Ik vond dit echt een leuke aflevering met goede opdrachten! De groepsopdracht was lekker uitgebreid met veel verschillende onderdelen. Het zoeken van de naam; hilarisch hoe Aukje en Leo elkaars naam aan het zoeken waren. Ik snap alleen niet waarom de kandidaten hun naam niet even hebben overgetekend in hun boekje, dat zoekt heel wat gemakkelijker dan naar een mannetje met een tennisracket in zijn hand
. Team omega leek dit echt veel beter te doen dan team alfa; zij vonden hun naam snel zonder al teveel verwarring. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat de namen van Aukje en Marian ook lastiger zijn doordat ze langer zijn. De opdracht met de kroon; tja eigenlijk vind ik dat als een groep de verkeerde kroon natekent deze niet goed gerekend mag worden (hij leek erg wel op, maar was wel degelijk anders dan het origineel). Maar gelukkig pakte dit dan weer in het voordeel van team alfa uit, waardoor de strijd weer eerlijk is. En de vraag over de namen van de kerken wisten beide groepen al, dus die opdracht was bij nader inzien niet zo handig gekozen van de productie.
Ik vond het echt geweldig hoe Kim de groepsopdracht heeft gespeeld. Ze heeft haar waarde binnen de groep dubbel en dwars bewezen. Ook vond ik het heel netjes hoe respectvol ze omging met de priesters, wetende dat vrouwen niet in alle kerken mogen komen. Kim is sinds deze aflevering mijn favoriet voor de winst! Toch zijn er ook wat kandidaten die mij op de zenuwen beginnen te werken. Bert vind ik al de hele serie irritant, zoals hij denkt de belangrijkste man in het spel te zijn (en dat ook nog voor elkaar krijgt ook). Zoals Sjoerd Marians voorstel meteen in de groep gooit, vond ik ook niet helemaal netjes. (Ja het spel wordt tactisch gespeeld, maar zo heb ik Sjoerd nog helemaal niet gezien in deze serie. Het komt zijn karakter niet echt ten goede als ik eerlijk ben.)
De strijd om de goudstaaf vond ik dit keer erg moeilijk. Zelf wist ik helemaal niets van de vragen, dus nu lijkt bijbelkennis toch mee te gaan spelen. En dan de eliminatieproef; tja ik denk dat de productie hem toch wat gemakkelijk had ingeschat dan hij in de praktijk bleek te zijn. Niet voor niets verbazen de andere kandidaten zich erover dat de proef zo lang duurt. Ik vond het opvallend dat er geen tijd aan de proef zat verbonden, want nu was het eigenlijk nadelig voor Aukje dat ze op een gegeven moment maar begon te gokken terwijl ze ook nog een kwartier langer had kunnen luisteren. Eigenlijk gaf ze het hiermee op; jammer want ik vond haar een hele leuke kandidaat, ook al was ze voor veel dingen bang en hebben we heel wat tranen gezien.