Ranken is inderdaad moeilijk. Het kiezen van een "slechtste" Mol helemaal, dat heb ik daarom ook maar niet gedaan. Maar Jon is bij het onlangs terugkijken van zijn molacties in mijn achting gestegen. Hij heeft het echt zo gek nog niet gedaan en hier en daar hele goede molacties uitgevoerd. Van Kim en Anne-Marie ben ik minder onder de indruk.
Tja toch veelal te maken met persoonlijke voorkeuren lijkt me.
Veel mensen (niet op jou doelend overigens
) hebben ook een voorkeur gezien hoe ze zelf die serie hebben ervaren, hoe vroeg ze op hun Mol zaten etc. Nu is dat niet per se het 'gelijkhebben syndroom' (hoewel dat wel zo kan zijn), maar kan het ook gewoon een gevolg zijn dat je minder nauwlettend naar de Mol hebt gekeken als je op de verkeerde zat. En als je de Mol actief tijdens de serie volgt kunnen je toch kleine dingen opvallen..
Desalniettemin was Kim voor mij de mol na afl 2/3 (na eerste ontkenning..) omdat ik gewoon niet om haar heen kon. Ik vond en vind haar echter nog steeds een van de minst inspirerende en nja mindere mollen ja. Wat mij betreft onderaan met oninspirerende types als Nico oa.
De rest is qua rangorde moeilijk in te schatten vind ik, het hangt er maar net vanaf op welke criteria je beoordeelt en de groepsprocessen spelen ook een rol..
Ik vond Yvon bijvoorbeeld totaal geen 'leuke' Mol, maar mja redelijk effectief (i.e. middenmoter).
Patrick vond ik op sociaal vlak wel ok, en hij had enkele aardige en effectieve acties - maar door het zwaktebod van zijn vriendje Art de jokers toe te spelen staat hij bij mij nog steeds vrij laag, daarnaast had hij gewoon weinig acties waarin hij echt wat durfde. Hij liet het veelal afhangen van anderen..
Kees onderscheidt zich omdat hij het spel lekker actief speelde en met lef en plezier. Dat maakte het zo leuk om naar te kijken. Hij was zich heus ook wel erg bewust van zijn rol en zoals Paulien al zei, viel af (en op
) door de spanning daarvan. Juist dat geeft aan dat je beiden kunt doen en kunt spelen, en dat vind ik juist zo knap aan de mol van serie 13..
Ik ga me onthouden van stemming maar ik weet nu al dat George en Kees in mijn top drie staan - om soortgelijke redenen eigenlijk in essentie.
(Beiden veel humor, veel lef, veel dubbelspel, veel besef van hun rol en de groep bespelend zij het op heel andere manier..).
Over de anderen, mja - kwestie van wat precies centraal staat in de punten ter beoordeling. Dan wisselen ze van plaats bij mij maar Kim, Nico en ook Jon (hoe vermakelijk ook, leuke kandidaat) staan bij mij toch écht onderaan qua
effectieve molsacties en echt interessante molstactiek.