 1-03-2013, 20:19:29 »
Mollenboekjes...
We zien er een met daarin een bericht gericht aan Joep. Dat lijkt mij dus het molboekje van Joep waarin de mol (of iemand van de productie namens de mol) een bericht voor hem heeft achtergelaten.
Dan zien we er een van Ewout (?) (ik lees dit hier maar weet niet in hoeverre dit zeker is?), waarin staat vraag 20 : PAULIEN !
De (voorbarige?) conclusie hier is dat Ewout "dus" verkeerd zat, maar hier zou de mol natuurlijk ook best in hebben kunnen kliederen wat Ewout "had moeten doen". Wat mij namelijk meteen opvalt is dat het helemaal niet logisch is dat Ewout dit zelf zou hebben genoteerd. Hij is bekend met WIDM en als kandidaat kun je van alles aan feiten noteren, maar je verdenkingen kun je beter in je hoofd opslaan. Dat is ook niet zo moeilijk, waarom zou je opschrijven wie volgens jou de mol is. Daar komt nog bovenop, dat Ewout de eerste afvaller was en dus helemaal nog geen test had gedaan. Hij had kunnen raden dat vraag 20: Wie is de mol? is, maar zekerheid daarover kon hij geenszins hebben. Ik vind het gewoon niet logisch dat hij dit opgeschreven zou hebben.
Een andere mogelijkheid is dan dat hij dit wel geantwoord heeft op die vraag, en dat de mol nu met een uitroepteken benadrukt dat dat helemaal fout was. Maar voor hetzelfde geld krijgen we hier gewoon een rechtstreeks antwoord op de brandende vraag...(hoewel bij velen hier brandt hij totaal niet  ::rofl::)

Gaan we terug naar de bibliotheek. Wie ging er meteen op zoek naar de boeken van Ewout, Joep en Janine. Als de boeken gepakt zijn mogen de molboekjes niet meer gepakt worden. (Wel door de mol natuurlijk). Totaal onlogisch voor een kandidaat om bij de minst opbrengende boeken te beginnen. Carolien pakt nog Zarayda, kijk dat is logisch. Paulien had gewoon naar Daniel, Tania of Tim moeten gaan zoeken. Maar nee. Nou horen we haar geregeld zeggen dat ze die van Ewout niet kan vinden. Waarom zou je die uberhaupt willen vinden? Tenzij je de mol bent en in juist dat molboekje het antwoord staat...dan kun je het maar beter pakken voordat een kandidaat dat doet...toch?

Ja ze verdient geld en Kees verdient niets. Maar als Kees een slimme kandidaat is pakt hij nu elke gelegenheid aan om de verdenking bij Carolien in stand te houden natuurlijk...

Natuurlijk heeft Ewout wél één test gedaan: na die test viel hij af. Hoe denk je anders dat hij een rood scherm kreeg?  ;)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #386 Gepost op: 1-03-2013, 20:27:39 »
Tureluurs bedoelt denk ik dat op het moment dat Ewout het geschreven zou hebben, hij nog geen test had gemaakt. Hij zal niet veel meer in zijn molboekje geschreven hebben na de test. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 1-03-2013, 20:32:35 »
@bodejos toch sloeg de grootste hint op 3 mensen. Het ergste van molloten is dat ze toch wel fouten of hints vinden. Gelukkig slaan er ook mensen door en zorgen die voor hints die het nog moeilijker maken.

Denk dat er molloten zijn die meer uur widm gekeken hebben dan het gemiddelde productielid. Voor de widm-fans was het een briljante serie met een promo voor Zuid Afrika, schijnwerper op jong cultureel talent en prachtige shots met 2.1miljoen kijkers.

Voor mij hebben de makers nu gebruik gemaakt van alle potentie. En gelukkig een goede hint die ons aan het werk heeft gezet.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #388 Gepost op: 1-03-2013, 20:34:39 »
Pfffff, hoe euforisch het ''gevoel richting Kees als mol gisteren ook leek te zijm, inmiddels zie ik toch ook de nodige tegengeluiden, of tegenargumenten.

Ik vroeg al eerder in het off-topic: wil iemand met me meedenken, wil iemand proberen met goede argumenten proberen mijn suggestie te ontkrachten dat Paulien wellicht TOCH de mol kan zijn?

Als basis voor deze bewering neem ik de titel: Trust Nobody. Ik ben er eens over gaan denken, en ik vind de hints richting Kees overtuigend en veelzijdig.

Maar na het zien van aflevering 1, het uitspreken van de geschiedenisles door de Priester, en dan bedoel ik NA het ontdekken van de Priesterhint, bekroop me al het gevoel: zullen de makers van WIDM dit echt doen, zullen ze er echt niet bij stil hebben gestaan dat een dergelijke hint zo snel gevonden en ontcijferd zou worden?

Mijn eerste gedachte toen was: daar gaat de zoveelste kans op een Televizierring, want met het vinden van deze hint kijkt alleen nog maar het deel van de kijkers dat totaal niet bezig is met met ondersteboven keren van de televisie om er een hint in te ontdekken.

Ik dacht dus: zijn de makers van WIDM dit jaar zo naief geweest, dat ze hebben gedacht: ''Kom, we stoppen de belangrijkste hint maar meteen in de allereerste opdracht, daar zoeken de molloten NOOIT.

Er wordt gezegd: de TOLISDEMOL-hint, daar kan niemand omheen, de De Mol de enige op de Berg-hint, die kan niet anders dan op Kees slaan.

Maar is dat allemaal wel zo? Help me mee redeneren, help me om mijn gevoel dat het allemaal nephints zijn geweest, weg te nemen.

Enige houvast voor mij is nog het Dansje. HIJ kwam ermee, en het leek als ontspanning bedoeld te zijn. Dat zou het ok geweest kunnen zijn, ware het niet dat er op meerdere plekken een verwijzing naar Enkel Enkel Dubbel Dubbel was gevonden.

Dat ze ons als kijkers nep-hints geven, wil ik nog wel geloven. Maar als het nep-hints zijn, zijn het dat ook geweest voor de kandidaten in de trein. Ik geloof niet dat ze dat zouden doen.
Daarnaast zou ik Kees zonder al die hints ook verdenken. Bij Kees kan ik meer waarschijnlijke molacties aanwijzen dan bij Paulien, en dat komt niet door een tunnelvisie, ik wilde in eerste instantie liever dat Paulien de mol was. Het weerwolvenspel heeft voor mij de doorslag gegeven dat het echt Kees moet zijn. Dat blijft natuurlijk subjectief, maar daardoor ga ik er toch vanuit dat het echte hints zijn.

Misschien was dat juist wel het idee: dat het er voor molloten zo dik bovenop ligt dat we allemaal zouden gaan denken dat het Kees niet kán zijn, maar het is gewoon toch Kees ::rofl:: (lijkt me niet, maar je weet maar nooit)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 1-03-2013, 20:40:33 »
Tureluurs bedoelt denk ik dat op het moment dat Ewout het geschreven zou hebben, hij nog geen test had gemaakt. Hij zal niet veel meer in zijn molboekje geschreven hebben na de test. ;)

::jaja::
Zo bedoel ik dat ja.
Bovendien, het viel al meerderen op, Ewout zou dan steevast Pauline hebben geschreven, maar hier staat zoals het hoort : Paulien. En het is toch vrij duidelijk een ander handschrift.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 1-03-2013, 20:47:45 »

Ik ga je geen tegenargumenten geven, daarvoor moet je echt zelf de Kees en Paulien topics voor door blijven lezen.

Ook ga ik je niet overtuigen welke tunnel je moet kiezen, dat is geheel aan jou.

Het enige wat mij heeft doen overtuigen is aflevering 9 tot drie uur in de nacht terug kijken, herhaling op herhaling. Letten op de intonatie, gedrag, gezichten.
En jij ziet misschien toch ook weer heel andere dingen.
Maar voor mij persoonlijk was aflevering 9 de belangrijkste aflevering.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 1-03-2013, 21:00:36 »

Na de test kan best. Na de executie is wat onwaarschijnlijker..  ;)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #392 Gepost op: 1-03-2013, 21:05:56 »
Ik weet het niet, ik heb geen idee hoeveel tijd er tussen test en executie zit.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #393 Gepost op: 1-03-2013, 21:12:11 »
Voor de goede orde: ik wil graag dat mensen, die ondanks alles denken dat het Paulien toch nog kan zijn, met argumenten aangeven waarom ze dat denken. De enige theorie die ik daarvoor kan bedenken, is dat de gegeven hints allemaal nep-hints zijn.

Kijk facebook er maar eens op na: hele volksstammen die voorbij gaan aan de twee kanjers van hints in de finale naar Kees, gewoon omdat ze niet WILLEN dat het Kees is (en toegegeven: omdat Paulien best een leuke mol zou zijn geweest.....).

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 1-03-2013, 21:22:51 »
Voor de goede orde: ik wil graag dat mensen, die ondanks alles denken dat het Paulien toch nog kan zijn, met argumenten aangeven waarom ze dat denken. De enige theorie die ik daarvoor kan bedenken, is dat de gegeven hints allemaal nep-hints zijn.

Kijk facebook er maar eens op na: hele volksstammen die voorbij gaan aan de twee kanjers van hints in de finale naar Kees, gewoon omdat ze niet WILLEN dat het Kees is (en toegegeven: omdat Paulien best een leuke mol zou zijn geweest.....).

Oke, omdat je erom vraagt  :P
De "Tol is de mol" hint vind ik een geweldige vondst, maar.... Paulien heeft de volgorde van de foto's niet goed genoemd. Waarom zou die mooie man haar dan wel de juiste cijferreeks geven?? Wat voor cijferreeks had ze gekregen als ze wel de juiste foto volgorde had genoemd????
Dit is voor mij de grootste reden om die mooie gevonden hint te ontkrachten. Want de productie had allang in de gaten dat de molloten "Tol is de Mol" de mooiste hint zouden vinden. Feed them!

En dat Feed them! brengt mij terug op de afbeelding die ik wederom bij zal voegen. De productie voert de molloten het eten wat ze voorgeschoteld willen krijgen (en dit bedoel ik absoluut niet negatief); de hints die de mensen zien, ongeacht welke tunnel je zit of zat, zuig je op, neem je tot je als voedsel, maar is dat ook het gezonde voedsel? Is dat de juiste maaltijd? Is het de juiste hint wat je op je bord krijgt...?

Niets is wat het lijkt en zeker niet bij Wie is de Mol.
De rest van mijn argumenten moet je maar in het Paulien topic lezen, want anders wordt het een vorm van cross-posten.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #395 Gepost op: 1-03-2013, 21:33:45 »
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat Art zegt dat de penningmeester een rol gaat spelen en vervolgens de pot kwijt is. Ben benieuwd welke rol Kees hier in heeft gehad.

Het kwam allemaal wel heel mooi uit als hij de mol is, dat geef ik toe. Maar we hebben allemaal Turbo Daniel aan het werk gezien, ik kan niet geloven dat die een toneelstukje heeft staan opvoeren met Kees... Of misschien wil ik het gewoon niet geloven  ::tandpastasmiley::
Stel dat Kees alles zelf zo heeft gepland, die envelop aan Tania heeft weten te ontfutselen en vervolgens Daniel vraagt om net te doen of hij deze heeft gevonden, terwijl hem desalniettemin een helikoptervlucht door de neus wordt geboord uiteindelijk? Dan had er iets tegenover moeten staan voor Daniel en die wilde waarschijnlijk alleen maar die SUPER GAVE VLUCHT meemaken  ;D

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #396 Gepost op: 1-03-2013, 21:40:24 »

Ik denk dat het belangrijkste is, dat als de hints naar Kees allemaal nephints zijn, dat de programmamakers ook een ontzettend goede reden moeten hebben om nephints te maken. Als programmamaker kun je niet zomaar een mol kiezen en alleen maar hints plaatsen naar iemand anders. Dan neem je je eigen kijkers, je afzetmarkt, niet serieus.

Dus als zoiets aan de hand is, dan zouden we ook wel op het pad gepusht moeten worden dat we er al rekening mee kunnen houden dat de hints nep zijn. En dan zal er een goede verklaring moeten komen waarom er nephints inzitten, zodat ze uiteindelijk toch naar Paulien verwijzen. Daar zie ik op dit moment geen enkele aanwijzing toe, enkel wat dingen die heel dubbelzinnig uitgelegd kunnen worden, zoals het 'trust nobody' verhaal. Nee je kunt in afl. 10 niet uitleggen dat alle Kees Tol hints nep zijn omdat de titel van afl. 9 trust nobody is.

Wat ik overigens wel denk is dat alle kandidaten tot en met de eindvragen in de trein (de 250 euro biljetten) de vragen niet goed hoefden te hebben, om toch de hints te krijgen. Het feit dat de kandidaten op elke vraag 250 euro krijgen is dan als het ware de sleutel om ook te weten dat de eerdere vragen niets uitmaakten.

Paulien en Carolien krijgen alle twee een schitterende hint om zelf uit te vogelen wie de mol is, net zoals wij. Paulien met een cijfercode en de foto's, Carolien met de tekstjes van de priester en de mededeling dat hij alles heeft gezegd wat zij moet weten. Kees op zijn beurt geeft alle antwoorden goed (verslaat zelfs het Monty Hall probleem onderweg) en krijgt zijn eigen naam in het kistje te zien. Naar mijn mening geeft de hele treinopdracht hiermee een sluitend bewijs naar Kees.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 1-03-2013, 21:40:57 »

::respect::

Heb net gepost over die priesterhint in het Paulien topic:

Tsja, misschien denk ik dan weer te omslachtig en te ver door, maar ik vond de Case in de priesterhint juist te makkelijk.. C is the mole kan op Cornelisse slaan of Cornelis, dat is maar net hoe je het wilt zien. Mijn vriend heet Cees en in het buitenland maakt iedereen dat woordgrapje, 'in case of Kees', 'just in Case' etc. Kan ook daaraan liggen hoor, dat ik het gewoon te vaak gehoord heb en te simple vind  Wink

Kortom; ik sluit Paulien nog niet uit   ;D

Ik ben het dus met je eens Bodejos dat ik die hint, 'Case', mocht deze inderdaad kloppen, veel te simple en vooral veel te vroeg vond. Je weet natuurlijk niet hoe de programmamakers precies denken maar zelf zou ik daar achter de regie niet voorgestemd hebben :)

Verder zijn er veel argumenten voor en tegen te geven en heel veel hints voor Paulien. Ik hoop dat het zo complex blijkt te zijn dat ófwel de verkeerde code is gegeven in de trein en Tol is de Mol niet klopt, of dat het ingenieus verwijst naar de Tollensprijs die Paulien in 2010 ontving. Maar dat zou dan een heeeeeeele gemene zijn  ;D ::rofl:: ::bravo::

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #398 Gepost op: 1-03-2013, 21:41:39 »
Het kwam allemaal wel heel mooi uit als hij de mol is, dat geef ik toe. Maar we hebben allemaal Turbo Daniel aan het werk gezien, ik kan niet geloven dat die een toneelstukje heeft staan opvoeren met Kees... Of misschien wil ik het gewoon niet geloven  ::tandpastasmiley::
Stel dat Kees alles zelf zo heeft gepland, die envelop aan Tania heeft weten te ontfutselen en vervolgens Daniel vraagt om net te doen of hij deze heeft gevonden, terwijl hem desalniettemin een helikoptervlucht door de neus wordt geboord uiteindelijk? Dan had er iets tegenover moeten staan voor Daniel en die wilde waarschijnlijk alleen maar die SUPER GAVE VLUCHT meemaken  ;D

Zoiets zou ik dus graag van een Mol zien: dat hij zijn medekandidaten door en door kent en hun (re)acties kan voorspellen om ze voor zijn eigen gewin te gebruiken. Aldus zouden de kandidaten door de Mol gemanipuleerd worden zonder dat ze het zelf weten. In dit hypothetische geval - geweldig bedacht, trouwens - zou dat dus inderdaad mislukken omdat Daniël coute que coute zijn midlifecrisis in die helicopter zou willen botvieren. ::rofl::
Woosie down?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 1-03-2013, 21:51:16 »
In dit hypothetische geval - geweldig bedacht, trouwens - zou dat dus inderdaad mislukken omdat Daniël coute que coute zijn midlifecrisis in die helicopter zou willen botvieren. ::rofl::

::rofl::

'No Fucking Way' zou Daniel gezegd hebben haha.

Maar is waar, dat zou übermols zijn, alseen mol zóveel psychologisch inzicht en invloed zou hebben op medekandidaten, maar dat is ook linke boel want je voelt als kandidaat snel genoeg normaliter wanneer er een manipuleerdertje naast je staat. Of niet......  ;D