Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151620 keer)

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #660 Gepost op: 6-03-2013, 11:14:28 »
70% van de forummers zouden straks van hun stoel vallen als het toch Paulien is, en de makers worden gelauwerd om hun meesterlijke plottwist.
Ik zou er juist níet blij mee zijn omdat ze er dan zulke grote nephints in hebben gestopt.

Tolisdemol ...... GRAPJE.  ::niet-ok::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #661 Gepost op: 6-03-2013, 11:35:16 »
Ik zou er juist níet blij mee zijn omdat ze er dan zulke grote nephints in hebben gestopt.

Geheel mee eens.
Ik zou me als kijker absoluut niet serieus genomen voelen, zelfs in de zeik genomen.
Wat mij betreft zouden de makers daarmee echt behoorlijk hun geloofwaardigheid aantasten.  ::ohno::

Ik zou dan iig nooit meer op zoek gaan naar hints, want wat heeft dat voor zin nog in dat geval.
Ik zou zeer zeker niet 'de makers lauweren' oid.   ::niet-ok::

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #662 Gepost op: 6-03-2013, 11:39:26 »
Misschien moeten alle molloten weer terug naar af. Met 20 man in een ruimte kijken naar een aflevering en dan notities maken. Na een aflevering krijg je 2uur de tijd om hints te ontrafelen. De winnaar krijgt de 'Molloot van het jaar' trofee.

Om 24.00h krijg je pas kans online te gaan..

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #663 Gepost op: 6-03-2013, 12:38:04 »
Misschien moeten alle molloten weer terug naar af. Met 20 man in een ruimte kijken naar een aflevering en dan notities maken. Na een aflevering krijg je 2uur de tijd om hints te ontrafelen. De winnaar krijgt de 'Molloot van het jaar' trofee.

Om 24.00h krijg je pas kans online te gaan..

Na zoveel series kijkervaring zal echt terug naar af niet lukken, zelfs niet in molloten quarantaine  :P
No Milk today???

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #664 Gepost op: 6-03-2013, 12:54:18 »
Je doet het nu lijken alsof echt letterlijk heel Nederland het heel Duidelijk vindt dat Kees de mol is door de hints maar een hoop van mijn vrienden vinden dat helemaal niet zo duidelijk.
Nee, ik heb het in mijn post over de pool hier. Daarin zit het overgrote meerendeel toch echt op Kees, en is hij vanaf afl 3 elke week de hoofdverdachte geweest.

En Kees krijgt de hint dat Carolien niet goed is en het dus Paulien moet zijn. Ook grapje zeker?
The British are not impressed.

Offline Robin94

• Forumlid
« Reactie #665 Gepost op: 6-03-2013, 14:08:06 »

Ik neem aan dat je ook weet dat de titel Trust Nobody was? Dus ik zou niet teveel op die hints vertrouwen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #666 Gepost op: 6-03-2013, 15:08:40 »
En Kees krijgt de hint dat Carolien niet goed is en het dus Paulien moet zijn. Ook grapje zeker?
Voor die hint zijn meerdere interpretaties mogelijk. Hij kreeg helemaal geen namen te horen, hij kreeg alleen te horen dat 1500 de helft van het antwoord was. Dat lijkt mij om het geld te gaan, niet om de naam. Als jouw interpretatie niet blijkt te kloppen, betekent dat niet dat de hele hint niet klopt. In het geval van "Tol is de mol" is er geen andere interpretatie mogelijk.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #667 Gepost op: 6-03-2013, 15:42:26 »
Ik neem aan dat je ook weet dat de titel Trust Nobody was? Dus ik zou niet teveel op die hints vertrouwen.

Dan zou je de hints richting in afl.9 negeren, dan nog heb je 8 afleveringen waardoor Kees de mol is. Kijk maar naar de pool hier..

Na zoveel series kijkervaring zal echt terug naar af niet lukken, zelfs niet in molloten quarantaine  :P

Toch is WIDM offline leuker dan online ;-) Al zijn de discussies erg vermakelijk!

Offline Robin94

• Forumlid
« Reactie #668 Gepost op: 6-03-2013, 15:53:47 »
Dan zou je de hints richting in afl.9 negeren, dan nog heb je 8 afleveringen waardoor Kees de mol is. Kijk maar naar de pool hier..
Ik weet het, ik zei ook niet dat ik niet denk dat Kees de mol is. Toch ben ik erg teleurgesteld dat ik het nu al zo zeker weet.
Ik had het leuker gevonden om net zoals vorig jaar het écht nog niet zeker te weten.

Offline Marielouise

• Forumlid
« Reactie #669 Gepost op: 6-03-2013, 16:12:54 »
Voor de liefhebber dan maar een plaatje van Kees met dichtgeknepen oogjes, ziet en vindt niks (even later wrijft hij uitgebreid in zijn oog). :-X

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #670 Gepost op: 6-03-2013, 16:15:58 »

Kees krijgt de hint dat Carolien het in ieder geval niet is. Dan kunnen Kees én Paulien het allebei nog zijn.
Er is niets gezegd over dat Paulien het dan wel moet zijn. Beetje kort door de bocht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Robin94

• Forumlid
« Reactie #671 Gepost op: 6-03-2013, 16:27:21 »
Kees krijgt de hint dat Carolien het in ieder geval niet is. Dan kunnen Kees én Paulien het allebei nog zijn.
Er is niets gezegd over dat Paulien het dan wel moet zijn. Beetje kort door de bocht.
Kees die weet dan, als hij het zelf niet is, dat het dus Paulien is.

Offline Paul.DO

• Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
« Reactie #672 Gepost op: 6-03-2013, 16:34:28 »

Of de foto volgorde die Paulien gaf klopte niet, waardoor ze een andere cijfercombinatie doorkreeg die correspondeert met 'tolisdemol'.
Cornelisse is bijvoorbeeld ook uit de 'foto' woorden te halen.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #673 Gepost op: 6-03-2013, 16:35:31 »
Kees die weet dan, als hij het zelf niet is, dat het dus Paulien is.

Indien Kees de Mol niet is klopt dit ja.
Maar er is niet gezegd dat Paulien het moet zijn omdat Carolien het niet is..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Paul.DO

• Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
« Reactie #674 Gepost op: 6-03-2013, 16:42:46 »
Weet niet of dit al ergens ter sprake is gekomen, ik kon het namelijk met de zoekopdracht zo snel niet gevonden krijgen.
En wellicht staat het ook in het verkeerde topic, waarvoor op voorhand excuses.

Maar bij de 'orgel' opdracht was bij zowel Carolien als Paulien de orgelspeler in beeld.
Toen Kees aan de beurt was, was enkel Kees in beeld.

Komt dit omdat Kees de Mol is en niet tegelijk met zichzelf in beeld kan zijn?

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #675 Gepost op: 6-03-2013, 16:50:34 »
Weet niet of dit al ergens ter sprake is gekomen, ik kon het namelijk met de zoekopdracht zo snel niet gevonden krijgen.

Maar bij de 'orgel' opdracht was bij zowel Carolien als Paulien de orgelspeler in beeld.

Bij Paulien was die ook niet in beeld begreep ik eerder

Offline Marielouise

• Forumlid
« Reactie #676 Gepost op: 6-03-2013, 16:59:39 »

Als de orgelspeler echt een deelnemer was dan speelde hij/zij , heel rap, best lastige akkoorden/grepen. Nu weet ik dat Paulien een beetje viool speelt (en waarschijnlijk ook piano) maar van Kees weet ik eigenlijk niets.

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #677 Gepost op: 6-03-2013, 17:07:09 »
Gaat dit nog wel over aflevering 9?  ???
Goede jacht!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #678 Gepost op: 6-03-2013, 18:09:19 »
Gaat dit nog wel over aflevering 9?  ???
nee laatste 4 posts niet meer, maar de volgende vier weer wel ::jaja::

« Laatst bewerkt op: 6-03-2013, 21:25:51 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ringklokje

• Forumlid
« Reactie #679 Gepost op: 6-03-2013, 21:23:28 »
Voor die hint zijn meerdere interpretaties mogelijk. Hij kreeg helemaal geen namen te horen, hij kreeg alleen te horen dat 1500 de helft van het antwoord was. Dat lijkt mij om het geld te gaan, niet om de naam. Als jouw interpretatie niet blijkt te kloppen, betekent dat niet dat de hele hint niet klopt. In het geval van "Tol is de mol" is er geen andere interpretatie mogelijk.

ze had toch het verkeerde antwoord gegeven op die vraag. dus lijkt me niet logisch dat ze dan goede cijfers krijgt. ook ergens gelezen dat misschien "mol is de mol" het goede antwoord was en dit de foute cijferreeks. Blijf het vreemd vinden als dit een hint is na een fout antwoord van Paulien. Dus ja, wel een andere interpretatie mogelijk. Het is zelfs logischer als dit geen hint is naar kees (want waarom een hint geven na een fout antwoord van Paulien).

Maar denk wel dat het Kees is. Zo overduidelijk. Dan denk je misschien; das té overduidelijk. Maar dat is wel vaker zo bij WIDM (helaas).
Hetzelfde met nep-hints, hoe vaak die er wel niet inzitten. Ik negeer de hints mbt woorden of cijfers of letters die in beeld komen meestal, kun je toch van maken wat je wil.

Kees was vanaf het begin mijn mol en Paulien mijn winnares.
Toch zou ik het ook wel leuk(er) vinden als Paulien de mol is, maar das meer persoonlijke mol-voorkeur.