Voor die hint zijn meerdere interpretaties mogelijk. Hij kreeg helemaal geen namen te horen, hij kreeg alleen te horen dat 1500 de helft van het antwoord was. Dat lijkt mij om het geld te gaan, niet om de naam. Als jouw interpretatie niet blijkt te kloppen, betekent dat niet dat de hele hint niet klopt. In het geval van "Tol is de mol" is er geen andere interpretatie mogelijk.
ze had toch het verkeerde antwoord gegeven op die vraag. dus lijkt me niet logisch dat ze dan goede cijfers krijgt. ook ergens gelezen dat misschien "mol is de mol" het goede antwoord was en dit de foute cijferreeks. Blijf het vreemd vinden als dit een hint is na een fout antwoord van Paulien. Dus ja, wel een andere interpretatie mogelijk. Het is zelfs logischer als dit geen hint is naar kees (want waarom een hint geven na een fout antwoord van Paulien).
Maar denk wel dat het Kees is. Zo overduidelijk. Dan denk je misschien; das té overduidelijk. Maar dat is wel vaker zo bij WIDM (helaas).
Hetzelfde met nep-hints, hoe vaak die er wel niet inzitten. Ik negeer de hints mbt woorden of cijfers of letters die in beeld komen meestal, kun je toch van maken wat je wil.
Kees was vanaf het begin mijn mol en Paulien mijn winnares.
Toch zou ik het ook wel leuk(er) vinden als Paulien de mol is, maar das meer persoonlijke mol-voorkeur.