Waren er te weinig suites aan boord van de trein? Paulien zat duidelijk in dezelfde suite als die van Carolien, zelfde kussens en bedcover precies eender geplaatst. Was Paulien aan het mollen? Heeft zij gerommeld met de kaartjes in de doosjes? Kregen wij daarom haar kaartje niet te zien?
Ik denk dat dat wel aparte coupés zijn, maar gewoon hetzelfde ingericht, dat is op zich niet gek.
Maar wat ik wel vreemd blijf vinden is dat je niet ziet wat Paulien in haar kistje zag. En wel wat Kees en Carolien zagen. Het is duidelijk dat alles deze aflevering direct Kees aanwijst als mol. Prima, is een keuze, zou niet de mijne zijn, maar dat is blijkbaar zo dit jaar. Zelfs Kees die zijn eigen naam in het kistje ziet. Maar waarom dan niet Paulien? We weten dat ze haar vragen fout had, dus dan zou er Carolien of Paulien staan (en als ze het echt random doen theoretisch ook nog Kees). Welke extra conclusie kunnen we trekken als we zien dat Paulien Carolien of zichzelf in het kistje heeft? Geen enkele, want haar antwoorden zijn duidelijk fout, dus haar kistje wijst waarschijnlijk niet de mol aan. Net als dat Caroliens foute antwoorden niet de mol aanwijst. Wat dan als Paulien toch Kees in haar kistje had? Dan nog, kan het willekeurig zijn geweest, of ze had per ongeluk toch haar vragen goed (en is Cornelis Tol ipv Tol is de Mol goedgerekend). Ja, en? Dat wisten we al, hier is geen extra informatie uit te halen.
Dus is het dan alleen om mysterieus te doen? 'Ooeh, we laten niet zien wat Paulien in haar kistje heeft, nou kan het iedereen nog zijn! Behalve dan dat het Kees is.' In dat geval zou ik hem minder geslaagd vinden, ik zie de reden niet.