Ik wil wel weer een WIDM in het Midden-Oosten, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
In 2008 konden ze nog in Jordanïe draaien, maar nu is het vast te gevaarlijk.
Jordanië is goed te doen hoor. Alleen zijn er niet echt nieuwe plekken in Jordanië die ze met seizoen 2009 niet hebben aangedaan.
Israël, Irak, Iran, Saoudi-Arabië, Syrië zijn niet echt veilig (maar dat weet iedereen wel
)
Oman zou denk ik wel kunnen, weet niet zo goed, weet niet zo heel veel daarover.
Jemen weet ik ook niet.
Dus het is vrijwel onmogelijk om te doen, inderdaad jammer. Ik zou WIDM graag zien terugkeren naar het Midden-Oosten, maar met uitzondering van Jordanië lijkt het me niet heel verstandig.
Egypte zou op zich nog wel kunnen!
In Zuid-Amerika lijken mij Peru, Bolivia, Chili, Brazilië, Suriname prima te doen.
Ik denk niet dat het Noord-Amerika wordt, of ze zouden Canada nog eens moeten doen. Midden-Amerika lijkt mij ook niet, met El Salvador/Nicaragua zo vers in het geheugen.
In Oceanië zou Nieuw-Zeeland kunnen. Australië is een prachtig land, maar voor de 3e keer, ik weet niet.. ik denk dat ze dan nieuwe landen opzoeken.
Azië is ook weer eens aan de beurt lijkt mij. Zuid-Korea, China, Maleisië, Indonesië, India, Kirgizië lijken me allemaal geschikte kandidaten. De minder ontwikkelde landen (Laos, Cambodja, Mongolië) dan weer niet.
En dan als laatst nog Europa: Scandinavië is prachtig, maar met IJsland vorig jaar lijkt me dat ze dat nog even laten schieten. Rusland, Turkije, Griekenland, Polen lijken mij de meest waarschijnlijke landen in Europa, als ze al naar Europa gaan.
Conclusie: ik denk dat het molland tussen de landen:
Egypte, Peru, Bolivia, Chili, Brazilië, Suriname, Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea, China, Maleisië, Indonesië, India, Kirgizië, Rusland, Turkije, Griekenland en
Polen zit, en eventueel nog
Oman en
Jemen.