Welkom Lukie4 en Bjorrn bij het Rad Van Fortuin!
Jullie kennen het spel vast wel, of misschien ook niet. De bedoeling is dat jullie aan het rad draaien. Je landt dan op een bedrag en mag een medeklinker gokken. Je krijgt het gedraaide bedrag voor elke medeklinker die in het te raden ding zit. Als je genoemde medeklinker er één of meer keer tussen zit, mag je het ofwel raden, ofwel nog eens draaien voor je volgende beurt.
Als je genoemde medeklinker er niet bij zit, krijg je geen geld en gaat de beurt naar de andere.
Als je het raad, win je nog eens 2000 bovenop je bij elkaar gedraaide bedrag.
De juryleden hebben de bedragen verdeeld en voor elk van hen (die het hebben ingedeeld) is er een rad:
Je draait als volgt aan een rad: je noemt de naam van een jurylid en geeft een getal van 1 t/m 24. Getallen die bij dat jurylid's rad al gekozen zijn, mogen uiteraard niet opnieuw gekozen worden.
Ik of dat jurylid (jongens, jullie mogen het dus ook posten, moest je het nog weten en moest ik er niet zijn): zeggen dan welk bedrag je hebt en dan mag je je medeklinker posten.
Vervolgens toon ik welke letters juist zijn en hoeveel geld je daarmee wint en dan mag je ofwel raden, of weer draaien.
Klinkers kan je kopen voor 5000.
Let op: er is ook bankroet en verliesbeurt! Bij verliesbeurt, gaat je beurt naar de tegenstander. Bij bankroet ben je al je geld dat je in die ronde al gewonnen hebt, je mag dan wel weer verder draaien.
We spelen drie rondes. Degene die op het eind het meeste geld bij elkaar heeft gesprokkeld, mag blijven. De andere moet naar huis.
De eerste opgave is in de categorie: Persoon
----- ----------- -------- -- ------ --- -------: ----- ----- --- ------
En omdat Bjorrn net van primetime erbij gekomen is, mag hij beginnen!
Veel succes allebei!