Ik had het nu volgende nog nergens gelezen, althans niet hoe ik het over luttele ogenblikken in ga typen:
(voor jullie als lezers doet deze tijdsaanduiding er niet meer toe, aangezien het gebeuren reeds in het verleden ligt)
Alle kandidaten krijgen, nog voor ze bij Spencer komen, een hint. De kandidaten kunnen die hint dan gaan zitten uitpluizen, en dan weten ze meer over de mol.
Echter, de hints lijken mij niet eerlijk verdeeld. Carolien krijgt zeer waarschijnlijk de priesterhint voorgeschoteld. Als ze was gaan puzzelen, had ze hier misschien C is the Mole uit kunnen halen, is maar de vraag of ze ook direct de Case-link had gezien. Paulien krijgt een onweerlegbare hint, als ze die had ontcijferd, te weten Tol is de Mol. Hier had ze niks verder van hoeven denken, duidelijker kan niet. En Kees krijgt de hint dat 1500 maar een half antwoord is. Iets waarvan ik nog geen verklaring heb gezien die op Kees zou slaan, alleen dat de helft van Carolien -lien is, en dat dat ook vorkomt in Paulien.
Dus, Carolien krijgt hint naar 'C'.
Paulien krijgt hint naar Tol.
Kees krijgt hint naar Paulien.
Gesteld dat Kees de mol is, is zijn hint vals en nutteloos, Pauliens hint laat niks te raden over en Caroliens hint is ambigu. Dat is dus niet eerlijk naar Carolien.
Stel nu (stel he) dat Paulien de mol is, dan is Kees' hint, hoewel een beetje lastig te ontcijferen, ook heel duidelijk, maar blijft Caroliens hint de vreemde eend in de bijt.
Hoe dan ook, Carolien had geen enkele extra zekerheid gekregen, Paulien en Kees wel.