Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151626 keer)

Offline Jannes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Aflevering 9
« Reactie #720 Gepost op: 7-03-2013, 12:42:10 »
Boos? Volgens mij is er niemand boos hoor!
Maar waren zouden ze in het specifieke geval van tolisdemol een andere cijferreeks moeten geven bij een fout antwoord van Paulien? Want doordat zij de foute volgorde zegt klopt de cijferreeks dus niet. Ze heeft het fout, dus een antwoord dat niet klopt. Dat is toch voldoende? 
Maar de oplettende kijkers hebben dus de mogelijkheid om de volgorde wel op de juiste manier te plaatsen en zodoende de hint te ontdekken. Neem dus aan dat het vooral een hint is voor de kijkers en dat mag best volgens mij in een finale aflevering  ;) 
Ik denk niet dat er bij een fout antwoord een toch te ontcijferen aanwijzing naar de mol gegeven wordt. Maar goed, misschien toch wel.
Dat dan weer wel

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #721 Gepost op: 7-03-2013, 12:49:51 »
Ik denk niet dat er bij een fout antwoord een toch te ontcijferen aanwijzing naar de mol gegeven wordt. Maar goed, misschien toch wel.

Wie weet vanavond zullen we het zien! Vind het nu al spannend!!

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #722 Gepost op: 7-03-2013, 13:10:32 »
70% van de forummers zouden straks van hun stoel vallen als het toch Paulien is, en de makers worden gelauwerd om hun meesterlijke plottwist. Terwijl anders 30% zegt, 'ja, dat was ook eigenlijk wel duidelijk' en de makers worden aangesproken op het feit dat de mol al 97% zeker was na aflevering 9.

Ja voor de molloten mag het dan mischien duidelijk zijn dat het Kees is, maar voor het 'gewone publiek' bepaald niet hoor.
Kijk maar eens op de officiële AVRO-site: www.wieisdemol.nl
Daar is de stand op dit moment:
Paulien: 12.862
Kees: 11.802

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #723 Gepost op: 7-03-2013, 13:22:52 »
En als Paulien de mol is, zitten er niet alleen grote nephints in het programma, maar dan heeft Carolien ook steeds gelogen in haar biechten.
Kees is gewoon de mol. Dat moet haast wel.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #724 Gepost op: 7-03-2013, 13:33:50 »
De cijfers icm de goede volgorde vormen de hint.

Aangezien Paulien de volgorde niet juist heeft, zullen de cijfers in de door haar gegeven reeks niet corresponderen met tolisdemol. Kortom, Paulien krijgt niet de juiste hint vanwege haar foute volgorde.

Fout antwoord, foute hint. Goed antwoord, juiste hint.  ::vergroot::

Exact!   ::jaja::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #725 Gepost op: 7-03-2013, 14:16:30 »
Ja, ik zie het, de vouwen zijn hetzelfde, dat is dan dezelfde coupé. Is op zich ook logisch, hoef je maar één keer de camera's neer te zetten en alles uit te lichten, ipv 3x. Zal me ook niet verbazen als blijkt dat ze maar één zo'n kistje hadden en die gewoon per kandidaat hergebruikt.

En precies wat je zegt, waarom zien we Pauliens kistje niet, dat zou toch niks uit maken. Tenzij er natuurlijk iets mee aan de hand is.

Zoals ik eerder ergens las, in de Agatha Christie verhalen blijkt vaak de minst verdachte de dader te zijn. En m.i. komt dit terug in de Roodshow hint, de nozem en de non worden uit elkaar gehaald omdat ze op het gras lopen, wat je niet verwacht. Niet de meest logische, maar de meest onverwachte uitkomst is waar het om gaat.

Hoewel ik mentaal erop ben voorbereid dat het toch waarschijnlijk Kees is, blijf ik hopen (en dat heb ik ook in de pool staan), dat er een onverwachte wending komt. Persoonlijk vind ik dat de enorme verdenking die Kees hier al sinds aflevering 3 heeft te voor de hand liggend is. 70% van de forummers zouden straks van hun stoel vallen als het toch Paulien is, en de makers worden gelauwerd om hun meesterlijke plottwist. Terwijl anders 30% zegt, 'ja, dat was ook eigenlijk wel duidelijk' en de makers worden aangesproken op het feit dat de mol al 97% zeker was na aflevering 9.

Helemaal mee eens!! Er zijn in de Paulien topic echt wel een heleboel hints en aanwijzingen genoemd die haar een hele goede mol kunnen maken, en met de Agatha Christie sfeer en de mogelijkheid dat de minst verdachte nu eens een keer de mol zal blijken ben ik het ook eens. Of althans; ik hoop erop! Kees zal best een goede mol zijn geweest als hij het vanavond blijkt te zijn, en ik snap de mening van sommigen dat de hints ook voor de gemiddelde salonkijker op te mikken moeten zijn voor een deeltje, maar Kees is al vele afleveringen lang als mol in beeld gebracht, dus ik hoop echt op een meesterlijke plotwending  8) 8)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #726 Gepost op: 7-03-2013, 14:22:33 »
Geheel mee eens.
Ik zou me als kijker absoluut niet serieus genomen voelen, zelfs in de zeik genomen.
Wat mij betreft zouden de makers daarmee echt behoorlijk hun geloofwaardigheid aantasten.  ::ohno::

Ik zou dan iig nooit meer op zoek gaan naar hints, want wat heeft dat voor zin nog in dat geval.
Ik zou zeer zeker niet 'de makers lauweren' oid.   ::niet-ok::

Nah, dat vind ik echt flauwekul. Het leuke aan WIDM is juist dat je door de makers voortdurend op het verkeerde been gezet of gezet kan worden. Voor Paulien zijn ook goede hints gevonden, iets waar veel Keesstemmers aan voorbij gaan. Jij vindt het flauw als mocht blijken dat die grote hints nephints waren, ik zou het geweldig vinden. Geloof dat de meningen hierover hier op het forum ook redelijk verdeeld zijn.

Offline TheJudge

• Forumlid
« Reactie #727 Gepost op: 7-03-2013, 14:28:18 »
Nah, dat vind ik echt flauwekul. Het leuke aan WIDM is juist dat je door de makers voortdurend op het verkeerde been gezet of gezet kan worden. Voor Paulien zijn ook goede hints gevonden, iets waar veel Keesstemmers aan voorbij gaan. Jij vindt het flauw als mocht blijken dat die grote hints nephints waren, ik zou het geweldig vinden. Geloof dat de meningen hierover hier op het forum ook redelijk verdeeld zijn.

::ok::

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #728 Gepost op: 7-03-2013, 14:28:42 »
Helemaal mee eens!! Er zijn in de Paulien topic echt wel een heleboel hints en aanwijzingen genoemd die haar een hele goede mol kunnen maken, en met de Agatha Christie sfeer en de mogelijkheid dat de minst verdachte nu eens een keer de mol zal blijken ben ik het ook eens. Of althans; ik hoop erop! Kees zal best een goede mol zijn geweest als hij het vanavond blijkt te zijn, en ik snap de mening van sommigen dat de hints ook voor de gemiddelde salonkijker op te mikken moeten zijn voor een deeltje, maar Kees is al vele afleveringen lang als mol in beeld gebracht, dus ik hoop echt op een meesterlijke plotwending  8) 8)
Dit klopt dan niet, want op dit moment is Kees het meest verdacht op wieisdemol.nl. Het is wellicht moeilijk te begrijpen voor de molloten op dit forum maar Kees is voor de normale Nederlander niet verdacht.

Objectief gezien vind ik hem juist heel kandidaterig over komen. Dat dit forum Kees al vroeg als mol heeft aangewezen kwam door de priesterhint naar mijn mening, niet omdat hij zo opvallend in beeld werd gebracht. Door de hint is hij alleen al erg vroeg erg in de schijnwerpers gezet waardoor iedereen hele afleveringen lang alleen maar hem hebben bekeken.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #729 Gepost op: 7-03-2013, 14:31:59 »

Ja het is duidelijk dat de Paulien-stemmers het allemaal 'flauwekul' vinden, idd.
Het is eveneens duidelijk dat ze zich de consequenties ervan niet realiseren en niet bereid lijken naar de aangevoerde argumenten ertegen te luisteren.
Enfin argumenten zijn er al genoeg gevoerd en ik heb weinig zin om dit nogmaals te herhalen. Lees ze na en wees zo eerlijk om na te denken over wat de consequenties ervan zouden zijn als je dit programma echt een warm hart toedraagt zou ik zo zeggen..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #730 Gepost op: 7-03-2013, 14:42:03 »

Als de grote hints nephints zijn, wat voor zin heeft het dan nog in volgende series naar hints te speuren? Ze kunnen toch allemaal nep zijn. Waarom zou je dan nog gaan zoeken. Niks flauwer dan alle eerdere hints afkeuren met een 'trust nobody'.

Trouwens, ik las hierboven een link naar Agatha Christie. Vaak is de minst verdachte bij haar de dader, maar alle hints leiden in ieder geval wél naar deze dader.
No Milk today???

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #731 Gepost op: 7-03-2013, 14:43:55 »
Ja het is duidelijk dat de Paulien-stemmers het allemaal 'flauwekul' vinden, idd.
Het is eveneens duidelijk dat ze zich de consequenties ervan niet realiseren en niet bereid lijken naar de aangevoerde argumenten ertegen te luisteren.
Enfin argumenten zijn er al genoeg gevoerd en ik heb weinig zin om dit nogmaals te herhalen. Lees ze na en wees zo eerlijk om na te denken over wat de consequenties ervan zouden zijn als je dit programma echt een warm hart toedraagt zou ik zo zeggen..
Maar ook dat is toch een mening; wat de consequenties zijn. Daar kan je dus ook verschillend over denken.
Dat dan weer wel

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #732 Gepost op: 7-03-2013, 14:49:19 »
Maar ook dat is toch een mening; wat de consequenties zijn. Daar kan je dus ook verschillend over denken.

Nee dat is geen mening maar een duidelijke, directe consequentie wat mij betreft.
Als we van nu af aan met dit kaliber 'nephints' te maken hebben verandert dat héél veel.

Maar goed ik stop verder met dit soort discussies want ik vind ze niet zo zinnig eerlijk gezegd.
Vanavond weten we het gelukkig.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #733 Gepost op: 7-03-2013, 14:52:19 »
Trouwens, ik las hierboven een link naar Agatha Christie. Vaak is de minst verdachte bij haar de dader, maar alle hints leiden in ieder geval wél naar deze dader.

Mag ik hieraan toevoegen dat ik een grote AC fan ben, en in bijna alle gevallen de juiste persoon doorhad in de boeken?  ::tandpastasmiley::
Ik verslond ze, op vakanties..  ::rofl::

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #734 Gepost op: 7-03-2013, 15:03:23 »
Dit klopt dan niet, want op dit moment is Kees het meest verdacht op wieisdemol.nl. Het is wellicht moeilijk te begrijpen voor de molloten op dit forum maar Kees is voor de normale Nederlander niet verdacht.

Objectief gezien vind ik hem juist heel kandidaterig over komen. Dat dit forum Kees al vroeg als mol heeft aangewezen kwam door de priesterhint naar mijn mening, niet omdat hij zo opvallend in beeld werd gebracht. Door de hint is hij alleen al erg vroeg erg in de schijnwerpers gezet waardoor iedereen hele afleveringen lang alleen maar hem hebben bekeken.

Meningen en interpretaties verschillen. Als ik alle hints van het forum weglaat, en paar kijk naar gedrag dan vind ik Kees stukken verdachter, vooral door zijn voortdurend nadrukkelijk aanwezig zijn, zich meningen in elk spelonderdeel, sturend te werk gaan en dergelijke. Ik vond hem erg control freakerig soms. Waardoor hij gevoelsmatig meer op een mol lijkt. Mocht Paulien het zijn, dan is ze een veel subtielere mol. Wat heeft zij de afgelopen afleveringen gedaan wat haar zo verdacht maakt op het oog? Hoogstens wat sloom gedrag en weinig echt fanatiek bezig zijn. Nouja, nog 5,5 uur :)  :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #735 Gepost op: 7-03-2013, 15:10:56 »
Waardoor hij gevoelsmatig meer op een mol lijkt. Mocht Paulien het zijn, dan is ze een veel subtielere mol.

Kwestie van interpretatie (zeker omtrent wie verdacht is en wie niet) maar wat mij betreft is 'passiever' een beter woord dan 'subtieler' aangaande Paulien.
Met gevoelsmatig heeft het qua Kees volgens mij weinig te maken. Hij molt. Punt.
Citaat
Wat heeft zij de afgelopen afleveringen gedaan wat haar zo verdacht maakt op het oog? Hoogstens wat sloom gedrag en weinig echt fanatiek bezig zijn. Nouja, nog 5,5 uur :)  :)

Sloom gedrag vertoont ze al de hele serie, sorry - begrijp me niet verkeerd ik vind haar de leukste kandidate van allemaal door haar persoonlijkheid. Maar een wat fatalistische inborst en sloom gedrag is de hele serie al aan de orde wat mij betreft.

Wat haar zo verdacht maakt op het oog is duidelijk: de edit. Waarom zouden ze dat hele porto verhaal tonen, of zo benadrukken dat ze 'maar' €500 verdiende, terwijl Kees volledig 'goedgepraat' wordt ondanks dat hij daar wederom nul euri verdient (door Carolien). Hij zoekt een half uur vergeefs naar zijn Molboekje.. En hoeft het vervolgens niet te hebben (in ruil voor de pot naar degene toe waarvan hij niet denkt dat het de Mol is..) Dat is geloofwaardig volgens jou?  :D
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 15:24:35 door Supernova »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #736 Gepost op: 7-03-2013, 15:13:39 »

Zooooooo  ::regenboog:: wat een felheid zeg. Niet iedereen is het met je eens en het is een vrij fundamenteel onderdeel van WIDM om op het verkeerde been gezet te worden soms. Tol is de Mol is voor velen hier een onaantastbare doorbraakhint, maar voor anderen (en niet alleen 'Paulien-stemmers') kan het ook nog een verkeerde samenstelling nav een verkeerd antwoord zijn  ;D
Vind je reactie vrij zelfingenomen, als je zelf even naleest kun je een hoop genuanceerde posts ook van mij lezen. Het feit dat er nephints in het programma zitten (een feit), betekent niet dat de Keeshints niet zouden kloppen. Het betekent dat sommigen hier nog hopen op een verrassing en het is leuk om de what-ifs bij langs te gaan. (AMEN)  ::ok::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #737 Gepost op: 7-03-2013, 15:16:10 »
Het betekent dat sommigen hier nog hopen op een verrassing en het is leuk om de what-ifs bij langs te gaan. (AMEN)  ::ok::

Hopen op een verrassing is één ding. Dat kan ik wel begrijpen sws.
Wat ik níet kan begrijpen is de kronkels waarmee men komt om dat te rechtvaardigen en de totale ontkenning van wat dat voor gevolg zou hebben, in dit geval

Maar goed deze discussie is dus zoals ik al zei, zinloos.
Als je al reageert wordt het gekenmerkt als 'felheid' terwijl er gewoon een inhoudelijke reactie staat en verder niks. Dus.. Ik laat het hierbij voor wat betreft dit.. (Amen  ;))
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 15:20:38 door Supernova »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #738 Gepost op: 7-03-2013, 15:25:33 »
Hopen op een verrassing is één ding. Dat kan ik wel begrijpen sws.
Wat ik níet kan begrijpen is de kronkels waarmee men komt om dat te rechtvaardigen en de totale ontkenning van wat dat voor gevolg zou hebben.

Maar goed deze discussie is dus zoals ik al zei, zinloos.
Als je al reageert wordt het afgedaan als 'felheid' terwijl er gewoon een inhoudelijke reactie staat en verder niks. Dus.. Ik laat het hierbij voor wat betreft dit.. (Amen  ;))

Haha je hoort wel weer van me als Paulien toch nog de mol blijkt te zijn ;)
En anders krijg je mijn felicitaties.

Het feit dat zich hier nog Paulien hopers in de discussie durven te mengen impliceert al dat ze eerlijk nadenken over de consequenties van nephints en dat ze het programma een warm hart toedragen. Niet zo snel conclusies trekken  ;)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #739 Gepost op: 7-03-2013, 15:30:35 »
Iedereen mag denken wat hij/zij wil, en ook iedereen mag daarop reageren om de ander te overtuigen.
Ik neem aan dat niemand het persoonlijk bedoelt.
Amen. :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.