Auteur Topic: Verborgen hints naar Kees  (gelezen 41517 keer)

Offline Toupeira

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke hints naar Kees
« Reactie #40 Gepost op: 7-03-2013, 15:44:33 »
Anders dan anders:
Iedereen kreeg zijn/haar scherm niet te zien in aflevering 4 (anders), maar Kees juist wel (anders dan anders).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #41 Gepost op: 7-03-2013, 15:51:18 »
Het lijstje (pagina 2) is aangevuld met alle nieuwe suggesties.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #42 Gepost op: 7-03-2013, 18:42:32 »
De Spits! had dit artikel geplaatst met hints naar Kees!

Kees werd in deze aflevering verdacht omdat tijdens de stemronde het getal 82 op een muur verscheen. Kees’ geboortejaar is 1982.

De tweede aflevering heet Spiegelbeeld en wie zagen wij opeens weerspiegelen in de zonnebril van deelnemer Tania? Juist, Kees.

Tunnelvisie was de titel van de derde aflevering en Kees zet deze keer zijn medespelers op het verkeerde been door al kijkend door een verrekijker te zeggen: „Zien jullie daar ook niks?” Iedereen keek en zag inderdaad niets.

Horen, Zien En Zwijgen luidt de titel van aflevering 6 en daarin zagen de deelnemers de mol. Weliswaar compleet in vermomming en dus onherkenbaar, maar ze konden wel met hem/haar praten. Opvallend: bij Kees was de verklede mol niet in beeld en bij de rest wel…

In aflevering 7 moeten er foto’s worden ontwikkeld, die zich in zwarte kokers bevinden. Omdat alle kokers reeds onbruikbaar waren geworden omdat ze door nieuwsgierige deelnemers al geopend waren in daglicht, vond Kees eerder op de dag 'plots' nog een extra koker, omdat hij in een winkel 'opeens' op de grond in mandjes begon te graven. Net als een mol.

In de achtste aflevering moet Kees een boom, een mol en een tv fotograferen, en kiekt vervolgens een boom en een tv waarin hij zelf wordt weerspiegeld.

(Laatste aflevering)
Kees haalt deze keer niks binnen voor de pot en zo vlak voor het einde wil je die als niet-mol echt nog wel even proberen te spekken. Toch?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #43 Gepost op: 7-03-2013, 21:42:43 »
Wie kan de hints die op .nl staan hier plakken? Ik krijg de pagina's niet geopend.

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2013, 21:45:37 »
Idem hier...

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 7-03-2013, 21:51:43 »
Verborgen aanwijzingen van de site:

De mol riep tijdens zijn bungeejump heel duidelijk: "Who's The King"
De mol de enige op de berg
Ewouts boekje
De teksten in de drive-in bioscoop

ik kan er helaas niet op klikken om verdere info te zien

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #46 Gepost op: 7-03-2013, 21:52:48 »
Ik ben wel heel benieuwd naar de hint in de drive-in.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #47 Gepost op: 7-03-2013, 21:53:35 »
Wie kan de hints die op .nl staan hier plakken? Ik krijg de pagina's niet geopend.
Ah t ligt dus niet aan mijn browser :P Zal straks wel gefixt worden :)

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 7-03-2013, 22:01:39 »
Mollenstreek  :P

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #49 Gepost op: 7-03-2013, 22:29:29 »
Ik voeg de opmerking toe. Misschien morse ook, maar op de een of andere manier zie ik dat als hint totaal niet zitten. Ten eerste omdat enkel en dubbel in morse niet bestaat, ten tweede omdat een IM-hint bijna hetzelfde is als I AM vorig jaar.

Ok, ik moet in het vervolg minder koppig zijn. Toch gewoon IM als uitleg van de enkel-enkel-dubbel-dubbel-hint! :P

Offline marvin

• Forumlid
Re: Verborgen hints naar Kees
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2013, 22:35:59 »
eindelijk heb ik eens een hint (zelf) gevonden. die van een ontwikkeling.  ::tandpastasmiley::
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 7-03-2013, 22:41:32 »
Waarom werkt die site niet goed?
Ik kan alleen maar de hint naar de priester en de molacties van aflevering 1 zien.  >:(
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline modeltje

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 7-03-2013, 22:41:48 »
Weet iemand wat ze met deze verborgen aanwijzing bedoelen????

in de allereerste opdracht kon je weten dat paulien carolien en kees in de finale kwamen...

Ik kom er niet uit...

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2013, 22:43:27 »
Weet iemand wat ze met deze verborgen aanwijzing bedoelen????

in de allereerste opdracht kon je weten dat paulien carolien en kees in de finale kwamen...

Ik kom er niet uit...
C = Carolien en C = Cornelisse denk ik.

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2013, 22:45:09 »
Verborgen aanwijzing: De Leeuw
De Mol riep tijdens zijn bungeejump heel duidelijk: “Who’s the king?” en een paar afleveringen later zat de Mol in een kooi in het Krugerpark in de kooi van de koning der dieren: de leeuw.

Verborgen aanwijzing: '82
De geboortejaar van de Mol werd duidelijk in beeld gebracht tijdens de test in aflevering één.

Verborgen aanwijzing: Logo
En in dezelfde aflevering waren er vijf kandidaten die enveloppen inleverden bij de kerk. Maar er was er maar één die dat deed terwijl het logo van "De Mol" levensgroot in beeld was.

Verborgen aanwijzing: Enkel, enkel, dubbel, dubbel
Ook het dansje: Enkel, enkel, dubbel, dubbel van Kees was een aanwijzing:
In morse code betekent kort kort "I" en lang, lang "M'.
"I M: Ik, Mol"
Totdat Kees het liedje introduceerde in aflevering 4, begonnen alle tweets van de mol telkens met klinkers: O-O-OO-OO-E-E-EE-EE-I-A-EE-OO-I-O-EE
Oftewel: enkel enkel, dubbel dubbel.

Verborgen aanwijzing: Orgel
Toen de Mol in aflevering 6 de vragen mocht stellen aan de Mol die aan het orgel zat, was de Mol achter het orgel niet te zien. Wel zag je het orgel van onderaf gezien: het gezichtspunt van de mol.

Verborgen aanwijzing: Antwoorden bij barman
Bij de barman in de trein in aflevering 9: als je alle drie antwoorden van de Mol achter elkaar zet dan staat er:“De Mol, de enige, op de berg.” Inderdaad, het was de Mol die naar de bergtop vloog om het geld op te halen een paar afleveringen daarvoor.

Verborgen aanwijzing: Molboekje Ewout
In aflevering 9 is ook heel kort het molboekje van Ewout te zien. Daarin staat te lezen: “Vraag 20: Paulien!” Hij viel dus af omdat hij dacht dat Paulien de Mol was. Zij was dus niet de Mol.

Verborgen aanwijzing: Kistje
In de trein in aflevering 9 vond iedere finalist een kistje met daarin de naam van de Mol. Kees zag zijn eigen naam.

Verborgen aanwijzing: Verhalen in trein
In de trein lag de identiteit van de Mol sowieso voor het oprapen: alle negen verhalen die de kandidaten kregen voorgeschoteld, gingen over een bepaalde opdracht en wezen direct naar de Mol in die bewuste opdracht:
Carolien kreeg te horen:
1: “De priester heeft je alles verteld wat je moet weten”. Zie de hint van de priester.
2: “Woorden, woorden, woorden. Er was iets dat luider spreekt dan woorden.” Het antwoord is: ‘acties’. De kandidaten waren op zoek naar boeken in de bibliotheek, maar de molactie was: géén woorden (boeken) vinden.
3: “Als ergens iets kan worden gevonden, kan er ook iets zoek raken.” De Mol vond twee kokers in het winkeltje, maar raakte daar ook eentje kwijt.
Paulien kreeg te horen:
4: “Was het gewoon een spel, of een spel in een spel?” Paulien was de Mol in de opdracht ‘Wie is de Mol’ aan het kampvuur. Paulien speelde dus een spel in een spel en was dus niet de Mol.
5: “De laatste versie van dit gedicht vertelt het verhaal niet.” De Mol leverde een foutloze versie van het gedicht van Ingrid Jonker is.
6: Paulien kreeg deze getallen te horen: 31, 2, 7, 29, 18, 35, 6, 45, 3, 7. Zet alle voorwerpen die in het Zulu-klasje langkomen in de Nederlandse taal achter elkaar: boom, televisie, kast, schoen, deur, fiets, bed, huis, oma, emmer en vertaal dan de cijfers naar de letters. Dan staat er: ‘Tol is de Mol’.
Kees kreeg te horen:
7: “Ik kan je maar een half antwoord geven: 1500 euro.“ De Mol heeft maar de helft van het geld meegenomen van de bergtop. Carolien was dus niet de Mol.
8 “Dat is de enige.” Bij de executie met de groene en de rode kaarten, wat de mol de enige die z’n scherm te zien kreeg.
9: “Wist je dat het slimste dier bij een jacht het dier is dat zich probeert te verstoppen en zich niet laat zien?” De Mol gaf hier zelf het antwoord: ‘De Mol’.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 23:00:03 door E-ri-Q »

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 7-03-2013, 22:47:23 »
Verborgen aanwijzing: De titels
Alle afleveringen hadden een titel en alle titels samen wezen naar de identiteit van de Mol:
Aflevering 1 heette ‘Het verlossende woord’ en zoals bekend vertellen de eerste letters van de toespraak van de priester wie de Mol is…Aflevering 2 heette ‘Spiegelbeeld’: de mol was duidelijk te zien in de weerspiegeling van Tania’s zonnebril.
Aflevering 3 was ‘Tunnelvisie’. Tijdens de bootopdracht keek de Mol de hele tijd door de verrekijker.
Aflevering 4: ‘Anders dan anders’. De Mol kreeg als enige z’n scherm te zien tijdens de executie die op zichzelf al ‘anders dan anders’ was.
Aflevering 5 heette ‘Fluister en huiver’: het is Zaráyda die fluistert: “Kees is de Mol” tijdens de kampvuur opdracht.
Aflevering 6: ‘Horen, zien en zwijgen’. Toen er een nieuwe penningmeester gekozen moest worden, stemde de Mol zelf niet mee, werd zo penningmeester en dat kostte de pot in de eerstvolgende opdracht meteen al € 1500,-.
Aflevering 7 was ‘Een ontwikkeling’. De énige koker waarin fotopapier zat dat nog ontwikkeld kón worden, was de koker die de Mol vond in de supermarkt.
Aflevering 8: “In het kader van…” De Mol was de hele tijd in een kader te zien. In het postkantoor hangt Kees steeds uit een raam als hij communiceert met Paulien. 
Aflevering 9: “Trust nobody”. Carolien en Paulien vertrouwden elkaar volledig. De Mol probeerde de anderen zand in de ogen te strooien door hen te laten denken dat ze alle drie vragen in de trein goed hadden beantwoord en zo de naam van de mol zouden zien in het kistje. Carolien zag ‘Paulien’, Kees zag zichzelf, maar wie Paulien zag, was niet te zien. Toch zat ze hoofdschuddend naar die naam te kijken.

Verborgen aanwijzing: Drive-in
Tot slot hadden de teksten in de drive-in bioscoop je ook kunnen helpen. Sommige teksten waren nuttig voor de ontmaskering van de Mol, zoals tekst 1. Sommige teksten waren interessante wetenswaardigheden, zoals tekst 3 en test 4. :
1: Volgens mij zat Ewout niet op wie iedereen denkt dat ie zat…
(Niemand had alle vier vragen bij Art goed tijdens de ontmoeting met de Mol aan het orgel.)
2: Ach Joep. Die Joep heeft niet één keer gelijk gehad…
3: Jammer dat Janine er niet meer bij is. Ze werd een goede vriendin van me. Tim zag trouwens wél een rood scherm in aflevering 3.
4: Weet je wie in aflevering 4 eigenlijk naar huis had gemoeten als niet bijna iedereen een groene kaart had getrokken? ... Tania!
5: Het Wie is de Mol-spel in het Krugerpark was vooral aan het begin én het eind spannend. Voor mij dan...
6: Ontmoet de Mol was zo spannend! Heeft niemand mij gezien? Of herkend bedoel ik? Echt niet?
7: Zeven kokers beste medekandidaten. Zeven. Ik heb er drie open gemaakt.
(De Mol heeft een koker verduisterd)
8: Mol in het Zulu is dus imvukuzane. Grappig hè. Ik spreek dus heel goed Zulu.
(De Mol spreekt hier Zulu omdat hij het Zulu-woord voor ‘Mol’ uitspreekt. Dat betekent dus níet per se dat de Mol in het Zulu-klasje Zulu heeft geleerd)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 22:49:48 door E-ri-Q »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #56 Gepost op: 7-03-2013, 22:52:20 »
Wat een lijst aan hints en praktisch allemaal geraden ook !

::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 7-03-2013, 22:52:49 »
Bedankt E-ri-Q.  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #58 Gepost op: 7-03-2013, 22:55:24 »
Verborgen aanwijzing: De Leeuw
De Mol riep tijdens zijn bungeejump heel duidelijk: “Who’s the king?” en een paar afleveringen later zat de Mol in een kooi in het Krugerpark in de kooi van de koning der dieren: de leeuw.

Ok, maar geen link met de Mol dus?

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 7-03-2013, 22:59:16 »
Ok, maar geen link met de Mol dus?

Meer stond er niet bij, dus ik denk van niet.