Introductie15 januari 2013:*GAAP* ‘Wat is het weer vroeg vandaag’. D*N probeert overeind te komen en doet net alsof hij een ouwe kerel is. Terwijl hij snel een advocaat toffee in zijn mond stopt om de honger te stillen voor de ochtend, start hij zijn laptop op. *15 nieuwe berichten* geeft zijn inbox aan. ‘Ow god, ik heb echt lang geslapen vandaag’. Snel scrolt hij door de e-mails heen. “Geheime aanbidder” zegt één van de e-mails. ‘Pff ik ben nu al verveeld’ D*n drukt op spam. “Complot nummer 9849203” is de volgende in het rijtje. ‘Zolang ik aan het eind iemand mag backstabben, altijd ja zeggen’. Tien van de e-mails zijn enquêtes. ‘Ik had me nooit moeten aanmelden voor dat gedoe, die 75 cent per ding spaar ik ook geen vakantie van bij elkaar’ zeurt hij. “Nieuwe apps” is de volgende e-mail. ‘ Oh oh ik ben benieuwd, mijn kokosphone kan wel een update gebruiken qua spelletjes’. “Twitter update”. ‘Dat zal Maikemeisje wel weer zijn, benieuwd waar ze nu vaart. Zo de laatste, hmm wat is dit’? “Geheim van Gizeh”. ‘Dat is raar, ik ken niemand die Todd heet, ik kan me geen ex vriendje bedenken die zo heet. Ach, misschien is hij wel leuk. Het Geheim van Gizeh, een nieuw concept en ik heb jou gekozen als presentator’! ‘Wat een eer, het klinkt leuk’ D*n is enthousiast aan het worden. *Fristi meisje is online* ‘Heey Schat’ verschijnt er op het scherm. D*n klaagt achter zijn laptop:’ Ik heb hier geen tijd voor, waarom moet ze altijd praten als ik bezig ben’. *Webcamboy3 is online*. ‘Oh god dat ook nog, ik moet hier weg’. D*n sluit snel alles af:’ Ik ben ook alweer laat’!
Op school blijven zijn gedachten bij de e-mail. ‘Wie zal ik meevragen’? Denkt hij. ‘Schulz is aan het trouwen, huwelijksreizen en is misschien nog iets te verliefd om zo lang van zijn geliefde weg te zijn. Dolfie dan? Die had niet heel veel tijd, of zou die ook al op vakantie gaan? Tdietz zou interessant zijn. Nee, die ging weer studeren. Nieky heb ik ooit ook mee samengewerkt, maar die kan ik na de laatste finale ook niet meer uitstaan’. Weer thuis verdiept hij zich gelijk in het spel. ‘Ik ga gewoon alleen. Dit moet me lukken. En een vakantie naar Egypte kan ik ook niet afslaan natuurlijk’. Snel begint hij te typen: ‘IK DOE HET’!
Geschreven door D*n