Zwanee ik vind je uiteenzetting en vondsten erg mooi! En hoewel ik nog steeds geloof dat paulien de mol is, heb ik moeite mee dat de productie met foute hints zou gaan strooien, die daarna wel weer te weerleggen zijn, dat wel. Snap je wat ik bedoel? Hoe zie je dit?
Ik zeg niet dat ze met foute hints strooien
, maar ik begrijp wat je bedoelt. Doordat ik lange tijd getwijfeld heb tussen Kees en Paulien, ontgaan de hints richting Kees mij absoluut niet. Wat ik aan Bodejos al schreef; aflevering 9 heeft voor mij de doorslag gegeven om volledig voor Paulien te gaan. Heb je de tijd?
Toen ik dat "menubord" zag met het Salvation cafe ben ik daarover na gaan denken. Waarom was dat bord zo in beeld? Waarom werd voedsel als de 'verlossing' gezien? In de serie was er niets te linken aan voedsel.
De productie weet dat de 'die hard molloten' vanaf september al beginnen te zoeken naar de mogelijke kandidaten. Alles wat te maken heeft met WIDM wordt vanaf dat moment helemaal uitgeplozen. Zodra de eerste uitzending begint, wordt elke zin, elke daad, elk woord, elke handeling, etc binnenste buiten gekeerd, onderste boven gehouden en alle mogelijke varianten daarop. Dat weet de productie. En ook weet de productie dat in vrijwel alles een hint gezien wordt.
Ik zou het geweldig vinden als de productie dit seizoen besloten heeft om de 'die hard' molloten een zgn koekje van eigen deeg te geven; ze zand in de ogen te strooien en ze volledig op een verkeerd spoor te zetten. Door de verdenking op Kees te leggen (wat ik ook een geweldige vent vind) en daarmee de Paulien te 'maskeren'. Paulien en Kees doen niet voor elkaar onder, daarom vind ik het ook zo mooi dat er nu nog steeds onzekerheid bestaat over wie de mol is.
Daarnaast schreef ik net al in het Paulien topic dat ik het Roodshow interview met Carolien net beluisterd hebt. Ze gaf op een gegeven moment aan dat ze een nieuwe hartverlamming kreeg bij de onthulling van de mol. Als Kees werkelijk de mol is, zou ze dan een nieuwe hartverlamming krijgen? Dan zou ze toch juist een bevestiging moeten krijgen? Een hartverlamming krijg je (spreekwoordelijk dan) alleen wanneer je iets ziet of hoort wat je totaal niet verwacht had. En dat is in haar 'mol onthulling' geval alleen mogelijk als Paulien de mol blijkt te zijn.