Auteur Topic: Beste mol  (gelezen 33639 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: Beste mol
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2013, 15:06:15 »
Ik heet geen Qper, maar ik geef toch antwoord.  ::)
In het theater? steeds alle woorden opnieuw noemen zodat de andere kandidaten werden afgeleid door de klanken. Anniek en Viviënne rondjes laten rijden. Belgische producten bij de Duitse vlag leggen en vice versa. Steeds stiekem aan het stuur trekken om Anniek zenuwachtig te maken en kloten met de porto. Stiekem tegen de toeristen in Petra zeggen dat ze mochten blijven staan. Bij het reuzenrad het bord volkladderen zodat niemand er meer iets van snapte.
Ik ben nu vast nog iets vergeten.

Ja die rondjes herinner ik me wel sws en het stuur ook. Het zette alleen volgens mij weinig zoden aan de dijk omdat in die autowreck-opdracht hij ook veel goed deed juist, o.a. .. En die rondjes laten rijden was vrij makkelijk omdat de dames niks konden zien sws..
Bij het reuzenrad had Rick het feitelijk meer effectief gesaboteerd als je écht kijkt naar kansen.  ::rofl::
Dat was toeval uiteraard. Maar goed ok ik zal het nog eens opnieuw bekijken, het is lang geleden. Maar ik herinner me hem als vrij passieve mol. Bovendien eentje die niet met veel lef bepaalde dingen aanpakte (voor zover ik me herinner althans). Ik moet het wellicht nog eens herbekijken voor een evaluatie. Toch zal hij zeker niet in mijn top mollen voorkomen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 15:07:46 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2013, 16:16:10 »
Mijn "beste mollen": 1. Dennis, 2. Milouska en 3. Kees (heb seizoen 1 t/m 4 niet gezien).

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #42 Gepost op: 9-03-2013, 16:26:37 »
"Geert houdt van wodka, ik ook.. laten we samen dronken worden, Geer!"
Prachtig om te zien dat Milouska eigenlijk helemaal niet zo dom was, maar haar rol gewoon fantastisch heeft gespeeld! "Ik dacht, er is helemaal geen molboodschap, want ik ben de Mol!"

::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 9-03-2013, 17:59:20 »
Ik ben toch erg benieuwd naar jouw definitie van 'effectieve molsactie' dan Qper want ik herinner me écht iets anders..

Onder 'effectieve molacties' reken ik acties waarbij door direct toedoen van de mol zelf er geen of minder geld in de pot komt of zelfs geld uit de pot gaat. 

Dus niet
- Een andere een fout laten maken (bijv 'Tim' roepen bij het dictee door Kees)
- Profiteren van een nepmol (aantal voorbeelden van Art/Patrick)
- Niks doen omdat het toch wel mis gaat (Anne-Marie onder aan de trap)

Maar wel:
- Geld weggooien (bijv Dennis op het cruiseschip)
- Geld uit de pot jatten (George 2x)
- Geld verduisteren (bijv de 2e koker in de winkel die Kees heeft verduisterd)
- Een opdracht laten mislukken door actief te saboteren (bijv Kees in het postkantoor)
- Geven van foute of onduidelijke instructies waardoor een opdracht mislukt (Dennis, Pinata's)
- Een opdracht expres niet of buiten de tijd halen (Patrick, touwbrug)
- Fout beantwoorden van vragen voor geld (diverse voorbeelden)

Het gaat mij trouwens totaal niet om de hoogte van de bedragen die uit de pot gaan of worden misgelopen. Een klein bedrag van 200 euro weggooien door Kees tel ik ook gewoon als een effectieve actie. De mol doet het zelf en het komt niet in de pot. Ook het verkeerd leggen van een blok bij de puzzelroute tel ik mee. Had Kees dat niet gedaan, hadden ze hier zowaar nog 430 euro meer verdiend.

Volgens mij heb ik bij Jon het volgende meegeteld destijds:
- Dwarsliggen in vrijstellingsonderhandeling met Dennis (kostte 1000 euro als me er niet uit kwam)
- Theater: Zoveel mogelijk onjuiste woorden roepen (opdracht niet gehaald)
- Telefooncellen: Zoveel mogelijk muntjes verspillen (overgehouden muntjes leverden geld op)
- Reuzenrad: Aantekeningen vol kliederen terwijl men al dicht bij het juiste antwoord zat (niet gehaald)
- Trein: 200 euro weggooien
- Petra: Toeristen terugroepen voordat de foto genomen is (opdracht niet gehaald)
- Supermarkt: Belgisch item onder Duitse vlag leggen (elke fout kost 100 euro)
- Geblindeerde auto's: Rondjes laten rijden: (niet gehaald)

Dat zijn 8 acties waarbij Jon er eigenhandig voor gezorgd heeft dat er geen of minder geld in de pot kwam.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 9-03-2013, 18:06:24 »
Vergeet niet dat Jon niet werd voorbereid op zijn mollenschap, zijn meeste acties heeft hij ter plaatse moeten improviseren en daarom heeft hij het relatief knap gedaan, hij heeft toch een aantal leuke molacties achter zijn naam. Van de drie daaropvolgende mollen (Kim, Patrick en Anne-Marie) ben ik minder onder de indruk.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 18:10:06 door Luc »

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #45 Gepost op: 9-03-2013, 18:08:21 »
Ik zou bij Jon nog wel kunnen toevoegen:
- Geen geld verdienen bij de flipperkast, zorgen dat er geen samenwerking komt
- Dingen verkeerd leggen bij de Ben Hur opdracht in Jerash

Verder heeft hij opdrachten nog wel vertraagd of geprobeerd andere fouten te laten maken (vind ik juist wel een goede molactie).
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 9-03-2013, 18:15:37 »
Een leuke actie van Jon vond ik ook het ophalen van halve biljetten in de verlaten fabriek. Hij haalde zogezegd veel geld op maar al zijn stukken pasten niet bij de stukken die de eerste groep heeft opgehaald.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2013, 18:32:01 door Luc »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #47 Gepost op: 9-03-2013, 18:16:19 »
En hij heeft in de fabriek in aflevering 1, Hans overal en nergens heen gestuurd.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #48 Gepost op: 9-03-2013, 18:18:30 »
En hij heeft in de fabriek in aflevering 1, Hans overal en nergens heen gestuurd.

Én verwarring gezaaid over van wie nou welke camera was.   ::jaja::

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 9-03-2013, 19:16:21 »
Ik doe vanaf 2005, seizoen 1, 2 3 en 4 ken ik niet zo goed.

;D 1. Dennis (Omdat hij de pot goed laag hield en een niet-verdachte keuze was, Regina stemde op het laatst nog Edo)
 ::ok:: 2. Kees (Gedurfde molacties en fanatiek verbondjes sluiten)
 ::ok:: 3. Inge (Zo niet verwachte mol en goed in de pot laag houden en de schuld aan een ander geven)
 ::ok:: 4. Milouska (Zo dom zijn in het spel dat ze de mol niet kón zijn, wel dus)
 :) 5. Jon (Beetje te voor de hand liggende keuze vond ik zelf, maar goede mol)
 :) 6. Patrick (Prima mol, met een paar superacties)
 :-\\ 7. Kim (Niet zo goede mol, een beetje te voor de hand liggend en steunde te veel op andere kandidaten)
 :( 8. Yvon (Ik vind haar gewoon irritant)
 :( 9. Anne-Marie (Ze gooide een krijtje weg en dat was het)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2013, 20:11:24 »
Vergeet niet dat Jon niet werd voorbereid op zijn mollenschap, zijn meeste acties heeft hij ter plaatse moeten improviseren en daarom heeft hij het relatief knap gedaan, hij heeft toch een aantal leuke molacties achter zijn naam.

Daar zou ik niet vanuit gaan hoor. Denk dat dat in scène is gezet.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2013, 20:15:22 »
Onder 'effectieve molacties' reken ik acties waarbij door direct toedoen van de mol zelf er geen of minder geld in de pot komt of zelfs geld uit de pot gaat. 

Dus niet
- Een andere een fout laten maken (bijv 'Tim' roepen bij het dictee door Kees)

Daar ben ik het dan toch echt niet mee eens.
Ik zie dit echt als een actieve molsactie, en ook een effectieve.
Hij stuurde Tim aan om de fout te maken, dat is alleen maar slim mijns inziens.
Dat vind ik toch heel wat anders dan 'leunen op andermans fouten en achterover zitten'...

Maar ok het is enige tijd geleden dus ik zal seizoen 9 nogmaals bekijken - misschien dat ik Jon's molschap dan positiever beoordeel naderhand. Maar de top zal hij gewoon zeker niet halen wat mij betreft.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #52 Gepost op: 10-03-2013, 11:10:27 »
Citaat
  9. Anne-Marie (Ze gooide een krijtje weg en dat was het)

::rofl::

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 10-03-2013, 14:38:37 »
Maar ok het is enige tijd geleden dus ik zal seizoen 9 nogmaals bekijken - misschien dat ik Jon's molschap dan positiever beoordeel naderhand. Maar de top zal hij gewoon zeker niet halen wat mij betreft.  ;)
Jon had ook de pech dat hij na Dennis kwam. Die heeft de lat heel hoog gelegd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline J_Crispy

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 11-03-2013, 21:33:55 »
Mijn lijstje. Vanaf 2005 gezien.

1. Dennis
2. Kees
3. Patrick
4. Jon
5. Milouska
6. Inge
7. Yvon
8. Kim
9. Anne-Marie
9th person voted of and the second member of our jury...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #55 Gepost op: 12-03-2013, 09:46:03 »
:( 9. Anne-Marie (Ze gooide een krijtje weg en dat was het)

::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
« Reactie #56 Gepost op: 12-03-2013, 09:58:04 »
1. Dennis  -  'Is Ego de Mol'
2. Kees  -  Die kokers in de winkel.. geniaal
3. Patrick  -  2008 op de muurschildering zetten
4. George  -  Geld laten verdwijnen
5. Yvon  - Wie Is De Mol kijken in Wie Is De Mol
6. Milouska  -  De hint op het zoutmeer.. 'De Mol veranderde nooit van kleur'
7. Jon  -  De anagrammen voor 'van Eerd de Mol'
8. Inge  -  Gebarenhint
9. Kim  -  De K.I.M hint.. (Kennis Is Macht)
10. Anne-Marie  -  Krijtje weggooien?  :-\\

Beste Mollen +  beste hint/molactie
Dit zijn de seizoenen die ik heb gezien voordat ik wist wie de mol was.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2013, 10:03:40 door J0RNN17 »
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #57 Gepost op: 12-03-2013, 10:58:22 »
Je vindt Patrick een betere Mol dan Milouska? Kan ik eerlijk gezegd niet zo goed begrijpen, maar het is natuurlijk jouw mening.  ::ok::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 12-03-2013, 12:13:02 »
Ik kijk  om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Kees
5 Elise
6 Yvon
7 Deborah
8 Nico
9 Jon
10 Inge
11 Patrick
12 Kim
13 Anne-Marie

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
« Reactie #59 Gepost op: 12-03-2013, 12:48:32 »
Je vindt Patrick een betere Mol dan Milouska? Kan ik eerlijk gezegd niet zo goed begrijpen, maar het is natuurlijk jouw mening.  ::ok::

Laat ik het zo zeggen.. door zijn persoonlijkheid vond ik het een leukere mol en daardoor ook een betere. :)
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin