Auteur Topic: Opdrachten  (gelezen 3556 keer)

Offline ThomasMolloot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Opdrachten
« Gepost op: 7-04-2013, 12:43:10 »
Velen zullen het waarschijnlijk al gelezen op Facebook of hier op het forum, maar de Avro geeft dit jaar de mogelijkheid om je zelfbedachte opdrachten op te sturen.  Dit is natuurlijk hartstikke leuk voor Molloten en anderen die dit programma een warm hart toedragen.  Als jij een opdracht bedacht hebt kun je die hier misschien posten, dan zien we gelijk of er veel mee gedaan wordt en je kan het eventueel gebruiken voor je eigen molspel.

Ik vind het in ieder geval een leuk initiatief en ben er zelf ook over aan het nadenken.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Re: Opdrachten
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2013, 12:49:37 »
Stratego.......

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #2 Gepost op: 8-04-2013, 22:54:14 »
Leuk! Ik heb een idee opgestuurd, ik ben benieuwd of er wat mee gaat gebeuren. Het lijkt me heel erg leuk om de opdracht terug te zien op TV. Spannend.

De opdracht die ik heb bedacht:
Citaat
De kandidaten worden over twee groepen verdeeld. De eerste groep heeft veel kennis, maar weinig invloed. De tweede groep heeft veel invloed, maar weinig kennis. Vervolgens worden er duo’s gevormd, bestaande iemand met veel kennis en iemand met veel invloed.

Het team wat veel kennis heeft komt als eerste bij Art. Hij legt uit dat ze straks een kaart te zien krijgen, waarop geldbedragen en aantallen jokers te zien zijn. Ze hebben beperkt de tijd om die kaart te bestuderen. Ze mogen het geld en de jokers echter niet zelf oppakken, ze moeten de kennis doorgeven aan hun partner.
De partner, een persoon met veel invloed, is degene die uiteindelijk het geld en de jokers mag pakken. Het geld wat gepakt wordt, komt in de pot. Jokers zijn voor diegene die ze oppakt. Elk van deze invloedrijke personen mag slechts een beperkt aantal voorwerpen oppakken. Er moet dus een keuze gemaakt worden tussen geld en jokers. De invloedrijke persoon ziet niet wat hij of zij pakt, totdat hij/zij daadwerkelijk het voorwerp oppakt.
De invloedrijke persoon is dus voor alle informatie afhankelijk van de kennisrijke persoon. De twee moeten van te voren onderhandelen, waarbij de kennisrijke persoon uiteraard geheel zelf mag bepalen welke informatie wordt gedeeld en of die informatie juist is.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2013, 00:04:05 »
Ik heb zelf verschillende ideeen voor hele programma's, eens kijken of ik een van die dingen kan gieten in 1 opdracht :P

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2013, 01:56:37 »
The British are not impressed.