Wanneer een aflevering, of een opdracht, volgestopt wordt met aanwijzingen naar 1 van de finalisten, en de titel van de aflevering is 'Trust Nobody', dan zou je alles dat naar Kees verwijst, moet herleiden naar een een van de andere finalisten.
In dit geval naar Paulien, want Carolien is er al uit. Het lijkt me raar als ze in de ontknopingsaflevering gaan zeggen: Trust Nobody, je had het kunnen weten, Carolien is helemaal de verliezer niet. Zou ik heel erg flauw en ondoordacht vinden.
Maar als je dezelfde ''formule'' toepast op de beide overgebleven finalisten, dan zou je met de hints naar Kees, die in deze context dus niet kloppen, bij Paulien uitkomen.
Dan zeg ik: waarom zo moeilijk doen, waarom laten jullie de hints dan niet rechtstreeks naar Paulien verwijzen?
Om die reden denk ik dat de hints gewoon de hints zijn, en de enige bij wie logische zinnen te vormen is, dat is Kees.
Probeer de aanwijzingen naar Paulien maar eens uit op de manier die op de aanwijzingen naar Kees zijn toegepast, en je zult zien dat er geen chocola van te maken is.
Had ik al gezegd dat ik op basis hiervan Kees verdenk?