Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151878 keer)

Offline rubes

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #440 Gepost op: 2-03-2013, 12:02:38 »
als paulien de mol is wat goed mogelijk is heeft ze in mijn ogen niet goed gedaan en had ze veel meer uit kunnen halen. waarom een ladder halen laat ze lekker rommelen. ze moest gered worden bij weerwolven spel door kees. in de 500 euro springen niemand had raar opgekeken als ze voor de jokers sprong. en ik vindt dat ze te vaak overruled wordt anne marie patrick stonden veel steker in hun schoenen net als kees trouwens  

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #441 Gepost op: 2-03-2013, 12:14:12 »
Ik heb dit een paar pagina's terug ook genoemd. Wat ik zie is een slimme vraag van Paulien om Kees uit z'n tent te lokken. Paulien en Carolien weten dat Kees de mol is en Kees weet dat ze dat weten. Hij is niet snel genoeg om een goed geloofwaardig antwoord te geven en door zijn twijfel geeft hij eigenlijk toe dat hij allang wist dat hij in de finale zou komen. Hij schrikt ervan dat hij dat prijs geeft en iedereen lacht er om.

Mooi moment.

Een opvallend moment was het zeker, maar het verbaast me dat het uitgezonden wordt als het echt zo is dat Kees zijn molschap hier prijsgeeft. In voorgaande series werd de echte mol meestal nog buiten schot gehouden in de laatste aflevering en nu krijgen we Kees op een presenteerblaadje aangeboden als Mol met nog 2 dikke hints erbij? Ik vind het wel moeilijk om daarin mee te gaan en te accepteren dat het zo is.

Het is niet zo dat ik Kees geen goede mol zou vinden hoor, maar het verbaast me gewoon dat het nu in deze aflevering zo breed uitgemeten wordt. Niets is wat het lijkt!  :)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #442 Gepost op: 2-03-2013, 12:18:47 »
als paulien de mol is wat goed mogelijk is heeft ze in mijn ogen niet goed gedaan en had ze veel meer uit kunnen halen. waarom een ladder halen laat ze lekker rommelen. ze moest gered worden bij weerwolven spel door kees. in de 500 euro springen niemand had raar opgekeken als ze voor de jokers sprong. en ik vindt dat ze te vaak overruled wordt anne marie patrick stonden veel steker in hun schoenen net als kees trouwens  

Mócht ze de mol zijn, dan vertrouw ik op een verrassingsoffensief tijdens het terugkijken van haar acties. Ze is hyperintelligent en misschien is het ons allemaal ontgaan dan  ::jaja::
Kees is zo duidelijk aan het mollen, spitting image van Patrick als mol, en dat was ook al niet mijn favoriet. Zo duidelijk de touwtjes vasthebben, de aflevering en opdrachten sturen als Kees deed, daar straalde aan alle kanten Mol vanaf en dat zou hem in mijn ogen een zwakkere maken.

Smaken verschillen (zoek naar een proost smiley nu)
 :D
 ::wijn::

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 2-03-2013, 12:32:43 »
GRAPPIG he dat ik dat totaal anders zie  :D
Even objectief bekeken, maar iedereen die ik ken roept in koor Kees, puur op gedrag, type en hints is het juist niets dan Kees wat de klok slaat. Kijk het youtube filmpje dat ik effies hierboven heb geplaatst nog maar even terug. We worden overgooid met Kees hints. Mocht Paulien het zijn -en ik geef toe dat dit een verrassing zou zijn gezien de eenvoudige en directe Kees hints- dan hebben de makers de verdenkingspolitiek echt een stapje omhoog gegooid. Want hoe hebben de makers die beelden geschetst richting paulien? Niet. Je ziet haar weinig in beeld, weinig opzichtig mollen, zeker vergeleken met hoe Zarayda soms in beeld kwam of Tania of Tim. KEES is al lange tijd de opvallendste mol en daarom ook hoop ik dat het Paulien is. Deze serie zag er fantastisch uit, heb echt genoten, en de volgende stap voor de makers is om het even wat moeilijker te gaan maken om de mol te ontdekken. Ik hoop op fakehints die eenvoudiger zijn en een échte mol die moeilijker te ontdekken is (zie de lijst aan Paulien hints): PAULIEN  ;D :P

Ik kan me niet anders herinneren dat na de eerste afleveringen Paulien al bij heel veel mensen verdacht was.  Neem bijv. Moltalk, Paulien was daar voor vele een potentiële Mol dat kwam iedere aflevering weer terug. Over Kees heb ik niet veel gehoord. Misschien een enkeling die Kees verdacht maar veel aandacht werd er niet aan besteed iig. Verder als ik iets op TV zie of iets hoor op de radio telkens valt de voornamelijk de naam Paulien.
Prima dat jij daar anders over denkt, maar nogmaals in mijn omgeving (en dat zijn "gewone kijkers" die niet speuren op internet) is Paulien hoofdverdachte. En als ik zo eens rondkijk, dan komt dat aardig overeen met polls e.d. Want volgens mij staat Paulien bijna overal bovenaan.
En die hints daar gaan we zelf naar opzoek die zijn erin gestopt en voor diegene die wil die kan gaan speuren. Zelf denk ik dat de meeste hints voor de "gewone kijker" niet eens zijn opgevallen.
Daarbij weet ik 100% zeker dat Kees de eerste afleveringen helemaal niet veel verdacht werd. Ik verdacht hem namelijk wel al vrij snel en ik verbaasde me er nog over dat Kees zo weinig werd verdacht. Dat was één van dé redenen om hem juist wel te verdenken, en omdat Kees low-profile in beeld werd gebracht t.o.v andere kandidaten. Paulien stond toen al vaak vrij hoog in polls.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 2-03-2013, 12:33:43 »

heeft ook te maken hoe de makers de kandidaten worden neergezet. we moeten niet vergeten dat molspeurders overal achter zoeken. de makers hebben het fantastisch neergezet speurder die paulien verdenkt worden op hun wenken gediend door de opdrachten van de trein net als  speurders van kees

gelukkig maar dat smaken verschillen zou een saai wereld zijn iedereen hetzelfde

proost   proost!

Mócht ze de mol zijn, dan vertrouw ik op een verrassingsoffensief tijdens het terugkijken van haar acties. Ze is hyperintelligent en misschien is het ons allemaal ontgaan dan  ::jaja::
Kees is zo duidelijk aan het mollen, spitting image van Patrick als mol, en dat was ook al niet mijn favoriet. Zo duidelijk de touwtjes vasthebben, de aflevering en opdrachten sturen als Kees deed, daar straalde aan alle kanten Mol vanaf en dat zou hem in mijn ogen een zwakkere maken.

Smaken verschillen (zoek naar een proost smiley nu)
 :D
 ::wijn::

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #445 Gepost op: 2-03-2013, 12:36:02 »
Voor Kees kun je precies hetzelfde zeggen.

Ik denk ook dat het Kees wel zal zijn, maar blijf diep in de tunnel hopen op een verrassing.  :) :)
Same here.. ::ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 2-03-2013, 12:42:46 »
van de 2 miljoen kijkers zijn er naar schatting 10% die echt speuren naar hints 90% kijken alleen  naar aflevering. mijn moeder zit vanaf aflevering 2 op paulien en mijn moeder zit nooit achter computer.

Ik kan me niet anders herinneren dat na de eerste afleveringen Paulien al bij heel veel mensen verdacht was.  Neem bijv. Moltalk, Paulien was daar voor vele een potentiële Mol dat kwam iedere aflevering weer terug. Over Kees heb ik niet veel gehoord. Misschien een enkeling die Kees verdacht maar veel aandacht werd er niet aan besteed iig. Verder als ik iets op TV zie of iets hoor op de radio telkens valt de voornamelijk de naam Paulien.
Prima dat jij daar anders over denkt, maar nogmaals in mijn omgeving (en dat zijn "gewone kijkers" die niet speuren op internet) is Paulien hoofdverdachte. En als ik zo eens rondkijk, dan komt dat aardig overeen met polls e.d. Want volgens mij staat Paulien bijna overal bovenaan.
En die hints daar gaan we zelf naar opzoek die zijn erin gestopt en voor diegene die wil die kan gaan speuren. Zelf denk ik dat de meeste hints voor de "gewone kijker" niet eens zijn opgevallen.
Daarbij weet ik 100% zeker dat Kees de eerste afleveringen helemaal niet veel verdacht werd. Ik verdacht hem namelijk wel al vrij snel en ik verbaasde me er nog over dat Kees zo weinig werd verdacht. Dat was één van dé redenen om hem juist wel te verdenken, en omdat Kees low-profile in beeld werd gebracht t.o.v andere kandidaten. Paulien stond toen al vaak vrij hoog in polls.

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #447 Gepost op: 2-03-2013, 12:44:59 »
Oke, omdat je erom vraagt  :P
De "Tol is de mol" hint vind ik een geweldige vondst, maar.... Paulien heeft de volgorde van de foto's niet goed genoemd. Waarom zou die mooie man haar dan wel de juiste cijferreeks geven?? Wat voor cijferreeks had ze gekregen als ze wel de juiste foto volgorde had genoemd????
Dit is voor mij de grootste reden om die mooie gevonden hint te ontkrachten. Want de productie had allang in de gaten dat de molloten "Tol is de Mol" de mooiste hint zouden vinden. Feed them!

En dat Feed them! brengt mij terug op de afbeelding die ik wederom bij zal voegen. De productie voert de molloten het eten wat ze voorgeschoteld willen krijgen (en dit bedoel ik absoluut niet negatief); de hints die de mensen zien, ongeacht welke tunnel je zit of zat, zuig je op, neem je tot je als voedsel, maar is dat ook het gezonde voedsel? Is dat de juiste maaltijd? Is het de juiste hint wat je op je bord krijgt...?

Niets is wat het lijkt en zeker niet bij Wie is de Mol.
De rest van mijn argumenten moet je maar in het Paulien topic lezen, want anders wordt het een vorm van cross-posten.

Zwanee ik vind je uiteenzetting en vondsten erg mooi! Maar hoewel ik nog steeds geloof dat paulien de mol is, heb ik moeite mee dat de productie met foute hints zou gaan strooien, die daarna wel weer te weerleggen zijn, dat wel. Snap je wat ik bedoel? Hoe zie je dit?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 12:50:35 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 2-03-2013, 12:55:43 »

En een vraag over totaal iets anders, iets wat al helemaal is ondergesneeuwd door die hele treinopdracht. In het begin van de aflevering zitten ze aan het ontbijt te praten. Mooi trouwens om te zien hoe Paulien Kees daar enorm onder druk zet en geen genoegen neemt met de vage antwoorden van Kees: 'Kees, ik vind niet dat de happiness van je afstraalt.' 'In welke zin vind je het een bijzondere samenstelling?' 'Was het wat je had verwacht, Kees?'
Maar de grap die erop volgde, snapte ik niet. Kan iemand die uitleggen? 'Bedoel je deze finaleplek?' Huh  ??? Carolien ligt vervolgens helemaal dubbel, Kees wordt rood. Vaaaaaag...

Volgens mij was het grappige dat Kees idd totaal onder druk gezet werd door Paulien. Met name nadat Kees zegt "wow in de finale" oid, en Paulien zegt: "Was het wat je had verwacht Kees?"
Kees zegt dan: "Het behalen van de finale?"
Waarop Paulien zegt: "ja ik eh bedoel meer de samenstelling" (doelend op het feit dat zij en Caro doorhebben dat Kees de mol is en het dus geen echte prestatie is dat hij in de finale zit, maar dat de samenstelling wel anders had kunnen zijn). Dan wordt Kees rood, begint te lachen, Caro gaat helemaal stuk... BUSTED.
Triomf!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 2-03-2013, 13:01:25 »
Een spel in een spel. Welk spel spelen ze? De Mol (originele titel ;) ). Welk spel spelen ze binnen De Mol? De Mol. Dus het Weermollenspel was de Mol in de Mol, zegt ze hier zelf. Zij was de mol in het spel De Mol.
Je bracht mij op een idee:

Spel = de Mol
De Mol = Spel
De Mol in de Mol
Spel in spel
Tol = een spel
Paulien = de Mol in spel
Paulien = het spel
Spel in spel = de Mol in de Mol
Tol in de Mol

Tol staat gelijk aan een spel staat gelijk aan de Mol
staat gelijk aan Paulien
(Paulien was immers de Mol @ weerwolven)).

Paulien = Mol = Spel =Tol

"Tol is de Mol"

Omnia vincit amor

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 2-03-2013, 13:03:16 »

Grappig, misschien is het dan een regionale tendens want de gewone kijkers om mij heen in Groningen en omstreken hebben het alleen maar over Kees. Wat ik zo meekreeg bij de Moltalk van Arjen Lubach zat de meerderheid lange tijd ook op Kees in de polls. Zeker na dat helikopterritje..

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 2-03-2013, 13:08:47 »
Zwanee ik vind je uiteenzetting en vondsten erg mooi! En hoewel ik nog steeds geloof dat paulien de mol is, heb ik moeite mee dat de productie met foute hints zou gaan strooien, die daarna wel weer te weerleggen zijn, dat wel. Snap je wat ik bedoel? Hoe zie je dit?

Ik zeg niet dat ze met foute hints strooien  ;), maar ik begrijp wat je bedoelt. Doordat ik lange tijd getwijfeld heb tussen Kees en Paulien, ontgaan de hints richting Kees mij absoluut niet. Wat ik aan Bodejos al schreef; aflevering 9 heeft voor mij de doorslag gegeven om volledig voor Paulien te gaan. Heb je de tijd?  ;D

Toen ik dat "menubord" zag met het Salvation cafe ben ik daarover na gaan denken. Waarom was dat bord zo in beeld? Waarom werd voedsel als de 'verlossing' gezien? In de serie was er niets te linken aan voedsel.

De productie weet dat de 'die hard molloten' vanaf september al beginnen te zoeken naar de mogelijke kandidaten. Alles wat te maken heeft met WIDM wordt vanaf dat moment helemaal uitgeplozen. Zodra de eerste uitzending begint, wordt elke zin, elke daad, elk woord, elke handeling, etc binnenste buiten gekeerd, onderste boven gehouden en alle mogelijke varianten daarop. Dat weet de productie. En ook weet de productie dat in vrijwel alles een hint gezien wordt.

Ik zou het geweldig vinden als de productie dit seizoen besloten heeft om de 'die hard' molloten een zgn koekje van eigen deeg te geven; ze zand in de ogen te strooien en ze volledig op een verkeerd spoor te zetten. Door de verdenking op Kees te leggen (wat ik ook een geweldige vent vind) en daarmee de Paulien te 'maskeren'. Paulien en Kees doen niet voor elkaar onder, daarom vind ik het ook zo mooi dat er nu nog steeds onzekerheid bestaat over wie de mol is.

Daarnaast schreef ik net al in het Paulien topic dat ik het Roodshow interview met Carolien net beluisterd hebt. Ze gaf op een gegeven moment aan dat ze een nieuwe hartverlamming kreeg bij de onthulling van de mol. Als Kees werkelijk de mol is, zou ze dan een nieuwe hartverlamming krijgen? Dan zou ze toch juist een bevestiging moeten krijgen? Een hartverlamming krijg je (spreekwoordelijk dan) alleen wanneer je iets ziet of hoort wat je totaal niet verwacht had. En dat is in haar 'mol onthulling' geval alleen mogelijk als Paulien de mol blijkt te zijn.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 2-03-2013, 13:26:05 »
Ik zeg niet dat ze met foute hints strooien  ;), maar ik begrijp wat je bedoelt. Doordat ik lange tijd getwijfeld heb tussen Kees en Paulien, ontgaan de hints richting Kees mij absoluut niet. Wat ik aan Bodejos al schreef; aflevering 9 heeft voor mij de doorslag gegeven om volledig voor Paulien te gaan. Heb je de tijd?  ;D

Toen ik dat "menubord" zag met het Salvation cafe ben ik daarover na gaan denken. Waarom was dat bord zo in beeld? Waarom werd voedsel als de 'verlossing' gezien? In de serie was er niets te linken aan voedsel.

De productie weet dat de 'die hard molloten' vanaf september al beginnen te zoeken naar de mogelijke kandidaten. Alles wat te maken heeft met WIDM wordt vanaf dat moment helemaal uitgeplozen. Zodra de eerste uitzending begint, wordt elke zin, elke daad, elk woord, elke handeling, etc binnenste buiten gekeerd, onderste boven gehouden en alle mogelijke varianten daarop. Dat weet de productie. En ook weet de productie dat in vrijwel alles een hint gezien wordt.

Ik zou het geweldig vinden als de productie dit seizoen besloten heeft om de 'die hard' molloten een zgn koekje van eigen deeg te geven; ze zand in de ogen te strooien en ze volledig op een verkeerd spoor te zetten. Door de verdenking op Kees te leggen (wat ik ook een geweldige vent vind) en daarmee de Paulien te 'maskeren'. Paulien en Kees doen niet voor elkaar onder, daarom vind ik het ook zo mooi dat er nu nog steeds onzekerheid bestaat over wie de mol is.

Daarnaast schreef ik net al in het Paulien topic dat ik het Roodshow interview met Carolien net beluisterd hebt. Ze gaf op een gegeven moment aan dat ze een nieuwe hartverlamming kreeg bij de onthulling van de mol. Als Kees werkelijk de mol is, zou ze dan een nieuwe hartverlamming krijgen? Dan zou ze toch juist een bevestiging moeten krijgen? Een hartverlamming krijg je (spreekwoordelijk dan) alleen wanneer je iets ziet of hoort wat je totaal niet verwacht had. En dat is in haar 'mol onthulling' geval alleen mogelijk als Paulien de mol blijkt te zijn.

::ok:: ::hug::

Zo leuk, dat we nog door kunnen blijven puzzelen....Ook al is het waarschijnlijk Kees  ;)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 2-03-2013, 13:29:09 »
Goed bezig Zwaneeeeeeeee!   ::cheerleader::

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 2-03-2013, 13:29:31 »
Ik weet niet of iemand hier al op heeft gereageerd, maar kon het niet laten  ::tandpastasmiley::

Op deze (wat betekenen de cijfers) vraag gaf Paulien als antwoord: Ik heb geen idee, dus ik gok maar iets: Cornelis Tol? Kees heet: Kees Cornelis Tol. Dus of dit was een valse hint (Trust nobody) en Paulien wist dit, want zij is de mol. Of Paulien heeft dus wel echt de cijfers ontcijferd en wist waar dit voor stond.

Kees Cornelis Tol...
Case (met priester)) slaat dus niet direct op 'Kees', maar op K. C. (Tol)
Maakt het al wel waarschijnlijker dan alleen "Case = Kees"
Triomf!

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 2-03-2013, 13:30:20 »
::ok:: ::hug::

Zo leuk, dat we nog door kunnen blijven puzzelen....Ook al is het waarschijnlijk Kees  ;)

En ook al is het Kees, dan zal ik ook mijn nederlaag toegeven en net zo hard (en oprecht) mee juichen met de Kees verdenkers. Maar vooralsnog blijf ik vastgeroest zitten in de Paulien tunnel  ;D

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #456 Gepost op: 2-03-2013, 13:45:34 »
Ik zeg niet dat ze met foute hints strooien ....

Ik zou het geweldig vinden als de productie dit seizoen besloten heeft om de 'die hard' molloten een zgn koekje van eigen deeg te geven; ze zand in de ogen te strooien en ze volledig op een verkeerd spoor te zetten. Door de verdenking op Kees te leggen (wat ik ook een geweldige vent vind) en daarmee de Paulien te 'maskeren'.
Ik snap wat je bedoelt... houd er een dubbel gevoel aan over dat wel, maar goed moet misschien even zakken. Doet me er wel aan denken dat Paulien meerdere keren aan Kees (gedurende de afleveringen) vraagt: "Mee, eens Kees?" Dit kan er op wijzen dat ze de aandacht van zichzelf (als mol) afhaalt en op hem vestigt. Ik denk dat zo is.
Thanks voor je uitgebreide antwoord!
Dat dan weer wel

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 2-03-2013, 14:00:37 »
wat ik toch apart vond bij het vorige aflevering bij auto kiezen dat carolien zegt de mol  spreekt vloeiend zulu. paulien heeft op school zulu geleerd is de gedachte van de gewone kijker. afgelopen aflevering deed carolien weer. wat ook opvallend is dat paulien zegt dat ze zulu wil leren en krijgen precies dat opdracht waarom in beeld. op wie is de mol.nl en moltalk staat sinds aflevering 8 aan kop. de gewone kijkers gaan automatisch paulien verdenken.  

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 2-03-2013, 14:04:00 »
Ik snap wat je bedoelt... houd er een dubbel gevoel aan over dat wel, maar goed moet misschien even zakken. Doet me er wel aan denken dat Paulien meerdere keren aan Kees (gedurende de afleveringen) vraagt: "Mee, eens Kees?" Dit kan er op wijzen dat ze de aandacht van zichzelf (als mol) afhaalt en op hem vestigt. Ik denk dat zo is.
Thanks voor je uitgebreide antwoord!

Maar niet om je (weer of meer) in verwarring te brengen: dat is mijn mening hoor, hoe ik denk (hoop) dat het is. Ik kan er ook compleet naast zitten. Maar zekerheid hebben we pas na de ontknoping.

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #459 Gepost op: 2-03-2013, 14:19:20 »
Maar niet om je (weer of meer) in verwarring te brengen: dat is mijn mening hoor, hoe ik denk (hoop) dat het is. Ik kan er ook compleet naast zitten. Maar zekerheid hebben we pas na de ontknoping.
Je brengt me niet in verwarring en ik vind je uitleg plausibel, gelukkig  :) Ik denk dat Paulien de mol is om haar gedragingen: Niet verbaasd zijn bij nieuwe opdrachten, geen interesse hebben in molboekje Kees en zo nog een hele rij. 
Dat dan weer wel