Auteur Topic: Aflevering 4 - donderdag 11 april  (gelezen 21245 keer)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 4 - donderdag 11 april
« Gepost op: 10-04-2013, 20:18:54 »
Zeven pelgrims zijn er nog over als het Jeruzalem van Ethiopië bereikt wordt: Lalibela. Een Ethioposch pelgrimsoord dat beroemd is vanwege het indrukwekkende kerkencomplex dat is uitgehouwen in de rotsen. In dat labyrint moeten onze pelgrims hun weg zien te vinden.

Hun gevoel voor taal, kunst en richting worden op de proef gesteld. Voor sommigen worden de donkere spelonken in het rotsenstelsel ook een ontmoeting met diepe angsten. Voor één van de pelgrims betekent de traditionele Ethiopische muziek de ondergang.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 4 - donderdag 11 april
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2013, 21:32:52 »
Aukje er dus uit door een soort van opgeven  ::ohno::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2013, 21:35:32 »
blijft mooi om naar te kijken.

Aukje er terecht uit. ::zwaai::

leuke opgave met dat zanggroepje ::ok::

en Bert begint op mijn zenuwen te werken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2013, 21:38:35 »
en Bert begint op mijn zenuwen te werken.
Welke Bert? Van Leeuwen of Kuizenga?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2013, 21:39:44 »
die laatste.

komt op de een of andere manier onsympathiek over.

Terwijl ik anderen zoals Kim steeds leuker ga vinden. En ik vond haar al zo leuk na Expeditie Robinson.

Bert van Leeuwen doet het goed vind ik.
Is alleen zijn scheerapparaat onderweg verloren wat ik wel weer leuk vond. Niks voor de eo maar toch :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2013, 21:42:13 »
Ik denk dat wanneer Bert eruit ligt, Leo compleet alleen komt te staan. En andersom.

Niet dat ik het Leo misgun om verder te komen, maar die twee-eenheid begint mij te storen. Marianne daarentegen kon weleens het slachtoffer worden van haar eigen tactiek.

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2013, 21:49:19 »
Aukje er dus uit door een soort van opgeven  ::ohno::
Hmm, ze gokte gewoon... Dat deden de anderen toch ook? Correct me if I'm wrong...

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2013, 21:56:02 »
Bert gaat mij ook behoorlijk irriteren. Die wil alles naar zijn hand zetten. Ik hoop dat iemand hem weet te stoppen.
De 1e opdracht vond ik wel mooi om te zien. Vrouwen niet toegelaten in die ene kerk, daar hadden ze dan toch beter Leo en Wim naar binnen kunnen sturen?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2013, 21:59:36 »
Ik vond de hele kerkopdracht leuk uitgedacht! En die namenopdracht was vast leuk geweest met Monique, Christijan en Pernille  ::fluit::
Bert (Kuizenga) irriteert mij ook wel ja....

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2013, 22:16:12 »
Iknvind kuizinga juist grappig, met zijn sarcastische humor.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2013, 22:23:41 »
Ik vind dat hele "Leo is mijn zoon en Kim en Aukje zijn mijn dochters"-gedoe nogal suf.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 11-04-2013, 23:03:28 »
Kuizenga is de smaakmaker van het programma met zijn verdeel en heers tactiek. Ik hou van zijn sarcastische opmerkingen, maar hij komt zich nog wel tegen. Gaat wss een kuil graven voor Marianne terwijl ie er zelf in dondert. Maar dat is de wens die vader is van de gedachte  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2013, 08:26:43 »
Ik vind Bert wel een toffe kandidaat  :P Vooral nu Marian en Bert nu tegen elkaar gaan strijden, beide met hun clubje. Ik denk helaas voor Marian dat haar 'clubje' een stuk minder het is dan familie Kuizenga.

Maar vond het weer een toffe aflevering. Vond de eliminatieproef wat saai, maar die eerste opdracht was wel leuk. En complimenten voor de locatie: het is echt tof om meer van Ethiopië te weten te komen.  ::cheerleader::

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2013, 08:38:52 »
Ik vond dit echt een leuke aflevering met goede opdrachten! De groepsopdracht was lekker uitgebreid met veel verschillende onderdelen. Het zoeken van de naam; hilarisch hoe Aukje en Leo elkaars naam aan het zoeken waren. Ik snap alleen niet waarom de kandidaten hun naam niet even hebben overgetekend in hun boekje, dat zoekt heel wat gemakkelijker dan naar een mannetje met een tennisracket in zijn hand ;). Team omega leek dit echt veel beter te doen dan team alfa; zij vonden hun naam snel zonder al teveel verwarring. Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat de namen van Aukje en Marian ook lastiger zijn doordat ze langer zijn. De opdracht met de kroon; tja eigenlijk vind ik dat als een groep de verkeerde kroon natekent deze niet goed gerekend mag worden (hij leek erg wel op, maar was wel degelijk anders dan het origineel). Maar gelukkig pakte dit dan weer in het voordeel van team alfa uit, waardoor de strijd weer eerlijk is. En de vraag over de namen van de kerken wisten beide groepen al, dus die opdracht was bij nader inzien niet zo handig gekozen van de productie.

Ik vond het echt geweldig hoe Kim de groepsopdracht heeft gespeeld. Ze heeft haar waarde binnen de groep dubbel en dwars bewezen. Ook vond ik het heel netjes hoe respectvol ze omging met de priesters, wetende dat vrouwen niet in alle kerken mogen komen. Kim is sinds deze aflevering mijn favoriet voor de winst! Toch zijn er ook wat kandidaten die mij op de zenuwen beginnen te werken. Bert vind ik al de hele serie irritant, zoals hij denkt de belangrijkste man in het spel te zijn (en dat ook nog voor elkaar krijgt ook). Zoals Sjoerd Marians voorstel meteen in de groep gooit, vond ik ook niet helemaal netjes. (Ja het spel wordt tactisch gespeeld, maar zo heb ik Sjoerd nog helemaal niet gezien in deze serie. Het komt zijn karakter niet echt ten goede als ik eerlijk ben.)

De strijd om de goudstaaf vond ik dit keer erg moeilijk. Zelf wist ik helemaal niets van de vragen, dus nu lijkt bijbelkennis toch mee te gaan spelen. En dan de eliminatieproef; tja ik denk dat de productie hem toch wat gemakkelijk had ingeschat dan hij in de praktijk bleek te zijn. Niet voor niets verbazen de andere kandidaten zich erover dat de proef zo lang duurt. Ik vond het opvallend dat er geen tijd aan de proef zat verbonden, want nu was het eigenlijk nadelig voor Aukje dat ze op een gegeven moment maar begon te gokken terwijl ze ook nog een kwartier langer had kunnen luisteren. Eigenlijk gaf ze het hiermee op; jammer want ik vond haar een hele leuke kandidaat, ook al was ze voor veel dingen bang en hebben we heel wat tranen gezien.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2013, 10:45:45 »
Jij typt wel lange berichten zeg  :o
Je hebt wel gelijk, behalve dat bert niet irritant is  ;)

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2013, 11:19:52 »
Hoe zouden ze dat  hebben opgelost als 3 vrouwen 1 team hadden gevormd en dus geen van allen de kerk en in hadden gemogen?

Offline geranne

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2013, 17:57:45 »
Jij typt wel lange berichten zeg  :o
Je hebt wel gelijk, behalve dat bert niet irritant is  ;)

Hij schrijft toch dat Bert wel irritant is of lees ik nu verkeerd?

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2013, 18:03:27 »
Hij schrijft toch dat Bert wel irritant is of lees ik nu verkeerd?

Daarom zeg ik toch dat ie gelijk heeft, met alles behalve met dat bert irritant is  ::jaja::

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2013, 20:34:03 »
Daarom zeg ik toch dat ie gelijk heeft, met alles behalve met dat bert irritant is  ::jaja::

Gelijk hebben is iets anders dan een mening hebben.
Je kan dus niet zeggen dat hij 'gelijk heef behalve dat Bert niet irritant is'.

Ik vind Bert ook irritant trouwens.  ::)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2013, 20:37:46 »
Gelijk hebben is iets anders dan een mening hebben.
Je kan dus niet zeggen dat hij 'gelijk heeft behalve dat Bert niet irritant is'.

Ik vind Bert ook irritant trouwens.  ::)

Weet ik ookwel  ::)