Ik had mijn oplossing door de spelling- en grammaticacontrole van Word gehaald, en als er ook maar iets niet klopt aan een zin, wordt dat aangegeven.
Dat is de "truc" die ik gebruikt heb. Aangezien WORD niet aangaf dat de zin niet klopte (het programma kijkt alleen of iets grammaticaal klopt, en of die "loopt"), heb ik hem als oplossing verstuurd. Het staat ook in mijn eerste berichtje, dat een andere oplossing eveneens correct is, indien deze maar aan die twee voorwaarden voldoet. Al is het misschien niet de zin die de maker in gedachten had.
In Tien voor Taal, waar dit spelletje dus uit stamt, gaat het erom binnen een minuut een zo lang mogelijke zin te maken van twaalf woorden, en omdat de teams daarbij een beperkte tijd hebben, krijgen ze per 3 woorden, gerekend vanaf het begin van de zin, 10 punten. Als de zin na het 7e of 8e woord bijvoorbeeld de mist in gaat, krijgt het team 2x10 = 20 punten, enzovoort.
Omdat op dit forum in feite de bedenktijd onbeperkt is, wilde ik dat compenseren, door een moeilijkheidsgraad eraan toe te voegen, door alle worden te laten gebruiken.
Niet minder dan 12 woorden, het is niet leuk om een zin van 3 woorden door elkaar te husselen, maar ook niet meer dan 12, omdat het dan toch ook te gecompliceerd wordt. Het is aan Annuh om te kijken wat ze doet.