Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151716 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #680 Gepost op: 6-03-2013, 21:58:21 »
ze had toch het verkeerde antwoord gegeven op die vraag. dus lijkt me niet logisch dat ze dan goede cijfers krijgt. ook ergens gelezen dat misschien "mol is de mol" het goede antwoord was en dit de foute cijferreeks. Blijf het vreemd vinden als dit een hint is na een fout antwoord van Paulien. Dus ja, wel een andere interpretatie mogelijk. Het is zelfs logischer als dit geen hint is naar kees (want waarom een hint geven na een fout antwoord van Paulien).

Iedereen begrijpt dat je na een fout geen goed antwoord krijgt. IK snap dan ook niet waarom steeds Tol is de mol wordt geroepen. Ik vind Tol helemaal geen mol. Hij doet teveel zijn best im iodrachten te laten slagen. Dat is mijn voornaamste reden. In aflevring 9 zoekt hij zich ook de pleures naar de (mol)boekjes en hij vindt niks. Kees is iemand die voor aktie gaat en niet iemand die molt. daar is hij niet het type voor. Dat is mijn persoonlijke mening.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #681 Gepost op: 6-03-2013, 22:00:02 »
Iedereen begrijpt dat je na een fout geen goed antwoord krijgt. IK snap dan ook niet waarom steeds Tol is de mol wordt geroepen. Ik vind Tol helemaal geen mol. Hij doet teveel zijn best im iodrachten te laten slagen. Dat is mijn voornaamste reden. In aflevring 9 zoekt hij zich ook de pleures naar de (mol)boekjes en hij vindt niks. Kees is iemand die voor aktie gaat en niet iemand die molt. daar is hij niet het type voor. Dat is mijn persoonlijke mening.

Kees zocht inderdaad keihard naar zijn molboekje, want zo kwam er geen geld in de pot = molactie.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #682 Gepost op: 6-03-2013, 22:06:46 »
Net afl. 9 nog eens herbekeken. Ik geef mijn verzet maar op geloof ik. Het kan niet anders dan dat Kees de mol is. En als ik het neutraal probeert te bekijken, ook helemaal geen slechte mol.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline pepsimax

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 6-03-2013, 22:28:34 »
Ik zat volledig in een Kees tunnelvisie. Ik had vanaf het bungee-jumpen het gevoel dat Kees de mol zou zijn. Dit was een typisch Dennis moment; de groep proberen te beïnvloeden geen vrijstelling te geven maar hier niet succesvol in zijn. Sinds dien heb ik zoveel sterke mol verwijzingen naar Kees gezien. Zo was hij als enige verbaasd en teleurgesteld toen Carolien het geld binnen haalde in de laser opdracht. Van dit soort gedrag zijn vele voorbeelden van te geven. Daarnaast waren er redactionele hints. Zo was Kees groter dan de andere kandidaten in de 'anders dan anders' aflevering. Er was zelfs een tol met lichtjes. Deze lijst met hints en opvallende dingen die ik gezien heb is erg lang (misschien te lang).

Na deze aflevering is Paulien mijn mol. De hints naar haar waren gewoon te goed, te sterk en goed verborgen. Maar vreemd genoeg lijken de forumposters het hier niet mee eens te zijn. Kees kan nog steeds de mol zijn, het zou mij niet verbazen.

Deze aflevering had sterke hints naar Kees toe. Kees was de enige met een rood molboekje. Er waren ook dubbele hints zoals:
'de mol als enige op de berg'
'kees speelt een spel. tolisdemol'
'kees is iets zoekgeraakt. actions speak louder than words'

Dit zouden goede hints naar Kees kunnen zijn.

Zo zou het ook iets geheel anders zijn:
'het dier dat zich schuil houdt is degene op de bergen'het dier dat niet in een kooi zat was het hoogste bedrag op de bergen; Paulien was niet 1 van de big 5 (en hield zich schuil)
'paulien speelt een spel in een spel. ?' de mol is een spel; de mol speelt een spel in een spel.
'paulien is iets zoekgeraakt. ??actions speak louder than words??'paulien kan degene zijn die de joker heeft verstopt.

De hints naar Paulien zijn echter gewoon TE goed en verborgen. In een shot voor de bibliotheek opdracht is IEDEREEN net als haar gekleed.
Haar strategie bij aanvang van de bibliotheek opdracht was om iedereen zijn/haar eigen molboekje te laten zoeken, zodat de hoogste bedragen niet meer in de pot kunnen komen (en dit tijd kost; gemiddeld 1200-1500 euro uit de pot als anders 3 gemiddelde boeken gevonden waren). Kees ging hier in mee maar suggereerde dat hij meer geinteresseerd was in de andere boekjes (wat weinig uit maakt voor de pot). Paulien lijkt blij verrast/verbaasd over hoe dit een gunstig scenario was dat zij niet had verwacht.

De oude man leest Pauliens molboek, wat erg veel lijkt op de molboek van de mol (mede door hoe het in beeld is gebracht en de informatie in het boek). Het is hetzelfde handschrift als waarin zij het gedicht van Jonker schreef. Vergelijk de typische e's. Zie bijlage.
Hierin staat ook 'vraag 20 = paulien' en schrijft ze een stuk over Joep de persoon met wie zij de sterkste band had.

Ze is zelfs eerlijk over onder andere 'een spel in een spel' bij de barman net zoals 'meloen=een mol'. De vragen van de barman zouden ook op haar kunnen slaan.

Zou iemand kunnen nagaan of er bij de plaatjes met haar woordvolgorde; de lange verhalen in de vliegopdracht; verhaal van de priester iets anders uit de cijfers komt?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2013, 22:38:39 door pepsimax »

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #684 Gepost op: 6-03-2013, 22:29:47 »
Over minder dan 23 uur weten we het gewoon!  ::regenboog::

EDIT: Dit was niet bedoeld als bericht om iedereen te stoppen met laten zoeken of weet ik veel wat, maar gewoon het besef dat we over minder dan 23 uur het echt weten, maakt mij zenuwachtig en geeft spanning!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #685 Gepost op: 6-03-2013, 22:36:20 »
Ik zou er juist níet blij mee zijn omdat ze er dan zulke grote nephints in hebben gestopt.

Tolisdemol ...... GRAPJE.  ::niet-ok::

Ik heb het al eens eerder gepost. Wat mij betreft zouden er juist wel veel van dit soort hints in mogen zitten. Dan heeft het zoeken naar hints ook weer echt zin, ipv dat we ons blind staren op getalletjes in de achtergrond of schrijffouten. Alleen dan moet een onderdeel van de hint zijn dat iets geen hint naar de mol is. Zo vind je echt iets wat zo bedoeld was, en dat geeft toch veel voldoening.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #686 Gepost op: 6-03-2013, 22:49:21 »
Hoezo heeft het zoeken naar hints zin als je er steeds rekening mee moet houden dat ze nep zijn?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #687 Gepost op: 6-03-2013, 22:59:53 »
Er zitten heus wel nep hints in het programma, alleen niet van het soort 'TolisdeMol'. Dat is het verschil.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #688 Gepost op: 6-03-2013, 23:02:55 »
Dat bedoel ik ook. Veel wat hier op het forum gevonden wordt zal heus geen toeval zijn en ze zullen heus wel bewust dingen raar in beeld brengen om ons te verwarren, maar als hints zoals de priesterhint of Tolisdemol nep zijn vind ik het wel een beetje ver gaan. En de priesterhint is dat sowieso niet, mogen we nu wel concluderen.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 6-03-2013, 23:05:38 »
dan is het ook niet leuk om te kijken als je over alles moet twijfelen denk je een hint gevonden die redelijk klopt en blijkt dat nep is dan voel je gewoon (genaaid).

dit jaar hebben ze testen echt goed gemanipuleerd als blijkt dat paulien de mol is en carolien in de finale is gekomen zonder ooit op haar te stemmen. niemand heeft op haar gestemd behalve kees.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #690 Gepost op: 6-03-2013, 23:05:48 »
Oh het was ook niet als tegenreactie op jou bedoeld hoor. Ik ben het helemaal met je vorige post eens!  ::ok::

Hints als een vliegende duif -> Kees of PC als initialen op het boek -> Paulien zijn prima als nephints, maar Tol is de Mol moet geen nephint zijn. Dat gaat te ver.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #691 Gepost op: 6-03-2013, 23:07:56 »
dan is het ook niet leuk om te kijken als je over alles moet twijfelen denk je een hint gevonden die redelijk klopt en blijkt dat nep is dan voel je gewoon (genaaid).

dit jaar hebben ze testen echt goed gemanipuleerd als blijkt dat paulien de mol is en carolien in de finale is gekomen zonder ooit op haar te stemmen. niemand heeft op haar gestemd behalve kees.

Volgens mij zijn de testen zo gemanipuleerd dat de ene afvaller andere voorspelde. Dit heb ik ook besproken in het afvallerstheorietopic.

Alleen is dat laatste nu glad ijs:
Carolien stemde op kees en kees op Paulien.
Carolien stemde op de winnaar en de kees op de mol.
Dit lijkt mij het logische maar

Carolien stemt op de mol en de mol maakt de winnaar bekend kan ook. (Dit lijkt mij echter minder waarschijnlijk)
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #692 Gepost op: 6-03-2013, 23:09:31 »
Oh het was ook niet als tegenreactie op jou bedoeld hoor. Ik ben het helemaal met je vorige post eens!  ::ok::

Hints als een vliegende duif -> Kees of PC als initialen op het boek -> Paulien zijn prima als nephints, maar Tol is de Mol moet geen nephint zijn. Dat gaat te ver.
Dat dacht ik ook helemaal niet hoor, we zijn het helemaal met elkaar eens. ;)

Offline pepsimax

• Forumlid
« Reactie #693 Gepost op: 6-03-2013, 23:10:19 »
Hoezo heeft het zoeken naar hints zin als je er steeds rekening mee moet houden dat ze nep zijn?
Omdat hints nou eenmaal niet altijd echt zijn. De kandidaten verzinnen zelf hints om verdacht te lijken (voor de kijkers, maar vooral) voor de medekandidaten. Dit kunnen zij doen om medekandidaten te misleiden, reacties te bekijken en informatie te winnen.

Zo heeft Tim een paal letterlijk gemold met een karate trap. Iemand anders had voor pleisters met een dierenprint gekozen. Zarayda koos er voor om woorden te kiezen die naar een mol konden hinten waaronder 'vacht, zoals mijn haar'. In wieisdemol proberen de kandidaten hun medekandidaten te misleiden. Ik ben blij dat de redactie ook dit aspect toont ;)

Ik ben zelf een fan van hints met meerdere lagen. Ik begin te twijfelen of ik het boekje van de oude man wel goed heb begrepen. Ook vindt ik het leuk om te kijken of hints 'compleet' zijn.

Zo is de 'paulien = 20' een mogelijke hint naar Paulien, maar het zal er waarschijnlijk op hinten dat iemand die vol op Paulien is gegaan er uit ging.
Tolisdemol is een sterke hint. Maar deze hint is verkregen door een fout antwoord, dus dat maakt deze dingen gecompliceerder.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #694 Gepost op: 6-03-2013, 23:10:24 »
Dat dacht ik ook helemaal niet hoor, we zijn het helemaal met elkaar eens. ;)

Hehe, fijn!  ::tandpastasmiley::

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #695 Gepost op: 6-03-2013, 23:17:34 »

Als je een hint vindt, bijvoorbeeld ontbrekende letters, dan is het gaaf als je merkt dat daar een zin uit komt. Dus leuk. Als die zin uiteindelijk zoiets oplevert als: "De mol is Tania niet", dan weet je dus dat dit niet de hint naar de mol was. Maar ondertussen heb je wel iets gevonden dat onomstotelijk zo bedoeld was. Bovendien, vind ik, word je als kijker serieuzer genomen: de makers doen immers moeite voor de oplettende kijker.

Tja, misschien is het voorkeur. Ik vind het zoeken naar een paar spelden in meerdere hooibalen maar tot op zekere hoogte leuk.

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 6-03-2013, 23:34:15 »
de makers moeten ook rekening houden met de gewone kijker als je moeilijker hints of nep hint ingooit hakken de gewone kijkers af en dat is niet de bedoeling. de gewone kijker ziet 82 en ziet een hint erin maar niet bij een duif of een leeuw of enkel enkel dubbel dubbel bijvoorbeeld. tol is de mol hint zijn er bijvoorbeeld 10% van 2.3 miljoen kijkers die het snappen en 90% niet. vorig jaar hadden ze voor de gewone kijker ook een mooie hint met i am mol anne marie.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 6-03-2013, 23:38:06 »
Ik weet het, ik zei ook niet dat ik niet denk dat Kees de mol is. Toch ben ik erg teleurgesteld dat ik het nu al zo zeker weet.
Ik had het leuker gevonden om net zoals vorig jaar het écht nog niet zeker te weten.

Voor molloten was het niet spannend idd.. Maar dat was na afl. 5/6 al zo. Het is wel voor 80% een anti climax..

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #698 Gepost op: 6-03-2013, 23:49:01 »
Voor molloten was het niet spannend idd.. Maar dat was na afl. 5/6 al zo. Het is wel voor 80% een anti climax..

Maar indien Kees inderdaad de mol is, waarom moet de productie er dan vanaf aflevering 1 eigenlijk al een megahint in stoppen zoals de Priesterhint?
Nu viel er nog genoeg afleveringen over te speculeren waar die C voor kon staan, maar eigenlijk kon je van de 10 kandidaten er al 7 min of meer doorstrepen.

Ik persoonlijk zou het leuker vinden als er in elke aflevering een deel van een hint verstopt werd en dat je pas met aflevering 9 het laatste deel zou kunnen ontcijferen. Dus dat je nooit al vanaf aflevering 1 een x aantal deelnemers kunt afschrijven.

Van alle theorieën die er gevonden zijn, ben ik overigens erg nieuwsgierig welke nu echt waar zijn. Ik zag vanmiddag een interview met Kees (volgens mij van TV Noord Holland) waarin hij ook al zei "wat de mensen allemaal aan theorieën bedenken, waar halen ze het vandaan?"  ;D

Wat dat betreft kijk ik met zeer gemengde gevoelens uit naar de ontknoping morgen. Ik ben blij als het voorbij is en we definitief weten wie de mol is (Kees of misschien, héél misschien toch Paulien?), maar ik vind dit met recht het beste programma ooit en jammer dat we na morgen weer 10 maanden moeten wachten.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 6-03-2013, 23:52:27 »
negen van de tien keer bleek die vlak voor of finale mis net als de ogen hint die eigenlijk klopt alleen moet je tania en carolien omdraaien.  

Volgens mij zijn de testen zo gemanipuleerd dat de ene afvaller andere voorspelde. Dit heb ik ook besproken in het afvallerstheorietopic.

Alleen is dat laatste nu glad ijs:
Carolien stemde op kees en kees op Paulien.
Carolien stemde op de winnaar en de kees op de mol.
Dit lijkt mij het logische maar

Carolien stemt op de mol en de mol maakt de winnaar bekend kan ook. (Dit lijkt mij echter minder waarschijnlijk)