Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151745 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #540 Gepost op: 4-03-2013, 00:14:49 »
Toch denk ik dat hij de verkeerde mol/envelop koos. Ik denk dat bij iedereen er 1500 in de envelop zat en bij de mol meer geld.

Hij koos de "verkeerde" envelop? Dan is hij in jouw ogen dus niet de mol?
Want de mol zal én nooit het hoogste geldbedrag de én natuurlijk nooit zijn/haar eigen envelop kiezen.. (in dit geval vallen die twee samen natuurlijk)/

Niet dat ik bezwaar tegen heb dat je hem niet als de mol ziet. Ik bedoel slechts dat je theorie alleen opgaat als hij de mol NIET is..  ;)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 4-03-2013, 00:22:52 »
Nog iets dat me net pas te binnen schoot. We zien de kandidaten de test maken. Daarin krijgen ze de vraag welke hint naar de mol wijst (enkel enkel dubbel dubbel etc). De mogelijke hints naar Paulien en Carolien lijken me toch dingen die de andere kandidaten niet kunnen weten omdat ze alleen in de biechten opgenomen zijn. Is dit alleen een vraag voor ons kijkers (en er dus ingemonteerd) of geloven jullie dat de kandidaten dit soort hints ook aan elkaar hebben verteld?

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #542 Gepost op: 4-03-2013, 00:23:22 »
dan is toch een groot risico van de makers want hij twijfelde bij de test tussen carolien en paulien als hij niet mol is en hij pakt toevallig paulien komt er opeens 3000 euro bij zonder dat de mol een mogelijkheid krijgt om te mollen.  

Hij koos toch ook de verkeerde? Carolien is er al uit.
Dus of Kees is de mol en was zijn envelop gevuld met een hoger bedrag, of Paulien was de mol en was haar envelop gevuld met een hoger bedrag.

Hoe mooi zou het dan zijn (vanuit de P-tunnel) als haar envelop gevuld was met 3000 euro. Dan had hij inderdaad 1. de helft van het bedrag en 2. de helft van de naam... ::rofl::

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 4-03-2013, 00:27:11 »
dan is toch een groot risico van de makers want hij twijfelde bij de test tussen carolien en paulien als hij niet mol is en hij pakt toevallig paulien komt er opeens 3000 euro bij zonder dat de mol een mogelijkheid krijgt om te mollen.  
Nog steeds alleen als Kees NIET de mol is:
En waarom zou er geen € 3000 bij mogen komen eigenlijk?? Als ze dat niet willen maken ze de bedragen toch gewoon lager?

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
« Reactie #544 Gepost op: 4-03-2013, 00:39:50 »
Het is duidelijk te zien dat er 2 briefjes geld inzitten, dus die 1500 klopt gewoon.
Nee, dan klopt het antwoord juist niet. Die € 1500 liggen niet meer op de berg, maar zitten in de beurs van de mol penningmeester. (Als hij ze tenminste nog heeft :o )
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #545 Gepost op: 4-03-2013, 01:12:34 »
Zaterdagmiddag dan eindelijk de finale kunnen bekijken. Ja wat moet je ervan maken? Ik dacht op gegeven moment echt dat Art voor de verandering eens alles ging bekendmaken, mijne tikker ging het net niet begeven, zo spannend ... maar dan weer die droge verwijzing naar volgende week. ::) Grrrr... >:(

Carolien werd dan toch de verliezer. Gek, want ik dacht echt dat ze meer kans maakte dan Paulien, ze heeft zelfs in het boekje van haar Mol kunnen kijken. Zou dat haar dan uiteindelijk geen enkel voordeel hebben gegeven want ze dacht daar toch echt iets uitgehaald te hebben dat haar een voorsprong kon geven op Paulien.

Of kan Paulien toch nog de Mol zijn? Bij de vraag of Paulien 'a game' of 'a game within a game' speelde raakte ik wel heel even verward. Zelfs in de finale presteren ze het blijkbaar nog om je hoofd als een gek te laten tollen. Je denkt het te weten en toch ga je dat ene kleine moment nog even twijfelen.

Maar goed, ik verwacht nog steeds dat Kees, Corneel, Case, ... whatever ::tandpastasmiley:: straks er eindelijk voor mag uitkomen dat hij al die tijd de Mol was. Ik vermoed ook dat hij die vragen in de trein opzettelijk juist heeft beantwoord zodat de naam Kees in zijn eigen Case (koffertje) zou belanden. In (the) case of Kees. ::rofl:: Het geld dat de Mol verdiende in deze opdracht komt waarschijnlijk toch niet in de pot dus niks hield Kees tegen om alles goed te beantwoorden. En zijn antwoorden leken althans genoeg doorgedacht om correct te zijn.
Nog zoiets, zijn antwoorden op de drie vragen: "The mole the only one on the mountain". En zo was het ook, de Mol was de enige op die bewuste berg. Hij doelt met die antwoorden dus op zichzelf. Komt daarbij dat hij ook nog eens zijn naam in het Engels extra benadrukte. Hij zei meerdere keren letterlijk 'Case' wanneer hij zichzelf voorstelde in de trein, alsof dat zo heeft moeten zijn om die bewuste Case-hint te staven. En de opdracht eindigt dan letterlijk met een 'Case' (koffertje) met de naam van de Mol erin.
Dat hij als tweede naam Corneli(u)s heet wist ik nog niet, maar dat komt de hint van 'C is the Mole' dus ook handig van pas. Maar laat het nu net toeval zijn dat Paulien ook een Corneeltje is, Corneel is de Mol? Beide kampen kunnen hierdoor tot het bittere eind hun verdachte verdedigen, en dat hoort toch de bedoeling te zijn van WIDM, tot de laatste snik twijfel zaaien.

Maar als je alles even op een rijtje zet, dan kan het toch echt niemand anders dan Kees zijn. Er zijn te veel aanwijzingen. Te veel toevalligheden. Ik zou echt perplex staan als Paulien nu nog opeens in een of andere rare twist de Mol blijkt te zijn. Bovendien vond ik de molbeschrijving van Art een klein beetje meer wijzen in de richting van Kees. Niet dat het veel zegt maar bij Paulien leek mij de omschrijving zo kort, of heb ik dat mis?

Verder wil ik ook nog even benadrukken dat ik die laatste opdracht in de trein wel een van de betere laatste opdrachten vond. En een samenvatting én gelegenheid om nog een laatste keer geld te verdienen. En mysterieus genoeg om nog een week over door te bomen. Wat kijk ik al uit naar donderdag om te zien of we het allemaal bij het goeie eind hadden. Alle vuile streken van onze dertiende Mol komen eindelijk aan de oppervlakte. En om te zien of en hoe Paulien terecht die pot heeft weten binnen te halen. Als zij wint heeft ze het echt wel dubbel en dik verdiend! ::jaja:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 01:15:49 door FenikXIII »

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 4-03-2013, 01:18:04 »

Dat is inderdaad een risico. Maar wat Whiskers ook schreef: ze hadden ook de bedragen lager kunnen maken. Ik zie niet in waarom de mol geen geld zou mogen pakken (ook al is dit onmols).

Vorig jaar was Liesbeth meer aan het mollen dan Annemarie, om maar achter de identiteit van de mol te kunnen komen. Mede hierdoor heeft Liesbeth minder geld ingebracht in de pot dan Annemarie. Misschien is het geen goede vergelijking, maar indien Kees niet de mol is, zou het hem voordeel opgeleverd hebben als hij de envelop van Paulien gepakt had.

Hij heeft namelijk uiteindelijk die informatie wel met Zarayda gedeeld, de persoon met wie hij meer klik leek te hebben dan met Carolien en Paulien. Hij liet haar zelfs de envelop van Carolien zien. Met die test maakte hij de switch naar Paulien, terwijl hij Zarayda beïnvloedde door voor Carolien te kiezen. Zo wist hij zijn plek in de finale veilig te stellen, omdat hij Carolien niet kon beïnvloeden.

Hij gaf zelf, in de finale aflevering, aan dat hij twijfelde, maar uiteindelijk zijn intuïtie volgde door de envelop van Carolien te pakken. Had hij toch die van Paulien gepakt, dan had die envelop mogelijk 3000 euro bevat.

Maar goed, dit is uiteraard puur speculatie vanuit mijn P-tunnel ;)

Offline Molvarp

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 4-03-2013, 08:11:38 »
Maar Kees kon op voorhand niet weten dat hij de penningmeester zou worden, aangezien Tania en Zarayda het allebei ook met Daniel konden vinden. Voor hetzelfde geld was Daniel penningmeester geworden.

Misschien moest gewoon de mol met de helicopter mee. Misschien hadden ze er dan wel een andere draai aan gegeven. Misschien hadden ze ook kunnen zeggen degene die het bord met de pijl heeft gevonden mag met de helicopter mee of wat dan ook.

Offline Bambi87

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 4-03-2013, 08:57:01 »
Toen ik donderdag na de aflevering naar de website ging, trof ik iets vreemds aan. Iets dat mij helaas ruw uit mijn knusse Paulientunnel rukte. Heb er direct een foto van gemaakt (als die niet bij deze post staat is uploaden mislukt).

Op deze foto is de zien dat alle afgevallen kandidaten die tot op heden afgevallen waren, in een vervaagde versie op de website staan. Echter, Kees en Carolien staan nog helder afgebeeld en onder Paulien staat dat ze afgevallen is. Wat ik me afvraag: waarom uberhaupt een vervaagde foto hebben van een mol, gezien deze altijd blijft en dus helder op de foto zal staan. Thoughts?:)

Toch blijf ik diep vanbinnen hoop houden op Paulien als mol  ::trots::

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 4-03-2013, 09:05:29 »
Dat was een fout op de site. De mol én de winnaar worden allebei nooit vervaagd (dacht ik tenminste).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bambi87

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 4-03-2013, 09:12:35 »
Dat dat een foutje is en geen regelrechte hint, dat snap ik wel:) Maar wat ik me afvraag: hebben de makers van WIDM uberhaupt wel een vervaagde polaroid, waar vervolgens ook nog eens verliezer onder staat, van de mol? Lijkt me namelijk onzinnig en daarom trok het mijn aandacht:)

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 4-03-2013, 09:14:07 »
Het is duidelijk te zien dat er 2 briefjes geld inzitten, dus die 1500 klopt gewoon.

Dat is wat we gezien hebben ja dat klopt. Of het echt zo is weten we niet. Ik ga ervan uit dat dit niet klopt zeker na de treinopdracht. Een Mol keert echt niet terug met het hele bedrag  ;) Maar dat vermoeden bestond al meteen na de uitzending, nu hebben we het bevestigt gekregen na de treinopdracht.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 09:25:13 door Molletjuh »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 4-03-2013, 09:44:26 »
Ik zet deze even hier neer hoewel de oorspronkelijke reactie in het Paulien topic staat - volgens mij betreft het echter eerder een algemene discussie/trend omtrent de hints naar de Mol in deze serie die in deze aflevering specifiek aan bod kwamen.  :)

Haha. De hints in de trein uit aflevering 9 waren inderdaad doodsimpel. Die hield ik even buiten beschouwing. (Ik had het over de waslijst aan mogelijke hints in afleveringen 1 tot en met 8.) Het is inderdaad bijzonder wat er nu gebeurd is: met duidelijke hints alvast een ontknoping voor wie dat wil (ernaar wil speuren of op internet wil lezen). Voor de "gewone" kijker is de ontknoping pas volgende week.

Makkelijk an sich niet per se volgens mij maar het werd hier wél bijna letterlijk gezegd. Dat is frappant juist omdat de hint op zichzelf niet per se makkelijk (te vinden) is. Waarmee het de bedoeling lijkt dat we ze vonden sws.

Ik weet niet wat het idee is geweest achter de Moltrein behalve een mooie opdracht geven die nog wat te puzzelen en speculeren geeft. Vorig jaar werd de feitelijke onthulling eigenlijk in één beeld al weggegeven toen Hadewych omarmd werd - nu is dat iig op speelsere wijze gegaan. Misschien ook omdat er veel kritiek is geweest op de gebrekkige hints van afgelopen jaren.

Ik moet zeggen dat ik liever mooie hints heb als deze en er ook niet veel bezwaar tegen heb als die in afl 9 komen in deze vorm. Dat gooit nog wat olie op het vuur op de fora qua tunnelvisies.  ;D

Het enige waar ik wél bezwaar tegen heb is het stoppen van een dergelijk grote hint in afl 1 die meteen alle mensen die echt naar dit soort hints speuren in een zeer ongemakkelijke positie brengt. Ik neem aan dat ze voor die mensen juist dit soort hints erin stoppen en hoewel hij mooi gevonden en verdekt was, was het zeker niet onaannemelijk dat hij redelijk bijtijds gevonden zou worden. Wat me dus doet afvragen waarom.

En néé ik denk niet dat het is om vagere hints te geven naar Paulien (als mindf*ck laag) dat slaat nergens op mijns inziens.  ::ohno:: Je gaat geen zeer goede hints naar de winnaar erin zetten en dan veel vagere naar je mol - we mogen al blij zijn dat we dit jaar iig goede hints hebben in plaats van AJ op een gokautomaat of een geit in de bus.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 09:46:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 4-03-2013, 09:47:39 »
Mee eens. In aflevering 9 kan dat best (zolang het geen valse hints zijn tenminste).
Die in aflevering 1 had ik liever in aflevering 4 gezien.

Offline GeeDeeZet

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 4-03-2013, 10:12:07 »
Mooie discussie.
Onafhankelijk van mijn persoonlijke voorkeur voor wie de mol is, zou ik er heel, heel veel moeite mee hebben als blijkt dat Paulien nu de mol is.

Ik vind namelijk dat de laatste jaren het haast onmogelijk is om op basis van de hints en beelden de mol te herkennen. Door alle 'valse' hints die verwijzen naar andere kandidaten (al dan niet bewust) en het gemol van kandidaten is het (zeker voor de gewone kijker) zeer lastig.
Dit jaar was het naar mijn mening niet anders, voor iedere hint richting Kees kan je ook een hint richting Paulien zetten of zelfs Zarayda of Carolien, om nog maar niet te spreken over alle verdachtmakingen richting/door Tim.

Tot deze aflevering voor de finale. Hierin wordt op slinkse wijze via een aantal mooie hints een verhaal verteld, waardoor wij als kijker kunnen achterhalen wie de mol moet zijn. Verder worden er ook al hints gegeven naar hoe we dat hadden moeten herkennen, zodat we al een beetje voorbereid zijn op de finalebeelden straks...

Niets mis mee! Naar de zin van de molloten hebben de makers te duidelijk in beeld gebracht dat Kees nu de mol is, oke, dat is een mening, kan ik me voorstellen. Maar het brengt wel een interessant spel (mooiste spel in jaren naar mijn mening), prachtige televisie & de hints zijn voldoende verborgen voor de gewone kijker (die nog altijd in de meerderheid is hoor ;)). De makers luisteren hiermee naar de kritiekpunten dat de hints in de laatste aflevering vaak toch wel erg mager waren...

Als nu dan zou blijken dat alle hints in de finale richting Kees vals zijn, omdat de titel 'trust nobody' ons zou moeten wijzen op het feit dat deze hints niet te vertrouwen zijn, is wat mij betreft het einde zoek voor WIDM.

Dat zou betekenen dat ik voortaan iedere hint in twijfel moet trekken, omdat er weer een andere hint is die ontkent dat het een hint is, maar omdat de titel dan 'spiegelbeeld' is, is het misschien een dubbele ontkenning dus toch een hint etc. etc.

Nee, de laatste aflevering was de perfecte voorzet, op maat aangesneden voor de finaleaflevering die dit cadeautje alleen nog maar hoeft binnen te koppen!  ::ok::

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 4-03-2013, 10:30:46 »
Duidelijke hints zijn wat mij betreft fijner dan vage hints, mits ze niet in de eerste aflevering zitten.
"Is ego de mol?" zat in de 4e aflevering en de anagrammen in seizoen 9 zaten volgens mij ook pas later in de serie.
En nooit zal iedereen tevreden zijn. Men wil duidelijke hints, maar wil ze niet vinden.
Ik weet zeker dat er ook veel geklaagd zou zijn als "is ego de mol?  en mol.nu eerder gevonden zouden zijn.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 4-03-2013, 10:55:12 »
Exact GDZ.

Als je zelfs écht sterke hints van dit kaliber al in twijfel moet trekken, waar moet je het dan überhaupt nog zoeken..? In ieder geval niet ergens meer waar nog enige lijn te ontdekken is en willekeur troef is in termen van hoe je het opvat. 'Slaat nergens op' om een favoriete uitspraak van Paulien aan te halen.  ;)

Ik ben het zeker ook met je eens dat dit het mooiste mol-spel in jaren is qua bespeling van de groep - in andere series had ik Paulien wellicht prima of de betere gevonden tov bijvoorbeeld een Jon, Kim, Anne-Marie of ook Patrick. Maar in dit geval steekt Kees er wat mij betreft kop en schouders bovenuit gezien het lef dat hij getoond heeft in zijn molsacties zonder ooit uit het oog te verliezen hoe belangrijk de groepsprocessen zijn en die zeer goed te bespelen. In andere series was Paulien ook een degelijke Mol geweest zij het wat eenzijdig wellicht -  echter niet als ze de rol écht had gespeeld/ had willen en durven spelen, denk ik.  :D

Ik wacht uiteraard afl 10 af qua feitelijk effectieve molsacties. Misschien krijgen we extra video materiaal op de site. Ik hoop het echt omdat er toch wel eea aan vragen is denk ik die waarschijnlijk niet afl 10 allemaal worden beantwoord. Heerlijk dat we iig Moltalk hebben ook, voor extra vraagmateriaal!  ::bravo::

Ik hoop echt van harte dat ze dat volgend jaar weer gaan doen want het was echt een hele leuke en vaak interessante toevoeging dit jaar.  ::ok::

Eén van mijn vragen zal/zou iig zijn waarom ze zo'n andere aanpak hebben gekozen qua 'moeilijke(re) hints die toch echt gevonden moesten worden (lijkt het)' dit jaar.  ::jaja::

Ik weet niet of we er ooit een bevredigend antwoord op gaan krijgen maar het is wel iets om rekening mee te houden voor volgende series, mogelijk.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #557 Gepost op: 4-03-2013, 12:19:15 »
Hear hear GeeDeeZet en Supernova!  ::bravo::

Scheelt mij weer typen  :P
No Milk today???

Offline Nick_Theunis

• Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
« Reactie #558 Gepost op: 4-03-2013, 12:28:41 »
Als nu dan zou blijken dat alle hints in de finale richting Kees vals zijn, omdat de titel 'trust nobody' ons zou moeten wijzen op het feit dat deze hints niet te vertrouwen zijn, is wat mij betreft het einde zoek voor WIDM.
Dat zou betekenen dat ik voortaan iedere hint in twijfel moet trekken, omdat er weer een andere hint is die ontkent dat het een hint is, maar omdat de titel dan 'spiegelbeeld' is, is het misschien een dubbele ontkenning dus toch een hint etc. etc.

Helemaal mee eens.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2013, 13:51:27 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #559 Gepost op: 4-03-2013, 13:47:57 »
AMEN !
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna