Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151864 keer)

Offline m0ll0m

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #400 Gepost op: 1-03-2013, 21:53:03 »
Voor de goede orde: ik wil graag dat mensen, die ondanks alles denken dat het Paulien toch nog kan zijn, met argumenten aangeven waarom ze dat denken.

...omdat ik juist die twee enorme hints verdacht vind in een aflevering die trust nodbody heet
...omdat een aantal hints ook op Paulien (kunnen) slaan
   - de zaal met de grote letters gaan
   - twee boeken vinden met lage waarde
   - het halve antwoord (....lien)
...omdat Paulien al weken op haar site via een foto vertelt dat zij de mol is
...omdat Paulien een aantal keren vreemde dingen weet:
   - de ladder bij de doka
   - de portofoons
   - iets met zulu gaan doen
   - mooie kleren kopen voor de finale
...omdat als Paulien de mol niet is, zij Kees verdenkt en het dan vreemd is dat ze helemaal geen zorgen uit over de pot in zijn handen
...omdat 'C is the mole' zuiverder op Cornelisse slaat dan op Case=Kees

En, maar dat is geen argument, omdat ik het sowieso grandioos vind dat de productie er in geslaagd is om ook na de finale nog onzekerheid te laten bestaan ;-)

Ik denk dat het belangrijkste is, dat als de hints naar Kees allemaal nephints zijn, dat de programmamakers ook een ontzettend goede reden moeten hebben om nephints te maken. [...] Nee je kunt in afl. 10 niet uitleggen dat alle Kees Tol hints nep zijn omdat de titel van afl. 9 trust nobody is.

De introductie van Art in aflevering 1 was iets als: ...of wordt dit 13e seizoen juist een succes voor de Mol en is niets wat het lijkt... Verder kan je een aantal titels lezen als "het is anders dan je denkt": "spiegelbeeld", "anders dan anders", "trust nobody".

m0ll0m

Offline justmeforfun

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 1-03-2013, 22:09:04 »
Haha. Iedereen moet zelf weten wie die verdenkt, en dit echt het enige jaar dat ik dit zou zeggen, maar Paulien kan het onmogelijk nog zijn... Alleen de Tol is de mol hint al... Zo'n overduidelijk bedachte nephint zouden ze er nooit instoppen, verwijzend naar de andere overgebleven persoon. Paulien had uiteraard niks aan de cijfers, die waren voor de puzzelaars thuis.

Het kan echt echt echt niet anders. ;D

In case it is, eet ik Georgina's slippers op.

Ik weet niet of iemand hier al op heeft gereageerd, maar kon het niet laten  ::tandpastasmiley::

Op deze (wat betekenen de cijfers) vraag gaf Paulien als antwoord: Ik heb geen idee, dus ik gok maar iets: Cornelis Tol? Kees heet: Kees Cornelis Tol. Dus of dit was een valse hint (Trust nobody) en Paulien wist dit, want zij is de mol. Of Paulien heeft dus wel echt de cijfers ontcijferd en wist waar dit voor stond.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #402 Gepost op: 1-03-2013, 22:10:09 »
Leuke hint voor de Paulien verdenkers, bij de aankondiging van Art aan het begin van de aflevering:
Citaat
De drie finalisten van Wie is de Mol 2013 zijn bekend.
Twee vrouwen, EEN man.
Carolien die het spel tactisch en soms zelfs sluw speelt.
Kees de allemansvriend, maar vooral van kandidaten die vervolgens afvallen.
En Paulien, die zich vaak lijkt te verbergen achter een dekmantel van onhandigheid.
Verliezer, winnaar, mol.

Carolien blijkt de verliezer te zijn. Daarop volgend komt Kees in het verhaal naar voren, winnaar. Als laatste Paulien als Mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #403 Gepost op: 1-03-2013, 22:14:54 »
Hij heet toch Kees Cornelius Tol? Die u hoort er bij, dus dan zou Paulien dat fout zeggen (tweede keer dat ze iets richting Kees fout zegt; eerst Purmerend/Volendam en nu Cornelis/Cornelius). Of het is de laatste ontbekende letter.

Carolien blijkt de verliezer te zijn. Daarop volgend komt Kees in het verhaal naar voren, winnaar. Als laatste Paulien als Mol?
Grappig dat je dat aanhaalt, herinnert me eraan dat toen Art dat zei me het woord 'dekmantel' opviel, omdat ik dat zelf ook had gebruikt om twijfel te uiten over of Paulien echt wel maar 3 kledingstukken bij zich had ("daar kan ook een dekmantel bijgezeten hebben" oid).

Is haar dekmantel het "The Moth" shirt, dat nauwelijks "The Mole" verhult?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 22:18:20 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 1-03-2013, 22:37:41 »
als paulien de mol is hebben we alweer een kandidaat die meer molt dan de mol zelf

Offline Chellii

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 1-03-2013, 22:38:00 »
Hij heet toch Kees Cornelius Tol? Die u hoort er bij, dus dan zou Paulien dat fout zeggen (tweede keer dat ze iets richting Kees fout zegt; eerst Purmerend/Volendam en nu Cornelis/Cornelius). Of het is de laatste ontbekende letter.

Nee dit klopt niet. Hij heet weldegelijk Cornelis Tol en is geboren in Purmerend.
Ik heb dit zelf in zijn eigen paspoort gezien.  ::trots::

Handig he, die baan van mij ::jaja::

Offline justmeforfun

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 1-03-2013, 22:45:38 »
Nee dit klopt niet. Hij heet weldegelijk Cornelis Tol en is geboren in Purmerend.
Ik heb dit zelf in zijn eigen paspoort gezien.  ::trots::

Handig he, die baan van mij ::jaja::

Maar dit betekent dat Paulien de cijfers heeft ontcijferd, ondanks dat ze de volgorde van de foto's verkeerd had?

Dus of zij heeft voorkennis, of zij heeft het wel ontcijferd, wat wel echt HEEL erg knap is.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #407 Gepost op: 1-03-2013, 22:46:43 »
Kan iemand mij aub vertellen wat hier gebeurd:
http://www.youtube.com/watch?v=KV4xc7suwUw#t=4m32s

De ondertiteling zegt:
Citaat
Was het wat je had verwacht, Kees? Deze finaleplek? Hahaha.
Nou, ik bedoel meer... Haha. deze finale-samenstelling. Hahaha.
Hahahahahaha. Hahahahahaha.
Ik krijg er een kleur van! Hahahahaha!
Keessie wordt roo-ood. Jezus, wat erg dit.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #408 Gepost op: 1-03-2013, 22:48:20 »
Toch blijft het apart dat ze Cornelis Tol zegt. Waarom Cornelis? Logischer zou zijn als ze iets zou zeggen als: Kees is de mol.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #409 Gepost op: 1-03-2013, 22:51:16 »
Nog een greep uit de Paulien hints en haar verdachte gedrag (onderaan de meest recente):

-zegt voortdurend: ‘ik ben geografisch gehandicapt’ en maakt opmerkingen over slecht zien/dingen niet kunnen zien.
-haalt bijna standaard weinig tot geen geld binnen, met uitzondering van de rotssprong (maar Kees heeft ook geld binnengehaald) of laat anderen voor jokers spelen. Volgens het follow-the-money principe heeft ze minder verdiend dan Kees als ik goed geïnformeerd ben.
-Joep vertelt in aflevering 2 rond 48:45: "Carolien heeft behoorlijk wat geld binnen gebracht, Tim heeft geld binnen gebracht, Kees heeft geld binnen gebracht, Paulien...ja, op een of andere manier geloof ik gewoon niet dat Paulien de mol kan zijn, en als ze wel de mol is, dan is ze echt briljant." Later blijkt dat de mol zegt dat Joep geen een keer gelijk heeft gehad..
-Dubieus aandeel in het bootspel; Als boot duidelijk verkeerd staat zegt ze dat ze denkt dat het nog wel kan om een foto te maken (nee!).
-zegt over de kokers openmaken; misschien is het de doos van Pandora (mythologisch verhaal, iemand kon zn nieuwsgierigheid niet bedwingen terwijl de doos niet open mocht, en alle ellende van de wereld kwam eruit tevoorschijn en vanaf dat moment had de aarde het kwaad over zich afgeroepen (rampen, misdaad etc). Klinkt als dé plek van de mol.. Maar vervolgens gaat ze mee in de eerste koker openmaken (niet de aanzetter ertoe), maar als blijkt dat die leeg is (merkt fotopapier niet op!), zegt Paulien bij 2e koker: “de andere ook dan maar? (heel verdacht). Wil het fotopapier dan natmaken.
- aflevering 5, bij de puzzel, op minuut 8:13 zegt ze iets over de start van de opdracht en haar stem klinkt raar, blikkig, alsof ze ver weg is ineens; suggestie, zit ze in haar hol in de grond en klinkt het daarom even zo raar?
-In de kerk lijkt er op een gegeven moment heel kort een gezicht zichtbaar, rechts van de orgelspeler en op de plek waar spiegeltjes zitten bij sommige orgelkerken. Gezichtskleur en haar leken op Paulien.
-Drive in: De mol was bevriend met Janine. Als je aflevering 3 terugkijkt hoor je dat Paulien het erg jammer vindt dat Janine eruit lag en ze krijgt ook haar jokers.
* "Het ‘wie is de molspel’ in het Krugerpark was vooral aan het begin en aan het eind spannend, voor mij dan"; geldt meer voor Paulien dan voor Kees.
-Veel spelfouten te vinden binnen het spel, te veel, zou goed in verband met Paulien gebracht kunnen worden.
-Paulien "vindt" de ladder miraculeus halverwege de ontwikkelopdracht; volgens Marc-Marie Huybrechts een bewijs dat ze de mol niet kan zijn, maar volgens mij het omgekeerde; die opdracht moest gespeeld worden van het productieteam om te begrijpen wat er met die briefjes was gebeurd en waar de Mol het meest had gemold. En anders was het ook een suffere aflevering geworden met maar 2 opdrachten.
-In de finaletalk aanloop zegt ze twee outdoorbroeken te hebben meegenomen (bovengronds/uit het hol) die zandkleurig zijn (weer referentie naar mollenhol),
Ze zegt niet de mol te kunnen zijn, "want ik kan heel slecht liegen, maar dat geloven mensen dan weer niet, maar dat valt weer niet te ontkennen." Ontrafel deze drievoudige ontkenning en ze zegt: Ik kan niet liegen (ik lieg niet), Dat geloven mensen niet (ik lieg dus wel) en dat valt weer niet te ontkennen (ik lieg dus wel).

- Er wordt in de trein gezegd: "1500 euro, de helft is waar" tegen Kees, toen hij bij die enveloppen stond (waar Paulien haar envelop op de berg zo duidelijk in beeld kwam).
Hij koos toen de envelop van Carolien. De helft is waar: Caro is fout, Lien is goed. Paulien.
-De man met het molboekje in de trein; staat in een ander handschrift en anders gespeld: Vraag 20: PAULIEN. Lijkt erop dat dit ofwel het molboekje van Paulien zelf was (puur wat vorm en kleur betreft) of mogelijk van Ewout of Joep. De boekjes waar Paulien in de bieb als een bezetene op zit te jagen (en waarbij ze uitkomt bij de Grote Letterboeken van de afdeling FICTIE).
-In de treinsuite zouden ze de ware aard van de mol te zien krijgen; alleen Pauliens inhoud is niet gefilmd, maar ze lacht wel. Mogelijk zat er een spiegeltje in (beeld spreekt luider dan woorden, de rest kregen briefjes met woorden erop) en later verwijst Art op het perron naar het gezegde: wie het laatste lacht, lacht het best.

(Deel II volgt meteen)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 1-03-2013, 22:51:39 »
(Deel II)

-Uit een van de vragen en antwoorden in de trein blijkt dat de mol het perfecte gedicht heeft geschreven. Paulien biecht dit ook zelf op in een moltalk, helemaal ontzet. Op de vraag van de barman wie het juiste gedicht heeft geschreven gaf ze haar eigen naam... (Ze zegt ook dat de mol "Ek" ipv "Ik" schreef, mij nog niet bekend of Cees dit deed of zij zelf).
-Alle letters die met de spelfouten te maken hebben, komen uit de naam van Pauline. (Daniel Bossevain x2 -i, Drakenbergen -s, Kandidaten -n, enz enz)
-C(ornelissen) is the mole.
-Toont geen interesse in het molboekje van Kees óf het feit dat hij de pot zonodig bij zich wil houden. Als ze op Kees zat als mol, is dat apart..
-Een man in de trein vraagt: "Was it just a game or a game within a game?" Op dat moment begint haar voice-over, waardoor het lijkt alsof de kijker haar antwoord niet ziet, maaar je kunt duidelijk zien dat ze 'a game' zegt (Minuut 32:37). Echter, wanneer ze bij de barkeeper komen en hij haar vraagt of het voor Paulien een spel was of een spel binnen een spel, zegt ze: "a game within a game".
-De opdracht in de bibliotheek heet: 'Trust nobody' Dit verwijst mogelijk naar Carolien, die een verbond heeft met de mol. In de bibliotheek zegt Paulien steeds dat ze niks van het systeem begrijpt (ze studeerde cum laude af echter), maar vindt vrijwel direct haar eigen boekje.
-Andere treinhint: er waren 10 puzzelstukken, slechts 6 ervan waren er nodig om de puzzel te maken. 10 kandidaten, 6 nog over. 1 pijl die maar op een plek past, daar waar in het rijtje enveloppen de envelop van de mol ligt, en de pijl wees naar de envelop van Paulien.

Nou dat was het voorlopig even, schiet maar raak  ;)

::joehoe::

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #411 Gepost op: 1-03-2013, 22:58:40 »
Ik blijf maar hoofddeksels van mijn schedel plukken vanavond  ::bravo::
Woosie down?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #412 Gepost op: 1-03-2013, 23:03:17 »
-Een man in de trein vraagt: "Was it just a game or a game within a game?" Op dat moment begint haar voice-over, waardoor het lijkt alsof de kijker haar antwoord niet ziet, maaar je kunt duidelijk zien dat ze 'a game' zegt (Minuut 32:37). Echter, wanneer ze bij de barkeeper komen en hij haar vraagt of het voor Paulien een spel was of een spel binnen een spel, zegt ze: "a game within a game".
Een spel in een spel. Welk spel spelen ze? De Mol (originele titel ;) ). Welk spel spelen ze binnen De Mol? De Mol. Dus het Weermollenspel was de Mol in de Mol, zegt ze hier zelf. Zij was de mol in het spel De Mol.
The British are not impressed.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 1-03-2013, 23:20:11 »
Maar moet zeggen dat deze Kees hints hier wel erg deprimerend (en goed) zijn...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 1-03-2013, 23:25:35 »
(Deel II)

-Uit een van de vragen en antwoorden in de trein blijkt dat de mol het perfecte gedicht heeft geschreven. Paulien biecht dit ook zelf op in een moltalk, helemaal ontzet. Op de vraag van de barman wie het juiste gedicht heeft geschreven gaf ze haar eigen naam... (Ze zegt ook dat de mol "Ek" ipv "Ik" schreef, mij nog niet bekend of Cees dit deed of zij zelf).
-Alle letters die met de spelfouten te maken hebben, komen uit de naam van Pauline. (Daniel Bossevain x2 -i, Drakenbergen -s, Kandidaten -n, enz enz)
-C(ornelissen) is the mole.
-Toont geen interesse in het molboekje van Kees óf het feit dat hij de pot zonodig bij zich wil houden. Als ze op Kees zat als mol, is dat apart..
-De opdracht in de bibliotheek heet: 'Trust nobody' Dit verwijst mogelijk naar Carolien, die een verbond heeft met de mol. In de bibliotheek zegt Paulien steeds dat ze niks van het systeem begrijpt (ze studeerde cum laude af echter), maar vindt vrijwel direct haar eigen boekje.
-Andere treinhint: er waren 10 puzzelstukken, slechts 6 ervan waren er nodig om de puzzel te maken. 10 kandidaten, 6 nog over. 1 pijl die maar op een plek past, daar waar in het rijtje enveloppen de envelop van de mol ligt, en de pijl wees naar de envelop van Paulien.

Nou dat was het voorlopig even, schiet maar raak  ;)

::joehoe::

Alle 2 delen perfect omschreven. Ik zit ook op Paulien en vele opmerkingen van jou zaten al in mijn hoofd. Ik vind dat jij het goed verwoord hebt.

Toevallig gaat Kees naar de berg met de helikopter, wat als Kees niet als penningmeester was geweest.Dit is toevallig zo gelopen en daar heeft de productie geen invloed op gehad.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 1-03-2013, 23:30:30 »
Het kwam allemaal wel heel mooi uit als hij de mol is, dat geef ik toe. Maar we hebben allemaal Turbo Daniel aan het werk gezien, ik kan niet geloven dat die een toneelstukje heeft staan opvoeren met Kees... Of misschien wil ik het gewoon niet geloven  ::tandpastasmiley::
Stel dat Kees alles zelf zo heeft gepland, die envelop aan Tania heeft weten te ontfutselen en vervolgens Daniel vraagt om net te doen of hij deze heeft gevonden, terwijl hem desalniettemin een helikoptervlucht door de neus wordt geboord uiteindelijk? Dan had er iets tegenover moeten staan voor Daniel en die wilde waarschijnlijk alleen maar die SUPER GAVE VLUCHT meemaken  ;D

Wat nou als Kees de situatie zo heeft beïnvloed, met als gevolg dat Daniël er tegenaan is gelopen? Het zou briljant zijn..

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 1-03-2013, 23:34:18 »
Wat nou als Kees de situatie zo heeft beïnvloed, met als gevolg dat Daniël er tegenaan is gelopen? Het zou briljant zijn..

Wederom: het woord 'briljant' vliegt je om de oren alhier, maar wat bedoel je met 'wat nou als Kees de situatie zo heeft beïnvloed'? Hij heeft voorzien dat Daniël de penningmeester niet wilde zijn, in de wetenschap dat er een bijzondere rol is voor de vervuller van dat ambt is weggelegd?

Wat in dit specifieke geval werkelijk briljant zou zijn geweest: Kees deed al hetgeen Nat79 hierboven uiteen heeft gezet, gunde Daniël het penningmeesterschap in de WETENSCHAP dat Daniël (eventueel ook door Kees' toedoen) op de verkeerde mol zat, zodat Daniël helemaal los kon gaan in die helic/kopter en met een van de laagste bedragen thuis zou komen  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 23:41:01 door Michmol »
Woosie down?

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 1-03-2013, 23:40:16 »
tania vertrouwd kees helemaal. mij vermoeden is dat kees tania en zarayda samen op een kamer slapen kees jat het geld en legt onopvallend neer dat alleen daniel het ziet. daniel vertrouwt kees.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 1-03-2013, 23:43:39 »
Wederom: het woord 'briljant' vliegt je om de oren alhier, maar wat bedoel je met 'wat nou als Kees de situatie zo heeft beïnvloed'? Hij heeft voorzien dat Daniël de penningmeester niet wilde zijn, in de wetenschap dat er een bijzondere rol is voor de vervuller van dat ambt is weggelegd?

Wat in dit specifieke geval werkelijk briljant zou zijn geweest: Kees deed al hetgeen Nat79 hierboven uiteen heeft gezet, gunde Daniël het penningmeesterschap in de WETENSCHAP dat Daniël (eventueel ook door Kees' toedoen) op de verkeerde mol zat, zodat Daniël helemaal los kon gaan in die helic/kopter en met een van de laagste bedragen thuis zou komen  ::tandpastasmiley::

Maar Kees gunde dat Daniël helemaal niet. Als dat wel zo was had Kees wel op Daniël gestemd. Hij onthield zich echter van stemming. (en werd zo zélf penningmeester)

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 1-03-2013, 23:47:12 »
Maar Kees gunde dat Daniël helemaal niet. Als dat wel zo was had Kees wel op Daniël gestemd. Hij onthield zich echter van stemming. (en werd zo zélf penningmeester)

Ja, maar in de onderhavige hypothese had Kees ook de hand in het verdwijnen van de pot en aldus in de onmogelijkheid van Tania's penningmeesterschap. Mijn redenatie lag in het verlengde daarvan.
Woosie down?