Auteur Topic: Verborgen hints naar Kees  (gelezen 41537 keer)

Offline milcof

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht mogelijke hints naar Kees
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2013, 18:13:02 »
Die staat er tussen, alleen dan in een wat handzamer plaatje. :P

Oh, niet gezien xd

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2013, 18:30:21 »
Mijn verwachting/mening over de waslijst met hints (op de meest saaie manier mogelijk):

PriesterhintJa
- TroublemakerNee
DuifNee
'82Nee
De Leeuw!Gedeeltelijk
- Koning der dierenNeig naar niet
- LION -> MOLJa
- Afbeelding leeuw met 13 in molboekje*Ja
- Livin' on shirtJa
TolimanNee
Enkel, enkel, dubbel, dubbel**Ja
OppositionNee
Gouden GMogelijk
7de koker***Ja
TOLISDEMOLJa
Words, words, words***Ja
De mol, de enige, op de bergJa

*Die afbeelding van de leeuw met daarin het getal 13 in het molboekje hoort zeker in jou overicht thuis imho.
** Al weet ik niet in welke vorm: Twitter, meet the mole (kaarsen, orgel), morse (IM).
*** Maar ik vind dit niet echt een hint.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 18:32:47 door Rat »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2013, 18:46:47 »
*Die afbeelding van de leeuw met daarin het getal 13 in het molboekje hoort zeker in jou overicht thuis imho.

Ik voeg de opmerking toe. Misschien morse ook, maar op de een of andere manier zie ik dat als hint totaal niet zitten. Ten eerste omdat enkel en dubbel in morse niet bestaat, ten tweede omdat een IM-hint bijna hetzelfde is als I AM vorig jaar.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2013, 18:59:37 »
Ik ben het wel een beetje met je eens. Dit was een fantastisch seizoen - na m.i. enkele zwakkere jaren - met vooral interessante en leuke kandidaten. Maar ook door de strategie die Kees als mol lijkt te hebben gevolgd - vooral buiten beeld weggooien van geld of verduisteren en openen van kokers - is er aan de opdrachten zelf weinig speurwerk meer te verrichten. De hints worden duidelijk belangrijker, maar die zeggen niet veel over de kwaliteiten van de mol in kwestie.

Op die manier zou het programma net zo goed "Wie draagt er een roze onderbroek" kunnen heten :P

Tja, begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een fantastisch seizoen. Ik neem mijn petje af voor de productie. Leuke groep ook en naar mijn mening een geraffineerde goede mol. Na aflevering 2 begon ik al te twijfelen aan hem als mol (hij was mijn mol al voor afl.1). Het enige grote nadeel aan de serie is voor mij de priesterhint. De enkelenkeldubbeldubbel-hint met de tweets was mi ook redelijk makkelijk te ontdekken maar daar kan je nog over twijfelen, over de priesterhint niet.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 23:06:00 door Mollenmania »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2013, 19:41:58 »

Mis ik iets?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2013, 19:54:50 »
Op die manier zou het programma net zo goed "Wie draagt er een roze onderbroek" kunnen heten :P

Breng SBS niet op gedachten! Barbie heeft zich al aangemeeld.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2013, 10:54:05 »
Mooie lijst Heinz  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2013, 11:36:17 »
Op wieisdemol.avro.nl schreef Pythonmaniac dat de titel van aflevering 2 "Spiegelbeeld" kan slaan op de mol (Kees?) die mogelijk een perfecte versie van het gedicht heeft geschreven, precies het tegenovergestelde (oftewel spiegelbeeld) van wat je van de mol verwacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2013, 14:28:59 »
Ik 'weet' niets, maar ik vind het een stuk aannemelijker dan dat het Paulien's eigen boekje zou zijn.

Ten eerste gaan dingen op de pagina zelf over aflevering 1, bijv. volgorde van 10 personen. Op de volgende pagina staat een stukje voor Joep: we hebben elkaar maar 2 dagen meegemaakt, maar ik gun je die plek in de finale. Dat het in voltooide tijd staat betekent dat het geschreven is door iemand die vóór Joep is afgevallen, en zeker is dat die persoon dacht dat Joep nog kans maakte op de finale. Joep was de tweede afvaller, en de enige die vóór Joep afviel was Ewout.

Als het Joep's boekje en de Mol had erin gaan kalken, had de Mol niet in voltooide tijd geschreven.

De mol had geschreven:

Ik heb je maar 4 dagen meegemaakt, maar ik had je die plek in de finale gegund.

Wat er staat:

We hebben elkaar maar 2 dagen meegemaakt, maar ik gun je die plek in de finale.

Niet aannemelijk dus dat Paulien of Kees dit daar voor Joep heeft geschreven.

Nu hou ik erover op want ik vind dat ik met te veel woorden een klein hintje moet verdedigen, terwijl TOLISDEMOL al zo klaar is als een klontje.

Veel simpeler nog: Je kunt "Ew" (naam onder het bericht aan Joep) lezen tussen de vingers van de man door. Het lijkt inderdaad een heldere hint dat Ewout op Paulien gestemd heeft en dat zij dus niet de Mol is. (Klopt ook mooi met waarom er eerder geheim gehouden werd op wie Ewout nou echt stemde.) Ik vind het een goede hint en zet 'm er zo tussen. ::ok::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2013, 16:44:32 »
Complimenten voor dit overzicht, Heinz!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #31 Gepost op: 7-03-2013, 09:27:23 »
Zullen we nog even de mogelijke verwijzingen naar Kees in de afleveringtitels op een rijtje proberen te zetten?

Dit is wat ik verzameld heb, maar er zijn vele andere verklaringen mogelijk:

• het verlossende woord: Verwijzing naar de priesterhint. "Case" is het verlossende woord.
  • spiegelbeeld: Kees is te zien in de spiegeling van Tania's zonnebril (Daniël ook). "Ek" (ik) dat goed geschreven werd door Kees in het dictee, is in "spiegelbeeld" "Ke": de eerste twee letters van Kees' naam. (Door tureluurs)
  • tunnelvisie: Kees kijkt bij de bootopdracht door de telescoop.
  • anders dan anders: Kees staat vreemd op de groepsfoto (te groot). Iedereen kreeg zijn/haar scherm niet te zien (anders), maar Kees juist wel (anders dan anders). (Door Toupeira)
  • fluister en huiver: Op 18:30 fluistert Kees "ssst" en volgt op de stilte onheilspellende muziek.
  • horen, zien en zwijgen: Daniël vond de pot. Kees heeft dit (aan)gehoord, gezien en verder verzwegen. (Door Moedermol)
  • een ontwikkeling: Je kunt dit lezen als "één ontwikkeling". Er is maar één papiertje tot geld ontwikkeld, en dat zat in de koker die Kees in de winkel vond. (Door marvin)
  • In het kader van: Verwijst "kader" naar het fotograferen? Pippi merkt op dat Kees een foto van een tv maakte waarbij hij zelf in het "kader" van de tv op het beeldscherm weerspiegeld werd. (Legde Kees zo ook het woord "mol" vast?)
  • trust nobody: Carolien kon de informatie uit Kees' molboekje niet vertrouwen (Door Pippi) Heeft Kees geld uit het treinraam gegooid? (Door Niuno)

Wie vult aan?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 15:52:39 door Heinz »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2013, 10:21:46 »
Ik denk serieus dat 'spiegelbeeld' slaat op ik=ek in het dictee. Als je ek omdraait staan daar de eerste 2 letters van Kees. De 'ik' in de spiegel ziet 'ke'(es).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2013, 10:27:16 »
Ik denk serieus dat 'spiegelbeeld' slaat op ik=ek in het dictee. Als je ek omdraait staan daar de eerste 2 letters van Kees. De 'ik' in de spiegel ziet 'ke'(es).

Ook weer een mooie, tureluurs! ::ok::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2013, 10:42:21 »

Nog even een aanvulling hierop: dit was dan de perfecte versie, niet vanwege het ontbreken van spelfouten, maar omdat er gewoon een hint naar de mol op stond?

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2013, 10:42:58 »
Hmmm ik dacht aan:

ek/ik (Moltrein, dame met perfecte versie van het gedicht voor Paulien).
koker/joker (Moltrein, dame met camera en Carolien)
mol/tol.

Beiden eenzelfde soort hint, die vrij direct te interpreteren is denk ik.  :D

Voor alle duidelijkheid:
Ik zie het een beetje als een overkoepelende hint in verband met 'enkel enkel, dubbel dubbel' als dit inderdaad bedoeld is als een Morse code. IM = I Mol ipv I Tol.

Zou ook losstaand kunnen zijn maar de combinatie met de EEDD/Morse lijkt me wel logisch.  :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 11:35:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2013, 11:16:39 »
Bij 'trust nobody' denk ik aan het molboekje van Kees. Carolien zegt dat ze er waardevolle informatie uit heeft gehaald, maar die informatie van Kees was dus niet te vertrouwen.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2013, 12:55:22 »
Tunnelvisie zou kunnen duiden op het feit dat Kees
als enige door het telescoopkijkertje kijkt.
Niet zelf verzonnen, ergens anders opgepikt.
Omnia vincit amor

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2013, 12:57:22 »
Bij "Trust Nobody" denk ik aan de treinopdracht. Kees heeft hierbij dan wel 750 Euro gewonnen, maar heeft hij dat wel in de pot gestopt? Of heeft hij het uit het raam gegooid.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2013, 13:11:05 »
Het horen zien en zwijgen vind ik nog net niet geslaagd, aangezien Kees zelfs het voortouw neemt.

Naast Kees en Daniel weet iig Paulien er ook van.
Zij hoort aan, ziet het gebeuren en zwijgt.

Maar ik zal verder zoeken of iets wellicht toepasselijker zou kunnen zijn voor Kees mbt deze titel.

Moet ook even gebeuren bij die andere Mol.

*rent weer naar eigen tunnel*
Omnia vincit amor