Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151870 keer)

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #480 Gepost op: 2-03-2013, 22:05:13 »
Ja, hier kwam ik ook op uit. Paulien antwoordde trouwens "een spel in een spel". Misschien moeten we verder in het topic over deze opdracht, want het is interessant om mee te puzzelen wat de zinnen van Carolien en Paulien zouden kunnen worden, aangenomen dat hun drie antwoorden net als bij Kees een zin zouden vormen.

::ok::

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #481 Gepost op: 2-03-2013, 22:33:06 »
Ik snap nog steeds niet waar dat moment aan de eettafel op slaat, dat moment dat Kees rood wordt en samen met Carolien keihard lacht. Wie heeft een duidelijke uitleg?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #482 Gepost op: 2-03-2013, 22:37:44 »
Ik snap nog steeds niet waar dat moment aan de eettafel op slaat, dat moment dat Kees rood wordt en samen met Carolien keihard lacht. Wie heeft een duidelijke uitleg?

Ik snapte inderdaad ook niet waarom er gelachen werd  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 2-03-2013, 22:40:46 »
Ik snapte inderdaad ook niet waarom er gelachen werd  ;)

Tja.
Het lijkt net alsof ze lachen omdat ze allemaal al wel weten dat Kees de mol is, maar dit lijkt me apart.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 2-03-2013, 22:42:11 »
Tja.
Het lijkt net alsof ze lachen omdat ze allemaal al wel weten dat Kees de mol is, maar dit lijkt me apart.

Ik denk dat ze hem vroegen of hij had verwacht dat hij in de finale staat en dat de dames dan denken van ''ja natuurlijk had hij het verwacht, hij is immers de mol''
Zo'n situatie was het denk ik.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline peterterh

• Forumlid
« Reactie #485 Gepost op: 2-03-2013, 22:43:28 »
Nog een 'Paulien-is-de-mol-idee': we zien de kistjes opengaan en bij Kees en Carolien zien we wel de namen van de mol maar bij Paulien niet. In de vorige jaren werd de vraag 'Wie is de mol' gevolgd door een spannend muziekje en een soort van 'terugblik' op de serie, met als ontknoping het 'ik ben de mol' van Patrick en Anne-Marie. Ik zou denken dat dat dit jaar weer zo gedaan wordt. Wat zou het dan leuk zijn als deze 'terugblik' dan eindigt met het spiegelbeeld van Paulien die in het kistje ziet wie de mol is.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #486 Gepost op: 2-03-2013, 22:43:55 »
Ik heb het nog eens teruggeluisterd, maar Kees schiet onbedaarlijk in de lach als Paulien zegt, had je deze plaats verwacht, hier in de finale (hij als man met twee vrouwen).

Er werd niet echt iets ondeugends gezegd, ze raken alleen maar in een slappe lach.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #487 Gepost op: 2-03-2013, 22:50:37 »
Nog een 'Paulien-is-de-mol-idee': we zien de kistjes opengaan en bij Kees en Carolien zien we wel de namen van de mol maar bij Paulien niet. In de vorige jaren werd de vraag 'Wie is de mol' gevolgd door een spannend muziekje en een soort van 'terugblik' op de serie, met als ontknoping het 'ik ben de mol' van Patrick en Anne-Marie. Ik zou denken dat dat dit jaar weer zo gedaan wordt. Wat zou het dan leuk zijn als deze 'terugblik' dan eindigt met het spiegelbeeld van Paulien die in het kistje ziet wie de mol is.

Ik denk dat de mol zich bij het orgel omdraait, na een flashback filmpje, net als de afgelopen twee jaar.

Offline peterterh

• Forumlid
« Reactie #488 Gepost op: 2-03-2013, 22:55:09 »
Ik denk dat de mol zich bij het orgel omdraait, na een flashback filmpje, net als de afgelopen twee jaar.

Ja, dat orgel is ook een mooie afsluiting. Maar ik hoop nog steeds op Paulien  ::bravo:: , maar zal wel niet kloppen haha

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 2-03-2013, 23:05:26 »

Dat was toch al uitgelegd? Maar goed, ik zal het inmijn woorden dan ook eens proberen:
Paulien is een uiterst slimme dame. Bij het ontbijt op de laatste dag, als ze voor het eerst met zijn drietjes zijn, bedenkt zij ineens: "Voor Carolien en mij is het heel wat dat we de finale gehaald heb, maar jij, meneer Tol, wist al die tijd dat je de volgende ochtend weer lekker aan het ontbijt hier in Zuid-Afrika zou zitten!" En slim als ze is, besluit ze hem daarmee te confronteren. En ze heeft succes, want Kees valt gewoon even uit zijn rol! En op dat moment weten ze alledrie van elkaar dat iedereen weet wie de Mol is en dat iedereen van elkaar weet dat de anderen dat weten. Kees krjgt een enorm rood hoofd, want Paulien heeft hem keihard ontmaskerd! En die ontmaskering en vooral zijn reactie leidt tot een onbedaarlijk lachbui. Want de spanning is er dan even helemaal af.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Ik vond het erg leuk om te zien. En geweldig dat ze dit er niet uit hebben geknipt. Bovendien is het toch juist wel leuk om gewoon te laten zien dat er een moment was dat de mol uit zijn rol viel.
Als je zowat drie weken achtereen je rol moet volhouden, dan zal dat best wel eens spannend zijn. Maar Kees wist - of had een sterk vermoeden - dat de twee dames niet voor niks in de finale waren gekomen. Dus wist hij zeer waarschijnlijk dat beide dames op hem zaten.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 2-03-2013, 23:06:25 »
Een bekendmaking via de molfilm zou ik ook leuk vinden!

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 2-03-2013, 23:07:57 »
Klopt, dat is dus wat ik ook dacht en zojuist ook beschreef.
Maar dit leek me zo raar.
Bovendien snap ik dan niet helemaal hoe ze hem 'ontmaskerd' zou hebben. Ik snap niet helemaal hoe die vragen leden tot een ontmaskering.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 2-03-2013, 23:16:37 »
In het kader van Follow the Money:
Toch wil ik graag een argument omver helpen:

- Paulien heeft minder geld gepakt dan Kees.

Hierbij het overzicht waar ze beiden individueel verantwoordelijk zijn:

Paulien
500 rotsspringen
175 koorddansen
200 goudklompjes
500 boeken
TOTAAL 1375

Kees
200 (of minder) Enveloppen dropping
75 Koorddansen
300 goudklompjes
500 koker ontwikkelen
TOTAAL 1075

Voetnoot: Tijdens de groepsopdrachten heeft Paulien met Zarayda geld gepakt tijdens het woorden raden. Kees heeft een envelop gepakt bij minedump.
De helicoptervlucht is niet meegerekend ivm aanwijzen van Kees door Art.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 2-03-2013, 23:59:10 »
Ik zou het geweldig vinden als de productie dit seizoen besloten heeft om de 'die hard' molloten een zgn koekje van eigen deeg te geven; ze zand in de ogen te strooien en ze volledig op een verkeerd spoor te zetten. Door de verdenking op Kees te leggen (wat ik ook een geweldige vent vind) en daarmee de Paulien te 'maskeren'. Paulien en Kees doen niet voor elkaar onder, daarom vind ik het ook zo mooi dat er nu nog steeds onzekerheid bestaat over wie de mol is.

Het probleem met deze theorie is dat de Case hint in aflevering 1 nadrukkelijk aanwezig was. Die vond voor de ogen van de kandidaten plaats in de kerk, dus hebben ze er niet achteraf in kunnen gooien, en op dat moment kon niemand nog weten dat Kees het tot de laatste aflevering uit zou houden.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 3-03-2013, 00:42:20 »
Klopt, dat is dus wat ik ook dacht en zojuist ook beschreef.
Maar dit leek me zo raar.
Bovendien snap ik dan niet helemaal hoe ze hem 'ontmaskerd' zou hebben. Ik snap niet helemaal hoe die vragen leden tot een ontmaskering.

Ze heeft hem ontmaskerd doordat hij niet goed raad wist met de regelrechte vraag wat hij er nou van vond dat hij in de Finale terecht was gekomen.
Kees werd zo overdonderd door Paulien's vlijmscherpe vraag dat hij niet adequaat reageerde. En hij kreeg een rooie kop.
Over kleur bekennen gesproken: Deze Mol kreeg nimmer een rood scherm, maar wel een rood hoofd!

Grote klasse dus van Paulien. Zo mogelijk de allerslimste kandidaat ooit. Ik heb in al die jaren nog niet gezien dat de Mol zo ontzettend voor het blok werd gezet!
Het was voor de beide dames, maar vooral voor Paulien té duidelijk dat hij niet opgetogen (genoeg) was dat hij de Finale gehaald had. Voor Kees was het gewoon
vanzelfsprekend dat hij daar zat. En dat zág Paulien en ze sloeg kei- en keihard toe, met haar scherpzinnige vraag!
Werkelijk een historisch moment in de geschiedenis van WIDM!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #495 Gepost op: 3-03-2013, 01:05:51 »
Weer zo'n dubbele verwijzing (Kees en Paulien):

Kees zit in hotelkamer "Perpetual Liberty"; Doorlopende vrijheid (dank iemand op ander forum, daar sprak men over "doorlopende vrijstelling", ff kwijt waar).
Als Mol heb je deze (altijd groene scherm). Maar:

Paulien's kamer: "Who is Herbert Dlomo?"
Hierbij (1): de vraag: Wie is?
(2): Herbert Isaac Ernest Dhlomo was belangrijk voor de ZA literatuur en tevens journalist.
Paulien; schrijver en journalistiek gezien actief (want ja, zij is ook als journalist ah werk).

Wie is de schrijver,de journalist? De Mol ;)

*Ga zo de hint van de gevouwen briefjes checken (laat het niet waar zijn, hahaha).
Nog 5 nachtjes, en dan rust!   ;D*

Omnia vincit amor

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 3-03-2013, 01:16:16 »
Ze heeft hem ontmaskerd doordat hij niet goed raad wist met de regelrechte vraag wat hij er nou van vond dat hij in de Finale terecht was gekomen.
Kees werd zo overdonderd door Paulien's vlijmscherpe vraag dat hij niet adequaat reageerde. En hij kreeg een rooie kop.
Over kleur bekennen gesproken: Deze Mol kreeg nimmer een rood scherm, maar wel een rood hoofd!

Grote klasse dus van Paulien. Zo mogelijk de allerslimste kandidaat ooit. Ik heb in al die jaren nog niet gezien dat de Mol zo ontzettend voor het blok werd gezet!
Het was voor de beide dames, maar vooral voor Paulien té duidelijk dat hij niet opgetogen (genoeg) was dat hij de Finale gehaald had. Voor Kees was het gewoon
vanzelfsprekend dat hij daar zat. En dat zág Paulien en ze sloeg kei- en keihard toe, met haar scherpzinnige vraag!
Werkelijk een historisch moment in de geschiedenis van WIDM!

Toch apart dat het in de uitzending is gestopt.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #497 Gepost op: 3-03-2013, 02:24:01 »
Wat doet Alex met het toestel van Paulien? @26.08

Aanwijzing dat Paulien de 7e koker had?  ;)

Ik draai door.
Truste  ::gaap::
Omnia vincit amor

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 3-03-2013, 02:30:58 »
Volgens mij ligt bij de personen die aan een tafeltje zitten ook steeds een leesbril. Bij Carolien aan tafel bij de kokers en geld zie ik volgens mij ook een leesbril liggen. :) Bij die flashback van de gevonden koker in de winkel zie ik dat Paulien haar handen in haar vestzakken heeft (waarin de andere koker zit?).  ;D

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Leve het leven
« Reactie #499 Gepost op: 3-03-2013, 10:25:59 »
3 vragen Kees:

1. Welk dier zou je nooit moeten zien tijdens de jacht?
Kees antwoord: De mol -> ongevouwen briefje.
2. Wie is de enige?
Kees antwoord: De enige -> ongevouwen briefje.
3. Waar zijn de €1500,-?
Kees antwoord: Op de berg -> ongevouwen briefje.

Antwoord 1 vind ik een logisch antwoord, maar de antwoorden die hij geeft op de volgende vragen vind ik minder logisch.
Vraag 2 zou ik waarschijnlijk ook beantwoord hebben met "de mol". Ik vind het antwoord "de enige" nogal gekunsteld.
En mijn antwoord op vraag 3 zou misschien zijn "bij de penningmeester".
Volgens mij klopt het antwoord "op de berg" sowieso niet. Dat zou er namelijk op duiden dat er in de enveloppe van Carolien € 3000 gezeten heeft, waarvan hij er € 1500 heeft weggegooid en de beelden latem m.i. duidelijk zien dat er niet meer dan dei € 1500 in zat.
Wat er verder op de berg is achtergebleven is veel meer dan € 1500, namelijk het totaal van wat er in de andere enveloppen bij elkaar zat.

De antwoorden van Kees zijn dus:
1. niet alle drie juist.
2. gekunsteld om tesamen een zin te vormen.

In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.