Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151746 keer)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #560 Gepost op: 4-03-2013, 13:51:35 »
Vind ik ook hoor GeeDeeZet. En soms is iets gewoon wel wat het lijkt. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollieduck

• Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 4-03-2013, 17:08:46 »
Ik volg Wie Is De Mol dit jaar voor het eerst intensief (ben pas sinds gisteren lid) en zou het inderdaad flauw vinden wanneer een hint een hint niet is alleen omdat de aflevering bijvoorbeeld 'Trust Nobody' of 'Spiegelbeeld' heet. Dan sla ik het volgend seizoen misschien maar over.
Eerst maar donderdag afwachten....

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #562 Gepost op: 4-03-2013, 17:58:37 »
Daar ga ik niet direct mee akkoord.
Op dat moment wist Kees (gesteld dat hij de mol was) niet dat Carolien de finale zou bereiken.
Stel nu dat Carolien meer juist had dan Paulien, en Kees had uit de enveloppe van Carolien slechts 100 euro meegenomen.
Dan was Carolien al sowieso afgeschreven.
Daarom heeft hij een bedrag genomen dat indien Carolien en hij tegenover elkaar staan alles nog in het midden laat.

Maar Kees kon op voorhand niet weten dat hij de penningmeester zou worden, aangezien Tania en Zarayda het allebei ook met Daniel konden vinden. Voor hetzelfde geld was Daniel penningmeester geworden.

(Dit alles geldt indien Kees de mol is)
Als dat het argument is vind ik het een slechte opdracht. Dan zou hij nooit minder dan 1500 hebben kunnen pakken omdat anders die kandidaat niet meer verdacht is.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robin94

• Forumlid
« Reactie #563 Gepost op: 4-03-2013, 19:00:44 »
Zou het niet geweldig zijn als blijkt dat Carolien de mol is, en dus de titel slaat op Art die liegt over dat zij niet de winnaar en niet de mol is..  ::jaja:: (TRUST NOBODY)

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #564 Gepost op: 4-03-2013, 19:03:04 »
Zou het niet geweldig zijn als blijkt dat Carolien de mol is, en dus de titel slaat op Art die liegt over dat zij niet de winnaar en niet de mol is..  ::jaja:: (TRUST NOBODY)

Ik weet dat ik af en toe doorsla  ;), maar nee, sorry deze geloof ik echt niet in  ::ohno:: ::ohno::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 4-03-2013, 19:26:12 »
Dat trek ik niet....hahahaha.
Omnia vincit amor

Offline Hoppaa

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 4-03-2013, 20:07:20 »
Om nog even verder te gaan op Kees zijn "On the mountain" antwoord in combinatie met de 1500 euro die daar nog ligt.

Het zou heel goed kunnen dat Kees de 1500 euro gewoon weg heeft gegooid op de berg, en 1500 euro uit de pot in de envelop heeft gedaan en daar triomfantelijk mee aan is komen zetten toen hij terug was. Zeker als we aannemen dat al Kees zijn antwoorden goed zijn...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 4-03-2013, 20:51:38 »
Om nog even verder te gaan op Kees zijn "On the mountain" antwoord in combinatie met de 1500 euro die daar nog ligt.

Het zou heel goed kunnen dat Kees de 1500 euro gewoon weg heeft gegooid op de berg, en 1500 euro uit de pot in de envelop heeft gedaan en daar triomfantelijk mee aan is komen zetten toen hij terug was. Zeker als we aannemen dat al Kees zijn antwoorden goed zijn...
We hebben duidelijk gezien dat hij 2 briefjes geld uit de envelop haalde, dus hij heeft niks weggemoffeld. Ik snap niet dat de keesverdendekers steeds denken dat hij geld heeft weggemoffeld, dat is niet zo. Jullie hadden dat denk ik graag gezien.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #568 Gepost op: 4-03-2013, 20:57:36 »
Haha, dat is een goeie! Geld uit de envelop halen en vervolgens een deel van de pot er in stoppen!
Prima molactie! ::ok::

Als (lees....áls) hij de Mol is... ;)

Volgens mij hebben we geen pot meer gezien en ook niet een bedrag in beeld.
Vreemd, of vergis ik mij.
Als er nog maar wel een beetje in zit voor Paulien (áls hij de Mol is)...

Omnia vincit amor

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 4-03-2013, 21:19:47 »
We hebben duidelijk gezien dat hij 2 briefjes geld uit de envelop haalde, dus hij heeft niks weggemoffeld. Ik snap niet dat de keesverdendekers steeds denken dat hij geld heeft weggemoffeld, dat is niet zo. Jullie hadden dat denk ik graag gezien.
Uhm, volgens mij heb je dat al meerdere keren genoemd en is dat al even zo vaak weerlegd. De laatste reactie erop:
In seizoen 9 was ook duidelijk te zien dat er 100 euro in de kluis zat, terwijl er eigenlijk 300 euro in had gezeten. Het openen van de kluis is dus twee keer opgenomen.
Dat je vol op Paulien zit ok, maar inmiddels is dit argument al zo vaak achterhaald...
Wat niet wil zeggen dat ik geloof dat hij dat heeft gedaan. Het is alleen in theorie gewoon mogelijk.

Offline Robin94

• Forumlid
« Reactie #570 Gepost op: 4-03-2013, 21:46:37 »
Ik weet dat ik af en toe doorsla  ;), maar nee, sorry deze geloof ik echt niet in  ::ohno:: ::ohno::
Én toch zou ik dit een beter eind vinden dan Kees als de mol. Het is nu te duidelijk allemaal, ik ben aan het wachten op een wending...

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #571 Gepost op: 4-03-2013, 23:00:55 »
Ik zou dat eigenlijk niet eens zo heel veel onwaarschijnlijker vinden dan dat alle hints richting Kees nep zijn. (maar ik vind het allebei heel onwaarschijnlijk)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #572 Gepost op: 4-03-2013, 23:09:02 »
Als Paulien de Mol is, waarom wordt er dan zoveel aandacht besteed in afl. 9 aan de helikopter op de berg opdracht? Een opdracht waarin Paulien nauwelijks een rol speelt, en al zeker niet bij het uitkiezen van het geldbedrag. Als er in die opdracht gemold is kan dat alleen door Kees gedaan zijn.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline momferdemol

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 4-03-2013, 23:15:31 »
Bij de treinopdracht kreeg Carolien te horen "Where something is found, something can be lost". Of iets in die richting.
Kees vond een zwarte koker in een bak in de winkel.
Bij de opdracht waar het fotopapier in een bak met vloeistof werd ontwikkeld, hebben de kandidaten maar €500 verdiend. Het geld wat niet is ontwikkeld (6000-500=€5500)is dus verloren...

Dat kan zijn doordat ze zijn opengemaakt in licht, of doordat er (tussendoor) is geknoeid met de ontwikkelsvloeistof...

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 4-03-2013, 23:26:25 »
de groep had al kokers opengemaakt in het dag licht tijdens de opdracht zeiden ze dat er 2 nog niet opgemaakt waren en de rest wel was ook op beeld te zien.later bekende zarayda dat zei samen met tania  de kokers opengemaakt hadden. de productie wist dat alle kokers mislukt waren en daarom werd de laatste koker in gezet in de supermarkt om toch een leuke tv opname te hebben. 

Bij de treinopdracht kreeg Carolien te horen "Where something is found, something can be lost". Of iets in die richting.
Kees vond een zwarte koker in een bak in de winkel.
Bij de opdracht waar het fotopapier in een bak met vloeistof werd ontwikkeld, hebben de kandidaten maar €500 verdiend. Het geld wat niet is ontwikkeld (6000-500=€5500)is dus verloren...

Dat kan zijn doordat ze zijn opengemaakt in licht, of doordat er (tussendoor) is geknoeid met de ontwikkelsvloeistof...

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #575 Gepost op: 4-03-2013, 23:32:33 »
Als Paulien de Mol is, waarom wordt er dan zoveel aandacht besteed in afl. 9 aan de helikopter op de berg opdracht? Een opdracht waarin Paulien nauwelijks een rol speelt, en al zeker niet bij het uitkiezen van het geldbedrag. Als er in die opdracht gemold is kan dat alleen door Kees gedaan zijn.

Ik vind niet dat daar buitengewoon veel nadruk op werd gelegd. Alle drie de finalisten kregen opdrachten waar de anderen minder van konden weten. Zo was Carolien de eerste kandidaat in de kerk en heeft dus meer gehoord dan de andere twee. Bij Paulien was dat de opdracht in de school, aangezien Carolien en Kees geen Zulu hebben geleerd (ze konden de volgorde wel weten, maar niks met de hint).

Offline ws_0546

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 4-03-2013, 23:45:40 »

Haha dat zou echt super tof zijn , dan is iedereen uit dit forum gesnoerd:P

Maar neen , vanaf dag 1 dacht ik paulien en er is nog hoop...

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 4-03-2013, 23:56:48 »

Ik denk het ook niet. Mijn eerste interpretatie van 'de helft van een goed antwoord' was dat in de envelop van de Mol (het goede antwoord) twee keer zoveel zat. Waarmee Carolien op het moment van die 'hint' definitief afviel.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #578 Gepost op: 5-03-2013, 00:05:58 »
Ik vind niet dat daar buitengewoon veel nadruk op werd gelegd. Alle drie de finalisten kregen opdrachten waar de anderen minder van konden weten. Zo was Carolien de eerste kandidaat in de kerk en heeft dus meer gehoord dan de andere twee. Bij Paulien was dat de opdracht in de school, aangezien Carolien en Kees geen Zulu hebben geleerd (ze konden de volgorde wel weten, maar niks met de hint).
Nogmaals: dit is al eens eerder voorgekomen. In 2009 zagen we Jon in aflevering 8 heel duidelijk €100,- uit de kluis in de stoomtrein halen, terwijl in aflevering 10 bleek dat er €300,- in de kluis zat. Het is dus twee keer opgenomen. Dat zou nu ook weer zo kunnen zijn. Ik weet het, het is geen sterk argument, want vaak zal het niet voorkomen, maar ik wil alleen maar aangeven dat het wel zou kunnen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 5-03-2013, 00:12:20 »
Nogmaals: dit is al eens eerder voorgekomen. In 2009 zagen we Jon in aflevering 8 heel duidelijk €100,- uit de kluis in de stoomtrein halen, terwijl in aflevering 10 bleek dat er €300,- in de kluis zat. Het is dus twee keer opgenomen. Dat zou nu ook weer zo kunnen zijn. Ik weet het, het is geen sterk argument, want vaak zal het niet voorkomen, maar ik wil alleen maar aangeven dat het wel zou kunnen.

Ik had het helemaal niet over het geld. :) Ik reageerde op iemand die zei dat er ontzettend de nadruk werd gelegd op de opdracht op de berg in aflevering 9, en ik ben het daar niet mee eens.

PS. Ik heb seizoen 9 ook gezien hoor  :)