Auteur Topic: Schuiven met woorden  (gelezen 13185 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Schuiven met woorden
« Reactie #20 Gepost op: 11-08-2003, 19:21:09 »
En wat doet mevrouw Annemieke hiermee? Jij mag kiezen wie er een nieuw opgave mag maken, als jij die van mij tenminste accepteert.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 11-08-2003, 20:02:48 »
Even een late reactie:
Die van mij moest zijn:

De voetballers kregen de ballen op het plein niet gevangen toen ze een
moddergevecht aan het houden waren.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #22 Gepost op: 12-08-2003, 06:29:26 »
Even een late reactie:
Die van mij moest zijn:

De voetballers kregen de ballen op het plein niet gevangen toen ze een
moddergevecht aan het houden waren.
Maar wat zijn "pleinballen" dan? Jij hebt nou die woorden los. Valsspeler! :P ::) ;)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 12-08-2003, 10:54:04 »
hehe sorry. Er is iets misgegaan met het kopieren en plakken van die woorden, door elkaar  :-[

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #24 Gepost op: 12-08-2003, 11:09:35 »
hehe sorry. Er is iets misgegaan met het kopieren en plakken van die woorden, door elkaar  :-[
Nou zeg, dan had ik het natuurlijk alláng gehad eh, misschien ::) ;)

ik vroeg me al af wat pleinballen waren ;D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #25 Gepost op: 12-08-2003, 11:43:51 »
Ik heb er ook nog eentje. Het is al een ouwe kraker in Vlaanderen,maar ik ben wel eens benieuwd of jullie hem van de eerste keer juist vinden.
Hij is niet echt moeilijk,maar de uitspraak zal wel tot enige hilariteit leiden hoop ik.

zomerse zich te zware zwembroek zwemmen doen zonder zeer zeer zeer zeven zonder zotten zwarte zeven zaventemse zondagen

Veel plezier er mee...
En niets lijkt wat het is...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #26 Gepost op: 13-08-2003, 19:52:22 »
zeven zeer zware zwarte zaventemse zotten zwemmen zeven zeer zomerse zondagen zonder zwembroek zonder zich zeer te doen

Wat zegt ge hiervan, zaventemse zot? ;D ;D Gezien het huidige waterpeil zal er echter van zwemmen niet veel komen.......

Ik werd in een ander topic namelijk al uitgemaakt voor reserve-belg ;), dus dat scheelt alvast.
« Laatst bewerkt op: 15-08-2003, 18:31:31 door bodejosm43 »

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
« Reactie #27 Gepost op: 14-08-2003, 00:50:14 »
zeven zeer zware zwarte zaventemse zotten zwemmen zeven zeer zomerse zondagen zonder zwembroek zonder zich zeer te doen

De echte zin is een klein tikkeltje anders, maar ik reken hem helemaal goed. Ik had hem zo :

zeven zeer zware  zaventemse zotten zwemmen zeven zeer zomerse zondagen zonder zwarte zwembroek zonder zich zeer te doen

Citaat
  Wat zegt ge hiervan, zaventemse zot? ;D ;D Gezien het huidige waterpeil zal er echter van zwemmen niet veel komen.......

Ik werd in een ander topic namelijk al uitgemaakt voor reserve-belg, dus dat scheelt alvast.

Die zaventemse zot is er nog niet zo ver naast want ik woon op een kleine boogscheut en 2 stevige steenworpen van onze nationale luchthavengemeente.

Wisten jullie trouwens dat Zaventem ook de thuishaven is van de uitvinders van De Mol , ons aller Woestijnvis ?
Misschien dat die zeven zaventemse zotten daar samen hokken ?
Want om een programma als de Mol te bedenken én dan nog te realiseren moet je al een gezonde dosis krankzinnigheid onder je hersenpan hebben denk ik zo... 

En niets lijkt wat het is...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #28 Gepost op: 15-08-2003, 18:57:52 »

te te  en  grafische  traceren  zoals  manier diagrammen  verantwoorde  en   tabellen  u  verschillende om helpen   tekorten   budget   direct   eventuele      op   een  op  in   lossen  uw  mogelijkheden

Zo, bijt jullie tanden hier dan maar eens op stuk. Ik ben benieuwd. Heel moeilijk is deze niet, hoor.

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 15-08-2003, 20:24:42 »
okee...

om u op een verantwoorde manier direct te helpen eventuele tekorten in uw budget zoals verschillende grafische mogelijkheden, diagrammen en tabellen te traceren en op te lossen.

Molice 15-8-03
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #30 Gepost op: 15-08-2003, 20:38:25 »
Ik snap niet dat iedereen het zo snel kan oplossen, mij lukt dat echt niet.
Toch bedankt!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 15-08-2003, 20:59:30 »
okee...

om u op een verantwoorde manier direct te helpen eventuele tekorten in uw budget zoals verschillende grafische mogelijkheden, diagrammen en tabellen te traceren en op te lossen.

Molice 15-8-03
Helaas moet ik je teleurstellen Molice. Ik ben streng, maar rechtvaardig. Doe nog maar een poging. Op de een of andere manier heb je er namelijk ook een woordje TE aan toegevoegd. Kijk maar eens naar de originele opgave. De zin begint voortreffelijk, maar loopt ergens in het midden compleet vast, jammergenoeg.

Als het een goed lopende zin is, die anders is, dan ik heb bedoeld, is het natuurlijk ook goed he? Stoei nog maar eens even met Word, of een andere tekstverwerker. Succes!!!!!

te te   en  grafische  traceren  zoals  manier diagrammen  verantwoorde  en   tabellen  u  verschillende om helpen   tekorten   budget   direct   eventuele      op   een  op  in   lossen  uw  mogelijkheden

« Laatst bewerkt op: 16-08-2003, 11:25:02 door bodejosm43 »

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 16-08-2003, 13:46:29 »
En terwijl jullie allemaal je tanden stuk bijten op dit moeilijke raadsel van Jos, geef ik even een makkelijke tussendoor!
Ik weet dat ik eigenlijk moet wachten tot de vorige is opgelost, maar ik mag niet meer meedoen, mijn beurt is voorbij.Dus even tussendoor moet kunnen, dan hebben jullie er lekker twee.
Hier komt ie:

goedkoopste naar ene we om het van winkel het zien liepen was ondertussen de op kraam andere markt te  de of waar de

Veel succes!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #33 Gepost op: 16-08-2003, 14:08:05 »
Je mag best nog een poging wagen hoor, geen probleem.......

Intussen bijt ik me stuk op jouw zin, die niet zo makkelijk is als hij lijkt. Ik kom tot 20 woorden, en heb er dus drie over. Ik plaats hem niet, omdat ook anderen de kans mogen krijgen.

PS: je begint toch een beetje plezier te krijgen in het forum he? Leuk toch?
« Laatst bewerkt op: 16-08-2003, 19:28:23 door bodejosm43 »

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #34 Gepost op: 16-08-2003, 20:13:12 »
Mis ik iets??? Kennen jullie elkaar... ???
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #35 Gepost op: 16-08-2003, 20:27:45 »
Voor jou een vraag, voor ingewijden een weet. Maar ga gerust je gang, Elmar, schuif eens met deze zin. Ik kom tot 21 woorden, en heb er dus 2 over. Ik kan wel tot 23 woorden komen, maar dan krijg ik een hele rare zin, die overigens grammaticaal wel klopt, maar het is niet zo'n mooie zin.

Om op je vraag terug te komen: ik ken robin dus inderdaad, maar alleen virtueel, als je begrijpt wat ik bedoel. Ofwel anders gezegd: gewoon, via internet, net zoals de meesten hier. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-08-2003, 11:50:01 door bodejosm43 »

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #36 Gepost op: 17-08-2003, 12:48:56 »
Citaat
goedkoopste naar ene we om het van winkel het zien liepen was ondertussen de op kraam andere markt te  de of waar de

Ik kwam hier op:

We liepen ondertussen van de ene winkel naar de andere kraam op de markt om te zien waar of het het goedkoopste was

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 17-08-2003, 12:59:38 »
We liepen ondertussen van de ene winkel naar de andere kraam op de markt om te zien waar of het het goedkoopste was

Nou weet je... ik heb een iets andere zin. En op het eerste oog dacht ik... okee, het loopt, dus het is goed. Maar na het een paar keer te hebben gelezen, vraag ik me iets af.
'Van de ene winkel naar de andere kraam' is dat wel goed Nederlands? Daar heb jij een andere mening over natuurlijk, logisch ook, maar ik wacht nog even af. Even kijken of iemand anders er nog wat over te zeggen heeft. Ik vind mijn zin beter lopen, maar als meer mensen vinden dat jouw zin goed is, vind ik het okee en krijg je de mijne. Deal?

Groetjes, Robin

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #38 Gepost op: 17-08-2003, 13:19:55 »
Is goed. Ik heb er ook maar een paar minuutjes naar zitten kijken. Zoals het ook gaat bij Tien voor Taal...

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #39 Gepost op: 17-08-2003, 14:01:04 »
Ondertussen liepen we op de markt van de ene de kraam naar de andere om te zien waar het het goedkoopste was.

Ik kan het woord winkel er niet in krijgen
Toch bedankt!