Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151690 keer)

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #640 Gepost op: 5-03-2013, 22:38:08 »
Waarom is het eigenlijk raar dat Paulien spreekt over afleveringen? Ik heb wel meer kandidaten over afleveringen horen spreken, Paula Udondek bijvoorbeeld.

Hoe moet je het anders noemen? Ronde? Ik zou geen ander woord weten dan aflevering, dat lijkt me (ook voor de kandidaten) het meest logisch..

Omdat het volgens mij handiger is om iets per dag te noteren en niet onder het kopje aflevering. Volgens mij denk je als kandidaat niet in afleveringen. Maar ja dat zijn ook maar gedachtes en misschien vindt zij het zo handig.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #641 Gepost op: 5-03-2013, 22:38:24 »
Zo raar vind ik het niet. Ik bedoel, je kunt natuurlijk van dagen spreken, maar van afleveringen lijkt me ook heel logisch. Het is natuurlijk ook niet moeilijk om bij te houden in welke aflevering je zit, doorgaans begint na elke executie gewoon een nieuwe aflevering.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #642 Gepost op: 5-03-2013, 22:39:36 »
Ik denk dat ik, als ik kandidaat was van WIDM, zou spreken over afleveringen, en die verdelen in dagen.
Dus:
Aflevering 1
Dag 1: groepsfoto, opdrachten, bladiebladiebla, verdenkingen
Dag 2: opdracht, bladiebladiebla

etc..

Lijkt mij het meest handig.  :) Maar ik ben er van overtuigd dat de kandidaten wel in afleveringen denken hoor. Ook in dagen, maar zeker ook in afleveringen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #643 Gepost op: 5-03-2013, 22:40:40 »
Zo raar vind ik het niet. Ik bedoel, je kunt natuurlijk van dagen spreken, maar van afleveringen lijkt me ook heel logisch. Het is natuurlijk ook niet moeilijk om bij te houden in welke aflevering je zit, doorgaans begint na elke executie gewoon een nieuwe aflevering.

*echo*  :P

En dan weet niemand meer over welke aflevering het gaat..  ::rofl::
De kandidaten (en de mol) weten heus wel welke aflevering opgenomen wordt hoor.. En die aflevering eindigt altijd met een executie  ;)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #644 Gepost op: 5-03-2013, 22:42:10 »
Wat voelen we elkaar toch weer goed aan. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline peterterh

• Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 5-03-2013, 23:50:16 »
Ik vind het wel bijzonder dat ze de tijd heeft om van die uitgebreide tekeningen te maken. Had ze niets te melden in haar molboekje?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #646 Gepost op: 6-03-2013, 00:04:09 »
*btw: wat schattig, de aantekeningen over wie eerst vruchtensap drinkt of bier/wijn*

Leuk hè ;D In mijn molboekje van Joris staan ook echt onzinnige dingen: wat iedereen droeg en wat ze allemaal wel niet aten (de mannen hamburgers en de vrouwen salade - echt!)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 6-03-2013, 00:06:28 »
Leuk hè ;D In mijn molboekje van Joris staan ook echt onzinnige dingen: wat iedereen droeg en wat ze allemaal wel niet aten (de mannen hamburgers en de vrouwen salade - echt!)

Ik was mooi voor hamburgers én salade gegaan  ;D

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #648 Gepost op: 6-03-2013, 00:12:30 »
Als de Mol helemaal geen geld meer zou mogen verdienen wordt het spel halverwege al veel te gemakkelijk voor de kandidaten.
Als je dan met een stuk of vijf mensen over bent, dan is het gewoon een kwestie van afstrepen wie er nooit geld in het laadje bracht en gewoon heel goed opletten wie dat nog wel doet.
Dan zouden de kandidaten al na ongeveer een week zekerheid kunnen hebben over de Mol. Dan ga je richting een finale met een heel stel mensen die allang weten hoe de vork aan de steel zit.
Dat is voor niemand leuk. Conclusie: Een goeie Mol zal juist af en toe wel wat geld verdienen!

De discussie is niet of een mol wel/niet geld pakt, maar met welk doel. 2000 alleen voor vertrouwen is niet logisch. 300 met klompjes zoeken wel :-)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #649 Gepost op: 6-03-2013, 01:08:20 »
Ik vind het wel bijzonder dat ze de tijd heeft om van die uitgebreide tekeningen te maken. Had ze niets te melden in haar molboekje?
Het lijkt me dat ze er één of ander psychologisch idee achter heeft zitten waarbij ze door de tekeningen dingen beter onthoudt of de tekeningen juist ook een soort aantekeningen zijn. Dat zou ik best willen weten eigenlijk, waarom ze dat precies deed. Als iemand dat op de Molfandag aan haar zou willen vragen, graag :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #650 Gepost op: 6-03-2013, 01:10:44 »
Het lijkt me dat ze er één of ander psychologisch idee achter heeft zitten waarbij ze door de tekeningen dingen beter onthoudt of de tekeningen juist ook een soort aantekeningen zijn. Dat zou ik best willen weten eigenlijk, waarom ze dat precies deed. Als iemand dat op de Molfandag aan haar zou willen vragen, graag :)

Post de vraag ff in het daartoe bestemde topic  ;)

Offline Marielouise

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 6-03-2013, 01:46:42 »
Ik denk dat dat wel aparte coupés zijn, maar gewoon hetzelfde ingericht, dat is op zich niet gek.

Maar wat ik wel vreemd blijf vinden is dat je niet ziet wat Paulien in haar kistje zag. En wel wat Kees en Carolien zagen. Het is duidelijk dat alles deze aflevering direct Kees aanwijst als mol. Prima, is een keuze, zou niet de mijne zijn, maar dat is blijkbaar zo dit jaar. Zelfs Kees die zijn eigen naam in het kistje ziet. Maar waarom dan niet Paulien? We weten dat ze haar vragen fout had, dus dan zou er Carolien of Paulien staan (en als ze het echt random doen theoretisch ook nog Kees). Welke extra conclusie kunnen we trekken als we zien dat Paulien Carolien of zichzelf in het kistje heeft? Geen enkele, want haar antwoorden zijn duidelijk fout, dus haar kistje wijst waarschijnlijk niet de mol aan. Net als dat Caroliens foute antwoorden niet de mol aanwijst. Wat dan als Paulien toch Kees in haar kistje had? Dan nog, kan het willekeurig zijn geweest, of ze had per ongeluk toch haar vragen goed (en is Cornelis Tol ipv Tol is de Mol goedgerekend). Ja, en? Dat wisten we al, hier is geen extra informatie uit te halen.
Dus is het dan alleen om mysterieus te doen? 'Ooeh, we laten niet zien wat Paulien in haar kistje heeft, nou kan het iedereen nog zijn! Behalve dan dat het Kees is.' In dat geval zou ik hem minder geslaagd vinden, ik zie de reden niet.

Offline Marielouise

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 6-03-2013, 01:51:40 »
Ik denk dat dat wel aparte coupés zijn, maar gewoon hetzelfde ingericht, dat is op zich niet gek.

Het kan zijn dat er geen 3 suites beschikbaar waren op de trein, maar suite 15 en 17 zijn toch echt een en dezelfde. Let hierbij op de patronen en vouwen van de bedcover. Neem daarbij het feit dat Paulien heel geheimzinnig de deur sluit en we niet haar kaartje zien maar wel een glimlach en ik sta vast in mijn tunnelvisie. Het doel van het spel met kistjes is naar mijn idee om een scene te creeren a la Murder on the Orient Express. Na alle hints richting Kees blijkt dan Paulien als mol een grotere verrassing.

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #653 Gepost op: 6-03-2013, 02:02:11 »
klopt, die suites zijn hetzelfde, en dus zijn de scenes na elkaar opgenomen.
Is volgens mij ook een van de redenen dat ze tegenwoordig alleen nog met bekende Nederlanders filmen, die zijn wat meer gewend aan de camera, aan het opnemen van scenes die later heel anders gemonteerd worden, aan het feit dat er soms wel eens iets over moet, aan het feit dat alle zogenaamde gesprekjes van bondgenoten allemaal voor de ccamera moet, goed hoorbaar, en iedereen moet zo zitten dat ie goed in beeld komt...

'niets is wat het lijkt' gaat zeker ook op voor het hele spel zoals dat overkomt op tv.

Offline Marielouise

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 6-03-2013, 02:18:34 »
klopt, die suites zijn hetzelfde, en dus zijn de scenes na elkaar opgenomen.
Is volgens mij ook een van de redenen dat ze tegenwoordig alleen nog met bekende Nederlanders filmen, die zijn wat meer gewend aan de camera, aan het opnemen van scenes die later heel anders gemonteerd worden, aan het feit dat er soms wel eens iets over moet, aan het feit dat alle zogenaamde gesprekjes van bondgenoten allemaal voor de ccamera moet, goed hoorbaar, en iedereen moet zo zitten dat ie goed in beeld komt...

'niets is wat het lijkt' gaat zeker ook op voor het hele spel zoals dat overkomt op tv.

Maar waarom is Kees dan wel in een andere suite gefilmd, en Carolien's suite niet eerst even de kussens anders neergelegd voor Paulien? (wel de brochure en schilderijen uit beeld gebracht).

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #655 Gepost op: 6-03-2013, 02:24:16 »
Ja, ik zie het, de vouwen zijn hetzelfde, dat is dan dezelfde coupé. Is op zich ook logisch, hoef je maar één keer de camera's neer te zetten en alles uit te lichten, ipv 3x. Zal me ook niet verbazen als blijkt dat ze maar één zo'n kistje hadden en die gewoon per kandidaat hergebruikt.

En precies wat je zegt, waarom zien we Pauliens kistje niet, dat zou toch niks uit maken. Tenzij er natuurlijk iets mee aan de hand is.

Zoals ik eerder ergens las, in de Agatha Christie verhalen blijkt vaak de minst verdachte de dader te zijn. En m.i. komt dit terug in de Roodshow hint, de nozem en de non worden uit elkaar gehaald omdat ze op het gras lopen, wat je niet verwacht. Niet de meest logische, maar de meest onverwachte uitkomst is waar het om gaat.

Hoewel ik mentaal erop ben voorbereid dat het toch waarschijnlijk Kees is, blijf ik hopen (en dat heb ik ook in de pool staan), dat er een onverwachte wending komt. Persoonlijk vind ik dat de enorme verdenking die Kees hier al sinds aflevering 3 heeft te voor de hand liggend is. 70% van de forummers zouden straks van hun stoel vallen als het toch Paulien is, en de makers worden gelauwerd om hun meesterlijke plottwist. Terwijl anders 30% zegt, 'ja, dat was ook eigenlijk wel duidelijk' en de makers worden aangesproken op het feit dat de mol al 97% zeker was na aflevering 9.
The British are not impressed.

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #656 Gepost op: 6-03-2013, 06:49:31 »
Toch wel gek dat Paulien spreekt over afleveringen.
::ok::
Dat dan weer wel

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 6-03-2013, 06:56:47 »
Hoewel ik mentaal erop ben voorbereid dat het toch waarschijnlijk Kees is, blijf ik hopen (en dat heb ik ook in de pool staan), dat er een onverwachte wending komt. Persoonlijk vind ik dat de enorme verdenking die Kees hier al sinds aflevering 3 heeft te voor de hand liggend is. 70% van de forummers zouden straks van hun stoel vallen als het toch Paulien is, en de makers worden gelauwerd om hun meesterlijke plottwist. Terwijl anders 30% zegt, 'ja, dat was ook eigenlijk wel duidelijk' en de makers worden aangesproken op het feit dat de mol al 97% zeker was na aflevering 9.
Je doet het nu lijken alsof echt letterlijk heel Nederland het heel Duidelijk vindt dat Kees de mol is door de hints maar een hoop van mijn vrienden vinden dat helemaal niet zo duidelijk. Daarnaast zie ik op Facebook en in alle polls ook nog genoeg mensen die er juist 100% zeker van zijn dat het Paulien is.

Ik denk dat ze wellicht dit jaar ook de mensen die niet zo intensief kijken een kans wilden geven achter de mol te komen. Al lijkt het er op dat sommigen van dit forum juist niet (vroeg) de mol willen vinden heeft de gemiddelde Nederlander volgens mij toch het gevoel: YES ik zat goed!!

Al bij al vond ik dit seizoen nu al briljant en is er ook op dit forum nog genoeg twijfel om te kunnen zeggen dat het een zeer spannende ontknoping gaat worden.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 6-03-2013, 07:34:31 »
Je doet het nu lijken alsof echt letterlijk heel Nederland het heel Duidelijk vindt dat Kees de mol is door de hints maar een hoop van mijn vrienden vinden dat helemaal niet zo duidelijk. Daarnaast zie ik op Facebook en in alle polls ook nog genoeg mensen die er juist 100% zeker van zijn dat het Paulien is.

Klopt. Daarnaast zit dit forum vaker en sneller dan gemiddeld op de goede Mol, zeker in de eindfase.
Met name door hoe er hier gekeken wordt naar serie en alles wordt geanalyseerd, inclusief de edit etc. Dat doen de meeste mensen echt niet. Een flink aantal van de internationale volgers verdenkt Paulien heel erg en Kees zelfs helemaal niet.  ::ohno::

« Laatst bewerkt op: 6-03-2013, 07:38:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #659 Gepost op: 6-03-2013, 09:12:24 »
En precies wat je zegt, waarom zien we Pauliens kistje niet, dat zou toch niks uit maken. Tenzij er natuurlijk iets mee aan de hand is.

Ik denk juist om ons kijkers nog wat gekker te maken. Dat zal vast ook de reden zijn geweest om Tims eerste rode scherm niet te laten zien.