Kees was absoluut mijn mol zonder de priesterhint. Zie deze quote van pag 1. uit wie is de mol topic:
Maar wie is dan mijn schot voor de boeg mol? De laatste 4 mollen waren acteurs, sterker nog van alle BN'er mollen waren alleen Dennis en Milouska geen acteurs. (ja Yvon heeft ook geacteerd toch?). Dan ligt een acteur wederom voor de hand.
Als ik een schot voor de boeg mol aan moet wijzen ga ik voor Kees Tol, juist omdat hij zo'n type is die lekker al zijn acties weg gaat lachen en misschien ook wel goed in de groep ligt, dat zou hij kunnen uitbuiten om mensen zand in de ogen te strooien.
Zie daar, volgens mij heeft Kees precies datgene gedaan wat ik voorspelde. Lekker in de groep liggen en ook gewoon mensen zand in de ogen strooien.
Doordat hij mijn schot voor de boeg was ben ik extra op hem gaan letten in de 1e aflevering en daarin wordt een mol nooit echt mols neergezet.
Toch liep hij naar het politiebureau waar 'ze' niet te vinden waren volgens Kees. Daarnaast bracht hij klein beetje geld binnen in de kerk, gewoon voor t vertrouwen.
Bij de Bungee maakte hij een sprong (ik dacht: de mol doet tenslotte aan alle opdrachten mee, dus zal die ook wel springen) en vond ik zijn boze reactie net iets te gespeeld. Vanaf dat moment dacht ik (en ja dat is heel gevaarlijk in afl 1) kip ik heb je en ben ik niet meer van Kees afgestapt. De priesterhint bevestigde mijn vermoeden, maar omdat hij ook op Cornelissen of Carolien kon slaan hechtte ik er niet super veel waarde aan
*wat betreft het acteren: Kees blijkt gewoon ooit acteerlessen te hebben gevolgd, alleen weet bijna niemand dat van hem.