Subopdracht 3: Het GevechtJullie gaan in deze arena de strijd aan met elkaar. Ik heb geloot wie op welk getal staat en stuur dat via pb door. Vanaf dan mogen jullie jezelf drie keer per dag bewegen. Je mag je telkens drie vakjes verplaatsen. Dat mag horizontaal, diagonaal of beide (bvb 2 horizontaal naar boven en dan eentje diagonaal naar linksboven).
In het zwart veldje op de kaart (met het Hunger Games logo) liggen wapens die je kunnen helpen. Als je hier aankomt, stuur ik een lijst met nog beschikbare wapens. Elk wapen heeft een andere manier van hanteren. Sommigen kunnen verder weg schieten, sommigen hebben grotere schade als je van dichtbij iemand aanvalt, etc...
Het speelveld is verdeeld in verschillende landschappen.
Klik hier voor een overzicht van wat wat is. Het gaat om:
- Het zwarte veldje met het Hunger Games logo: hier vallen dus wapens te rapen. Binnen het zwart veldje kan er NIET gevochten worden.
- Het weiland: plaats waar iedereen vertrekt, heeft geen speciale eigenschappen.
- Het korenveld: hier ligt op sommige vakjes meel en gist verstopt. Als je op zo'n vakje belandt, krijg je dat ingrediënt. Het kan je helpen om later brood te bakken voor je gezin (je hoofddoel in de eerste post van dit topic). Als iemand er eenmaal een ingrediënt gevonden heeft, ligt er op dat vakje niets meer.
- De bergketen: hier liggen kopermunten op sommige vakjes. Als je daar op belandt krijg je die munten. Ook hier liggen geen kopermunten meer als iemand anders ze al gevonden heeft.
- De rivier en de kreek: als je 24 uur in de rivier gaat staan, heb je een halve emmer water. Ook als iemand anders later op hetzelfde vakje gaat staan, heeft die persoon na 24 uur een halve emmer water. De rivier blijft namelijk doorstromen en het water is dus niet ineens op in dat vakje. Je kan géén volle emmer krijgen door een tweede keer in de rivier te gaan staan.
- De jungle: Ook hier liggen kopermunten, maar omdat het zo dichtbegroeid is, kan je slechts 2 vakjes per keer vooruit bewegen.
- Het moeras: hier liggen ook kopermunten, maar je kan er erg moeilijk in vooruitt bewegen: slechts één vakje per keer.
Remember: jullie mogen per dag drie keer drie vakjes bewegen (2 vakjes in de jungle en 1 vakje in het moeras) Ik probeer regelmatig een up-to-date spelbord te posten, maar daar heb ik photoshop voor nodig en dat heb ik op m'n werk niet, dus dit kan enkel 's avonds.
Als je twee keer geraakt wordt door één of meerdere tegenspelers met een wapen, lig je er uit. Je behoudt wel de ingrediënten en munten die je hebt gevonden.
Degene die als laatste overblijft, wint 12 munten. De 2e 11 etc.
Het spel duurt tot maandagavond 20u. Als er dan nog meerdere spelers over zijn is het dus een gelijkspel. Dan wordt gekeken naar wie de meeste aanvallen gedaan heeft. Als dan nog gelijkspel is, wordt er ook nog gekeken wie het meest verzameld heeft (in hoeveelheid, dus bvb 1 halve emmer, 1 meel en 3 kopermunten = 5 dingen). Als dan nog gelijkspel is, krijgen die personen evenveel munten.
Je kan op het spelbord bewegen door mij te pm'en waar je heen gaat. Je mag de coördinaten geven waar je heen gaat, of als het je makkelijker lijkt, mag je ook zeggen "Ik ga 3 naar boven." of "Ik ga drie diagonaal rechtsonder." of "Ik ga eentje recht naar beneden en 2 diagonaal linksonder." ofzo.
Telkens je op een vakje aankomt, doorzoek je automatisch het vakje op mogelijke ingrediënten of kopermunten én gebruik je automatisch je wapen (moest je er één hebben). Ik laat je via pm weten of je iets gevonden hebt en of je iemand geraakt hebt.
REGELTOEVOEGING: Je mag op éénzelfde dag niet dezelfde persoon meerdere keren aanvallen door er cirkeltjes omheen te lopen en telkens toe te slaan. Dus eenzelfde persoon kan per dag maximum één keer aangevallen worden. Je mag wel zoveel mogelijk verschillende tributen aanvallen uiteraard.Aan jou dus de keuze: loop je meteen naar de zwarte tent om een wapen te halen en probeer je de rest af te slachten? Of ga je meteen op verkenningen naar kopermunten en ingrediënten?
PS: ik weet nu al dat ik me deze subopdracht ga beklagen wegens het vele werk en ik besef dat het een hele boterham is om te lezen, maar als er iets niet duidelijk is: vraag het hier!