Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151733 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 9
« Reactie #580 Gepost op: 5-03-2013, 00:17:31 »
Ik had het helemaal niet over het geld. :) Ik reageerde op iemand die zei dat er ontzettend de nadruk werd gelegd op de opdracht op de berg in aflevering 9, en ik ben het daar niet mee eens.

PS. Ik heb seizoen 9 ook gezien hoor  :)
Oeps, sorry, het was eigenlijk bedoeld als reactie op yessie: ;)
We hebben duidelijk gezien dat hij 2 briefjes geld uit de envelop haalde, dus hij heeft niks weggemoffeld. Ik snap niet dat de keesverdendekers steeds denken dat hij geld heeft weggemoffeld, dat is niet zo. Jullie hadden dat denk ik graag gezien.
Maar ik zag net dat er al op gereageerd was en ik alleen maar dingen herhaal, sorry!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #581 Gepost op: 5-03-2013, 00:18:28 »
Ik wil er nog wel even bij vermelden dat het openen en weer dichtdoen van een kluis wat makkelijker is dan een envelop openscheuren, geld eruit halen en dan weer terugleggen zodat het lijkt alsof hij nog dicht is. Dus dan moeten er twee enveloppen geweest zijn, de ene had Kees al bij zich, met 1500 euro, en de ander lag daar en die heeft hij weggegooid. Maar dat is een beetje omslachtig, dan hadden ze net zo goed meteen die 1500 in de envelop kunnen stoppen. En dan is het alsnog geen molactie, want dan heeft hij gewoon de volledige inhoud van de envelop meegenomen, terwijl hij ook 500 achter had kunnen laten.

Dus ofwel hij heeft hier niet gemold, of ze hebben daar ter plekke een nieuwe envelop dichtgeplakt nadat Kees de eerste had geopend. Dat tweede zou een beetje een vreemde gang van zaken zijn.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #582 Gepost op: 5-03-2013, 00:23:24 »
Oeps, sorry, het was eigenlijk bedoeld als reactie op yessie: ;)Maar ik zag net dat er al op gereageerd was en ik alleen maar dingen herhaal, sorry!

Ok, no problem  :D

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #583 Gepost op: 5-03-2013, 00:24:56 »
Ik wil er nog wel even bij vermelden dat het openen en weer dichtdoen van een kluis wat makkelijker is dan een envelop openscheuren, geld eruit halen en dan weer terugleggen zodat het lijkt alsof hij nog dicht is. Dus dan moeten er twee enveloppen geweest zijn, de ene had Kees al bij zich, met 1500 euro, en de ander lag daar en die heeft hij weggegooid. Maar dat is een beetje omslachtig, dan hadden ze net zo goed meteen die 1500 in de envelop kunnen stoppen. En dan is het alsnog geen molactie, want dan heeft hij gewoon de volledige inhoud van de envelop meegenomen, terwijl hij ook 500 achter had kunnen laten.

Dus ofwel hij heeft hier niet gemold, of ze hebben daar ter plekke een nieuwe envelop dichtgeplakt nadat Kees de eerste had geopend. Dat tweede zou een beetje een vreemde gang van zaken zijn.
De envelop is gewoon opengevouwen, niet opengescheurd.

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #584 Gepost op: 5-03-2013, 00:29:38 »

Dat is onjuist: de envelop was niet dichtgeplakt! Kees vouwde hem open en laat zien dat er 2 biljetten in zitten.

Het is dus erg makkelijk om die scène twee keer op te nemen. Een keer aanlopen, envelop pakken en openen, 4 biljetten eruit halen en in je achterzak proppen,
even grijnzen in de camera en de envelop weer terugleggen. Daarna de tweede scène: aanlopen, envelop pakken en twee biljetten tonen. En klaar is Kees!
Goede jacht!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 5-03-2013, 00:29:52 »
De envelop is gewoon opengevouwen, niet opengescheurd.

Volgens mij klopt dat inderdaad  ::jaja::

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #586 Gepost op: 5-03-2013, 00:33:00 »
De zinnen in HD
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 00:36:26 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 5-03-2013, 00:33:10 »
Dat is onjuist: de envelop was niet dichtgeplakt! Kees vouwde hem open en laat zien dat er 2 biljetten in zitten.

Het is dus erg makkelijk om die scène twee keer op te nemen. Een keer aanlopen, envelop pakken en openen, 4 biljetten eruit halen en in je achterzak proppen,
even grijnzen in de camera en de envelop weer terugleggen. Daarna de tweede scène: aanlopen, envelop pakken en twee biljetten tonen. En klaar is Kees!

Zoals ik net al zei: dat die envelop opengevouwen is klopt..
Desalniettemin verwacht ik geen erg hoog bedrag voor Carolien, aangezien ze de mol niet is.
Kees had overigens de envelop nog waar Carolien op stond (al kan hij best een andere gekozen hebben en enveloppen gewisseld hebben. Maar wat heeft dat voor nut?)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #588 Gepost op: 5-03-2013, 00:35:43 »

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #589 Gepost op: 5-03-2013, 03:18:01 »
Zoals ik net al zei: dat die envelop opengevouwen is klopt..
Desalniettemin verwacht ik geen erg hoog bedrag voor Carolien, aangezien ze de mol niet is.
Kees had overigens de envelop nog waar Carolien op stond (al kan hij best een andere gekozen hebben en enveloppen gewisseld hebben. Maar wat heeft dat voor nut?)

Zelf denk ik dat alle enveloppen (dus ook die van Carolien) 1500,- bevatten en dat alleen in de envelop van de mol 3000,- zat.
Kees hoefde alleen maar de envelop van zijn 'verdachte' (dus Carolien) te pakken en dat kon allemaal gewoon in één shot worden opgenomen.
Er hoefde geen geld te worden weggegooid of weggenomen, of tweede opnames te worden gemaakt.
Maar veel mensen willen graag zien dat hier geld is weggegooid of ingewikkeld is gemold. Ik denk van niet, maar donderdag weten we het.
Goede jacht!

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 5-03-2013, 08:09:25 »
Dus ofwel hij heeft hier niet gemold
Als er in zijn eigen envelop 3000 euro zat, heeft hij zo wel 1500 euro uit de pot gehouden.
Of dat een molactie is, is een kwestie van interpretatie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: 5-03-2013, 08:49:44 »
Als er in zijn eigen envelop 3000 euro zat, heeft hij zo wel 1500 euro uit de pot gehouden.
Of dat een molactie is, is een kwestie van interpretatie.

Klopt maar ik denk wel dat hij geprobeerd heeft er actief voor te zorgen dat de pot niet in handen kwam van iemand die hem verdacht. Hij was iig al enige tijd de zeer betrouwbare pietlut aan het spelen op de kamer die hij met Daniël deelde.  ::rofl::
Daniël verdacht hem niet dus de kans dat die zijn envelop zou kiezen was gering tot nihil. Dus dat was ook niet heel erg geweest. Maar de mogelijkheid lag er nu eenmaal dat hij het zelf kon doen, wat dan natuurlijk een mooie molsactie op zijn conto is sws. Daarom heeft hij iig verzuimd een stem uit te brengen mijns inziens, om de kansen net een beetje beter te maken dat hij toch de pot in beheer kreeg.  :)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 09:03:30 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Alja

• Forumlid
« Reactie #592 Gepost op: 5-03-2013, 11:08:36 »
Wat ik nog steeds zo vreemd vind aan Case op de berg, is dat hij de helicopter uit komt lopen, direct op één envelop afloopt, ook niet kijkt waar de andere enveloppen liggen, en genoegen neemt met deze (die ook nog van Carolien blijkt te zijn). Lucky guess of meerdere keren opgenomen? Ook dit hoeft overigens nog niet te duiden op een molactie, want het kan ook zijn dat de productie voor het 'mooie plaatje' het nog een keer wilde overdoen.

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 5-03-2013, 11:14:37 »
Wat ik nog steeds zo vreemd vind aan Case op de berg, is dat hij de helicopter uit komt lopen, direct op één envelop afloopt, ook niet kijkt waar de andere enveloppen liggen, en genoegen neemt met deze (die ook nog van Carolien blijkt te zijn). Lucky guess of meerdere keren opgenomen? Ook dit hoeft overigens nog niet te duiden op een molactie, want het kan ook zijn dat de productie voor het 'mooie plaatje' het nog een keer wilde overdoen.

Volgens mij lagen de enveloppen in een rijtje bij elkaar onder de steen. Die van Paulien lag bovenop en Kees pakt in het midden van het rijtje.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 11:16:22 door tureluurs »

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #594 Gepost op: 5-03-2013, 12:07:28 »
Waarom zou dat niet kunnen eigenlijk? Is WIDM-geld he, geen echt geld..  ;) Ze kunnen verzinnen wat ze willen ;)..

Of denk jij soms dat er op Eurobiljetten olifanten, leeuwen etc. staan??

Maar goed: dit jaar is dat iig inderdaad niet het geval (briefjes van 1500)

Ik weet ook wel dat het namaakgeld is, maar ik heb gewoon goed opgelet en briefjes van 1500 bestaan echt niet.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #595 Gepost op: 5-03-2013, 12:16:28 »
Dat is inderdaad een risico. Maar wat Whiskers ook schreef: ze hadden ook de bedragen lager kunnen maken. Ik zie niet in waarom de mol geen geld zou mogen pakken (ook al is dit onmols).

Dan herhaal ik het nog maar een keer: De Mol mag wel degelijk geld pakken. Soms doet de Mol dat zelfs heel bewust om de verdenking van zich af te wentelen, zodat de kandidaten weer meer gaan twijfelen. Denk maar aan wat Elise (seizoen 3, Canada) deed bij die auto-opdracht. Die had ze zelfs in Nederland al voorbereid. Met andere woorden: Het was vooraf al de bedoeling dat ze daar geld zou gaan pakken.

Offline Marielouise

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 5-03-2013, 12:16:48 »
Waren er te weinig suites aan boord van de trein? Paulien zat duidelijk in dezelfde suite als die van Carolien, zelfde kussens en bedcover precies eender geplaatst. Was Paulien aan het mollen? Heeft zij gerommeld met de kaartjes in de doosjes? Kregen wij daarom haar kaartje niet te zien?  :-\\

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #597 Gepost op: 5-03-2013, 12:24:09 »
Als nu dan zou blijken dat alle hints in de finale richting Kees vals zijn, omdat de titel 'trust nobody' ons zou moeten wijzen op het feit dat deze hints niet te vertrouwen zijn, is wat mij betreft het einde zoek voor WIDM.

Volledig mee eens! De geloofwaardigheid van het spel zou dan compleet overboord worden gegooid. Ik zou dan volgend jaar nog wel kijken, maar een groot deel van de lol zou er af zijn.
Kortom: Tenzij ze het programma om zeep hebben willen brengen, is Kees gewoon de Mol!

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #598 Gepost op: 5-03-2013, 13:37:36 »
Dan herhaal ik het nog maar een keer: De Mol mag wel degelijk geld pakken. Soms doet de Mol dat zelfs heel bewust om de verdenking van zich af te wentelen, zodat de kandidaten weer meer gaan twijfelen. Denk maar aan wat Elise (seizoen 3, Canada) deed bij die auto-opdracht. Die had ze zelfs in Nederland al voorbereid. Met andere woorden: Het was vooraf al de bedoeling dat ze daar geld zou gaan pakken.

Als je nu na 13 series als mol geld zou pakken om vertrouwen te kweken, dan krijg je direct de titel "slechtste mol ooit".
Is toch raar wanneer Carolien na de laseropdracht (2.000) opeens de mol blijkt te zijn en 2.000 nodig had om vertrouwen te krijgen. Vertrouwen speel je maar op een andere manier ;-)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #599 Gepost op: 5-03-2013, 14:29:39 »
Als je nu na 13 series als mol geld zou pakken om vertrouwen te kweken, dan krijg je direct de titel "slechtste mol ooit".
Is toch raar wanneer Carolien na de laseropdracht (2.000) opeens de mol blijkt te zijn en 2.000 nodig had om vertrouwen te krijgen. Vertrouwen speel je maar op een andere manier ;-)

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, want er is ook in andere series erna geld verdiend door de Mol en soms niet te zuinig. De meningen daarover zijn verdeeld overigens.

Wat mij betreft is het vooral een kwestie van:
1. Hoeveel
2. In welke hoedanigheid
3. Met wel doel.

Als die drie naar bevrediging zijn beantwoord is geld verdienen door de Mol wat mij betreft verantwoord.

Zo verdiende Patrick behoorlijk veel geld bij de paaltjesopdracht.
1. Hoeveel: vrij veel, totaalbedrag met enkele paaltjes kwam meen ik op €3000
2. Het was geen onderdeel van iets groters of een andere opdracht waarvoor hij krediet moest krijgen oid.
3. Om Art te laten mollen en hem de downfall te laten nemen, wat totaal verkeerd uitpakte door verkeerde inschatting.
=> Gevolg: Geen effectieve molsactie, relatief veel geld in de pot en Art die achterdochtiger is/ meer verdenking koestert.
i.e. Wat mij betreft een stuk minder te 'rechtvaardigen' geld dat verdiend werd hier door de Mol.

Komen we bij Kees bijv de koker in de winkel"
1. Hoeveel: Beperkt bedrag (500 euro)
2. Ineens zoekend in een bak terwijl niemand daarnaar keek en het ook niet logisch was daar te kijken.
3. Om duidelijk te maken wat de bedoeling was in de doka opdracht, hoeveel geld ze hadden verloren door het openen van die kokers (inclusief verdachtmakingen) en om er mogelijk eentje achterover te drukken met hetzelfde bedrag erin vermoedelijk (geen 6 maar 7 kokers).
=> Gevolg: De meeste kandidaten denken dat Kees goed bezig is voor de pot (terwijl hij er feitelijk ook vanaf snoept, althans daar duiden de aanwijzingen op).

Daarom heb ik met dít geld pakken (of van Elise destijds in de raadselbus) een stuk minder moeite omdat het beperkt is en het doel ervan ook duidelijk. Dus nee, niet élk geld pakken is geoorloofd of te rechtvaardigen mijns inziens, maar in sommige gevallen kan het zeker helpen om mensen op het verkeerde spoor te brengen of houden.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 14:51:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)