Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151851 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #460 Gepost op: 2-03-2013, 14:37:37 »
Eindelijk tijd gehad om bij te lezen...

Wat een machtig mooie aflevering was het weer. Dit was zeker een der beste finaleafleveringen ooit. En qua seizoenen scoort hij ook zeker top 3. (dan heb ik het nog niet over Zuid Afrika zelf gehad, want dat scoort na Nicaragua/El Salvador en Japan een zekere derde plaats)

Hoewel ik het eigenlijk al vanaf aflevering 1 kon weten, en de laatste paar afleveringen ook eigenlijk wel wist, maar niet wilde toegeven: KEES IS DE MOL! Hij heeft gewoonweg de beste aanwijzingen die naar hem leiden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #461 Gepost op: 2-03-2013, 14:47:48 »
Twee vriendinnen staan tot 2 kandidaten als
last man standing staat tot mol.

::vergroot::

Grappig dat je dat zegt. In aflevering 8 viel mij iets dergelijks op :):

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=48988.msg1508827#msg1508827
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 2-03-2013, 15:21:50 »
Dat zie ik ook niet zitten inderdaad. Niet nu nog. :P

In aflevering 7 zat Daniël er trouwens nog in. Het lijkt me een stuk lastiger om Daniël én de drie dames onder één noemer te scharen zonder dat dat op gaat vallen. Misschien waren dit de enige twee (als het al opzettelijk was, natuurlijk). :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 2-03-2013, 15:25:14 »
Grappig  ::ok::, Ik was mijn post bijna begonnen met wat Art helemaal aan het begin van aflevering 9 zegt:

"Nu zijn ze nog met z'n drieën over. Twee kandidaten en een mol. Carolien blabla.., Kees blabla... en Paulien blabla.. Verliezer, Winnaar en Mol. Maar in welke volgorde?"

En dan bij de trein de "staat-tot" stelling...

Misschien zitten er nog wel meer van dat soort uitspraken/stellingen in de serie? Maar om ze nu alle 9 nog helemaal terug te gaan kijken ...  :-\\

Afl. 1: zijn je vrienden wel te vertrouwen??

Ik heb wel iets wat ik niet uit kan staan. De mol is altijd op de achtergrond te zien tijdens shots of opdrachten. Waar is Kees of Paulien nou vermomd te zijn?

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 2-03-2013, 15:42:18 »
En op Carolien die misschien wel continue bevriend is geweest met de mol.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 2-03-2013, 15:58:29 »
het verschil is alleen dat kees vrienden had en paulien alleen een vriend.
kees was vrienden met zarayda, daniel, tania, ewout
paulien was alleen bevriend met carolien

stel dat paulien de mol is. is echt ongelooflijk dat carolien er pas uit ging in de finale en niet eerder heeft de makers goed gemonteerd en veel moet knippen en plakken

En op Carolien die misschien wel continue bevriend is geweest met de mol.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 2-03-2013, 16:32:27 »
Precies, daarom is de uitspraak ook te standaard voor WIDM om echt conclusies aan te mogen verbinden  ;)

Wel als het er dik op ligt dat Kees en Ewout vrienden waren in die aflevering. Verder waren er wel verbondjes maar geen vrienden benoemd die aflevering.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: 2-03-2013, 20:27:59 »
Vraag; als de dames beide op Kees als Mol zitten;
waarom niet eerder een democratische stemming over penningmeesterschap?

Omnia vincit amor

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #468 Gepost op: 2-03-2013, 20:58:45 »
Las dit net op een ander forum, kan me niet herinneren dat ik er hier iets over heb gelezen. Het was mij nog niet opgevallen:
*Als de kandidaten bij Spencer aankomen voor de vragen dan staat Spencer een glas af te drogen. Hier staat heel duidelijk het MOL logo op als een soort van vette vingerafdruk. Het komt expres nog extra in beeld bij Kees en hij wijst met zijn glas naar Kees. Dit doet hij bij Carolien en Paulien niet.
*Alle vragen goed bij Spencer en je krijgt de ware identiteit van de mol te zien. Hoe je weet welke vragen goed zijn beantwoord? Spencer geeft geld met een vouw voor een fout antwoord en geld zonder vouw voor een goed antwoord.
Zo is dus te zien dat Kees alle vragen goed heeft en Paulien en Carolien fouten hebben gemaakt. Carolien had het kaartje met "Paulien" erop dit kan dus niet kloppen want ze heeft foute antwoorden gegeven bij Spencer. Kees heeft alles goed bij Spencer en had dus het juiste antwoord "Kees". Paulien hebben we niet gezien, zogenaamd om het spannend te houden.  ::tandpastasmiley::

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #469 Gepost op: 2-03-2013, 21:02:33 »
Ze hebben niet gezegd dat als je niet alle vragen fout had, dat je dan niet de naam van de Mol krijgt.
Zo gaat de theorie van expres foute antwoorden geven niet op.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 2-03-2013, 21:04:21 »
Volgens mij was het grappige dat Kees idd totaal onder druk gezet werd door Paulien. Met name nadat Kees zegt "wow in de finale" oid, en Paulien zegt: "Was het wat je had verwacht Kees?"
Kees zegt dan: "Het behalen van de finale?"
Waarop Paulien zegt: "ja ik eh bedoel meer de samenstelling" (doelend op het feit dat zij en Caro doorhebben dat Kees de mol is en het dus geen echte prestatie is dat hij in de finale zit, maar dat de samenstelling wel anders had kunnen zijn). Dan wordt Kees rood, begint te lachen, Caro gaat helemaal stuk... BUSTED.

Klopt! En hier zie je dan ook de reden waarom Paulien de winnaar is: die meid is gewoon razend intelligent én reageert supersnel.
Ook Carolien is een slimme tante, maar net iets minder gedreven dan Paulien. Bovendien wist Carolien dat Paulien haar grootste concurrent was.
Waarom dacht je anders dat ze Zaryada op het laatste nog een cadeautje in de vorm van informatie gaf?
In de hoop dat Zaryada toch nog in de finale zou komen, want daar zou ze wel van kunnen winnen.
Maar die vlieger ging niet op. Too late, too little. Zaryada vloog eruit en Carolien moest dus met haar gevreesde concurrete de finale in.

Carolien verliezer, Paulien winnaar en Tol de Mol: Geen twijfel over mogelijk!

En als Kees toch nog kleurenblind blijkt, dan verwacht ik hier alle eer te krijgen!   ::rofl::

Ik vond het een geweldig seizoen. Een van de beste ooit. En een leuk stel, die kandidaten.
Volgens mij hebben ze ondanks het ongeluk van Janine samen erg veel lol gehad.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 2-03-2013, 21:16:15 »
Ze hebben niet gezegd dat als je niet alle vragen fout had, dat je dan niet de naam van de Mol krijgt.
Zo gaat de theorie van expres foute antwoorden geven niet op.

Expres foute antwoorden geven? In de finale? Terwijl je al lang weet wie de Mol is? Lijkt me hééél onwaarschijnlijk.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 2-03-2013, 21:26:27 »
In het Dakota vliegtuig las iedereen een verhaaltje voor en er zat een vraag in. Een van die vragen was: Wat draagt de mol altijd bij zich. Mijn antwoord is de kleur rood die Paulien altijd draagt.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #473 Gepost op: 2-03-2013, 21:32:04 »
Las dit net op een ander forum, kan me niet herinneren dat ik er hier iets over heb gelezen. Het was mij nog niet opgevallen:
*Als de kandidaten bij Spencer aankomen voor de vragen dan staat Spencer een glas af te drogen. Hier staat heel duidelijk het MOL logo op als een soort van vette vingerafdruk. Het komt expres nog extra in beeld bij Kees en hij wijst met zijn glas naar Kees. Dit doet hij bij Carolien en Paulien niet.

Ik heb het teruggekeken maar het logo op het glas is duidelijk geen mollogo.

*Alle vragen goed bij Spencer en je krijgt de ware identiteit van de mol te zien. Hoe je weet welke vragen goed zijn beantwoord? Spencer geeft geld met een vouw voor een fout antwoord en geld zonder vouw voor een goed antwoord.
Zo is dus te zien dat Kees alle vragen goed heeft en Paulien en Carolien fouten hebben gemaakt.

Dit zou eventueel kunnen, maar het is bij sommige briefjes erg moeilijk of helemaal niet te zien. In het derde briefje dat Kees krijgt zou ook prima een vouw kunnen zitten.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 21:37:30 door Heinz »

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 2-03-2013, 21:38:34 »
Ik heb het teruggekeken maar het logo op het glas is duidelijk geen mollogo.

OK thanks. Ik had ook al gekeken maar kon het niet goed zien op mijn laptop.

Dit zou eventueel kunnen, maar het is bij sommige briefjes erg moeilijk te zien. In het derde briefje dat Kees krijgt zou ook prima een vouw kunnen zitten.

Nee joh, die is zo recht als een strijkplank. Zet maar eens stil op 40:53.
En verder zie je toch wel genoeg, je ziet dat zowel Carolien als Paulien duidelijk briefjes krijgen met een vouw erin.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 21:41:40 door Molletjuh »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #475 Gepost op: 2-03-2013, 21:41:40 »
Nee joh, die is zo recht als een strijkplank. Zet maar eens stil op 40:53.

O ja, als Spencer het geeft is dat wel te zien ja. Tja, zou kunnen dan! Dat er uit Kees' antwoorden een logische zin komt (die ook nog eens een hint naar hem vormt) was voor mij al genoeg bevestiging dat zijn antwoorden klopten (en natuurlijk omdat zijn naam in het kistje zit), maar dit lijkt inderdaad nog een extra bevestiging. Goed gezien. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 21:44:07 door Heinz »

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 2-03-2013, 21:44:07 »
O ja, als Spencer het geeft is dat wel te zien ja. Tja, zou kunnen dan!

Ik weet ook niet hoor of dit echt iets is, maar las het op de Avro site en ging het nakijken en tja het klopt wel  ;)
Dat is dan wel toevallig.
Maar idd er was al bevestiging genoeg  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #477 Gepost op: 2-03-2013, 21:46:46 »
Ik weet ook niet hoor of dit echt iets is, maar las het op de Avro site en ging het nakijken en tja het klopt wel  ;)
Dat is dan wel toevallig.
Maar idd er was al bevestiging genoeg  ::tandpastasmiley::

Heb jij al een overzichtje van gevouwen en ongevouwen briefjes? Want volgens mij haalt Spencer de gevouwen briefjes uit zijn achterzak (vandaar de vouw) en de ongevouwen van onder de bar vandaan, zie ik nu bij Paulien. Haar antwoord "spel in een spel" zou dan goed zijn.

edit: Nee klopt niet. Carolien krijgt een gevouwen briefje van onder de bar vandaan.
edit2: "Waar iets verloren kan worden" (tweede antwoord van Carolien) zou volgens de vouwtheorie een goed antwoord moeten zijn: geen vouw in het briefje.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 21:53:30 door Heinz »

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 2-03-2013, 21:54:38 »
3 vragen Kees:

1. Welk dier zou je nooit moeten zien tijdens de jacht?
Kees antwoord: De mol -> ongevouwen briefje.
2. Wie is de enige?
Kees antwoord: De enige -> ongevouwen briefje.
3. Waar zijn de €1500,-?
Kees antwoord: Op de berg -> ongevouwen briefje.

3 vragen Paulien:

1. Wie schreef de perfecte versie van het gedicht?
Pauliens antwoord: Er was geen perfecte versie, maar ik schreef 'm -> gevouwen briefje.
2. Heb je een spel gespeeld of een spel in een spel?
Pauliens antwoord: Ik heb een spel gespeeld -> briefje niet zichtbaar.
3. Wat betekenen de getallen?
Pauliens antwoord: Cornelis Tol -> gevouwen briefje.

3 vragen Carolien:

1. Welk verhaal in de kerk verteld alles?
Caroliens antwoord: Mijn verhaal -> gevouwen briefje.
2. Waar kan iets gevonden worden?
Caroliens antwoord: Waar iets is zoekgeraakt -> ongevouwen briefje.
3. Wat is de luidste spreker?
Caroliens antwoord: Tania -> gevouwen briefje.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2013, 22:04:52 door Molletjuh »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #479 Gepost op: 2-03-2013, 22:02:18 »
Ja, hier kwam ik ook op uit. Paulien antwoordde trouwens "een spel in een spel". Misschien moeten we verder in het topic over deze opdracht, want het is interessant om mee te puzzelen wat de zinnen van Carolien en Paulien zouden kunnen worden, aangenomen dat hun drie antwoorden net als bij Kees een zin zouden vormen.