Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151625 keer)

Offline Robin94

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #700 Gepost op: 7-03-2013, 00:04:22 »
Voor molloten was het niet spannend idd.. Maar dat was na afl. 5/6 al zo. Het is wel voor 80% een anti climax..
En dáárom zou het zo leuk zijn als Paulien de mol is, of toch nog Carolien (trust nobody).

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #701 Gepost op: 7-03-2013, 00:12:38 »
ik denk persoonlijk dat de priester hint onduidelijk was geweest als bijvoorbeeld kees tania janine in finale had gestaan of paulien daniel zarayda. nu konden de makers iets uitgebreider uitzenden omdat de c op kees carolien en paulien slaat. maar de gewone kijkers die hebben de hint niet ontdekt bijvoorbeeld mijn moeder en mijn buurvrouw. alleen forumbezoekers hadden het gelijk door dat een hint was. mijn buurvrouw en mijn moeder komen niet op deze site of wie is de mol.nl en die ziet het hint niet.
op deze site komen gemiddeld 200 per dag bezoekers daarvan is 1/4 lid van deze site en bij wieisdemol.nl 75 per dag en zijn er 20 lid van de forum van wie is de mol.nl.

author=Zwanee link=topic=49068.msg1517737#msg1517737 date=1362610141]
Maar indien Kees inderdaad de mol is, waarom moet de productie er dan vanaf aflevering 1 eigenlijk al een megahint in stoppen zoals de Priesterhint?
Nu viel er nog genoeg afleveringen over te speculeren waar die C voor kon staan, maar eigenlijk kon je van de 10 kandidaten er al 7 min of meer doorstrepen.

Ik persoonlijk zou het leuker vinden als er in elke aflevering een deel van een hint verstopt werd en dat je pas met aflevering 9 het laatste deel zou kunnen ontcijferen. Dus dat je nooit al vanaf aflevering 1 een x aantal deelnemers kunt afschrijven.

Van alle theorieën die er gevonden zijn, ben ik overigens erg nieuwsgierig welke nu echt waar zijn. Ik zag vanmiddag een interview met Kees (volgens mij van TV Noord Holland) waarin hij ook al zei "wat de mensen allemaal aan theorieën bedenken, waar halen ze het vandaan?"  ;D

Wat dat betreft kijk ik met zeer gemengde gevoelens uit naar de ontknoping morgen. Ik ben blij als het voorbij is en we definitief weten wie de mol is (Kees of misschien, héél misschien toch Paulien?), maar ik vind dit met recht het beste programma ooit en jammer dat we na morgen weer 10 maanden moeten wachten.
[/quote]

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #702 Gepost op: 7-03-2013, 00:36:51 »
ik denk persoonlijk dat de priester hint onduidelijk was geweest als bijvoorbeeld kees tania janine in finale had gestaan of paulien daniel zarayda. nu konden de makers iets uitgebreider uitzenden omdat de c op kees carolien en paulien slaat. maar de gewone kijkers die hebben de hint niet ontdekt bijvoorbeeld mijn moeder en mijn buurvrouw. alleen forumbezoekers hadden het gelijk door dat een hint was. mijn buurvrouw en mijn moeder komen niet op deze site of wie is de mol.nl en die ziet het hint niet.
op deze site komen gemiddeld 200 per dag bezoekers daarvan is 1/4 lid van deze site en bij wieisdemol.nl 75 per dag en zijn er 20 lid van de forum van wie is de mol.nl.

Ja, dat denk ik inderdaad ook wel. Een aantal kijkers in mijn omgeving zaten mij vreemd aan te kijken toen ik er over begon. Vervolgens ben ik maar ergens anders over begonnen. Maar die Priesterhint hadden ze dan wel in een ander jasje gestoken. Wat ik al schreef; mij persoonlijk lijkt het gewoon leuker als een hint verdeeld wordt over de afleveringen. Dat maakt het speuren misschien spannender en minder klaar als een klontje zoals dat Kees dit seizoen de mol zal zijn (maar ik blijf stug en eigenwijs in de Paulien tunnel zitten overigens).

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #703 Gepost op: 7-03-2013, 00:38:14 »
Maar indien Kees inderdaad de mol is, waarom moet de productie er dan vanaf aflevering 1 eigenlijk al een megahint in stoppen zoals de Priesterhint?
Nu viel er nog genoeg afleveringen over te speculeren waar die C voor kon staan, maar eigenlijk kon je van de 10 kandidaten er al 7 min of meer doorstrepen.

Ik persoonlijk zou het leuker vinden als er in elke aflevering een deel van een hint verstopt werd en dat je pas met aflevering 9 het laatste deel zou kunnen ontcijferen. Dus dat je nooit al vanaf aflevering 1 een x aantal deelnemers kunt afschrijven.

Van alle theorieën die er gevonden zijn, ben ik overigens erg nieuwsgierig welke nu echt waar zijn. Ik zag vanmiddag een interview met Kees (volgens mij van TV Noord Holland) waarin hij ook al zei "wat de mensen allemaal aan theorieën bedenken, waar halen ze het vandaan?"  ;D

Wat dat betreft kijk ik met zeer gemengde gevoelens uit naar de ontknoping morgen. Ik ben blij als het voorbij is en we definitief weten wie de mol is (Kees of misschien, héél misschien toch Paulien?), maar ik vind dit met recht het beste programma ooit en jammer dat we na morgen weer 10 maanden moeten wachten.

Het was een topseizoen  ::jaja:: ::ok::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #704 Gepost op: 7-03-2013, 09:59:05 »
Of dit zinnig is weet ik niet maar goed. Let's try.  :)

Zo zou het ook iets geheel anders zijn:
'het dier dat zich schuil houdt is degene op de bergen'het dier dat niet in een kooi zat was het hoogste bedrag op de bergen; Paulien was niet 1 van de big 5 (en hield zich schuil)

De vragen die de barman stelde hadden duidelijk betrekking op de personen die vragen stelden en clue's gaven over specifieke opdrachten in de trein.
In dit geval was de vraag duidelijk bedoeld naar aanleiding van het gesprek met de man die 'op iemand anders' wachtte, namelijk 'the one, the only one' die het groene scherm kreeg in Kruger Park. Dat was er inderdaad maar eentje, en daarnaast is the Mol 'the one, the only one' die ongeacht alles altíjd een groen scherm krijgt.
Dus dat het ineens aan een heel andere opdracht (i.e. the Big Five) zou refereren is bijzonder onwaarschijnlijk en zou als evt. hint voor een kandidaat (wat Kees zou zijn in jouw hypothese) bijzonder verwarrend en zelfs nauwelijks te herleiden zijn. Hoe had hij ooit van die executie de gedachtensprong moeten maken naar de kooien-opdracht volgens jou..?
Los daarvan was Paulien natuurlijk helemaal niet 'the one, the only one' daar. Wel de enige finaliste maar níet de enige kandidaat die daar liep, aangezien ze dat samen deed met Zarayda. Dat maakt de clue al helemaal ambivalent en niet te duiden dus niet bruikbaar. M.a.w. je moet beide kanten uit redeneren, als het idd bedoeld was als hint. Voor de kandidaat danwel voor de kijker, hij moet sws éénduidig interpreteerbaar zijn anders heb je er natuurlijk niks aan, zeker niet als je heel expliciet zegt 'the only one'.  ::ohno::

Citaat
'paulien is iets zoekgeraakt. ??actions speak louder than words??'paulien kan degene zijn die de joker heeft verstopt.

Ik neem aan dat je hier koker bedoelt ipv joker?
Alles kán maar die speculatie gaat op voor zo ongeveer elke andere kandidaat die toen in de winkel aanwezig was, en zou dus waardeloos zijn als aanwijzing..
De bedoeling is dat je clue's voor de Mol krijgt. De meest logische optie is uiteraard dan Kees, omdat hij immers die koker ook vond. Mogelijk slaat de hint ook nog op het gebeuren met de pot, maar dat zullen we wel merken. Maar voor wat betreft de gevonden koker lijkt het me toch echt een duidelijke zaak dat dit veel duidelijker naar Kees verwijst dan naar Paulien.

De kijker was niet de enige die deze hints kreeg he..
Weliswaar zijn de lastigere met name voor de kijker bedoeld, het is toch fijn als de kandidaat er toch nog wat aan heeft zo vlak voor de laatste test. Anders slaat het mijns inziens nergens op om te zeggen dat je in deze opdracht aanwijzingen naar de identiteit van de Mol kan krijgen.

En nee ajb geen 'trust nobody' meer, dat wordt mij veel te lukraak en 'wishful thinking' toegepast hier. Áls je de hints naar Kees niet serieus neemt in deze aflevering moet je alles naar Paulien evengoed negeren, uiteraard - en dan slaat de hele aflevering dus eigenlijk nergens op. Sterker nog waarom zou je überhaupt 'trust nobody' vertrouwen, want de makers kan je dan kennelijk evenmin vertrouwen als ze dat zeggen.. And so on, and so forth...
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 10:16:06 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Man bijt hond

• Forumlid
FINALE - Man bijt hond
« Reactie #705 Gepost op: 7-03-2013, 10:02:32 »
Beste Mol-fans,

Omdat vanavond de finale is en het razend spannend wordt willen wij van het NCRV programma Man bijt hond vanmorgen een item opnemen waarin we met twee fans de aanwijzingen en tips doornemen die zij hebben verzameld! Het item wordt vanmorgen/begin van de middag opgenomen en komt vanavond in de uitzending.

Ben jij een echte fan en wil je vertellen over alle hints en aanwijzingen die je hebt verzameld?
Neem dan vanmorgen z.s.m. contact op! via:

035-6719519
iris.kleinsman@ncrv.nl

Hartelijke groet,
Iris Kleinsman
NCRV Man bijt hond

Offline Kennner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: FINALE - Man bijt hond
« Reactie #706 Gepost op: 7-03-2013, 11:33:15 »
Beste Mol-fans,

Omdat vanavond de finale is en het razend spannend wordt willen wij van het NCRV programma Man bijt hond vanmorgen een item opnemen waarin we met twee fans de aanwijzingen en tips doornemen die zij hebben verzameld! Het item wordt vanmorgen/begin van de middag opgenomen en komt vanavond in de uitzending.

Ben jij een echte fan en wil je vertellen over alle hints en aanwijzingen die je hebt verzameld?
Neem dan vanmorgen z.s.m. contact op! via:

035-6719519
iris.kleinsman@ncrv.nl

Hartelijke groet,
Iris Kleinsman
NCRV Man bijt hond

Beetje lastminute werk he ;)
Prince is de mol!

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #707 Gepost op: 7-03-2013, 11:39:40 »
Het is elk jaar weer de regel die opgaat:

- ga naar de AVRO site van wie is de mol
- kijk naar de verdenkingen van de internetgebruikers op de finalisten
- de identiteit van de minst verdachte wordt in de finale onthuld, de meest verdachte is het ander (verliezer/winnaar) en die daar tussenin is de mol

klopt weer waarschijnlijk

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #708 Gepost op: 7-03-2013, 11:41:50 »
dus, fock hints

Offline Kennner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #709 Gepost op: 7-03-2013, 11:42:16 »
Het is elk jaar weer de regel die opgaat:

- ga naar de AVRO site van wie is de mol
- kijk naar de verdenkingen van de internetgebruikers op de finalisten
- de identiteit van de minst verdachte wordt in de finale onthuld, de meest verdachte is het ander (verliezer/winnaar) en die daar tussenin is de mol

klopt weer waarschijnlijk

Interessant, maar houdt dit in dat de grootste groep 'gewone' kijkers het dus steeds fout heeft, of worden die polls gemanipuleerd door de AVRO?
Prince is de mol!

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #710 Gepost op: 7-03-2013, 11:51:05 »
Dat wil ik niet eens uitsluiten, maar ik merk in het dagelijks leven dat die polls wel redelijk de ideeën van de 'gewone kijker' representeren. Zo won ik weddenschappen met mensen die dachten dat Aniek, Art, Lysbeth etc. het waren.

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #711 Gepost op: 7-03-2013, 11:53:56 »
Interessant, maar houdt dit in dat de grootste groep 'gewone' kijkers het dus steeds fout heeft, of worden die polls gemanipuleerd door de AVRO?

Nee je moet het anders lezen denk. De polls worden niet gemanipuleerd, maar de kijker in de laatste 2 afleveringen. Kijk maar eens terug en turf (lekker ouderwets) hoe veel verdenkingen of molgedrag richting een kandidaat wordt uitgezonden. In afl.8 wees alles naar Paulien. In de eerste zoveel afleveringen is Paulien haast niet op de voorgrond geweest.

Nog een leuke: kijk bij moltalk eens naar de vragen van Schemer. Wanneer iemand Kees verdenkt stel Schemer een enkele vraag en bij een verdenking richting een andere kandidaat vraagt hij wel door. Hadewyg werd mooi kort gehouden..

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 7-03-2013, 11:56:46 »
Klopt, de montage zet je natuurlijk altijd flink op het foute spoor, of als je het snapt juist op het goede spoor natuurlijk.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #713 Gepost op: 7-03-2013, 12:04:26 »
Nog een leuke: kijk bij moltalk eens naar de vragen van Schemer. Wanneer iemand Kees verdenkt stel Schemer een enkele vraag en bij een verdenking richting een andere kandidaat vraagt hij wel door. Hadewyg werd mooi kort gehouden..

Met andere woorden; hij is dus op de hoogte wie de mol is?  ???
Ik heb de laatste 2 moltalks overigens niet gezien.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #714 Gepost op: 7-03-2013, 12:14:00 »
Met andere woorden; hij is dus op de hoogte wie de mol is?  ???
Ik heb de laatste 2 moltalks overigens niet gezien.

Ja, hij is op de hoogte wie de mol is. Hij was de vertrouwenspersoon van Janine en zij wist al tijdens haar ziekenhuisopname wie de mol was, dus hij weet het waarschijnlijk ook al sinds die tijd. Ik vind het ook niet raar dat de presentator van Moltalk weet wie de mol is. Voor de makers is het natuurlijk een kwetsbaar programma; je wilt niet dat jouw mol definitief wordt ontmaskerd in een programma dat je op de officiële website zet. Hoewel ik het soms opvallend vond hoe erg de aandacht werd afgeleid van Kees vind ik het geen probleem. Zo kijk je toch weer met andere ogen naar de aflevering, wat ik juist wel leuk vind.

Maar back ontopic: ik snap nog steeds niet waarom de makers al in de negende aflevering zulke duidelijke hints naar Kees laten zien, die volgens mij puur voor de kijkers bedoeld zijn (want Paulien heeft Tolisdemol echt niet uit kunnen vogelen zonder de cijfers op te hebben geschreven).

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #715 Gepost op: 7-03-2013, 12:20:35 »
Ja, hij is op de hoogte wie de mol is. Hij was de vertrouwenspersoon van Janine en zij wist al tijdens haar ziekenhuisopname wie de mol was, dus hij weet het waarschijnlijk ook al sinds die tijd. Ik vind het ook niet raar dat de presentator van Moltalk weet wie de mol is. Voor de makers is het natuurlijk een kwetsbaar programma; je wilt niet dat jouw mol definitief wordt ontmaskerd in een programma dat je op de officiële website zet. Hoewel ik het soms opvallend vond hoe erg de aandacht werd afgeleid van Kees vind ik het geen probleem. Zo kijk je toch weer met andere ogen naar de aflevering, wat ik juist wel leuk vind.

Maar back ontopic: ik snap nog steeds niet waarom de makers al in de negende aflevering zulke duidelijke hints naar Kees laten zien, die volgens mij puur voor de kijkers bedoeld zijn (want Paulien heeft Tolisdemol echt niet uit kunnen vogelen zonder de cijfers op te hebben geschreven).
Janine zei dat ze wel kon zien aan de gezichten van de drie finalisten, toen die haar bezochten in het ziekenhuis in Johannesburg(?) "hoe het zat" Wat niet uitsluit dat ze daarmee ook goed zat! Nu wee on topic
Dat dan weer wel

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #716 Gepost op: 7-03-2013, 12:24:38 »

Al in de 9e aflevering? Het was wel de finale, dan mogen er van mij toch ook wel serieuze hints in richting de Mol. En het houd de gemoederen nog altijd bezig en de kampen zijn nog altijd flink verdeeld. Tenminste voor de gewone kijkers dan, want hier vinden vele dat het er dik bovenop ligt de hints naar Kees maar de gewone kijkers die denken daar dan tóch anders over  ;) (ik heb zelf geen één hint zelf gevonden zonder de hulp van fora's e.d)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 12:29:26 door Molletjuh »

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #717 Gepost op: 7-03-2013, 12:27:12 »

Hoezo al in de negende. Wil je dat ze na het seizoen nog eens hints gaan geven?

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #718 Gepost op: 7-03-2013, 12:28:18 »
Dit brengt me weer bij deze gedachte: De kandidaten krijgen in bepaalde opdrachten verkeerde verwijzingen naar de mol als zij verkeerde antwoorden op vragen geven. Zo ook bij de "meet the mol" opdracht. Waarom zijn de mensen op het forum dan boos als wij als kijkers ook wellicht foute verwijzingen krijgen, bij fout beantwoorden vragen van kandidaten? Ik doel natuurlijk op Tolisdemol. Deze reactie is algemeen bedoelt en niet aan alleen jolmolletje
Dat dan weer wel

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #719 Gepost op: 7-03-2013, 12:38:17 »
Dit brengt me weer bij deze gedachte: De kandidaten krijgen in bepaalde opdrachten verkeerde verwijzingen naar de mol als zij verkeerde antwoorden op vragen geven. Zo ook bij de "meet the mol" opdracht. Waarom zijn de mensen op het forum dan boos als wij als kijkers ook wellicht foute verwijzingen krijgen, bij fout beantwoorden vragen van kandidaten? Ik doel natuurlijk op Tolisdemol. Deze reactie is algemeen bedoelt en niet aan alleen jolmolletje

Boos? Volgens mij is er niemand boos hoor!
Maar waren zouden ze in het specifieke geval van tolisdemol een andere cijferreeks moeten geven bij een fout antwoord van Paulien? Want doordat zij de foute volgorde zegt klopt de cijferreeks dus niet. Ze heeft het fout, dus een antwoord dat niet klopt. Dat is toch voldoende? 
Maar de oplettende kijkers hebben dus de mogelijkheid om de volgorde wel op de juiste manier te plaatsen en zodoende de hint te ontdekken. Neem dus aan dat het vooral een hint is voor de kijkers en dat mag best volgens mij in een finale aflevering  ;) 
En zelf had ik dat NOOIT ontdekt, het is dat ik het hier kan lezen vanaf mijn luie stoel.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 12:41:21 door Molletjuh »