Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151727 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #600 Gepost op: 5-03-2013, 14:33:14 »
Zei Paulien over die gedichten niet dat degene die zij toen verdacht een perfect gedicht had?

Want toen verdacht ze Tania.
klaar voor de strijd

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #601 Gepost op: 5-03-2013, 14:43:17 »
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, want er is ook in andere series erna geld verdiend door de Mol en soms niet te zuinig. De meningen daarover zijn verdeeld overigens.

Wat mij betreft is het vooral een kwestie van:
1. Hoeveel
2. In welke hoedanigheid
3. Met wel doel.

Als die drie naar bevrediging zijn beantwoords is geld verdienen door de Mol wat mij betreft
Daarom heb ik met dít geld pakken (of van Elise destijds in de raadselbus) een stuk minder moeite omdat het beperkt is en het doel ervan ook duidelijk. Dus nee, niet élk geld pakken is geoorloofd of te rechtvaardigen mijns inziens, maar in sommige gevallen kan het zeker helpen om mensen op het verkeerde spoor te brengen of houden.

Ben het met je eens. De mol kan geld pakken als het onderdeel is van een doel, alleen moet dat doel meer zijn dan alleen vertrouwen kweken bij medespelers. Ik ben benieuwd donderdag naar de reden dat Kees die koker heeft gebracht. Alleen spannende tv zou flauw zijn..

« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 14:45:48 door Cookie »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #602 Gepost op: 5-03-2013, 14:44:18 »
Zei Paulien over die gedichten niet dat degene die zij toen verdacht een perfect gedicht had?

Want toen verdacht ze Tania.

Nee. Ze heeft het over haar huidige hoofdverdachte ('dat degene die ik verdenk als Mol') en herinnerde zich ineens dat het opvallend was dat die persoon dat goed deed. Wat erop duidt dat ze dat niet verwachtte. Van Kees zou je dat niet verwachten wellicht, van Carolien verwachtte ze het duidelijk wel anders had ze haar niet gekozen voor de opdracht, en gezien haar vak is dat ook logisch.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #603 Gepost op: 5-03-2013, 14:45:19 »
Nee. Ze heeft het over haar huidige hoofdverdachte ('dat degene die ik verdenk als Mol') en herinnerde zich ineens dat het opvallend was dat die persoon dat goed deed. Wat erop duidt dat ze dat niet verwachtte. Van Kees zou je dat niet verwachten wellicht, van Carolien verwachtte ze het duidelijk wel anders had ze haar niet gekozen voor de opdracht, en gezien haar vak is dat ook logisch.

Ok, dank je. Dan heb ik het fout geïnterpreteerd.
klaar voor de strijd

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #604 Gepost op: 5-03-2013, 14:46:45 »
Alleen spannende tv zou flauw zijn..

Een totaal mislukte en nergens over gaande opdracht voor de kijker zou nog flauwer zijn mijns inziens.  ;)
Dus wat mij betreft is dat juist een uitstekende reden, temeer als er ook nog geld verdwijnt.

Maar idd we wachten af.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #605 Gepost op: 5-03-2013, 14:49:01 »
Als je nu na 13 series als mol geld zou pakken om vertrouwen te kweken, dan krijg je direct de titel "slechtste mol ooit".
Is toch raar wanneer Carolien na de laseropdracht (2.000) opeens de mol blijkt te zijn en 2.000 nodig had om vertrouwen te krijgen. Vertrouwen speel je maar op een andere manier ;-)
Dan zijn bijna alle mollen de slechtste mol ooit.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #606 Gepost op: 5-03-2013, 15:02:30 »
Waren er te weinig suites aan boord van de trein? Paulien zat duidelijk in dezelfde suite als die van Carolien, zelfde kussens en bedcover precies eender geplaatst. Was Paulien aan het mollen? Heeft zij gerommeld met de kaartjes in de doosjes? Kregen wij daarom haar kaartje niet te zien?  :-\\
Ik denk dat dat wel aparte coupés zijn, maar gewoon hetzelfde ingericht, dat is op zich niet gek.

Maar wat ik wel vreemd blijf vinden is dat je niet ziet wat Paulien in haar kistje zag. En wel wat Kees en Carolien zagen. Het is duidelijk dat alles deze aflevering direct Kees aanwijst als mol. Prima, is een keuze, zou niet de mijne zijn, maar dat is blijkbaar zo dit jaar. Zelfs Kees die zijn eigen naam in het kistje ziet. Maar waarom dan niet Paulien? We weten dat ze haar vragen fout had, dus dan zou er Carolien of Paulien staan (en als ze het echt random doen theoretisch ook nog Kees). Welke extra conclusie kunnen we trekken als we zien dat Paulien Carolien of zichzelf in het kistje heeft? Geen enkele, want haar antwoorden zijn duidelijk fout, dus haar kistje wijst waarschijnlijk niet de mol aan. Net als dat Caroliens foute antwoorden niet de mol aanwijst. Wat dan als Paulien toch Kees in haar kistje had? Dan nog, kan het willekeurig zijn geweest, of ze had per ongeluk toch haar vragen goed (en is Cornelis Tol ipv Tol is de Mol goedgerekend). Ja, en? Dat wisten we al, hier is geen extra informatie uit te halen.
Dus is het dan alleen om mysterieus te doen? 'Ooeh, we laten niet zien wat Paulien in haar kistje heeft, nou kan het iedereen nog zijn! Behalve dan dat het Kees is.' In dat geval zou ik hem minder geslaagd vinden, ik zie de reden niet.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #607 Gepost op: 5-03-2013, 15:10:16 »
Ik denk dat als je niet alle antwoorden goed hebt, er inderdaad een willekeurige naam in het kistje zit.
Anders is het wel heel makkelijk: je weet dat je de mol niet bent en je weet dat je niet alle vragen goed hebt, dus als je de naam van kandidaat A in je kistje krijgt, is kandidaat B de mol. 

Toepasselijke smiley: ::zon::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #608 Gepost op: 5-03-2013, 15:12:39 »
Ja, nou ja, je kan ook je eigen naam krijgen. Stel dat Paulien geen idee had wie de mol is, en ze had haar eigen naam in het kistje gezien, dan had ze daar nog geen kant mee op gekund.
The British are not impressed.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #609 Gepost op: 5-03-2013, 15:12:55 »
Ik denk dat als je niet alle antwoorden goed hebt, er inderdaad een willekeurige naam in het kistje zit.
Anders is het wel heel makkelijk: je weet dat je de mol niet bent en je weet dat je niet alle vragen goed hebt, dus als je de naam van kandidaat A in je kistje krijgt, is kandidaat B de mol. 

Toepasselijke smiley: ::zon::
::rofl::
Couldn't have put it a better way..  ;D

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #610 Gepost op: 5-03-2013, 15:14:12 »
Ja, nou ja, je kan ook je eigen naam krijgen. Stel dat Paulien geen idee had wie de mol is, en ze had haar eigen naam in het kistje gezien, dan had ze daar nog geen kant mee op gekund.

Hadden ze niet gedaan om het simpele feit dat 'ego is de mol'.  ;)

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #611 Gepost op: 5-03-2013, 16:31:39 »
Dan zijn bijna alle mollen de slechtste mol ooit.

Hoho, ik zeg niet dat een mol geen geld mag pakken. Ik zeg alleen dat je niet als mol een groot bedrag pakt met als enige doel "vertrouwen" kweken.
Je kan als mol natuurlijk niet alle opdrachten weigeren om zo geen geld te verdienen.

Naast het geld uit de pot houden moet je ook niet te veel opvallen.
Een totaal mislukte en nergens over gaande opdracht voor de kijker zou nog flauwer zijn mijns inziens.  ;)
Dus wat mij betreft is dat juist een uitstekende reden, temeer als er ook nog geld verdwijnt.

Zijn toch ook andere manieren voor.. Of laat die dan door een ander vinden.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #612 Gepost op: 5-03-2013, 17:02:55 »
3 quotes is wel een beetje te veel van het goede.  :P ;)

Om de discussie uit het mediatopic hierheen te halen:
In bepaalde opdrachten viel inderdaad te weinig geld te verdienen, vooral bij de waterval. Een goed woord bracht 25, 50, 75 of 100 euro op, maar ik denk dat het beter was geweest als dat 50, 75, 100 of 125 was geweest. Dan zou er i.p.v. 680 euro ongeveer 980 euro zijn verdiend. Klein verschil, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 17:37:53 door Regis Filia »

Offline leondaris

• Forumlid
« Reactie #613 Gepost op: 5-03-2013, 17:26:22 »
cornelis tol  heeft ook 11 letters en geen 10

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 5-03-2013, 18:37:07 »
Ok....(haalt adem)

Help:
Wat een vreemd shot @ 26.57.
1) 'k Vind het niet een fraai beeld (maar is wellicht persoonlijk). Slechts vreemd.
2) Zie regen op de ramen, terwijl we vlak daarvoor tijdens zalig muziekje de zon zien schijnen (plus prachtige (regenloze) lucht, slechts wat vrindelijke witte wolkjes.
3) Is het middelste een raam of een spiegel? Bij wasbak? Ik meen spiegel.
4) Zie wat in het middelste deel bewegen maar kan daar niks uithalen. Reflectie ?

Dus, is dit eerder of later opgenomen dan reis?
Dat kan, net zoals het stoken der kolen.
Dan is er niets aan de hand...:)

Omnia vincit amor

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #615 Gepost op: 5-03-2013, 19:09:34 »
Citaat
Beste Joep,

We hebben elkaar maar 2 dagen meegemaakt, maar ik gun jou die plek in de finale. Je bent een enthousiaste, fanatieke maar bovenal aardige speler! Succes.

Groet Ewout

Alsof Ewout zijn mollenboekje aan Joep heeft gegeven? Of was dat al bekend?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #616 Gepost op: 5-03-2013, 19:13:58 »
Krijgen we hier niet een subtiele hint met een horloge met een witte pijl van boven naar beneden, de volgorde van de finalisten?

Zarayda, Carolien, Paulien (winnaar), Kees (mol) ?

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #617 Gepost op: 5-03-2013, 19:14:35 »
He, op die andere bladzij staat: Wie is de mol? De mol is Tim !

Wat zijn jouw plaatjes toch altijd haarscherp Jelsir!

(Dat Ewout bericht aan Joep is al diverse keren besproken)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #618 Gepost op: 5-03-2013, 19:15:22 »
Alsof Ewout zijn mollenboekje aan Joep heeft gegeven? Of was dat al bekend?

Het kan zijn dat alle afvallers een bericht in hun molboekje schreven aan diegene van wie je hoopte dat ie in de finale zou zitten, de finalisten zouden dat immers kunnen lezen. Net zoiets als de flessenpost van seizoen 7.

Maar dat is natuurlijk giswerk, en daarom ga ik mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #619 Gepost op: 5-03-2013, 19:18:35 »
Het kan zijn dat alle afvallers een bericht in hun molboekje schreven aan diegene van wie je hoopte dat ie in de finale zou zitten, de finalisten zouden dat immers kunnen lezen. Net zoiets als de flessenpost van seizoen 7.

Maar dat is natuurlijk giswerk, en daarom ga ik mijn jas pakken.

Het klinkt wel super logisch trouwens! Je kon de mollenboekjes natuurlijk pakken/winnen bij de bieb opdracht.