Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151718 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #620 Gepost op: 5-03-2013, 19:51:53 »
Omdat ik denk dat het voorstellen van Kees in de trein 'My name is Kees/Case' iets zal zijn:
Misschien kunnen we iets met de namen van de personen in de trein (die zich voorstellen):
Dave
James
Alex
Steven
Spencer > (Delia)
Claire
John
Spencer > (Tracey, Tulani)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #621 Gepost op: 5-03-2013, 19:56:03 »
Vraag me af wat het doel is van die sleuteltjes bij Kees op de tafel?
Moest die nog in wat extra vertrek-ruimtes, wat geld verduisteren!  ::trots::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #622 Gepost op: 5-03-2013, 20:02:33 »
Het kan zijn dat alle afvallers een bericht in hun molboekje schreven aan diegene van wie je hoopte dat ie in de finale zou zitten, de finalisten zouden dat immers kunnen lezen. Net zoiets als de flessenpost van seizoen 7.

Maar dat is natuurlijk giswerk, en daarom ga ik mijn jas pakken.

Heel goed!  ::vergroot:: ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #623 Gepost op: 5-03-2013, 20:07:21 »
Vraag me af wat het doel is van die sleuteltjes bij Kees op de tafel?
Moest die nog in wat extra vertrek-ruimtes, wat geld verduisteren!  ::trots::

Het zijn geen sleuteltjes, maar kaartjes die je aan/bij je deur kunt hangen aan de buitenkant(horen gewoon bij de coupe)  ;)
Zo is "roomservice" echt geen vertrek, en wat er op die andere "sleuteltjes" staat is ook al eerder ontrafelt (weet niet meer wat, maar zoiets als "do not disturb" enzo)

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #624 Gepost op: 5-03-2013, 20:16:39 »
Krijgen we hier niet een subtiele hint met een horloge met een witte pijl van boven naar beneden, de volgorde van de finalisten?

Zarayda, Carolien, Paulien (winnaar), Kees (mol) ?

Deze is sterk Jelsir!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #625 Gepost op: 5-03-2013, 20:27:09 »
Hier nog meer shots uit mollenboekjes. Ook tekeningen van Paulien (als dit een hint is.)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #626 Gepost op: 5-03-2013, 20:28:34 »
Toch wel gek dat Paulien spreekt over afleveringen.
klaar voor de strijd

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Leve het leven
« Reactie #627 Gepost op: 5-03-2013, 21:03:45 »
Bij de treinopdracht kreeg Carolien te horen "Where something is found, something can be lost". Of iets in die richting.

Dit kan natuurlijk ook op de berg slaan. Als Kees inderdaad € 1500 uit de pot in de enveloppe heeft gedaan, zoals hiervoor gemeld.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: 5-03-2013, 21:11:03 »
Hier nog meer shots uit mollenboekjes. Ook tekeningen van Paulien (als dit een hint is.)

Mooi Jelsir! Dank.  ::ok::

*btw: wat schattig, de aantekeningen over wie eerst vruchtensap drinkt of bier/wijn*
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #629 Gepost op: 5-03-2013, 21:26:11 »

Ja.
Het lijkt ook wel een echt "boek" met hoofdstukken, herinnert me eraan dat ze aan het thuisfront had verteld dat ze op schrijfretraite ging in Noord-Frankrijk.

Offline Moeske

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: 5-03-2013, 21:37:57 »
Mooi Jelsir! Dank.  ::ok::

*btw: wat schattig, de aantekeningen over wie eerst vruchtensap drinkt of bier/wijn*

Waarom zou die ene naam steeds onderstreept zijn? Verdenkt ze die het meest?

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: 5-03-2013, 21:42:13 »
Waarom zou die ene naam steeds onderstreept zijn? Verdenkt ze die het meest?

Ik denk dat ze die naam bij vraag 20 heeft ingevuld (en die dus idd het meest verdenkt)

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 5-03-2013, 22:10:06 »
Daarom heb ik met dít geld pakken (of van Elise destijds in de raadselbus) een stuk minder moeite omdat het beperkt is en het doel ervan ook duidelijk. Dus nee, niet élk geld pakken is geoorloofd of te rechtvaardigen mijns inziens, maar in sommige gevallen kan het zeker helpen om mensen op het verkeerde spoor te brengen of houden.

Hoi,

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik herinner me dat Elise geld verdiende bij een opdracht waarbij de met zo'n Amerikaanse Slee moest rijden.
En dat had ze vooraf in Nederland geoefend. Ik meen zelfs op het circuit van Zandvoort. Er waren beelden van dat oefenen te zien bij de Ontknoping.

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #633 Gepost op: 5-03-2013, 22:11:57 »
Het valt me nu trouwens op dat er al best veel in dat boekje van Ewout is geschreven. Dat lijkt me erg veel voor die paar opdrachten die hij heeft meegedaan. Of het is zo dat hij al heel veel informatie voor die opdrachten heeft opgeschreven.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 5-03-2013, 22:13:41 »
Als je nu na 13 series als mol geld zou pakken om vertrouwen te kweken, dan krijg je direct de titel "slechtste mol ooit".
Is toch raar wanneer Carolien na de laseropdracht (2.000) opeens de mol blijkt te zijn en 2.000 nodig had om vertrouwen te krijgen. Vertrouwen speel je maar op een andere manier ;-)

Als de Mol helemaal geen geld meer zou mogen verdienen wordt het spel halverwege al veel te gemakkelijk voor de kandidaten.
Als je dan met een stuk of vijf mensen over bent, dan is het gewoon een kwestie van afstrepen wie er nooit geld in het laadje bracht en gewoon heel goed opletten wie dat nog wel doet.
Dan zouden de kandidaten al na ongeveer een week zekerheid kunnen hebben over de Mol. Dan ga je richting een finale met een heel stel mensen die allang weten hoe de vork aan de steel zit.
Dat is voor niemand leuk. Conclusie: Een goeie Mol zal juist af en toe wel wat geld verdienen!

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #635 Gepost op: 5-03-2013, 22:16:12 »

Wow scherp opgemerkt!  ::ok::

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #636 Gepost op: 5-03-2013, 22:27:56 »
Als de Mol helemaal geen geld meer zou mogen verdienen wordt het spel halverwege al veel te gemakkelijk voor de kandidaten.
Als je dan met een stuk of vijf mensen over bent, dan is het gewoon een kwestie van afstrepen wie er nooit geld in het laadje bracht en gewoon heel goed opletten wie dat nog wel doet.
Dan zouden de kandidaten al na ongeveer een week zekerheid kunnen hebben over de Mol. Dan ga je richting een finale met een heel stel mensen die allang weten hoe de vork aan de steel zit.
Dat is voor niemand leuk. Conclusie: Een goeie Mol zal juist af en toe wel wat geld verdienen!

Eens  ::jaja::

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #637 Gepost op: 5-03-2013, 22:33:32 »
Waarom is het eigenlijk raar dat Paulien spreekt over afleveringen? Ik heb wel meer kandidaten over afleveringen horen spreken, Paula Udondek bijvoorbeeld.

Hoe moet je het anders noemen? Ronde? Ik zou geen ander woord weten dan aflevering, dat lijkt me (ook voor de kandidaten) het meest logisch..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #638 Gepost op: 5-03-2013, 22:35:29 »
Ik zou spreken van dagen.
klaar voor de strijd

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #639 Gepost op: 5-03-2013, 22:37:05 »
Ik zou spreken van dagen.

En dan weet niemand meer over welke aflevering het gaat..  ::rofl::
De kandidaten (en de mol) weten heus wel welke aflevering opgenomen wordt hoor.. En die aflevering eindigt altijd met een executie  ;)