Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151755 keer)

Offline Mvnl

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #520 Gepost op: 3-03-2013, 18:52:02 »
Maar dan weet hij van zichzelf al dat hij niet de mol is, dus op welke manier heeft hij dan een voordeel t.o.v. de dames?

Nu je het zegt kan het ook een nadeel zijn natuurlijk, als hij zich bewust is dat ie een fout antwoord had, omdat ie dan niemand af kan strepen.
Maar mocht ie denken dat alles goed was en Caroline had bijv in zijn doosje gezeten dan had hij in verleiding kunnen komen dat te volgen bij de test. Met zijn eigen naam zit ie wat dat betreft safe.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #521 Gepost op: 3-03-2013, 19:02:58 »
Ik denk niet dat iemand zo dom is om bij de aller laatste opdracht alsnog van mol te wisselen  ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #522 Gepost op: 3-03-2013, 19:40:58 »
Nee, dat zou echt een geweldige Mollenactie zijn; geld weggooien zonder de camera erbij!  ::)

Nee Miek37 dat zei ik niet. Ik zei dat wat de montage ons laat zien niet altijd de waarheid is of het hele verhaal. Voor hetzelfde geld stapt Kees de helicopter uit, doet zijn enkel enkel dubbel dubbel dansje (tenminste dat zou wel hilarisch zijn), loopt vervolgens naar de enveloppen toe gaat ze openmaken om te kijken wat er in zit, haalt €3000,- uit de enveloppe van Carolien, Kees helemaal in zijn element dat hij €1500,- euro kan wegmoffelen zonder dat iemand daar iets van weet of extra verdenkingen op zich krijgt, stopt vervolgens de resterende €1500,- opnieuw in de enveloppe en ze doen een shot filmen van Kees wanneer hij opnieuw de enveloppe opent zoiets bijv. Ik noem maar iets.
Uiteraard zal dit niet de uitzending halen want dan zou het wel heel duidelijk worden, lijkt me. Liever maken ze andere kandidaten verdacht ;) Camera's zullen gewoon gedraaid hebben dat zal je zelf ook wel weten, (dus snap eigenlijk je sarcastische opmerking niet) en Kees beslist niet wat er in de uitzending komt maar dat is vast ook geen verrassing.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 19:42:53 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #523 Gepost op: 3-03-2013, 19:55:30 »
De gevouwen/ongevouwen briefjes klopt, maar er valt niets uit te halen. Net alles uitgetypt met daarbij vanuit welke hand het briefje gegeven werd en wel/geen vouw of niet zichtbaar:

Carolien komt bij Spencer:
Which story in the church told it all?
Antw.: Nou, dat had ik uit de aanwijzing geconcludeerd dat dat mijn verhaal moet zijn geweest. Antwoord: Mine.
(Ze krijgt een briefje 250 euro met vouw erin, vanuit rechterhand)
Where can something be found?
Antw.: Where something is lost.
What is the loudest speaker?
Antw.: Tania?

Carolien had de 2e vraag goed beantwoord ze kreeg een ongevouwen briefje. Dus dat klopt niet in je lijstje, op 44:41 is het duidelijk te zien.
Verder vind ik de theorie van het gevouwen/ongevouwen geld heel sterk omdat het ook helemaal klopt en een zin vormt. De vragen die fout beantwoord werden daar kregen ze gevouwen briefjes voor, duidelijker kan echt niet we kunnen het allemaal zien.
Dan vind ik de rechter/linkerhand theorie weer een stuk minder geloofwaardig. Want waarom iets wat kloppend is weer in de war gooien? 

Offline Magic0loc0

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 3-03-2013, 21:20:15 »
Kennen we hem nog uit aflevering 1? Die 13 en 16 werden in verband gebracht met Tim. Nu ik zo even terug keek, moest Kees naar coupé 16. Mol 13 in coupé 16? Het zou wel een subtiele hint zijn.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 3-03-2013, 21:57:21 »
Kennen we hem nog uit aflevering 1? Die 13 en 16 werden in verband gebracht met Tim. Nu ik zo even terug keek, moest Kees naar coupé 16. Mol 13 in coupé 16? Het zou wel een subtiele hint zijn.

Dat zou zomaar kunnen idd!  ::vergroot::

Offline nwanzi

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 3-03-2013, 22:10:00 »
Dat boek met die zwart-witte cover: "The life of the mole" is geschreven door Gillian Godfrey & Peter Crawford...  :o

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 3-03-2013, 22:24:59 »
Nee Miek37 dat zei ik niet. Ik zei dat wat de montage ons laat zien niet altijd de waarheid is of het hele verhaal. Voor hetzelfde geld stapt Kees de helicopter uit, doet zijn enkel enkel dubbel dubbel dansje (tenminste dat zou wel hilarisch zijn), loopt vervolgens naar de enveloppen toe gaat ze openmaken om te kijken wat er in zit, haalt €3000,- uit de enveloppe van Carolien, Kees helemaal in zijn element dat hij €1500,- euro kan wegmoffelen zonder dat iemand daar iets van weet of extra verdenkingen op zich krijgt, stopt vervolgens de resterende €1500,- opnieuw in de enveloppe en ze doen een shot filmen van Kees wanneer hij opnieuw de enveloppe opent zoiets bijv. Ik noem maar iets.
Uiteraard zal dit niet de uitzending halen want dan zou het wel heel duidelijk worden, lijkt me. Liever maken ze andere kandidaten verdacht ;) Camera's zullen gewoon gedraaid hebben dat zal je zelf ook wel weten, (dus snap eigenlijk je sarcastische opmerking niet) en Kees beslist niet wat er in de uitzending komt maar dat is vast ook geen verrassing.

Het is duidelijk te zien dat er 2 briefjes geld inzitten, dus die 1500 klopt gewoon.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 3-03-2013, 22:36:14 »
Het is duidelijk te zien dat er 2 briefjes geld inzitten, dus die 1500 klopt gewoon.
In seizoen 9 was ook duidelijk te zien dat er 100 euro in de kluis zat, terwijl er eigenlijk 300 euro in had gezeten. Het openen van de kluis is dus twee keer opgenomen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #529 Gepost op: 3-03-2013, 22:43:16 »
Los van of hij de helft van het geld heeft laten wegwaaien vind ik 1500 euro nog steeds belachelijk veel geld voor ene mol om in één keer binnen te slepen. Hij had misschien ook een 'goedkopere' envelop kunnen pakken? Van 500 ofzo? Zo moeilijk zou dat niet geweest zijn. (Of nog meer geld laten wegwaaien.)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 3-03-2013, 22:45:03 »
Los van of hij de helft van het geld heeft laten wegwaaien vind ik 1500 euro nog steeds belachelijk veel geld voor ene mol om in één keer binnen te slepen. Hij had misschien ook een 'goedkopere' envelop kunnen pakken? Van 500 ofzo? Zo moeilijk zou dat niet geweest zijn. (Of nog meer geld laten wegwaaien.)
Het was wel de enige opdracht waarbij geld kon worden verdiend die aflevering, dus dat valt wel mee (en er ging nog 250 euro vanaf). En waarschijnlijk zat er in 5 van de 6 enveloppen evenveel geld.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 22:48:20 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline leroymijns

• Forumlid
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
« Reactie #531 Gepost op: 3-03-2013, 22:46:58 »
Opzich zou ik het wel een mooie actie vinden van Kees als hij 1500 euro van de berg af had laten waaien, alleen al omdat hij zichzelf aanwees als penningmeester en daarom met de helikopter naar het geld mocht vliegen. Als hij zichelf niet had aangewezen was iemand anders met de heli naar de berg gevlogen en had Kees niet kunnen mollen!
Tunnelvisie.....

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 3-03-2013, 22:47:23 »

Daar ga ik niet direct mee akkoord.
Op dat moment wist Kees (gesteld dat hij de mol was) niet dat Carolien de finale zou bereiken.
Stel nu dat Carolien meer juist had dan Paulien, en Kees had uit de enveloppe van Carolien slechts 100 euro meegenomen.
Dan was Carolien al sowieso afgeschreven.
Daarom heeft hij een bedrag genomen dat indien Carolien en hij tegenover elkaar staan alles nog in het midden laat.

Maar Kees kon op voorhand niet weten dat hij de penningmeester zou worden, aangezien Tania en Zarayda het allebei ook met Daniel konden vinden. Voor hetzelfde geld was Daniel penningmeester geworden.

(Dit alles geldt indien Kees de mol is)
klaar voor de strijd

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 3-03-2013, 23:05:58 »
Snap ik. Maar dan kun je de antwoorden van Paulien ook anders formuleren: I (van I wrote it), played a game within a game (want bij de eerdere vraagstelling bij die man, als je kunt liplezen, zegt ze 'a game'), Cornelis Tol:
Daar kun je ook van maken: I played a game with Cornelis Tol  :P

Goed gevonden! Zo bedacht ik me dat je "De Mol de enige op de berg" ook zou kunnen interpreteren als dat de Mol de enige was die op de berg een ander bedrag in de envelop had ten opzichte van de rest (in dat geval waarschijnlijk 3000 ipv 1500 euro).

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 3-03-2013, 23:15:28 »
Hij heeft stomweg de verkeerde envelop gekozen voor nog meer geld.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 3-03-2013, 23:42:44 »

Ja, een briefje van duizend en eentje van 500. Of dacht je dat er briefjes van 1500 bestonden?   ::ohno::

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 3-03-2013, 23:52:00 »
Ja, een briefje van duizend en eentje van 500. Of dacht je dat er briefjes van 1500 bestonden?   ::ohno::

Waarom zou dat niet kunnen eigenlijk? Is WIDM-geld he, geen echt geld..  ;) Ze kunnen verzinnen wat ze willen ;)..

Of denk jij soms dat er op Eurobiljetten olifanten, leeuwen etc. staan??

Maar goed: dit jaar is dat iig inderdaad niet het geval (briefjes van 1500)

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 4-03-2013, 00:04:02 »
als paulien de mol is heeft ze geen aandeel gehad en kon ze ook niet mollen. de productie wist dat tania geld had verloren.

de productie en kees wist ook dat een grote kans was dat er opnieuw gestemd moest worden. kees en de productie weet ook dat paulien en corolien hem niet vertrouwde en dat hij sowieso 2 stemmen tegen zou krijgen.

maar hij weet ook dat tania zarayda daniel hem vertrouwen en hij ziet dat tania paulien en corolien daniel kiest en tania zarayda daniel en hij zelf. daarom is het ook apart dat art zegt dat er een belangrijk opdracht komt voor de penningmeester.

ik denk zelf dat ieder envelop evenveel ligt behalve bij de mol. daarom was het belangrijk dat hij ging.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 4-03-2013, 00:10:12 »
als paulien de mol is heeft ze geen aandeel gehad en kon ze ook niet mollen. de productie wist dat tania geld had verloren.

de productie en kees wist ook dat een grote kans was dat er opnieuw gestemd moest worden. kees en de productie weet ook dat paulien en corolien hem niet vertrouwde en dat hij sowieso 2 stemmen tegen zou krijgen.

maar hij weet ook dat tania zarayda daniel hem vertrouwen en hij ziet dat tania paulien en corolien daniel kiest en tania zarayda daniel en hij zelf. daarom is het ook apart dat art zegt dat er een belangrijk opdracht komt voor de penningmeester.

ik denk zelf dat ieder envelop evenveel ligt behalve bij de mol. daarom was het belangrijk dat hij ging.
Toch denk ik dat hij de verkeerde mol/envelop koos. Ik denk dat bij iedereen er 1500 in de envelop zat en bij de mol meer geld.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 4-03-2013, 00:14:21 »
Toch denk ik dat hij de verkeerde mol/envelop koos. Ik denk dat bij iedereen er 1500 in de envelop zat en bij de mol meer geld.

Hij koos toch ook de verkeerde? Carolien is er al uit.
Dus of Kees is de mol en was zijn envelop gevuld met een hoger bedrag, of Paulien was de mol en was haar envelop gevuld met een hoger bedrag.

Hoe mooi zou het dan zijn (vanuit de P-tunnel) als haar envelop gevuld was met 3000 euro. Dan had hij inderdaad 1. de helft van het bedrag en 2. de helft van de naam... ::rofl::