Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151899 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #420 Gepost op: 1-03-2013, 23:57:47 »
Ja, maar in de onderhavige hypothese had Kees ook de hand in het verdwijnen van de pot en aldus in de onmogelijkheid van Tania's penningmeesterschap. Mijn redenatie lag in het verlengde daarvan.

Dat snap ik, maar feit blijft dat Kees het Daniël feitelijk NIET gunde  ;)

"Actions speak louder than words"  ;D

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: 2-03-2013, 00:28:34 »
Wederom: het woord 'briljant' vliegt je om de oren alhier, maar wat bedoel je met 'wat nou als Kees de situatie zo heeft beïnvloed'? Hij heeft voorzien dat Daniël de penningmeester niet wilde zijn, in de wetenschap dat er een bijzondere rol is voor de vervuller van dat ambt is weggelegd?

Wat in dit specifieke geval werkelijk briljant zou zijn geweest: Kees deed al hetgeen Nat79 hierboven uiteen heeft gezet, gunde Daniël het penningmeesterschap in de WETENSCHAP dat Daniël (eventueel ook door Kees' toedoen) op de verkeerde mol zat, zodat Daniël helemaal los kon gaan in die helic/kopter en met een van de laagste bedragen thuis zou komen  ::tandpastasmiley::

En Daniël pakt de envelop van de mol en pakt 3.000euro.

Nee, denk dat Kees de envelop zo heeft gelegd dat iemand anders deze vond.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 2-03-2013, 00:42:04 »
En Daniël pakt de envelop van de mol en pakt 3.000euro.

Nee, denk dat Kees de envelop zo heeft gelegd dat iemand anders deze vond.

Stel dat dat zo is.. Hoe had hij bij willekeurig wie moeten bewerkstelligen dat die persoon juist hem in vertrouwen nam en het zo kon regelen dat hij de penningmeester zou worden?

Offline fritzie

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 2-03-2013, 01:15:27 »
Kan iemand mij aub vertellen wat hier gebeurd:
http://www.youtube.com/watch?v=KV4xc7suwUw#t=4m32s

Ik heb dit een paar pagina's terug ook genoemd. Wat ik zie is een slimme vraag van Paulien om Kees uit z'n tent te lokken. Paulien en Carolien weten dat Kees de mol is en Kees weet dat ze dat weten. Hij is niet snel genoeg om een goed geloofwaardig antwoord te geven en door zijn twijfel geeft hij eigenlijk toe dat hij allang wist dat hij in de finale zou komen. Hij schrikt ervan dat hij dat prijs geeft en iedereen lacht er om.

Mooi moment.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 2-03-2013, 01:23:53 »
Stel dat dat zo is.. Hoe had hij bij willekeurig wie moeten bewerkstelligen dat die persoon juist hem in vertrouwen nam en het zo kon regelen dat hij de penningmeester zou worden?

Hij moet iets forceren en een dosis geluk denk. Hij lag goed in de groep..
Het is allemaal te mooi gelopen dat precies op dit punt de penningmeester is gewisseld.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 2-03-2013, 01:32:15 »
Hij moet iets forceren en een dosis geluk denk. Hij lag goed in de groep..
Het is allemaal te mooi gelopen dat precies op dit punt de penningmeester is gewisseld.

De enige reden dat hij penningmeester werd is dat hij zelf NIET stemde.. Daardoor was ineens de meerderheid voor Kees ipv Daniël..

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 2-03-2013, 03:27:57 »
Maar dat geldt ook voor de klapjosti's fanboys die nu al Kees uitroepen tot de beste mol van het universum aller tijden.
::niet-ok::

Fakehints van het kaliber "tolisdemol" in het programma stoppen, zou wel extreem flauw zijn. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het een echte hint is en Kees dus de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 2-03-2013, 03:39:02 »
Nou, ik weet het niet meer. Hints wijzen sterk naar kees, gedrag voor mijn gevoel meer naar Paulien.

Ik wil wel even zeggen dat ik het fantastisch vind dat we blijven puzzelen naar beiden.
Daar moeten we verder ook niet lullig over doen, ik ben juist lid geworden van dit forum omdat hier alles onderzocht wordt en niet na zulke hints op 1 persoon wordt gefocust.

Jullie (wij) houden mijn (elkaars) spel spannend!

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #428 Gepost op: 2-03-2013, 07:05:45 »
Ik denk dat het feit dat de aan Kees gelinkte Enkel Enkel Dubbel Dubbel hint in de Twitter zit en in de test gebruikt werd bewijst dat Kees de mol moet zijn. Mocht dit niet het geval zijn en Paulien toch de mol zijn dan ga ik uiteraard diep door het stof en zal ik nederig toegeven dat het Pauliengenootschap gelijk had.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 2-03-2013, 07:14:56 »
Haha wat grappig!
De Kees verdenkers hebben waarschijnlijk allemaal zoiets van: "Het zal allemaal wel, het is gewoon klaar als een klontje, alles is sluitend rondom Kees als Mol" en nemen niet eens de moeite meer om hier Kees te verdedigen of te discussiëren.
Terwijl de Paulien verdenkers nu alles uit de kast proberen te trekken, heel het topic overnemen om de verdenkingen op Paulien te laten slaan  ::tandpastasmiley:: Geweldig!!
Maar Kees is gewoon de Mol hoor, dat is toch wel duidelijk? Als je nog steeds gelooft in Paulien vind ik het eigenlijk wel een beetje ongeloofwaardig. Meer zo van: "Ik weet wel dat Kees de Mol is maar ik wil gewoon dat Paulien de Mol is want die vind ik leuker, aardiger etc". Persoonlijke voorkeur dus. Maar helaas  ::ohno:: Paulien is de winnaar.
Vind trouwens dat Paulien door iedereen wordt verdacht, iedere keer als ik iets op de TV/radio zie of hoor valt de naam Paulien. Hier in mijn vriendenkring ook, iedereen denkt dat Paulien de Mol is haha. Dat beeld hebben de makers natuurlijk ook wel geschetst hé, heel NL verdenkt Paulien! En ze is winnaar, niet gek dus dat er echt wel hints bij zitten die op Paulien slaan. 
Maar Kees is de Mol dat is 100% zeker!

Maar Paulienverdenkers probeer vooral jezelf te overtuigen  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 10:06:37 door Lukie4, Reden: Dikgedrukt verwijderd en hele post is eigenlijk net over de rand »

Offline Back it Up.

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 2-03-2013, 09:54:29 »
Leuke hint voor de Paulien verdenkers, bij de aankondiging van Art aan het begin van de aflevering:
Carolien blijkt de verliezer te zijn. Daarop volgend komt Kees in het verhaal naar voren, winnaar. Als laatste Paulien als Mol?

Daarna zei Art nog: 'Maar in welke volgorde?'

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 2-03-2013, 09:55:49 »
Daarna zei Art nog: 'Maar in welke volgorde?'

::ok:: ;)

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 2-03-2013, 10:17:43 »
Ik heb dit een paar pagina's terug ook genoemd. Wat ik zie is een slimme vraag van Paulien om Kees uit z'n tent te lokken. Paulien en Carolien weten dat Kees de mol is en Kees weet dat ze dat weten. Hij is niet snel genoeg om een goed geloofwaardig antwoord te geven en door zijn twijfel geeft hij eigenlijk toe dat hij allang wist dat hij in de finale zou komen. Hij schrikt ervan dat hij dat prijs geeft en iedereen lacht er om.

Mooi moment.

Zo heb ik het ook gezien, pracht moment.
hoewel iemand nog opperde dat de grap rondom zarayda en zijn geaardheid ging.
Maar zo vat ik m nog steeds niet op

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #433 Gepost op: 2-03-2013, 10:27:22 »
Zonder de argumenten van anderen tekort te willen doen, pik ik de uiteenzetting van Tsubasa (of was het Basa Tsu?) er even uit, omdat die eigenlijk alles bevat wat ik bedoelde.

Let wel: ik zei al dat ik de hints allemaal erg mooi vind. Tsubasa zegt: waarom zouden ze het hele seizoen vol stoppen met nep-hints, dat komt erop neer dat ze hun kijkers niet serieus nemen. Dat is althans de strekking van wat Tsubasa zegt. Daar is iets voor te zeggen. Ik voeg eraan toe dat het voor de gewone kijker OOK nog te volgen moet zijn. Van de ruim 2 miljoen kijkers zal naar ik aanneem de meerderheid NIET elke seconde vermenigvuldigen met de schoenmaat van de deelnemers, zij zullen afhaken, als het niet meer te volgen is.

Aan de andere kant: het is dus wel WIDM, het thema ''Niets is wat het lijkt'' is er niet voor niets. Staat voor mij dan weer tegenover dat de makers dan wel heel erg groots hebben uitgepakt met hun (tegen-)hints. En wat kan daar de bedoeling van zijn, kan het nog grootser, zou je dan denken?

Al met al lijkt er iets achter te zitten. Waarom pakt de produktie zo ''groots'' uit?.

Wat mij betreft, ik had al aangegeven dat ik steeds OF Paulien OF Kees had aangewezen in de WIDM-Pool. Vanaf het begin zat ik dus te twijfelen tussen die twee. En ik vraag me af of ik me daarbij heb laten leiden door de hints die ik naar een van de twee meende te zien.

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Leve het leven
« Reactie #434 Gepost op: 2-03-2013, 10:29:34 »
Het menubord is zo wellicht wat beter te lezen:

In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #435 Gepost op: 2-03-2013, 10:49:14 »
Het verlossende woord? Salvation betekent toch ''Verlossing''?

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 2-03-2013, 10:50:32 »
Het menubord is zo wellicht wat beter te lezen:

SALVATIONCAFE

(sal va shen -cafe)

1 To preach the soul of good food

2 Food is our salvation

3 A place of salvaging bringing back to life

4 A contribution ? to the revival of Jeburg

5 Food with a story to tell

Ik zou bijna gaan denken aan de voedselbank : leger des heils = salvation army   ;)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 2-03-2013, 10:54:27 »
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 10:56:27 door Miek37 »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #438 Gepost op: 2-03-2013, 11:50:47 »
Haha wat grappig!
Vind trouwens dat Paulien door iedereen wordt verdacht, iedere keer als ik iets op de TV/radio zie of hoor valt de naam Paulien. Hier in mijn vriendenkring ook, iedereen denkt dat Paulien de Mol is haha. Dat beeld hebben de makers natuurlijk ook wel geschetst hé, heel NL verdenkt Paulien!

GRAPPIG he dat ik dat totaal anders zie  :D
Even objectief bekeken, maar iedereen die ik ken roept in koor Kees, puur op gedrag, type en hints is het juist niets dan Kees wat de klok slaat. Kijk het youtube filmpje dat ik effies hierboven heb geplaatst nog maar even terug. We worden overgooid met Kees hints. Mocht Paulien het zijn -en ik geef toe dat dit een verrassing zou zijn gezien de eenvoudige en directe Kees hints- dan hebben de makers de verdenkingspolitiek echt een stapje omhoog gegooid. Want hoe hebben de makers die beelden geschetst richting paulien? Niet. Je ziet haar weinig in beeld, weinig opzichtig mollen, zeker vergeleken met hoe Zarayda soms in beeld kwam of Tania of Tim. KEES is al lange tijd de opvallendste mol en daarom ook hoop ik dat het Paulien is. Deze serie zag er fantastisch uit, heb echt genoten, en de volgende stap voor de makers is om het even wat moeilijker te gaan maken om de mol te ontdekken. Ik hoop op fakehints die eenvoudiger zijn en een échte mol die moeilijker te ontdekken is (zie de lijst aan Paulien hints): PAULIEN  ;D :P

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #439 Gepost op: 2-03-2013, 12:01:35 »
Ik voeg eraan toe dat het voor de gewone kijker OOK nog te volgen moet zijn. Van de ruim 2 miljoen kijkers zal naar ik aanneem de meerderheid NIET elke seconde vermenigvuldigen met de schoenmaat van de deelnemers, zij zullen afhaken, als het niet meer te volgen is.

Tsja, maar mijn nichtje van 8 keek naar de serie en schreef de titels van de afleveringen op, keek wie er een camera vasthield, in het kader stond, dat Cees weerspiegeld werd in de bril van Tania tijdens aflevering Spiegelbeeld en door een verrekijker keek tijdens Tunnelvisie. Vis in´t bakkie. Dat mag wel even wat moeilijker gaan worden wat mij betreft. Gezien de heldenstatus van dit programma (ik kijk er al maanden naar uit in het najaar)  :P

Ik denk ook dat het Kees wel zal zijn, maar blijf diep in de tunnel hopen op een verrassing.  :) :)