Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 151619 keer)

Offline Cookie

• Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #740 Gepost op: 7-03-2013, 16:07:42 »
Genieten deze discussie :-)

Als ik door mijn analyserende leesbril kijk, valt het mij op dat 95% van de Paulien-verdenkers ook Paulien als leukste persoon van het programma zien.  ::vergroot::

Toch vraag ik me af of een passieve mol bestaat. Als een opdracht lijkt te slagen moet de mol toch actie ondernemen. Uiteindelijk komt de mol toch boven wanneer er beslissingen gemaakt moeten worden.
Een mol moet toch stand-bye staan.. Dat lukt niet als passieveling.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #741 Gepost op: 7-03-2013, 16:23:47 »
als je zelf even naleest kun je een hoop genuanceerde posts ook van mij lezen.

For the record:
Alle 'Kees-stemmers' worden al geruime tijd in dit topic als zodanig aangesproken, en over één kam geschoren door bepaalde mensen. De meesten hebben weinig zin meer in een inhoudelijke reactie hierop lijkt het, wat ik onderhand zeker begrijp.

Vandaar de reactie in deze trant. Niet iets wat ik normaliter doe dus, maar als mensen weinig respect betuigen tegenover mij als individu, waarom zou ik dat dan betonen tegenover hen? (Waarbij ik dit dus niet persoonlijk richt aan jou voor alle duidelijkheid..).
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 16:51:12 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #742 Gepost op: 7-03-2013, 16:29:04 »
Toch vraag ik me af of een passieve mol bestaat. Als een opdracht lijkt te slagen moet de mol toch actie ondernemen. Uiteindelijk komt de mol toch boven wanneer er beslissingen gemaakt moeten worden.
Een mol moet toch stand-bye staan.. Dat lukt niet als passieveling.

Klopt.. Maar je hebt passievere en actievere Mollen.
Met passief bedoel ik dus: afgeschoten, weer niet gelukt, altijd weer niks op het rekest (hoewel je dat laatste ook actief kan doen maar het gaat nu even over Paulien neem ik aan  ;)) Meer reactief dan proactief dus, eigenlijk.

Met actief bedoel ik: Diegenen die meer bezig zijn met groepprocessen, hoe die te bewerken, hoe ook in kleine dingen mensen elkaar te laten verdenken, hoe de situatie zo te bespelen en naar je hand te zetten dat je kunt saboteren. De gelegenheid ertoe echt in leven roepen door middel van groepsdynamiek, door vertrouwen te kweken en gebruiken, door dat optimaal te benutten en het naar je hand te zetten en actief te polsen wat de stemming is alvorens in te springen op iets.

Als je naar Paulien versus Kees kijkt is daar wat mij betreft (door objectieve ogen, gelet op bepaalde dingen) een heel duidelijk verschil in.  ::jaja::

Los daarvan saboteert Kees ook actief op bepaalde momenten.  ;)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 16:33:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Thommie.nl

• Forumlid
« Reactie #743 Gepost op: 7-03-2013, 16:31:42 »
Hier een berichtje van iemand die voor het eerst Wie is de Mol heeft gekeken dit seizoen!
Met een aantal vrienden hebben we een poltje opgezet en vanaf het begin af aan is mijn top 3 als volgt geweest;
MOL: Kees
WINNAAR: Paulien
NUMMER 2: Carolien

Misschien heb ik heel erg geluk gehad, maar als ik simpel redeneer kan het voor mij niet anders dat Kees de Mol is.
Dit was voor mij in Aflvering 1 al duidelijk. Vervolgens moest ik nagaan wie dan zou winnen en wie de No. 2 werd.
Paulien achtte ik voor een heleboel redenen slimmer in als Carolien, (teveel op op te noemen).
Dus daar kwam dit rijtje uit.

Ik vind het een heel erg leuk programma om te kijken en heb er erg van genoten. Vooral het jezelf leren niet te moeilijk te kijken maar juist mensen af te strepen.
De redenen waarom het voor mij heel duidelijk is dat Kees de Mol is niet zozeer door zijn gedrag maar een aantal factoren.
Als iemand wat meer info wil, geen probleem.

Voor vanavond;
Als je nu kijkt naar de twee overgebleven kandidaten, en dan alleen al naar het Zulu spel van twee? weken terug.
Daar had Paulien 8 van de 10 vertalingen goed, daarnaast corrigeerde ze Zarayda twee keer. Met alle respect maar dit doe je gewoon niet als mol.

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #744 Gepost op: 7-03-2013, 16:57:06 »
Het valt me, zoals ik eerder vandaag al zei, op dat elk jaar de minst verdachte persoon al in de finale bekend wordt gemaakt. Deze regel gaat elk jaar weer op. Dit is echter soms, de winnaar (vorig jaar) en soms de verliezer (dit jaar). Zou dat stukje dan  in scène zijn gezet voor de televisie? Het is namelijk in de aflevering ook gewoon de eerste persoon wiens identiteit bekend wordt gemaakt.

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #745 Gepost op: 7-03-2013, 16:59:02 »
Het valt me, zoals ik eerder vandaag al zei, op dat elk jaar de minst verdachte persoon al in de finale bekend wordt gemaakt. Deze regel gaat elk jaar weer op. Dit is echter soms, de winnaar en soms de verliezer. Zou dat stukje dan  in scène zijn gezet voor de televisie? Het is namelijk in de aflevering ook gewoon de eerste persoon wiens identiteit bekend wordt gemaakt.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #746 Gepost op: 7-03-2013, 17:15:42 »
Als Paulien de Mol is, waarom geeft ze dan een fout antwoord over de volgorde?
Veel leuker is het toch om de echte hints te zien?

Stel dat TOLISDEMOL toch fout is, dan zou ook de C van Cornelisse moeten zijn (waarom geen P?) en er een andere verklaring gevonden moeten worden voor de klinkers in de tweets van de mol en waarom alle hints in de trein naar Kees wijzen, niet alleen bij foute antwoorden, en dan nog: waarom Kees ipv Carolien bijvoorbeeld?
...óf niet!

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #747 Gepost op: 7-03-2013, 17:19:49 »
Dit klopt dan niet, want op dit moment is Kees het meest verdacht op wieisdemol.nl. Het is wellicht moeilijk te begrijpen voor de molloten op dit forum maar Kees is voor de normale Nederlander niet verdacht.

Sorry hoor, maar dat is gewoon niet waar. Eerder vandaag waren er al meer stemmen voor Paulien op de officiël AVRO-site en nu is dat ook zo:
Kees: 11.869
Paulien: 12.912

Paulien is dus het meest verdacht bij het gewone volk.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #748 Gepost op: 7-03-2013, 17:20:37 »
For the record:
Alle 'Kees-stemmers' worden al geruime tijd in dit topic als zodanig aangesproken, en over één kam geschoren door bepaalde mensen. De meesten hebben weinig zin meer in een inhoudelijke reactie hierop lijkt het, wat ik onderhand zeker begrijp.

Vandaar de reactie in deze trant. Niet iets wat ik normaliter doe dus, maar als mensen weinig respect betuigen tegenover mij als individu, waarom zou ik dat dan betonen tegenover hen? (Waarbij ik dit dus niet persoonlijk richt aan jou voor alle duidelijkheid..).

Ik blijf me verbazen hoeveel mensen hier zich persoonlijk voelen aangevallen ten aanzien van hun Molkeuze :) OOk in het 'Paulien kamp' voor de goede orde. Heerlijk, want het geeft aan hoe fanatiek iedereen hier met het spel bezig is. Maar.. eerlijk waar ik geloof niet dat er iemand is hier die anderen of jou Supernova disrespectvol benaderen hoor. Jij gaat in de 6e versnelling over niet lezen, niet doordenken, geen conclusies kunnen trekken ed als ik zeg dat ik het wél heeeel gaaf zou vinden als de Kees hints wellicht, heel misschien, niet zouden kloppen en er een Agatha Christie verrassing in petto is. Hoogst onwaarschijnlijk dus blijf vooral rustig. Maar er is hier niemand die jou persoonlijk wil aanvallen, wees gerust ;)

Offline Kleurenblind

• Forumlid
« Reactie #749 Gepost op: 7-03-2013, 17:26:30 »
Als Paulien de Mol is, waarom geeft ze dan een fout antwoord over de volgorde?

Misschien omdat ook Paulien niet onfeilbaar is?

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #750 Gepost op: 7-03-2013, 17:35:29 »
Zooooooo  ::regenboog:: wat een felheid zeg. Niet iedereen is het met je eens en het is een vrij fundamenteel onderdeel van WIDM om op het verkeerde been gezet te worden soms. Tol is de Mol is voor velen hier een onaantastbare doorbraakhint, maar voor anderen (en niet alleen 'Paulien-stemmers') kan het ook nog een verkeerde samenstelling nav een verkeerd antwoord zijn  ;D
Vind je reactie vrij zelfingenomen, als je zelf even naleest kun je een hoop genuanceerde posts ook van mij lezen. Het feit dat er nephints in het programma zitten (een feit), betekent niet dat de Keeshints niet zouden kloppen. Het betekent dat sommigen hier nog hopen op een verrassing en het is leuk om de what-ifs bij langs te gaan. (AMEN)  ::ok::
Hoe kom je erbij dat er nephints in het programma zitten? Ik kan me niet herinneren dat die er ooit bewust door de makers in zijn gestopt, in ieder geval geen hints die consequent bleven kloppen. Natuurlijk worden er genoeg theorieën bedacht die niet blijken te kloppen, maar dat is wat anders dan een "nephint".

Ik snap trouwens ook nog steeds niet helemaal wat Kees nou "te verdacht" maakt volgens veel Paulien-verdenkers. En dan bedoel ik dus verdacht in de montage, geen dingen zoals de priesterhint. Naar mijn idee werd Kees in het begin juist heel erg op de achtergrond gehouden en blijven vooral zijn positieve acties benadrukt worden. Ik wil nog steeds wel eens een concreet voorbeeld horen waarom Kees er te dik bovenop zou liggen. Een paar dagen geleden hoorde ik nog een gesprek tussen een aantal andere molkijkers die zeker wisten dat het Paulien was of geen flauw idee hadden. Voor de "gewone molkijker", die geen hints ziet, is Kees helemaal niet zo verdacht, of in ieder geval niet zo erg dat ze zeker van hun zaak zijn.
Maar goed, eigenlijk is dit niet zo'n heel zinvolle discussie meer, over een paar uur weten we het gewoon ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #751 Gepost op: 7-03-2013, 17:44:56 »
Hoe kom je erbij dat er nephints in het programma zitten? Ik kan me niet herinneren dat die er ooit bewust door de makers in zijn gestopt, in ieder geval geen hints die consequent bleven kloppen. Natuurlijk worden er genoeg theorieën bedacht die niet blijken te kloppen, maar dat is wat anders dan een "nephint".

Ik snap trouwens ook nog steeds niet helemaal wat Kees nou "te verdacht" maakt volgens veel Paulien-verdenkers. En dan bedoel ik dus verdacht in de montage, geen dingen zoals de priesterhint. Naar mijn idee werd Kees in het begin juist heel erg op de achtergrond gehouden en blijven vooral zijn positieve acties benadrukt worden. Ik wil nog steeds wel eens een concreet voorbeeld horen waarom Kees er te dik bovenop zou liggen. Een paar dagen geleden hoorde ik nog een gesprek tussen een aantal andere molkijkers die zeker wisten dat het Paulien was of geen flauw idee hadden. Voor de "gewone molkijker", die geen hints ziet, is Kees helemaal niet zo verdacht, of in ieder geval niet zo erg dat ze zeker van hun zaak zijn.
Maar goed, eigenlijk is dit niet zo'n heel zinvolle discussie meer, over een paar uur weten we het gewoon ;D

http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2012/index.php?topic=45266.0
Iedereen heeft zijn eigen mening over wat hij/zij een goede mol vindt. Er zijn goede argumenten voor iedereen te bedenken. Ik schreef hierboven al, dat ik persoonlijk (slechts een mening) vond dat Kees heel erg dominant aanwezig was in het spel. Actief groepsprocessen beïnvloeden, de een vindt dat een kwaliteit van een goede mol, en ik heb meer met de bijna onzichtbare mollen die heel erg wegvallen binnen de groep. Natuurlijk doen ze van alles en zijn niet echt 'passief' (zie finales) maar ik vond Kees zelf heel erg nadrukkelijk aanwezig bij de meeste groepsprocessen, heel sturend en dat maakt hem geen slechte mol, maar als we het hier allemaal over persoonlijke meningen en wat als scenario's hebben, dan hoop ik dat Paulien het op de een of andere manier nog kan zijn. Want ik vond mollen zoals Dennis en Milouska het gaafst, personen waarvan je het je nauwelijks kon voorstellen lange tijd. Ik althans.  ::trots::

Nog een kleine drie uurtjes, succes iedereen met de zenuwen ;)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #752 Gepost op: 7-03-2013, 18:18:44 »

http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2012/index.php?topic=45266.0
Iedereen heeft zijn eigen mening over wat hij/zij een goede mol vindt. Er zijn goede argumenten voor iedereen te bedenken. Ik schreef hierboven al, dat ik persoonlijk (slechts een mening) vond dat Kees heel erg dominant aanwezig was in het spel. Actief groepsprocessen beïnvloeden, de een vindt dat een kwaliteit van een goede mol, en ik heb meer met de bijna onzichtbare mollen die heel erg wegvallen binnen de groep. Natuurlijk doen ze van alles en zijn niet echt 'passief' (zie finales) maar ik vond Kees zelf heel erg nadrukkelijk aanwezig bij de meeste groepsprocessen, heel sturend en dat maakt hem geen slechte mol, maar als we het hier allemaal over persoonlijke meningen en wat als scenario's hebben, dan hoop ik dat Paulien het op de een of andere manier nog kan zijn. Want ik vond mollen zoals Dennis en Milouska het gaafst, personen waarvan je het je nauwelijks kon voorstellen lange tijd. Ik althans.  ::trots::

Nog een kleine drie uurtjes, succes iedereen met de zenuwen ;)
Bedankt voor de link, maar in dat topic staat geen bewijs dat de productie er bewust nephints in stopt. Dat ze eventueel bepaalde dingen in beeld brengen omdat ze weten dat molloten er van alles achter gaan zoeken: dat zou best kunnen. Maar een hint zoals de priesterhint of "Tol is de Mol" die dan een "nephint" zouden zijn? Dat is nog nooit gedaan en gaat m.i. niet gebeuren ook. Misschien dat jij en sommigen met jou dat leuk zouden vinden, maar zoals ik hier lees zouden de meeste mensen dat niet vinden. En hoe zouden ze dat ooit aan de gewone kijker uit moeten leggen? "Er zaten allemaal hints in naar Kees, maar de 9e aflevering heette "Trust Nobody" dus klopten alle hints niet en had je kunnen weten dat het Paulien was" ???

En klopt, iedereen heeft zijn eigen mening wat een goede mol is, maar mijn vraag is: waarom zou Kees te verdacht zijn en dus niet iemand zijn waarvan je het niet verwacht? Naar mijn idee is de enige reden dat iedereen zo op Kees begon te letten de priesterhint, als je die wegdenkt vind ik Kees ook zo'n mol. Dat jij dat niet vindt en zijn manier van mollen niet jouw smaak is, prima natuurlijk, maar ik zie nog steeds niet waarom dat Kees "te verdacht" maakt. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, ik ben ziek op het moment en dus niet helemaal helder :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #753 Gepost op: 7-03-2013, 19:05:34 »
Ja het is duidelijk dat de Paulien-stemmers het allemaal 'flauwekul' vinden, idd.
Het is eveneens duidelijk dat ze zich de consequenties ervan niet realiseren en niet bereid lijken naar de aangevoerde argumenten ertegen te luisteren.
Enfin argumenten zijn er al genoeg gevoerd en ik heb weinig zin om dit nogmaals te herhalen. Lees ze na en wees zo eerlijk om na te denken over wat de consequenties ervan zouden zijn als je dit programma echt een warm hart toedraagt zou ik zo zeggen..
Met deze post zeg je dus eigenlijk dat mensen die aan de 'tolisdemol'-hint twijfelen of nog een alternatief zoeken, niet eerlijk zijn, niet nadenken over de 'consequenties' (jouw persoonlijke consequenties welteverstaan) en dit programma niet echt een warm hart toedragen.

Nou bedankt.  ::niet-ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #754 Gepost op: 7-03-2013, 19:07:30 »

Ik ben ook wel benieuwd!
Kan zelf namelijk niets bedenken...

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #755 Gepost op: 7-03-2013, 19:24:04 »
Even off topic:

Oh yum yum yum, zometeen in De Wereld Draait door een Mol debat  :-*
Nederland 3 iedereen!

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #756 Gepost op: 7-03-2013, 19:37:24 »
Even off topic:

Oh yum yum yum, zometeen in De Wereld Draait door een Mol debat  :-*
Nederland 3 iedereen!

Oh die kijk ik 's nachts altijd in de herhaling  ::tandpastasmiley::
Tussen half acht en half 9 mag ik niet aan de tv komen ivm een paar soap verslaafden hier in huis  >:D
Maar ook in de herhaling zal het ongetwijfeld nog leuk zijn  ::jaja::

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #757 Gepost op: 7-03-2013, 19:59:14 »
Oh die kijk ik 's nachts altijd in de herhaling  ::tandpastasmiley::
Tussen half acht en half 9 mag ik niet aan de tv komen ivm een paar soap verslaafden hier in huis  >:D
Maar ook in de herhaling zal het ongetwijfeld nog leuk zijn  ::jaja::

Ja was leuk, en Matthijs die het verder nooit kijkt dacht even een primeurtje te hebben ontdekt door in de priesterhint te ontdekken dat Case is the mole  :D
Scherp matthijs  ::ok::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #758 Gepost op: 7-03-2013, 20:12:01 »
Met deze post zeg je dus eigenlijk dat mensen die aan de 'tolisdemol'-hint twijfelen of nog een alternatief zoeken, niet eerlijk zijn, niet nadenken over de 'consequenties' (jouw persoonlijke consequenties welteverstaan) en dit programma niet echt een warm hart toedragen.

Nee dat bedoelde ik helemaal niet te zeggen en nee het zijn niet mijn consequenties.
Het is al eerder te berde gebracht en uitgelegd door verschillende andere mensen.
Enfin ieder denkt graag wat hij of zij wil, prima, veel plezier met de ontknoping vanavond.  ;)

Offline VTWE

• Forumlid
« Reactie #759 Gepost op: 7-03-2013, 20:29:39 »
Spannneeeeeeeeeeeeeeeeeeeend, nog heel even tot de ontknoping.
Fijne avond allemaal! ::bravo::