Poll

Als de priesterhint er niet was geweest, zou je Kees dan ook hebben verdacht als mol?

Nee, nooit
4 (5.7%)
Later, namelijk vanaf dit moment... (vul hieronder in)
26 (37.1%)
Ja, de priesterhint was irrelevant voor mijn verdenking
28 (40%)
Anders...
2 (2.9%)
Weet ik niet
10 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 70

Auteur Topic: Was Kees ook je mol zonder priesterhint?  (gelezen 8699 keer)

Offline Alja

• Forumlid
Was Kees ook je mol zonder priesterhint?
« Gepost op: 8-03-2013, 23:06:43 »
Hoi!

Het halve RN-forum kwam Kees op het spoor dankzij de priesterhint. Het is misschien lastig om je voor te stellen, maar waarom zou je Kees verdenken als je niet op het spoor was gezet door de priester? Zou je op een andere manier zijn uitgekomen bij Kees? Of hadden andere kandidaten dan al zoveel gemold dat je blind zou worden voor Kees' acties?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

Offline Toupeira

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Was Kees ook je mol zonder priesterhint?
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2013, 23:18:30 »
Interessant topic.

Persoonlijk had ik op het moment van de ontdekking, rond aflevering 2, nog drie kandidaten over: Tania, Paulien en Kees. Paulien sprong in afl. 3 voor 500, en Tania werd ook steeds minder verdacht. Ik denk dat ik definitief in afl. 4/5 voor Kees zou zijn gegaan, maar met meer twijfel dan nu.

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2013, 23:19:11 »
Ik ben misschien wel meer op Kees gaan letter door de hint, maar ik denk dat ik nog steeds tot dezelfde conclusie was gekomen. Zeker vanaf het moment dat de kokers van Tim geopend mochten worden. Aflevering 4, dus. Voor die actie verdacht ik Paulien er ook nog bij.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2013, 23:21:16 »
Ik denk dat je dit beter kunt samenvoegen met bijvoorbeeld het topic over de priesterhint.
Ik ging Kees pas echt verdenken door de watervalopdracht, het jatten van tims koker en het weervolvenspel. Na het weerwolvenspel was hij met afstand mijn hoofdverdachte.
Na die actie met de helicopter en het vinden van de koker in de winkel (voorkennis) kon ik er niet meer omheen
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2013, 00:48:49 »
Kees was absoluut mijn mol zonder de priesterhint. Zie deze quote van pag 1. uit wie is de mol topic:

Maar wie is dan mijn schot voor de boeg mol? De laatste 4 mollen waren acteurs, sterker nog van alle BN'er mollen waren alleen Dennis en Milouska geen acteurs. (ja Yvon heeft ook geacteerd toch?). Dan ligt een acteur wederom voor de hand.

Als ik een schot voor de boeg mol aan moet wijzen ga ik voor Kees Tol, juist omdat hij zo'n type is die lekker al zijn acties weg gaat lachen en misschien ook wel goed in de groep ligt, dat zou hij kunnen uitbuiten om mensen zand in de ogen te strooien.

Zie daar, volgens mij heeft Kees precies datgene gedaan wat ik voorspelde. Lekker in de groep liggen en ook gewoon mensen zand in de ogen strooien.

Doordat hij mijn schot voor de boeg was ben ik extra op hem gaan letten in de 1e aflevering en daarin wordt een mol nooit echt mols neergezet.

Toch liep hij naar het politiebureau waar 'ze' niet te vinden waren volgens Kees. Daarnaast bracht hij klein beetje geld binnen in de kerk, gewoon voor t vertrouwen.

Bij de Bungee maakte hij een sprong (ik dacht: de mol doet tenslotte aan alle opdrachten mee, dus zal die ook wel springen) en vond ik zijn boze reactie net iets te gespeeld. Vanaf dat moment dacht ik (en ja dat is heel gevaarlijk in afl 1) kip ik heb je en ben ik niet meer van Kees afgestapt. De priesterhint bevestigde mijn vermoeden, maar omdat hij ook op Cornelissen of Carolien kon slaan hechtte ik er niet super veel waarde aan

*wat betreft het acteren: Kees blijkt gewoon ooit acteerlessen te hebben gevolgd, alleen weet bijna niemand dat van hem.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 00:55:28 door mollenvanger22 »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2013, 02:24:41 »
Echt geen flauw idee... ik heb na het lezen van de priesterhint en de dingen die mij daardoor aan Kees opvielen tijdens de eerste twee afleveringen, niet heel uitgebreid meer gespeurd. Ik heb geen idee hoe verdacht (of niet) Kees over kwam in latere afleveringen. Ik heb ook geen idee welke andere kandidaten er in mijn ogen (ook) verdacht zouden zijn.

Hoewel ik geen probleem met de priesterhint heb* heeft het wel een belangrijke invloed gehad op hoe ik dit seizoen gekeken heb.

*Van Milouska & Kim wist ik het in aflevering 1 ook zeker (dus zelfs een aflevering eerder dan nu), al kwam het toen door gedrag & gelaatsuitdrukkingen en niet door een hint... misschien was er toen net iets meer onzekerheid als nu, maar zo ontzettend veel verschild het ook weer niet.

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2013, 07:17:05 »
Leuk topic.
Ik werk altijd met het afvallersysyteem. Ik let absoluut miet op mol-acties maar juist op kandidaten acties. Kees had ik nog niet af geschreven als mol toen de hint werd ontdekt. Ik Bedacht dat ik gewoon door ging met het zoeken naar kandidatenacties en wat meer zou opletten bij kees. Op een gegeven moment was het voor mij TE duidelijk, Ik verdacht hem opzich enorm maar ben toch over gesprongen op Zarayda omdat het gewoon te obvious was dat kees het was. Dus de priesterhint heeft er juist voor gezorgt dat ik hem niet meer verdacht  ::rofl::
Direct na het afvallen van Zarayda ben ik gewoon weer bij Kees gebleven.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2013, 09:08:21 »
Zelfs mét priesterhint is hij nooit mijn mol geweest.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2013, 10:30:16 »
Vanaf aflevering 2, met het dictee, was Kees mijn mol. Ik had de priesterhint nog niet gelezen toen, heb bewust de spoilertopics vermeden, anders vind ik het minder leuk,want ik wil zelf uitvinden wie de mol is.
...maar soms even niet :)

Offline Mollieduck

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2013, 10:36:54 »
Mijn schot voor de boeg was Kees, maar had daar een ingewikkelde theorie over. Bij het weerwolvenspel
geloofde ik er echt in. Het hele spel zei hij niets, tot hij ineens de verdenking bij Paulien vandaan haalde.....Jaja

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2013, 11:24:09 »
Dit had ik net in het Keestopic geplaatst:
Bij mij was het een combinatie van inderdaad die priesterhint en zijn acties in aflevering 4 (en in latere afleveringen natuurlijk). Tot aflevering 4 was Tania mijn hoofdverdachte.
Als de priesterhint er niet zou zijn geweest of niet zou zijn ontdekt, zou hij waarschijnlijk vanaf aflevering 5 of 6 mijn hoofdverdachte zijn geweest.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2013, 11:29:43 »
Gezien de hint tot in de finale nog steeds multi-interpretabel was, was die voor mij niet echt doorslaggevend.

Het weermollenspel was voor mij doorslaggevend om Kees als mol aan te wijzen. Daarvoor was hij 1 van de verdachten, vanaf hier hoofdverdachte nummer 1. Het grappige is wel dat ik er vanuit ging dat Kees van te voren de mollen zou weten maar dit blijkbaar niet het geval was.

Daarnaast vond ik de enkel enkel dubbel dubbel tweets doorslaggevender voor mijn verdenking dan de priesterhint, omdat deze maar op 1 kandidaat kon slaan.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #12 Gepost op: 9-03-2013, 11:35:36 »
Antwoord: Nee
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #13 Gepost op: 9-03-2013, 11:38:50 »
Ik was vrijwel direct overtuigd van de priesterhint en ben nooit meer mijn tunneltje uitgekomen. Hetzelfde gebeurde mij destijds met Milouska en Jon. Achteraf kan ik onmogelijk zeggen of ik anders ook op Kees had gezeten. Ik zag wel elke week bevestiging van Kees als mol door zijn gedrag (bijvoorbeeld het aanwijzen van Tim bij de dictee-opdracht). Daarnaast ben ik ook een fanatiek streper, als iemand in mijn ogen de mol niet kan zijn gaat er een dikke streep doorheen. Ik denk dat ik geen streep door Kees gezet zou hebben, want hij gedroeg zich behoorlijk mollig en zat steeds in prima molposities.

Offline .Mara.

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 9-03-2013, 12:12:50 »
Ik weet het niet zeker, aangezien ik meteen overtuigd was van 'Case is the mole'. Ik heb een tijdje ook beter op Tania, Paulien en Carolien gelet. Die vond ik echter zo kandidaats overkomen dat die werden doorgestreept. De rest verdacht ik al helemaal niet, dus was ik vanzelf bij Kees uitgekomen denk ik.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 12:52:36 door .Mara. »

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 9-03-2013, 12:25:13 »
ik had eerst Joep als mol. daarna kees en een dag nadat ik kees als mol had, kwam de priesterhint.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #16 Gepost op: 9-03-2013, 12:31:25 »
Ik had Kees in eerste instantie al zo'n beetje afgeschreven als mol, tot ik hier op het forum ging lezen en merkte dat ik hem misschien toch in de gaten moest gaan houden (en dat was vóór ik de priesterhint las). Toen in dit topic herhaaldelijk werd gesproken over de priesterhint heb ik die ook maar eens opgezocht en begon ik hem echt te verdenken, en na het weerwolvenspel was ik overtuigd. Ik kan natuurlijk wel zeggen dat ik hem zonder de priesterhint ook was gaan verdenken na dat spel, maar dat is achteraf praten, dat weet ik helemaal niet zeker natuurlijk.
Zonder de priesterhint had ik sowieso veel meer getwijfeld.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2013, 12:34:34 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 9-03-2013, 12:49:25 »
Interessante vraag.

Na aflevering 1 verdacht ik Carolien en Tim het meeste. Vlak voor aflevering 2 las ik over de priesterhint en het werd ook uitgelegd als een mogelijke hint richting Carolien. Echter, toen ze direct in de 1e opdracht van aflevering 2 1500 euro won, verdacht ik haar niet meer. Ik was na aflevering 2 een beetje het spoor bijster, dus besloot toen in aflevering 3 maar eens goed op Kees te gaan letten dankzij de priesterhint. Ik was na 2 opdrachten direct overtuigd en sindsdien heb ik eigenlijk niet meer getwijfeld (ook al vond ik Zarayda af en toe erg raar doen).

Dus ja, de hint heeft me wel in de richting van Kees gestuurd, maar of ik zonder hint nooit op Kees uitgekomen was? Ik denk wel dat het mijn mol was geworden, maar zeker weten doe je nooit.

Maar hopelijk volgend jaar geen grote hint meer in aflevering 1!

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 9-03-2013, 12:58:50 »
Leuke vraag, vind het alleen wel heel moeilijk want vanaf het moment dat ik de priesterhint gelezen heb ben ik Kees nauwlettend in de gaten gaan houden en toch wel gaan verdenken. Juist omdat je er zo op let dan valt alles op natuurlijk. En tja, dan zou ik nu dus moeten gokken hoe ik ernaar gekeken zou hebben zonder de hint dat is niet te doen. Omdat het vooral de combinatie is van Priesterhint en de actie's van Kees die er bij mij voor gezorgd hebben dat Kees de hoofdverdachte was. Ik heb gestemd: Later, namelijk vanaf dit moment DE TOUWBRUG. Ik vermoed dat dit echt het moment geweest zou zijn dat ik Kees zou verdenken. Maar normaals: dit blijft natuurlijk een gok want ik was gewoon op de hoogte van de priesterhint en dan bekijk je het uiteindelijk toch anders.  

Offline Back it Up.

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 9-03-2013, 13:30:25 »
Ja, ik zat vanaf aflevering 6/7 op Kees. Ik vond hem verdachter dan Tania (die eerder mijn mol was). De hints hebben wel meegeholpen maar ook zonder de Priesterhint was hij mijn mol..