Auteur Topic: Verborgen hints naar Kees  (gelezen 41524 keer)

Offline Cookie

• Forumlid
Re: Verborgen hints naar Kees
« Reactie #80 Gepost op: 8-03-2013, 14:15:07 »
Wow! De duif die bij de K wegvliegt is dus geen hint? Daar had ik toch wel mijn geld op ingezet! Niet bij de eerste keer kijken, maar wel nadat Kees de duif had aan gestipt.

De opnames de finale was ver voor de uitzending van de trein opgenomen, dus daar zie ik geen rare dingen gebeuren.

Wat ik wel raar vind is dat C is the Mole een verwijzing is naar de finale plaatsen.

Zijn er trouwens geen hints in de aflevering gegeven die aantonen wie er later die aflevering afvallen? Of die de afvaller van volgende week aanwijzen?

Verder is Kees een prima mol!

Offline Kennner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 8-03-2013, 15:01:00 »
Citaat
Verborgen aanwijzing: Logo
En in dezelfde aflevering waren er vijf kandidaten die enveloppen inleverden bij de kerk. Maar er was er maar één die dat deed terwijl het logo van "De Mol" levensgroot in beeld was.

Is deze gevonden? Was voor mij nieuw (wellicht niet goed gelezen) en vond ik erg sterk..
Prince is de mol!

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 8-03-2013, 15:12:54 »
Is deze gevonden? Was voor mij nieuw (wellicht niet goed gelezen) en vond ik erg sterk..
Ja, ik geloof door Jelsir

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #83 Gepost op: 8-03-2013, 15:18:11 »

Ik heb een screenshot ervan ook steeds in mijn overzichten van Kees' molacties gebruikt, maar als serieuze hint heb ik het nooit opgevat. Het is niet iets waar je als hint echt iets aan hebt vind ik. Daar is het te vaag voor. (Het mollogo staat op veel meer dingen. Hoe Zarayda bijvoorbeeld met het kaartje in beeld is gebracht had evengoed een hint kunnen zijn.)

Offline Kennner

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 8-03-2013, 15:20:11 »

Ik heb een screenshot ervan ook steeds in mijn overzichten van Kees gebruikt, maar als serieuze hint heb ik het nooit opgevat. Het is niet iets waar je als hint echt iets aan hebt vind ik. Daar is het te vaag voor. (Het mollogo staat op veel meer dingen. Hoe Zarayda bijvoorbeeld met het kaartje in beeld is gebracht had evengoed een hint kunnen zijn.)

Wellicht begrijp ik hem verkeerd. Is dat logo er in ge-edit en alleen bij Kees laten zien? Of stond het gewoon op dat kistje en hebben ze alleen toen Kees de enveloppen dumpte in beeld gehad.

Alleen in het 1e geval überhint :)
Prince is de mol!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #85 Gepost op: 8-03-2013, 15:20:51 »
Wellicht begrijp ik hem verkeerd. Is dat logo er in ge-edit en alleen bij Kees laten zien? Of stond het gewoon op dat kistje en hebben ze alleen toen Kees de enveloppen dumpte in beeld gehad.

Alleen in het 1e geval überhint :)

Het tweede. (Hetzelfde kistje met logo is zelfs in eerdere series ook gebruikt. Bijvoorbeeld in het Höfdi-huis.)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 15:22:50 door Heinz »

Offline Kennner

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 8-03-2013, 15:22:13 »
Het tweede. (Hetzelfde kistje met logo is zelfs in eerdere series ook gebruikt. Bijvoorbeeld in het Hofdi-huis.)

Dan heb ik niets gezegd. Valt wat mij betreft in de categorie 'aan de priesterhint kan je zien dat ook paulien en carolien de finale haalden'.
Prince is de mol!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #87 Gepost op: 8-03-2013, 15:25:00 »

Ik heb hem inderdaad hier genoemd:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=47958.msg1495485#msg1495485
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #88 Gepost op: 8-03-2013, 15:25:57 »
Toch snap ik wel waarom dit als hint gepresenteerd is: de priesterhint is iets voor kijkers die de aflevering uitpluizen, de logohint is voor mensen die gewoon één keer kijken al te zien. In beide gevallen kan je zeggen: u had het in aflevering 1 al kunnen "weten".

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #89 Gepost op: 8-03-2013, 15:27:39 »
Is het nog een optie om alle hints net zoals vorig jaar weer te koppelen aan de persoon, die het het eerste plaatste.

EDIT: Ik wil daar evt wel weer een topic voor maken? Maar dan moet ik even toestemming hebben...

EDIT2: Topic van vorig jaar: http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2012/index.php?topic=46213.0
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 15:31:07 door Jelsir »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #90 Gepost op: 8-03-2013, 15:30:55 »
Is het nog een optie om alle hints net zoals vorig jaar weer te koppelen aan de persoon, die het het eerste plaatste.

Voor de hints die ik in het overzicht op pagina 1 had opgenomen heb ik dit voor zover ik het kon nagaan gedaan. En Moedermol had de orgelhint gevonden. Verder zou je het nog kunnen uitzoeken. :)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #91 Gepost op: 8-03-2013, 15:32:14 »
Voor de hints die ik in het overzicht op pagina 1 had opgenomen heb ik dit voor zover ik het kon nagaan gedaan. En Moedermol had de orgelhint gevonden. Verder zou je het nog kunnen uitzoeken. :)

Ja oké, maar dat zijn ook de niet officiële hints.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #92 Gepost op: 8-03-2013, 15:45:21 »
Ja oké, maar dat zijn ook de niet officiële hints.

Klopt, maar er zitten een boel officiële hints tussen. Ik heb ze zo hier geplakt als je wil hoor. Dan kan je als  je wil wat we nog over hebben gaan uitzoeken.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #93 Gepost op: 8-03-2013, 15:59:02 »
Klopt, maar er zitten een boel officiële hints tussen. Ik heb ze zo hier geplakt als je wil hoor. Dan kan je als  je wil wat we nog over hebben gaan uitzoeken.

Als je dat zou willen doen, met hyperlinks naar de betreffende berichten...
Maar dat is sowieso een hele klus, dus een los topic is makkelijker. Ik ga er vanavond wel mee bezig anders in een los topic.

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #94 Gepost op: 8-03-2013, 17:10:59 »
Daarom vind ik dit een hele slappe hint. Van elke deelnemer is zo'n shot te vinden in de serie maar bij de mol geldt het dan plotseling wèl als hint  ::ohno::

Ook het spiegelbeeld in de bril van Tania is niet uniek alsmede het '82 geboortejaar.

Eens met Heinz en Theoreticus. Een hint naar de mol, vind ik ook geen hint als er daarnaast vrijwel indentieke 'hints' naar andere kandidaten zijn.

Maar wat bedoel je hiermee?
Citaat
Waarom namen ze die klok er trouwens niet bij voor dag en maand? Dan klopt het weer wel.

Bedoel je "07:03"? Dat had de hint inderdaad sterker gemaakt. Of "20:13", nog beter (maar misschien te duidelijk).

Offline Cookie

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 8-03-2013, 17:18:35 »
I agree Theoreticus..

Zoveel mooie shots met klokken, 10 vingers, beesten enz.

Veel voorbereidend werk zit super in elkaar, maar de hints achteraf toegevoegd zijn wat flauw..

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #96 Gepost op: 8-03-2013, 17:28:10 »
Het antwoord dat Kees geeft wordt in de uitzending vertaald met 'De enige'.

m0ll0m
Beetje vreemde vertaling dan:
Vraag Spencer: "Wie is de enige?"
Antwoord Kees: "De enige."

Offline MoleShowdown

• Forumlid
  • Pilipinas
« Reactie #97 Gepost op: 8-03-2013, 17:30:31 »
tja alles zeggen met een ;)
ik vind het nogal gemakkelijk MoleShowdown

(en bewust zonder ;) )
Zonder  ;) begrijpen sommigen het niet. Maar ja, zonder  ;) 'niet goed', met  ;) 'niet goed', ...nooit goed.  ::trots::

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #98 Gepost op: 8-03-2013, 20:32:31 »
Dat mollogo was me ook opgevallen, maar omdat het mollogo bij Zarayda eerder in de aflevering ook duidelijk in beeld was, vind ik het ook niet zo'n sterke hint.
Net als die spiegelbeeld- en '82-hint.
Hints die alleen naar de mol wijzen, zijn toch een stuk sterker.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #99 Gepost op: 8-03-2013, 20:35:05 »
Zonder  ;) begrijpen sommigen het niet. Maar ja, zonder  ;) 'niet goed', met  ;) 'niet goed', ...nooit goed.  ::trots::
en dat zet je niet aan het denken ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.