Ja, ik zie het, de vouwen zijn hetzelfde, dat is dan dezelfde coupé. Is op zich ook logisch, hoef je maar één keer de camera's neer te zetten en alles uit te lichten, ipv 3x. Zal me ook niet verbazen als blijkt dat ze maar één zo'n kistje hadden en die gewoon per kandidaat hergebruikt.
En precies wat je zegt, waarom zien we Pauliens kistje niet, dat zou toch niks uit maken. Tenzij er natuurlijk iets mee aan de hand is.
Zoals ik eerder ergens las, in de Agatha Christie verhalen blijkt vaak de minst verdachte de dader te zijn. En m.i. komt dit terug in de Roodshow hint, de nozem en de non worden uit elkaar gehaald omdat ze op het gras lopen, wat je niet verwacht. Niet de meest logische, maar de meest onverwachte uitkomst is waar het om gaat.
Hoewel ik mentaal erop ben voorbereid dat het toch waarschijnlijk Kees is, blijf ik hopen (en dat heb ik ook in de pool staan), dat er een onverwachte wending komt. Persoonlijk vind ik dat de enorme verdenking die Kees hier al sinds aflevering 3 heeft te voor de hand liggend is. 70% van de forummers zouden straks van hun stoel vallen als het toch Paulien is, en de makers worden gelauwerd om hun meesterlijke plottwist. Terwijl anders 30% zegt, 'ja, dat was ook eigenlijk wel duidelijk' en de makers worden aangesproken op het feit dat de mol al 97% zeker was na aflevering 9.